Igår, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Han verkar ha missat att även solens synbara position påverkas av refraktionen, och inte bara bergets. I hans tankefel skulle alltså solens verkliga position döljas av bergets synbara position. Vilket givetvis inte är fallet.
Haha har jag knappast missat givetvis är solen på en skenbar position och faller ner mot den beviserligen optiska horisonten bla pga vinkelupplösning. Spelar ingen roll dock solen ljus döljs i ögonblicket det fysiska berget blockerar det och därför är jorden platt. Det finns ingen som tror att berget vi beskådar endast är böjt ljus därför mår ni globskallar dåligt, ni tvingas helt enkelt ljuga. Så vi ser för långt något som ni står helt svarslösa inför. Beklagar så mycket!
Senast redigerad av Niggers-n-Jews Igår kl. 07:09.
Citera
Igår, 07:10
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Haha har jag knappast missat givetvis är solen på en skenbar position och faller ner mot den beviserligen optiska horisonten bla pga vinkelupplösning. Spelar ingen roll dock solen ljus döljs i ögonblicket det fysiska berget blockerar det och därför är jorden platt. Det finns ingen som tror att berget vi beskådar endast är böjt ljus därför mår ni globskallar dåligt ni tvingas helt enkelt ljuga. Så vi ser för långt något som ni står helt svanslösa inför. Beklagar så mycket!

Varför seglar aldrig plattjordare till kanten och fotograferar denna ättestupa ut mot rymden?
Och på baksidan av plattjorden är den täckt av en stor fet pannkaka?
Citera
Igår, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, man undrar varför vi har blivit programmerade till att lyncha alla som ställer kritiska frågor angående den rådande paradigmen. Och just detta att ifrågasätta jordens form verkar vara det som kickar igång mobbens allra elakaste och sadistiska sidor.

Eller om dom är arga på sig själva för att dom inte har vetenskaps-chopsen att göra slarvsylta av oss med vetenskapliga argument. Vem vet.

Tack, jag är väl förtrogen med lögnerna om refraktion och "mirages" för att bortförklara varför vi kan se massvis med saker som borde vara dolda bakom klotets krökning.

Men det är ingen större ide att diskutera men nån som medvetet ljuger för att misskreditera dig, och dessutom kallar dig för idiot i vart och vartannat andetag. Visst, man kan stå upp för sig själv en gång eller två, men om personen ändå kör på i samma stil, så varför fortsätta?
Game over, var ordet. Vilket är exakt vad jag kunde konstatera nu i veckan också.

Man kan ändå inte vinna nån argumentation mot psykopater och anddra intellektuellt oärliga människor.

Om du nu vet, vad är anledningen till detta?
” Förklara med din ficklampa hur solen gick ned bakom horisonten idag kl 21.10 i Göteborg SAMTIDIGT som den stod högt på himlen i Los Angeles.”

För mig handlar det inte om att ni ställer kritiska frågor utan att ni saknar bevis för vad ni påstår.
Jag har bokstavligen rest jorden runt många gånger, jobbat med människor som rest jorden runt till sjös och som besökt sydpolen och träffat personer som jobbat i den europeiska rymdindustrin. Alla dessa har fel eller ljuger och jag skall inte tro på mina egna upplevelser men jag skall tro dig?

Då får du leverera mer.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] Jag har en kompis vars bror har flygcertifikat och insynen är noll, tog en stund men nu är han FE likt många andra piloter. De får dock ej snacka om FE. [...]

Så din kompis brorsa skulle alltså bli av med sitt flygcertifikat om han snackar om "en platt jord"? Jag finner detta mycket svårt att tro, såvida han inte flyger passagerarplan och därmed har ansvar för en mängd människoliv?

