2021-07-18, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du och jag och andra kan tycka att tvångsvaccinering strider mot grundläggande mänskliga rättigheter, men lik förbannat är det tvingande att vaccinera barn mot mässlingen i nio eller tio EU-länder.

Tror du att någon gud eller utomjording levererar färdigt och beprövat mässlingvaccin eller
tror du att dessa mässlingvaccin prövats storskaligt precis som man nu gör med de godkända covidvaccinen.

Du kanske tillhör de som tycker att man kan masstesta vaccin på andra och gärna långt hemifrån dig?
Nackdelen med det är ju att biverkningarna kan se lite anorlunda ut långt hemifrån dig.

Har du haft mässlingen? Vet du hur den drabbar barn?
Citera
2021-07-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Bra länk till helt efterblivna människor!

Snubben sitter och hatar ur sig på Bidens administration för att de vill vaccinera människor, samtidigt är ju Trump en hjälte som ordnade ”operation warpspeed”

Får tyvärr inte ihop det..

Så vaccinera man sig inte så är man efterbliven.
Vi vet inte dom långsiktiga biverkningarna ännu. Så kloka människor som avvaktar och inte ställer sig snällt i kön.
Var och en får bestämma själv utan att behöva utstå en massa kränkningar.
Citera
2021-07-18, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så du skickar en länk som visar hur många vaccin som är i fas 1,2 & 3 och detta ska bevisa att något är klart med fas 3? Med tanke på hur vilsen du verkar är jag inte förvånad att du tror att hemtjänsten kan hjälpa här.

Desto fler länkar som skickas som handlar om nånting annat desto tydligare blir det ju att ni inte har koll på vad ni pratar om.

Länken bekräftar också att Pfizer är i fas 3 som jag sagt hela tiden, likaså hittar du andra covid vaccin där. Trodde du skulle bevisa att dom var klara med det AHAHAH

Du verkar inte lovligt korkad. 40 vaccin har genomgått fas 3 = avslutad. Av dessa har 20 blivit godkända! Varav Pfizer är ett godkänt vaccin. Hur kan du inte förstå den enklaste informationen?
Citera
2021-07-18, 23:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är helt galet vad som händer. Man vill tvinga i människor ett Nödgodkäntvaccin som man inte vet vad det ger för sidoeffekter på sikt.

Det går inte att vaccinera bort detta virus.

Rättshaveristerna som inte vill ha med viruset att göra måste inse att de är besegrade. Det här viruset går inte att stänga ute. Vi måste lära oss att leva med det och vad jag kunde se på stan idag så verkade det som att folk helt gav blanka fan i viruset. Kul att se!
Citera
2021-07-18, 23:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det behöver jag inte. Däremot behöver du stärka upp ditt immunförsvar. Dagliga turer i solen rekommenderas!

Du vet aldrig hur du klarar en infektion. Har du otur sätter sig viruset djupt nere i lungorna på dig. Då blir du infekterad djup och det finns inga botemedel. Springer du dessutom omkring ovaccinerad riskerar du att sprida smitta omkring dig. Du kanske nyser någon person i riskgrupp i ansiktet så de avlider. Det vill du väl inte ha på ditt samvete?
Citera
2021-07-18, 23:06
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom är nödgodkända eller villkorat godkända vad du vill använda för ord.
Det pågår fortsatt studier och fler biverkningar adderas efter som.

Dom är inte godkända på ”riktigt” som tbe vaccin är eller Alvedon t.ex.

Det är precis vad dom är.

Tror du att man injicerar allmänheten med ett vaccin som är godkänt på låtsas?

Att fortsatta studier pågår och fler biverkningar listas har inget med godkännandet att göra. Man gör studier på Alvedon fortfarande. Godkänt sedan evigheter...
Citera
2021-07-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du behöver det. Samhället behöver det. Tag nu ditt vaccin.

Lösningen är inte att alla tar ett vaccin. Visa har hittat alternativa metoder; hålla sig i form genom promenader i uppförsbackar, röra på sig, mycket näringstillskott till maten.

Låt var och en hitta den nisch dom tror på mest.
Citera
2021-07-18, 23:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du vet aldrig hur du klarar en infektion. Har du otur sätter sig viruset djupt nere i lungorna på dig. Då blir du infekterad djup och det finns inga botemedel. Springer du dessutom omkring ovaccinerad riskerar du att sprida smitta omkring dig. Du kanske nyser någon person i riskgrupp i ansiktet så de avlider. Det vill du väl inte ha på ditt samvete?

Har redan haft covid som sagt. Varför skulle jag smitta någon? Tvärtom verkar covid inte vara farligt alls för mig och därmed förstår jag inte vad jag ska med ett nödgodkänt vaccin till?

Jag kan tänka mig att ta drt när det är färdigt 2023 om det är godkänt då efter utvärderingen.

