2021-07-19, 09:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Det finns inte en enda riktig bild på jorden.
Allt är gjort via CGI.
Detta är allmän fakta du kan ta reda på via en Google sökning.
Nasas bilder av jorden påstår dom sig ha skapat i photoshop liknande program utifrån ”data” som analyserat jorden av satteliter.
Tittar man på nasas bilder av jorden under 30 års tid ser man att dom ser helt jävla olika ut, väldigt roligt faktiskt.
Bitchute.Com där har du i princip den enda sidan i världen som inte censurerar fakta.

Från satelliter… Så de finns uppenbarligen då?
Citera
2021-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Du får ett, som jag direkt kopierar ur min tidigare post, vill du bli övertygad råder jag dig att följa Eric kittendorff på Facebook alternativt söka på flat earth på bitchute.com

”Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av avancerade kameror/kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.”

ALLA sådana videor visar EN sak klart och tydligt:
Man kan INTE se så långt som man skulle göra om jorden var platt! 😁 🙄 🤔
Citera
2021-07-19, 10:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du får ett, som jag direkt kopierar ur min tidigare post, vill du bli övertygad råder jag dig att följa Eric kittendorff på Facebook alternativt söka på flat earth på bitchute.com

”Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av avancerade kameror/kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.”

Att du skriver något och sätter citationstecken omkring, är ju knappast ett bevis. Du fattar egentligen det va?
Citera
2021-07-19, 10:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Mobilen är utrustad med gps och presterar sämre utanför städerna det går emot satellit-teorin.

Borde vara tvärtom men så är INTE fallet
Vissa mobiler använder sig även om mobilnätet och möjligen även wifi för att positionera sig (A-GPS). Kan det bero på det?

Sedan finns det färre satelliter ju mer norr ut du kommer.

Var visst pucktvåa på det.
Citera
2021-07-19, 10:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Precis som det nämnes i bibeln så tror jag vi är centrum av universum och vi står still, medans universum snurrar runt oss.

Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.

Vi kan ta vatten dessutom, vatten söker sig alltid till sin lägsta punkt, varför tror du vattnet i badrummet alltid rinner ner i brunnen? Jo för att badrumsgolvet sluttar, ”gravitation”, så detsamma borde gälla för allt vatten på jorden, det borde allt samlas i botten av kulan. Men ikke.

Om du ska avförda idén om att jorden är en sfär måste du väl ändå försöka fatta vad den säger. Tror du att någon påstår att gravitationen drar saker ner till Sydpolen?

Också patetiskt att komma in i tråden och påstå saker som avhandlats 100 gånger tidigare.

Plus, är bibeln helt plötsligt bevis för något?
Citera
2021-07-19, 11:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vissa mobiler använder sig även om mobilnätet och möjligen även wifi för att positionera sig (A-GPS). Kan det bero på det?

Sedan finns det färre satelliter ju mer norr ut du kommer.

Var visst pucktvåa på det.
Ska vi lägga till det faktum att GPS bara är en variant för att bestämma ens position med hjälp av satelliter. Vi har ju ryska GLOSSNAS och europeiska Galileo också.
Citera
2021-07-19, 12:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Varför skulle det inte gå att ha tryckskillnad i en kupol? Ämnen sorteras efter densitet

"rymdfärderna" skulle då äga rum i de övre delarna av kupolen där densiteten är nära 0

eftersom en kupol har högsta punkt i "norr" (vår nordpol) och när man tänker att esrange med flest uppskjutna väderballonger ligger nära tillhands blir det hela plötsligt intressant

I ett slutet kärl jämnas trycket ut.
Citera
2021-07-19, 12:35
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ska vi lägga till det faktum att GPS bara är en variant för att bestämma ens position med hjälp av satelliter. Vi har ju ryska GLOSSNAS och europeiska Galileo också.
Eller GLONASS som det heter. Vi har även D-GPS, differentiell GPS som använde exempelvis FM-bandets RDS för stt skicka korrigeringssignaler vilket ökade nogrannheten. Jag hade en sådan GPS i båten och så pass nogrann att den visade min exakta båtplats i småbåtshamnen. D-GPS var främst tänkt för tiden före 2000 då GPS var medvetet stört för att sänka precisionen men efter det året tog amrisarna bort störningen då Galileo ändå skulle få bättre precision än GPS. D-GPS kallas även EGNOS.

Min mobil kan använda GPS, Galileo och GLONASS. Assisted, dvs A-GPS vilket gör att den hittar satelliter mycket snabbare.
Citera
2021-07-19, 12:51
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Precis som det nämnes i bibeln så tror jag vi är centrum av universum och vi står still, medans universum snurrar runt oss.

Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.

Vi kan ta vatten dessutom, vatten söker sig alltid till sin lägsta punkt, varför tror du vattnet i badrummet alltid rinner ner i brunnen? Jo för att badrumsgolvet sluttar, ”gravitation”, så detsamma borde gälla för allt vatten på jorden, det borde allt samlas i botten av kulan. Men ikke.
Eftersom allting är relativt så kan vi använda jorden som referenspunkt och betrakta universum efter det. Vidare eftersom allt är relativt finns ingen mittpunkt i universum utan allting rör sig relativt allt annat så inget kan vara universums centrum. Men vi får se de yttre planeterna göra kringelkrokar i sina banor runt solen. Använder vi solen som referenspunkt kan vi se att alla planeter rör sig i nästan cirkelformade banor runt solen.

Det finns inte tusentals videor som visar hur man ser en kontinent från en annan. Det finns noll. Vilket inte är så konstigt då den andra kontinenten ligger under horisonten.

Jo, vattnet rinner verkligen mot den lägsta punkten, även på jorden. Havsvattnet har samlats i jordklotets gropar. Floderna flyter ju i botten av dalarna mellan bergen lixom...
Citera
2021-07-19, 13:29
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Ännu en religiös fanatiker som hjärntvättats av sagor. Så förvånande… Tro vad du vill. Men vet att tro är för idioter. Faktum är att ingen av er plattfjantar kan förklara fenomenet natt och dag.
Citera
2021-07-19, 15:30
Medlem
Citat:
... Ett tips är att följa eric kittendorff på Facebook han lägger upp många bevis och riktigt slipade argument som inte går att motbevisa.

Jag diskuterar gärna Kittendorfs "bevis" här i tråden. Kom med det du tycker är bäst så lovar jag förklara varför det inte är ett bevis och varför hans argument är mer idiotiska än slipade.
Citera
2021-07-19, 15:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag skiter i hur en kamera fungerar, det har ingen betydelse, du ska inte kunna se från en kontinent till en annan med en kikare, den ska ligga gömd bakom kurvaturen. Det är case closed. Ta dina bländare och vidvinkel linser och tryck upp dom där solen inte skiner, det är bara massa trams snack.
I övrigt finns en väldigt intressant intervju på Bitchute som görs av 2st proffsfotografer, dom gör en intervju på en missilexpert som jobbar på en av amerikanska flottans största destroyer fartyg, där han själv beskriver att han aldrig inräknar jordens kurvatur när missiler avfyras, om hur han har tillgång till kanske en av världens vassaste kikare, där han kan se från kontinent till kontinent på öppna hav, även dessa två fotografer som intervjuar honom stödjer honom ang flat earth. Bitchute.com, ge dig utanför bekvämlighetszonen och sök dig till fakta istället för att sitta i en forumtråd och hoppas på att någon ska leverera faktan åt dig din lata jäven

Har fan kan du tro på att man kan se från kontinent till kontinent med kikare? Är hur lättlurad som helst? Helt gränslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in