Och så "många andra piloter"?? Namnge en! ... Nähe, det går inte, men du vet vilka de är??
Citera
Igår, 09:45
Medlem
Citat:
Haha har jag knappast missat givetvis är solen på en skenbar position och faller ner mot den beviserligen optiska horisonten bla pga vinkelupplösning. Spelar ingen roll dock solen ljus döljs i ögonblicket det fysiska berget blockerar det och därför är jorden platt. Det finns ingen som tror att berget vi beskådar endast är böjt ljus därför mår ni globskallar dåligt, ni tvingas helt enkelt ljuga. Så vi ser för långt något som ni står helt svarslösa inför. Beklagar så mycket!

LoL, nej vi står inte svarslösa. Om du räknar in betraktarens höjd och standardrefraktion så ser vi exakt det man kan förvänta sig på en sfärisk jord.
https://flatearth.ws/t/canigou

Och ditt yrande om "fysiska berg" är helt obegripligt. Vilket nog beror på att du inte ens vet vad refraktion är eller hur det fungerar.
Citera
Igår, 09:48
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Haha har jag knappast missat givetvis är solen på en skenbar position och faller ner mot den beviserligen optiska horisonten bla pga vinkelupplösning. [...]

"Vinkelupplösning"?? Vad är det?
Jag har i alla fall aldrig hört talas om det.. förrän nu.

Edit:
Okej. Du behöver inte svara. Jag kan läsa själv.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, man undrar varför vi har blivit programmerade till att lyncha alla som ställer kritiska frågor angående den rådande paradigmen. Och just detta att ifrågasätta jordens form verkar vara det som kickar igång mobbens allra elakaste och sadistiska sidor.

Eller om dom är arga på sig själva för att dom inte har vetenskaps-chopsen att göra slarvsylta av oss med vetenskapliga argument. Vem vet.

Tack, jag är väl förtrogen med lögnerna om refraktion och "mirages" för att bortförklara varför vi kan se massvis med saker som borde vara dolda bakom klotets krökning.

Men det är ingen större ide att diskutera men nån som medvetet ljuger för att misskreditera dig, och dessutom kallar dig för idiot i vart och vartannat andetag. Visst, man kan stå upp för sig själv en gång eller två, men om personen ändå kör på i samma stil, så varför fortsätta?
Game over, var ordet. Vilket är exakt vad jag kunde konstatera nu i veckan också.

Man kan ändå inte vinna nån argumentation mot psykopater och anddra intellektuellt oärliga människor.
Deras beteende är ju naturligtvis helt ologiskt om man tror på vad de säger om ämnet. Ett "dumt" ämne som men ej blir påtvingad bör ju leda till total likgiltighet. Problemet är att de vet själva hur värdelösa "bevisen" är för globen och hur urstarka de är för FE. Att erkänna detta är de för fega och stolta för att göra såklart.

Jag själv är logisk såklart jag bryr mig inte ett skvatt om den debunkade globen, rycker på axlarna och småskrattar typ. Blir jag citerad här eller på andra ställen läser jag som regel inte ens. Så komplett ointressant är felaktig information.

Har pratat med en amerikansk FE som bor i Brasilien nu där är det ca 25% FE nu eller liknande. Där är det nu helt lugnt att prata om det öppet ingen stigmatisering eller något. Är iofs lugnt att prata FE i Sverige med, sinnessjuka människor möter man mest på nätet.

FE är ju såpass stort i Brasilien att regeringen blev involverad och hyrde in en firma för att bevisa jorden som rund. Hur det gick med testerna som firman gjorde? jag tror ni kan gissa.
Senast redigerad av Niggers-n-Jews Igår kl. 15:34.
Citera
Igår, 16:01
Medlem
Citat:
... Har pratat med en amerikansk FE som bor i Brasilien nu där är det ca 25% FE nu eller liknande. ...

2019 var det 7%

https://www1.folha.uol.com.br/internacional/en/scienceandhealth/2019/07/7-of-brazilians-believe-that-earth-is-flat.shtml
Från artikeln:

Citat:
Ninety percent of those interviewed claimed to believe that the Earth was round and the rest said they did not know their form. The belief that the Earth is flat was inversely proportional to schooling. While 10% of those who left school after elementary school defend that Earth is flat, this percentage decreases among those who studied until they finished high school (6%) or higher (3%).

