Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2021-07-21, 19:38
Moderator
Notera att vi har ett eget forum - inkl underforum - før fraktfrågor, e-handel etc. Ta frågor som rør logistik och paketutlämning där:

(FB) E-handel, frakt och konsumentfrågor

Detta är en tråd i føretagsskvaller, här diskuteras själva føretaget.
2021-07-23, 17:00
  #1082
Medlem
Big Bosss avatar
Oftast fungerar leveranser bra personligen med Postnord men denna gång har man väntat en vecka på ett varubrev som är spårbart från CDON ska komma hem. Bor i Göteborgsområdet, skickas från Ljungby och tog vägen via Hallsberg(??????), stannade ett dygn extra på terminal i Göteborg m.m.

Ibland undrar man vad som händer.

Nu gick dessutom det inte i min brevlåda så väntar flera timmar extra på att det ska komma till ombud, om det ens gör det?
Citera
2021-08-04, 15:39
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Hur lång leveranstid för ett brev (inte rek) kan det vara? Väntar på ett sedan 6 juli. Det har haft 9 arbetsdagar på sig att komma fram idag måndag (kom ej idag). I slutet av denna veckan har det haft 13 arbetsdagar på sig, känns som är sista chansen för det att komma fram? Alltså att det blivit stulet/försvunnet annars.

Det är ju semestertider med postnordsommarjobbare. Men kan det dröja så extra länge av det?
När ger jag upp hoppet att paketet är försvunnet/stulet? Tre veckor efter det blev skickat? En månad?

Gissar det skickas i vadderad påse. Medelstort. Skickat med frimärke. Ingen avsändaradress. ~500 gram.

Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Tack för tips och information.

Du svarade inte på min fråga om när jag ska ge upp mitt paket. Det har haft 11 arbetsdagar på sig idag att anlända (kom ej idag). Medelstort vadderat kuvert på ~500 gram. Skickat med frimärken. Ingen avsändaradress.

Finns det verkligen inget sätt att spåra det? Hamnar det inte i någon databas, elektroniskt, att jag har ett paket som försöker hitta fram i Sverige?

Stämmer detta påståendet? Från ett annat forum.
Tänkte bara uppdatera om någon undrar framöver:
Mitt paket blev aldrig skickat! Så jag väntade alltså inte ens på något paket. De jag beställde ifrån hade problem med en packare, som sagt hen skickat ut när i själva verket inte gjorde det (sommarjobbare?).
Har fått "ett nytt" paket skickat igår, som rek, så kan spåra det.

Ontopic: Har hört skvaller om att PostNord är dåliga!
Citera
2021-08-04, 16:42
  #1084
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Oftast fungerar leveranser bra personligen med Postnord men denna gång har man väntat en vecka på ett varubrev som är spårbart från CDON ska komma hem. Bor i Göteborgsområdet, skickas från Ljungby och tog vägen via Hallsberg(??????), stannade ett dygn extra på terminal i Göteborg m.m.

Ibland undrar man vad som händer.

Nu gick dessutom det inte i min brevlåda så väntar flera timmar extra på att det ska komma till ombud, om det ens gör det?
Tror det beror på att CDON numera skickar alla paket som B-post...?

Lite osäker, men var likadant för mig sist jag beställde därifrån i alla fall. Tog nog fem dagar åtminstone. Drygt.
Citera
2021-09-02, 13:52
  #1085
Medlem
Måste man betala moms paket från UK från royalmail till postnord SE? Om ja kan man betala den som faktura senare? hur mkt kostar det då genomsnitt?
__________________
Senast redigerad av HackForums 2021-09-02 kl. 13:56.
Citera
2021-09-19, 09:07
  #1086
Medlem
Någon som vet? (FB) Produktionschef på Göteborg Postterminal trakasserar personalen
Citera
2021-09-20, 09:55
  #1087
Medlem
Lägger postnord ditt paket på det närmaste servicestället? några gånger när jag betala för dhl gjorde de ej det.
__________________
Senast redigerad av HackForums 2021-09-20 kl. 10:17.
Citera
2021-09-22, 16:29
  #1088
Medlem
Ibland blir man ju lite konfunderad..Väntade på ett kvitto på en bil jag köpt..Kom idag Poststämplat10/9 på kuvertet..=12 dagar..
Citera
2021-09-22, 21:03
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx00
Någon som vet? (FB) Produktionschef på Göteborg Postterminal trakasserar personalen
Inget konstigt!

Det här är kulturen i stora delar av Postnord.
Tyvärr.
Citera
2021-09-22, 21:08
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Lägger postnord ditt paket på det närmaste servicestället? några gånger när jag betala för dhl gjorde de ej det.
Varför skulle postnord beskyllas för något som DHL är ansvarig för?
Förstår inte frågeställningen.

När det gäller postnord så sorteras paket på postnr och styrs till det ombudet som hör till det postnr.
Finns några få undantag.
Citera
2021-09-22, 23:03
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Varför skulle postnord beskyllas för något som DHL är ansvarig för?
Förstår inte frågeställningen.

DHL som postnord har folk som arbetar och ibland blir de lite lata och orkar inte åka till den närmaste postombud för de är människor. förstår du nu?
Citera
2021-09-22, 23:10
  #1092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
DHL som postnord har folk som arbetar och ibland blir de lite lata och orkar inte åka till den närmaste postombud för de är människor. förstår du nu?
Det är inte så det fungerar på postnord………
Som jag sa så sorteras det på postnr och levereras till det ombudet som är knutet till det postnr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in