Citat:
Ursprungligen postat av
Tromejjagkanallt
Företaget ja, men din kompis verkar vara ett rötägg. Funderat på att anmäla? Det måste ju dessutom märkas att det saknas post, vilket brukar resultera i en ordentlig utredning. Om han inte ljuger om paketen borde han åka dit snart
Jag har polisanmält försvunna brev från banken. Utredningen lades ner innan bläcket torkat på anmälan. Jag har till och med polisanmält att ett rekommenderat brev kom uppsprätt. Även det lade Polisen ner utan tidsspillan.
Saknas spaningstekniskt läge och
det är uppenbart att brottet inte går att lösa osv vill jag minnas att det stod i brevet från polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
De märker nog rätt snart att mer paket än vanligt försvinner och kompisen åker förhoppningsvis dit så det smäller om det.
Man gör inte ett skit.
Vi vill gärna tro att det skulle vara så, men jag är övertygad om att man inte ens sitter ner och funderar på hur man ska lösa det, än mindre faktiskt gör något. Viktigare att jaga pensionärer som uttrycker sig trubbigt på nätet, trycka till fredliga Sverigevänner som demonstrerar mot vansinnet eller sätta dit Svensson som kör 8 km/h för fort på väg hem från jobbet. Det är nog många poliser som behöver rannsaka sina samveten vad de hållit på med senaste 20 åren. Låtit sig vara en totalitär makts redskap att förtrycka sin befolkning. Det är inte försent än, men om folket reser sig utan att polisen gjort något kanske raseriet riskerar drabba även dem?