Citat:
Ja. Och?
Så hans barn ska behöva lida för något ADHD barns problem?
Är det inte då bättre att AHHD barnet får lida för ADHD barnets problem?
Kanske får det ADHD barnets föräldrar att sätta tryck på BUP då.
Kanske lär sig ADHD barnet något och slutar slåss.
Kanske har han inte alls ADHD och är bara en idiot (ADHD är bara en gissning från din sida).
Eller vad är din lösning? ADHD barnet slår andra barn, men det är OK för han har ADHD?
Gå till läraren och gråta? Vad ska läraren göra och varför har hon/han inte gjort det under det senaste året?
Inse: samhällets lösning är typ: vi gör typ inget så kanske det ordnar sig med tiden eller så skickar vi bort de som mobbas.
Alltså folk som dig... Ni är problemet.
Naiva idioter som kommer med "lösningar" som är trams.
Lösningen: Slår du mig så slår jag dig. Och gillar du inte det så ge fan i att slå mig.
Så jävla svårt att förstå eller?
Så hans barn ska behöva lida för något ADHD barns problem?
Är det inte då bättre att AHHD barnet får lida för ADHD barnets problem?
Kanske får det ADHD barnets föräldrar att sätta tryck på BUP då.
Kanske lär sig ADHD barnet något och slutar slåss.
Kanske har han inte alls ADHD och är bara en idiot (ADHD är bara en gissning från din sida).
Eller vad är din lösning? ADHD barnet slår andra barn, men det är OK för han har ADHD?
Gå till läraren och gråta? Vad ska läraren göra och varför har hon/han inte gjort det under det senaste året?
Inse: samhällets lösning är typ: vi gör typ inget så kanske det ordnar sig med tiden eller så skickar vi bort de som mobbas.
Alltså folk som dig... Ni är problemet.
Naiva idioter som kommer med "lösningar" som är trams.
Lösningen: Slår du mig så slår jag dig. Och gillar du inte det så ge fan i att slå mig.
Så jävla svårt att förstå eller?
Ja. ADHD är bara en gissning men känns sannolik.
Man måste tänka längre än näsan för att förstå hur barn i den åldern måste uppfostras.
Att TS son reagerade med oproportionerligt våld med blodvite för en puttning visar att han lärt sig det någonstans. Förmodligen emot sig själv eller måhända mot modern/fadern. En 7-åring kommer inte på den reaktionen genom abstrakt tänkande i form av rättvisa eller hämnd. Det är lärt genom praktik.
Det gäller inte att införa sharia-lagar med öga för öga, tand för tand. En konflikt måste i den åldern lösas med samtal. Annars lär barnen sig att alltid bruka våld. Vilket föder våld. Det senare är vedertaget. Barn från agande familjer har alltid mer utåtagerande barn. Våld ses som en naturlig lösning på de flesta problem.
Får du egna barn en vacker dag kanske du kommer förstå sambandet mellan mindre våld i Sverige till stor del härrör från förbud mot barnaga. Nästan samtliga biografier från yrkeskriminella innehåller en våldsam far.