2021-07-13, 12:41
  #1057
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
spöstraff på allmänt torg varje lördag förmiddag skulle lösa detta problem med tjuvar som är obotliga

postnord är nog ett ok bolag , men de borde va mer noga med vad för folk de anställer .
Väljer man rätt folk som är kompetenta får man betala mer i lön? Kanske därför de anställer lågintelligenta och utländska då kan de pressa ner lönerna.
__________________
Senast redigerad av Masinga 2021-07-13 kl. 12:43.
Citera
2021-07-13, 12:43
  #1058
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Detta bekräftar min uppfattning om att det jobbar mkt skitfolk på postnord.
Jupp, ha det i åtanke när dina barn får gå hungriga för att nån tattare på postnord tyckte sig ha rätten till ditt paket.
Citera
2021-07-13, 12:46
  #1059
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Jupp, ha det i åtanke när dina barn får gå hungriga för att nån tattare på postnord tyckte sig ha rätten till ditt paket.
Jag beställer inte därifrån om jag kan undvika det, betalar extra om jag beställer från utlandet om tex DHL eller Ups är ett alternativ.
Citera
2021-07-13, 12:46
  #1060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De märker nog rätt snart att mer paket än vanligt försvinner och kompisen åker förhoppningsvis dit så det smäller om det.

Han har jobbat där i två år, men snaaart så... snaart...



Ingen kommer göra ett skit.
Citera
2021-07-13, 12:52
  #1061
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tromejjagkanallt
Företaget ja, men din kompis verkar vara ett rötägg. Funderat på att anmäla? Det måste ju dessutom märkas att det saknas post, vilket brukar resultera i en ordentlig utredning. Om han inte ljuger om paketen borde han åka dit snart

Jag har polisanmält försvunna brev från banken. Utredningen lades ner innan bläcket torkat på anmälan. Jag har till och med polisanmält att ett rekommenderat brev kom uppsprätt. Även det lade Polisen ner utan tidsspillan. Saknas spaningstekniskt läge och det är uppenbart att brottet inte går att lösa osv vill jag minnas att det stod i brevet från polisen.



Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De märker nog rätt snart att mer paket än vanligt försvinner och kompisen åker förhoppningsvis dit så det smäller om det.

Man gör inte ett skit.

Vi vill gärna tro att det skulle vara så, men jag är övertygad om att man inte ens sitter ner och funderar på hur man ska lösa det, än mindre faktiskt gör något. Viktigare att jaga pensionärer som uttrycker sig trubbigt på nätet, trycka till fredliga Sverigevänner som demonstrerar mot vansinnet eller sätta dit Svensson som kör 8 km/h för fort på väg hem från jobbet. Det är nog många poliser som behöver rannsaka sina samveten vad de hållit på med senaste 20 åren. Låtit sig vara en totalitär makts redskap att förtrycka sin befolkning. Det är inte försent än, men om folket reser sig utan att polisen gjort något kanske raseriet riskerar drabba även dem?
Citera
2021-07-13, 13:03
  #1062
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har polisanmält försvunna brev från banken. Utredningen lades ner innan bläcket torkat på anmälan. Jag har till och med polisanmält att ett rekommenderat brev kom uppsprätt. Även det lade Polisen ner utan tidsspillan. Saknas spaningstekniskt läge och det är uppenbart att brottet inte går att lösa osv vill jag minnas att det stod i brevet från polisen.



Man gör inte ett skit.

Vi vill gärna tro att det skulle vara så, men jag är övertygad om att man inte ens sitter ner och funderar på hur man ska lösa det, än mindre faktiskt gör något. Viktigare att jaga pensionärer som uttrycker sig trubbigt på nätet, trycka till fredliga Sverigevänner som demonstrerar mot vansinnet eller sätta dit Svensson som kör 8 km/h för fort på väg hem från jobbet. Det är nog många poliser som behöver rannsaka sina samveten vad de hållit på med senaste 20 åren. Låtit sig vara en totalitär makts redskap att förtrycka sin befolkning. Det är inte försent än, men om folket reser sig utan att polisen gjort något kanske raseriet riskerar drabba även dem?

