2021-07-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Fick en bra deal på Valentino Born In Roma Yellow Dream 100ml edt så den fick följa med. Riktigt fin!
Har du den vanliga born in roma? Isf vilken är bättre?
Citera
2021-07-13, 08:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Har du den vanliga born in roma? Isf vilken är bättre?
Har tyvärr inte den vanliga! Denna är väldigt fin, påminner en del om Paco Rabanne one million.
Citera
2021-07-13, 12:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Några frågor om parfym:

1. Använder du billig parfym? Alltså parfymen ska inte vara dyr? Max 100 kr.

2. Axe ska hålla i sig i 48 timmar, tycker du att det håller i 48 timmar?

3. Vilken är den dyraste parfymen du har ägt eller har köpt?

4. Dyrt är lika med en god parfym?

1. Nej, helt meningslöst går inte hitta ngt för under 100 lappen.

2. Pass

3. Guerlain homme Ideal för 1300kr fick dock rabatt på den. Har ett par för 1000kr också, kommer troligtvis köpa ngn bra dyr men inte aktuellt just nu.

4. Finns absolut billigare bra parfymer, tex Davidoff cool water, Mont Blanc har ett par fina tex Individuel, Bentley Intense etc

Allt beror på vad du gillar, I regel så är dyrare bättre för det används bättre ingredienser. Det är som med allt, man betalar för kvalité.
Citera
2021-07-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Några frågor om parfym:

1. Använder du billig parfym? Alltså parfymen ska inte vara dyr? Max 100 kr.

2. Axe ska hålla i sig i 48 timmar, tycker du att det håller i 48 timmar?

3. Vilken är den dyraste parfymen du har ägt eller har köpt?

4. Dyrt är lika med en god parfym?

1. Nej , det finns inget så billigt i min värld.

2. Nej och det spelar ingen roll, dom luktar alla billigt..

3. Acqua Di Parma Leather och Acqua Di Parma Oud , kostar båda 2200:- för 100ml. men är mycket dryga.

4. Inte alls säkert, men som regel är dyrare "parfymer" mer koncentrerade och doftar längre. Det är ju en vannsinig skillnad på en Eau De Parfum som innehåller upp yill 18% parfymolja, medan en Eau De Toilette kan innehålla så lite som 3%.

/Dick
Citera
2021-07-13, 18:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109

4. Inte alls säkert, men som regel är dyrare "parfymer" mer koncentrerade och doftar längre. Det är ju en vannsinig skillnad på en Eau De Parfum som innehåller upp yill 18% parfymolja, medan en Eau De Toilette kan innehålla så lite som 3%.

/Dick

Det där är ju en sanning med modifikation.
Ja, edp är mer koncentrerad än en edt men det betyder inte automatiskt att den doftar längre. Finns mängder med designerdofter i edt som utklassar pissdyra niche edp. Jag tror utan problem min Acqua di Parma Colonia Essenza i edc kör över flertalet niche EdP-dofter i prestanda.
Citera
2021-07-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja, edp är mer koncentrerad än en edt men det betyder inte automatiskt att den doftar längre. Finns mängder med designerdofter i edt som utklassar pissdyra niche edp. Jag tror utan problem min Acqua di Parma Colonia Essenza i edc kör över flertalet niche EdP-dofter i prestanda.

Jo visst varierar det, just Acqua Di Parma brukar dofta länge, dom har vettig kvalitet. Jämför deras mot t.ex Truefitt &Hill som har flera fina dofter så doftar ADP betydligt längre. Skillnaden i pris är också att ADP cologne kostar dubbelt.

Men som en fingervisning...

/Dick
Citera
2021-07-14, 12:45
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Bleau du Chanel skulle jag säga edt håller bättre och längre än edp:n.
Citera
2021-07-17, 14:54
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Sauvage Edt lär ju utklassa både Edp och Parfum i prestanda. Men ingen av dom doftar något vidare ändå
Citera
2021-07-21, 12:59
Hejsan!

Börjar bli dags att inhandla höstdofter, ja brukar va tidigt ute. Gillar mer höst/vinterdofter än sommardoft.

Har endast Nishane Hacivat på sommaren. Enkelt och bra.

Jag har funderat på

Dior Amber Nuit.
Maison Margiela Replica by the fireplace.
Maison Margiela Jazz Club.

Hur skulle ni beskriva dessa? Jag har ännu inte sniffat någon av dom. Brukar alltid köpa 3 till höst/vinter.

Ni får gärna ge tips, har Tom Ford Ombre Leather, Chanel Edp, Nishane Ani, By Kilian Black phantom. Tom Ford Noir Extreme.
Främst höstdofter, det ska påminna om höst.
Senast redigerad av DevilsDen 2021-07-21 kl. 13:21.
Citera
2021-07-22, 19:21
Medlem
StekplankAmbross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ni får gärna ge tips, har Tom Ford Ombre Leather, Chanel Edp, Nishane Ani, By Kilian Black phantom. Tom Ford Noir Extreme.
Främst höstdofter, det ska påminna om höst.

Har tre höstparfymer som går i omlopp: Rolf & Viktor Spicebomb, Dolce & Gabanna the one och Burberry London

Alla tre har tobak och trä vilket ger en väldigt varm och höstig doft
Citera
2021-07-22, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Har tre höstparfymer som går i omlopp: Rolf & Viktor Spicebomb, Dolce & Gabanna the one och Burberry London

Alla tre har tobak och trä vilket ger en väldigt varm och höstig doft

Spicebomb är rätt skön faktiskt, minns ja sniffat den nån gång. Ganska perfekt höst/vinterdoft, speciellt extreme.

Ska kika dom andra när tillfälle ges, tack för tipsen.
Citera
2021-07-27, 20:13
Medlem
Harry_s avatar
hur är Mont Blanc Explorer EDP ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in