Citat:
Ursprungligen postat av
Talfy
Hur lång leveranstid för ett brev (inte rek) kan det vara? Väntar på ett sedan 6 juli. Det har haft 9 arbetsdagar på sig att komma fram idag måndag (kom ej idag). I slutet av denna veckan har det haft 13 arbetsdagar på sig, känns som är sista chansen för det att komma fram? Alltså att det blivit stulet/försvunnet annars.
Det är ju semestertider med postnordsommarjobbare. Men kan det dröja så extra länge av det?
När ger jag upp hoppet att paketet är försvunnet/stulet? Tre veckor efter det blev skickat? En månad?
Gissar det skickas i vadderad påse. Medelstort. Skickat med frimärke. Ingen avsändaradress. ~500 gram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Talfy
Tack för tips och information.
Du svarade inte på min fråga om när jag ska ge upp mitt paket. Det har haft 11 arbetsdagar på sig idag att anlända (kom ej idag). Medelstort vadderat kuvert på ~500 gram. Skickat med frimärken. Ingen avsändaradress.
Finns det verkligen inget sätt att spåra det? Hamnar det inte i någon databas, elektroniskt, att jag har ett paket som försöker hitta fram i Sverige?
Stämmer detta påståendet? Från ett annat forum.
Tänkte bara uppdatera om någon undrar framöver:
Mitt paket blev aldrig skickat! Så jag väntade alltså inte ens på något paket. De jag beställde ifrån hade problem med en packare, som sagt hen skickat ut när i själva verket inte gjorde det (sommarjobbare?).
Har fått "ett nytt" paket skickat igår, som rek, så kan spåra det.
Ontopic: Har hört skvaller om att PostNord är dåliga!