Det finns alltså en direkt korrelation mellan utbildning en tro på FE. Ju lägre utbildning desto dummare saker tror man på. Bland de med högre utbildning så är siffran bara 3% men i den guppen så räknas ju även människor som har läst humanistiska ämnen, jag är helt övertygad att siffran är 0% hos de som läst fysik på gymnasienivå eller högre.

Men jordens form är ju ingen populäritetstävling och dess form och storlek avgörs inte genom någon slags omröstning så det är väl skit samma.
Senast redigerad av WilleGarvin Igår kl. 16:09.
Citera
Igår, 17:25
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
FE är ju såpass stort i Brasilien att regeringen blev involverad och hyrde in en firma för att bevisa jorden som rund. Hur det gick med testerna som firman gjorde? jag tror ni kan gissa.

Jaha, så Brasiliens regering försökte bevisa att jorden var rund, men misslyckades? Kan du länka? Konstigt att man inte har hört talas om det här. Man försökte bevisa att jorden var rund, men det gick inte och alltså innebär det att matematiken och fysiken vi tror stämmer är helt fel. En av dom största upptäckterna i mänsklighetens historia. Väntar med spänning på den här länken!

Får man göra en gissning också? Jag tror att du kommer länka till något helt efterblivet, helt felaktigt eller bara totalt påhittat.
Citera
Igår, 18:02
Medlem
Citat:
.... Problemet är att de vet själva hur värdelösa "bevisen" är för globen och hur urstarka de är för FE. ...

Tror du ens på det där själv? Eller är det bara något ytterst förvirrat sätt att övertala dig själv?

Nej, varken jag eller någon annan som har ett IQ över 80 anser att bevisen för RE är värdelösa. Tvärtom, vi tycker det finns mängder med klockrena bevis.

Och det finns självklart inte ett enda bevis för FE, det handlar ju enbart okunskap från idioter som inte begriper sig på vanlig enkel fysik och geometri. Som t.ex du och refraktion eller buzy-signal och flygrutter.
Senast redigerad av WilleGarvin Igår kl. 18:33.
Citera
Igår, 21:39
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Deras beteende är ju naturligtvis helt ologiskt om man tror på vad de säger om ämnet. Ett "dumt" ämne som men ej blir påtvingad bör ju leda till total likgiltighet. Problemet är att de vet själva hur värdelösa "bevisen" är för globen och hur urstarka de är för FE. Att erkänna detta är de för fega och stolta för att göra såklart.

Jag själv är logisk såklart jag bryr mig inte ett skvatt om den debunkade globen, rycker på axlarna och småskrattar typ. Blir jag citerad här eller på andra ställen läser jag som regel inte ens. Så komplett ointressant är felaktig information.

Har pratat med en amerikansk FE som bor i Brasilien nu där är det ca 25% FE nu eller liknande. Där är det nu helt lugnt att prata om det öppet ingen stigmatisering eller något. Är iofs lugnt att prata FE i Sverige med, sinnessjuka människor möter man mest på nätet.

Det är ca 1021 mil mellan Stockholm och Brasília. På vilken höjd måste man befinna sig över endera staden för att kunna se den andra?
Citera
Igår, 21:56
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Jaha, så Brasiliens regering försökte bevisa att jorden var rund, men misslyckades? Kan du länka? Konstigt att man inte har hört talas om det här. Man försökte bevisa att jorden var rund, men det gick inte och alltså innebär det att matematiken och fysiken vi tror stämmer är helt fel. En av dom största upptäckterna i mänsklighetens historia. Väntar med spänning på den här länken!
[...]

Ja! Jag håller helt med DrOutlaw här. Länka till något, "nigger".. please! Detta är ju årets (?) skräll.

Och hur blev det med alla de där piloterna som du "vet" är plattjordare, egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in