Riskgrupper är väl vaccinerade? Menar du att vaccinet inte hjälper? Vad är det för skitvaccin?
Citera
2021-07-18, 23:08
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Villkorligt godkända läkemedel erbjuds också till allmänheten när dom får det godkännandet, som i detta fall..

Ledord: "Godkänt"

Inget att diskutera mao...
Citera
2021-07-18, 23:09
Medlem
Citat:
Du behöver det. Samhället behöver det. Tag nu ditt vaccin.

Har man genomgått infektion verkar ju vaccinet inte göra någon skillnad i verkligheten, så det är svårt att förstå logiken där. Kurt har ju redan varit förkyld om jag minns rätt.

I denna rapport från PHE inkluderas även perioden då deltan härjat i UK utan någon mätbar skillnad i återinfektioner efter vaccin-boost. Notera att det är vårdpersonal som ingick i studien och de har förmodligen utsatts för viruset regelbundet. Ingen högoddsare då det är givet att naturlig immunitet är oslagbart mot detta virus.

” Public Health England today reports on the latest reinfection data from the SIREN study of healthcare workers, stating that “reinfections remain at very low numbers in individuals previously either PCR positive or seropositive”. There have been just 16 potential reinfections between April and June 27th in the 44,546 people in the cohort, of which over 9,800 have confirmed previous infections. While 95% of the group are fully vaccinated, only one of the 16 possible reinfections was in the 5% who are unvaccinated. This strongly suggests the real world risk of reinfection, whether vaccinated or unvaccinated, is very small.”

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page42
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-18 kl. 23:18.
Citera
2021-07-18, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Också från Pfizer + tillhörande länk till citatet så du kan kika själv. Vart va din länk?

” The Phase 3 clinical trial of BNT162b2 began on July 27 and has enrolled 43,661 participants to date, 41,135 of whom have received a second dose of the vaccine candidate as of November 13, 2020. Approximately 42% of global participants and 30% of U.S. participants have racially and ethnically diverse backgrounds, and 41% of global and 45% of U.S. participants are 56-85 years of age. A breakdown of the diversity of clinical trial participants can be found here from approximately 150 clinical trials sites in United States, Germany, Turkey, South Africa, Brazil and Argentina. The trial will continue to collect efficacy and safety data in participants for an additional two years.”

Man började alltså ge vaccinen 27 Juli och hade gett dom flesta andra dosen 13 November. 5 dagar senare skrevs denna press release.

Lägg också märke till en rolig detalj i citatet här över:

Hur stycket startas: ”The Phase 3 clinical trial of BNT162b2”

Hur det avslutas: ”The trial will continue to collect efficacy and safety data in participants for an additional two years

Vart får ni att avslutet ska handla om en annan studie, förstår inte det. Står ju klart och tydligt att det pågår i 2 år till. Fullt rimligt iom att det vore sjukt om man var klar med att titta på långsiktiga effekter i samma skede som man var klar med att ge vaccinen..

https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-conclude-phase-3-study-covid-19-vaccine

Fas 3 är avslutad, vaccinet är godkänt, därefter gör man en monitoreringsprocess under 2 år, så gör man med alla vaccin.

https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/how-are-vaccines-developed?gclid=CjwKCAjwos-HBhB3EiwAe4xM9-Jt6FBn4Lf34Cdr1n5noMTZEcCW74AcaOaDKhK_Wa_ 2GbR447WgqBoC_csQAvD_BwE

Citat:
Further monitoring takes place in an ongoing way after the vaccine is introduced. There are systems to monitor the safety and effectiveness of all vaccines. This enables scientists to keep track of vaccine impact and safety even as they are used in a large number of people, over a long time frame. These data are used to adjust the policies for vaccine use to optimize their impact, and they also allow the vaccine to be safely tracked throughout its use.
Citera
2021-07-18, 23:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har redan haft covid som sagt. Varför skulle jag smitta någon? Tvärtom verkar covid inte vara farligt alls för mig och därmed förstår jag inte vad jag ska med ett nödgodkänt vaccin till?

Jag kan tänka mig att ta drt när det är färdigt 2023 om det är godkänt då efter utvärderingen.

Riskgrupper är väl vaccinerade? Menar du att vaccinet inte hjälper? Vad är det för skitvaccin?

Det är allmänt känt att vacciner inte är till 100% effektivt, men mRNA-vaccinen tycks vara till 95% effektiva. Astras däremot är ju sämre med sina 63%. Sedan är det ju så att äldre i snitt svarar sämre på vaccin, så siffrorna här ovan är lägre för äldre. Det är därför det är så viktigt att de inte smittas ned. Bland annat därför vårdpersonal prioriterades i vaccinationsskön. Det måste du väl känna till?
Nu när du har utbildats i hur det fungerar tar du väl ditt vaccin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in