2021-07-19, 10:50
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Freedom day i UK nu o nattklubbarna är fulla enligt medierna.

Kommer UK lyckas nå 200000 positiva om dagen? Kommer vi få en ny "brittisk variant" som resultat?

https://www.theguardian.com/world/2021/jul/18/uk-covid-cases-could-hit-200000-a-day-says-neil-ferguson-scientist-behind-lockdown-strategy-england

https://www.express.co.uk/news/uk/1464395/nightclubs-return-revellers-freedom-day-july-19-clubbing-scientists-boris-caution-ont
Kan bli mer än 200000 och flera tusen döda om dagen. Dom begår ett stort misstag nu som kommer leda till att dom får stänga ner igen om nån månad.
Citera
2021-07-19, 10:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Dödsfall (och förmodligen sjukhusbelastningen) är också på väg upp globalt.

15.000 döda per dag när det var som värst - nu nästan 8.000 om dagen.

I större delen av västvärlden så är sjukhusbelastningen och dödsfallen med absolut största sannolikhet över.

Skarp uppgång på IVA idag, 21 igår 28 idag. Kanske bara en blipp?
Citera
2021-07-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Skarp uppgång på IVA idag, 21 igår 28 idag. Kanske bara en blipp?

Har sett likande konstigheter innan på IVA-inläggningen och oftast är det eftersläpningar i utskrivningar.

Det är intressantare att kolla på inläggningar och det verkar ligga stabilt runt 1-2 om dagen (närmare 1 då det bara rapporteras 1-2 4-5 gånger i veckan).

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.vtfstart?filter=6211d908-c143-b344-e0db-26a27ebef098

Det är så få nu på IVA att minsta eftersläpning eller fel gör att det kan hoppa rejält procentuellt.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-07-19 kl. 11:05.
Citera
2021-07-19, 11:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Kan bli mer än 200000 och flera tusen döda om dagen. Dom begår ett stort misstag nu som kommer leda till att dom får stänga ner igen om nån månad.

Säger du att vaccinerna inte hjälper?
Citera
2021-07-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Säger du att vaccinerna inte hjälper?

Det ska blir intressant att se vad som händer i UK.

Nu verkar de köra med "Ok - nu är de flesta vaccinerade - nu släpper vi allt och hoppas dödstalen/sjukhusbelastningen inte blir för hög - det kostar för mycket med alla dessa restriktioner".

Min gissning är att fallen per dag kommer fortsätta stiga så länge man testar så mycket som man gör. De skulle enkelt kunna minska fallen som t ex Tyskland gjorde tidigare i våras - ge ut självtester där man får resultatet direkt hemma och en instruktion om att man ska hålla sig isolerad 7 dagar om man testar positivt. För 95% av fallen (kanske högre?) så räcker detta.

Hur högt fall kan stiga? Med nuvarande testning så tror jag att 100.000 inte är omöjligt (100.000 i snitt över 7 dagar).
Citera
2021-07-19, 11:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det ska blir intressant att se vad som händer i UK.

Nu verkar de köra med "Ok - nu är de flesta vaccinerade - nu släpper vi allt och hoppas dödstalen/sjukhusbelastningen inte blir för hög - det kostar för mycket med alla dessa restriktioner".

Min gissning är att fallen per dag kommer fortsätta stiga så länge man testar så mycket som man gör. De skulle enkelt kunna minska fallen som t ex Tyskland gjorde tidigare i våras - ge ut självtester där man får resultatet direkt hemma och en instruktion om att man ska hålla sig isolerad 7 dagar om man testar positivt. För 95% av fallen (kanske högre?) så räcker detta.

Hur högt fall kan stiga? Med nuvarande testning så tror jag att 100.000 inte är omöjligt (100.000 i snitt över 7 dagar).

Varför vara så fixerad vid fall? Det betyder ingenting. Fokusera på att vården inte klappar ihop så får fallen vara vad fan de vill?

Behövs inte testas så förbannat.
Citera
2021-07-19, 11:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong

Bäst att du hör av dig och berättar!
Du har nog bättre koll…

Skillnaden är att du kan sitta på pojkrummet och hitta på vilka restriktioner som helst utan att behöva ta hänsyn till att samhället måste fungera.
Citera
2021-07-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Det är precis vad dom är.

Tror du att man injicerar allmänheten med ett vaccin som är godkänt på låtsas?

Att fortsatta studier pågår och fler biverkningar listas har inget med godkännandet att göra. Man gör studier på Alvedon fortfarande. Godkänt sedan evigheter...

Det är nödgodkänt. Så ja det får användas för världen är i nöd. Hade det inte vart nån ruljans på Coviden i världen hade man inte fått använda den.
Är du med?
Citera
2021-07-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det har du rätt i.

