Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Ja, man undrar varför vi har blivit programmerade till att lyncha alla som ställer kritiska frågor angående den rådande paradigmen. Och just detta att ifrågasätta jordens form verkar vara det som kickar igång mobbens allra elakaste och sadistiska sidor.
Eller om dom är arga på sig själva för att dom inte har vetenskaps-chopsen att göra slarvsylta av oss med vetenskapliga argument. Vem vet.
Tack, jag är väl förtrogen med lögnerna om refraktion och "mirages" för att bortförklara varför vi kan se massvis med saker som borde vara dolda bakom klotets krökning.
Men det är ingen större ide att diskutera men nån som medvetet ljuger för att misskreditera dig, och dessutom kallar dig för idiot i vart och vartannat andetag. Visst, man kan stå upp för sig själv en gång eller två, men om personen ändå kör på i samma stil, så varför fortsätta?
Game over, var ordet. Vilket är exakt vad jag kunde konstatera nu i veckan också.
Man kan ändå inte vinna nån argumentation mot psykopater och anddra intellektuellt oärliga människor.
Deras beteende är ju naturligtvis helt ologiskt om man tror på vad de säger om ämnet. Ett "dumt" ämne som men ej blir påtvingad bör ju leda till total likgiltighet. Problemet är att de vet själva hur värdelösa "bevisen" är för globen och hur urstarka de är för FE. Att erkänna detta är de för fega och stolta för att göra såklart.
Jag själv är logisk såklart jag bryr mig inte ett skvatt om den debunkade globen, rycker på axlarna och småskrattar typ. Blir jag citerad här eller på andra ställen läser jag som regel inte ens. Så komplett ointressant är felaktig information.
Har pratat med en amerikansk FE som bor i Brasilien nu där är det ca 25% FE nu eller liknande. Där är det nu helt lugnt att prata om det öppet ingen stigmatisering eller något. Är iofs lugnt att prata FE i Sverige med, sinnessjuka människor möter man mest på nätet.
FE är ju såpass stort i Brasilien att regeringen blev involverad och hyrde in en firma för att bevisa jorden som rund. Hur det gick med testerna som firman gjorde?

jag tror ni kan gissa.