På Postnord är de i första hand de själva som gör en mindre utredning innan man drar in polisen.
Om Svensson blir av med ett paket som polisanmäles händer inte ett skit så länge det inte är något större.
Citera
2021-07-13, 13:05
  #1063
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Träffade på en gammal bekant som inte levt ett "ärligt" liv tidigare, nu hade han dock fått jobb åt postnord och jobbat där i 2 år. Han säger att det var det bästa tänkbara jobbet, för det är lätt att stjäla post, och att komma hem och öppna paket som han inte vet vad det innehåller är sjukt spännande.

Oftast är det företagsgrejjer men också knark, pengar, guld och andra saker av högt värde.
Är postnord ett pålitligt företag i era ögon?
Sommarlov och trolltider, den ungdomen den ungdomen.
Citera
2021-07-13, 13:22
  #1064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De märker nog rätt snart att mer paket än vanligt försvinner och kompisen åker förhoppningsvis dit så det smäller om det.

Frågan är dock vad fler försvunna paket än vanligt innebär i siffror för just Postnord?
Enligt en artikel från 2017, så hade 17 735 paket rapporterats som saknade under årets första 11 månader, vilket intressant nog var en ökning från året innan, då 14 001 paket anmäldes som saknade: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1EP2A/nastan-18-000-paket-har-forsvunnit-hos-postnord-i-ar

Förra året åkte även en anställd fast efter att ha stulit 31 mobiltelefoner: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/postnord-gillrade-falla-anstalld-misstanks-ha-stulit-31-paket

Således finns det tyvärr goda skäl att antaga att trådstartarens kompis är långt ifrån ensam med sina fräcka tilltag.
Citera
2021-07-13, 13:24
  #1065
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Frågan är dock vad fler försvunna paket än vanligt innebär i siffror för just Postnord?
Enligt en artikel från 2017, så hade 17 735 paket rapporterats som saknade under årets första 11 månader, vilket intressant nog var en ökning från året innan, då 14 001 paket anmäldes som saknade: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1EP2A/nastan-18-000-paket-har-forsvunnit-hos-postnord-i-ar

Förra året åkte även en anställd fast efter att ha stulit 31 mobiltelefoner: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/postnord-gillrade-falla-anstalld-misstanks-ha-stulit-31-paket

Således finns det tyvärr goda skäl att antaga att trådstartarens kompis är långt ifrån ensam med sina fräcka tilltag.

Absolut är just denna skithög inte ensam men samtidigt kan man väl se inom vilka centraler det ökar extra mycket och står ut. Är absolut inget lätt jobb att utreda då som du skriver, det försvinner paket hela tiden.
Citera
2021-07-13, 13:40
  #1066
Medlem
Passepartouts avatar
Svenska Nyheter förklarar det bra Postnord har ju en jultomte i en av sina reklamfilmer, så man har gett upp att dela ut, numera delar man till sig själv.https://m.youtube.com/watch?v=S8SF3XmLQps

Det var förresten rötägget Maud Olofsson som låg bakom detta elände också. Undrar hur många miljarder Sverige har förlorat på hennes ”affärer”. Hon fick väl något internationellt toppjobb efter politikerkarriären, helt i klass med hennes gymnasiekompetens.
Citera
2021-07-13, 13:44
  #1067
Medlem
MordFustangs avatar
Varenda anställd borde ha en kamera riktad mot sig. Dom långfingrade tjuvarna.
Citera
2021-07-13, 14:00
  #1068
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Varenda anställd borde ha en kamera riktad mot sig. Dom långfingrade tjuvarna.
"Men det vore ju oooolaaagligt!"

"Skulle vara oerhört integritetskränkande för de anställda".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in