Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det har du rätt i.
Menar du att det kan ha funnits många olika varianter redan i inledningsskedet? När epidemin i ett senare skede pågår för fullt, så är det ju inte förvånande att det uppstår nya varianter.
Dom flesta klarar vaccinerna bra. Det som diskuteras här i tråden, är främst risken för mer långsiktiga effekter på hälsan.
Ifall man är bekymrad över vaccinernas långsiktiga effekter, så borde man rimligtvis bedöma viruset på samma sätt. Men många vaccinmotståndare har helt olika kriterier beroende på huruvida man diskuterar viruset eller vaccinet. När man diskuterar vaccinet, så är vaccinmotståndarna bekymrade över långsiktiga risker. När man övergår till att diskutera viruset, så ändras vaccinmotståndarnas tankesätt totalt. Då är det plötsligt enbart dödsfall som räknas.
I det här fallet är jag benägen att hålla med skribenten "kurt-sune". "kurt-sune" har i många inlägg förklarat att han redan har gått igenom sjukdomen. Det innebär att det finns andra som har mycket större behov av vaccindoser än "kurt-sune". Genom att "kurt-sune" avstår, så kan andra få tillgång till vaccin snabbare.
Jag föreslår att "kurt-sune" får möjlighet att skriva på ett papper där han förklarar "Jag avstår härmed mina vaccindoser till behövande människor i Brasilien." Jag misstänker att någon i brasilianare skulle bli väldigt glad över "kurt-sune"s beslut.
Längre fram, så kommer det att finnas god tillgång till vaccindoser, och då kommer det att finnas möjlighet för "kurt-sune" att ångra sitt val.
Dom flesta klarar viruset bra med.
Viruset kan ju läckt ut mer än en gång från labbet. Varvid det kan röra sig om olika typer olika stadier.
Sverige får nog svårt att skicka vaccinet ända till brazil nu när dom redan bestämt sig för att hela befolkningen ska vaxas.
Detta kommer istället att kasseras.
Man kommer försöka locka med kränkande restriktioner mot icke vaccinerade.
Frågan är hur långt man vågar gå i Sverige. Inte så långt som andra länder tror och hoppas jag.
Men man blir allt mer desperat nu när inte alla vill haka på.
Jag förstår inte varför alla vaccinvänner hetsar så mot oss som inte vill vaccineras. Ni har ju ert på det torra. Eller tror ni inte på vaccinets verkan?
Det går inte vaccinera bort viruset från världen, bara inse.