Menar du att det kan ha funnits många olika varianter redan i inledningsskedet? När epidemin i ett senare skede pågår för fullt, så är det ju inte förvånande att det uppstår nya varianter.

Dom flesta klarar vaccinerna bra. Det som diskuteras här i tråden, är främst risken för mer långsiktiga effekter på hälsan.

Ifall man är bekymrad över vaccinernas långsiktiga effekter, så borde man rimligtvis bedöma viruset på samma sätt. Men många vaccinmotståndare har helt olika kriterier beroende på huruvida man diskuterar viruset eller vaccinet. När man diskuterar vaccinet, så är vaccinmotståndarna bekymrade över långsiktiga risker. När man övergår till att diskutera viruset, så ändras vaccinmotståndarnas tankesätt totalt. Då är det plötsligt enbart dödsfall som räknas.

I det här fallet är jag benägen att hålla med skribenten "kurt-sune". "kurt-sune" har i många inlägg förklarat att han redan har gått igenom sjukdomen. Det innebär att det finns andra som har mycket större behov av vaccindoser än "kurt-sune". Genom att "kurt-sune" avstår, så kan andra få tillgång till vaccin snabbare.

Jag föreslår att "kurt-sune" får möjlighet att skriva på ett papper där han förklarar "Jag avstår härmed mina vaccindoser till behövande människor i Brasilien." Jag misstänker att någon i brasilianare skulle bli väldigt glad över "kurt-sune"s beslut.

Längre fram, så kommer det att finnas god tillgång till vaccindoser, och då kommer det att finnas möjlighet för "kurt-sune" att ångra sitt val.

Dom flesta klarar viruset bra med.

Viruset kan ju läckt ut mer än en gång från labbet. Varvid det kan röra sig om olika typer olika stadier.

Sverige får nog svårt att skicka vaccinet ända till brazil nu när dom redan bestämt sig för att hela befolkningen ska vaxas.
Detta kommer istället att kasseras.

Man kommer försöka locka med kränkande restriktioner mot icke vaccinerade.
Frågan är hur långt man vågar gå i Sverige. Inte så långt som andra länder tror och hoppas jag.
Men man blir allt mer desperat nu när inte alla vill haka på.

Jag förstår inte varför alla vaccinvänner hetsar så mot oss som inte vill vaccineras. Ni har ju ert på det torra. Eller tror ni inte på vaccinets verkan?

Det går inte vaccinera bort viruset från världen, bara inse.
Citera
2021-07-19, 11:51
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Oavsett vad man tycker om hur farlig Covid 19 är eller inte så är det ju en pågående pandemi.

Just nu är det väldigt lungt i Sverige globalt är fallen på väg upp.

Om vi pratar konstaterade fall:

När det var som värst så hade vi runt 900.000 fall om dagen.

Nu ligger vi på runt 500.000 fall om dagen och trenden pekar uppåt.

Bara för att det är lugnt i Sverige för tillfället så betyder det ju inte att vi kan vinka hej då till pandemin som är global.

Fullkomligt Irrelevant med antal "fall"... om de inte är svårt sjuka eller avlider.

Glöm dessutom inte att "ökningen" beror på att vi testar så djävla mycket, merparten av dessa uppvisar inte ens några symptom.

Använd huvudet du begåvats med...
Citera
2021-07-19, 11:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom flesta klarar viruset bra med.

Viruset kan ju läckt ut mer än en gång från labbet. Varvid det kan röra sig om olika typer olika stadier.

Sverige får nog svårt att skicka vaccinet ända till brazil nu när dom redan bestämt sig för att hela befolkningen ska vaxas.
Detta kommer istället att kasseras.

Man kommer försöka locka med kränkande restriktioner mot icke vaccinerade.
Frågan är hur långt man vågar gå i Sverige. Inte så långt som andra länder tror och hoppas jag.
Men man blir allt mer desperat nu när inte alla vill haka på.

Jag förstår inte varför alla vaccinvänner hetsar så mot oss som inte vill vaccineras. Ni har ju ert på det torra. Eller tror ni inte på vaccinets verkan?

Det går inte vaccinera bort viruset från världen, bara inse.

Därför att ett stor antal av Vaccinfanatikerna här inne med stor sannolikhet jobbar för MSB, FOI, BigPharma, Media, Regimtrogna Shills som vill påverka massan i en viss riktning.. precis som man gör genom privatägda mediabolag.

En liten klick är säkert de fogliga plus några rädda stackare som gått på all denna skräckpropaganda.
Citera
2021-07-19, 11:56
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är nödgodkänt. Så ja det får användas för världen är i nöd. Hade det inte vart nån ruljans på Coviden i världen hade man inte fått använda den.
Är du med?
Nödgodkännnande finns bara i USA vad jag vet. EU har påskyndade utvärderingar och villkorade godkännanden .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in