Jag skulle gärna velat fått någon mer info från vittnet på Sturegatan om vad hon såg.
Överklagade den totala maskningen i EFE14473-00-B till kammarrätten som avslog min begäran.
Kanske skulle jag låtit någon juridiskt kunnig person skrivit överklagandet.
14473-00 som jag också fick ut är inte lika mycket maskad så där kan man få ut lite mer info.
xxxxxx uppger att hon vid detta tillfälle arbetade vid en firma i Stockholm vid namn xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx belägen vid xxxxxxxxx. Den aktuella kvällen således den 28 februari 1986 så skulle hon normalt arbeta till klockan 23.30....xxxx säger att när hon kommer ut från firman belägen vid xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx går hon Sturegatan upp mot Valhallavägen....
Vad kan det vara för typ av firma där hon normalt jobbar till 23.30?
Den bör varit belägen ungefär i detta området.
https://i.imgur.com/BvbA6yW.jpg
Av maskningen i dokumentet kan man lista ut en del .På ett ställe har de strukit över östra station.
östra = 10mm lång överstrykning , station = 14mm lång överstrykning.
5tecken = 10mm 7tecken = 14mm
Alla ställen där hennes förnamn är överstruket är 12mm långa. Skulle därför tro att hon har ett förnamn med 6 tecken. På ett ställe ser det i ljus ut att börja på A genom överstrykningen , Astrid ,Agneta eller Anette kanske.
Överstrykningen på firmans namn är 45mm lång , alltså ca 22 tecken kanske ett dubbelnamn med ett mellanslag?
Firman var belägen vid... , här finns 2 olika långa överstrykningar 40 resp. 18mm långa , alltså ca 20 resp. 9 tecken , kanske ett gatunamn och något annan känd plats som hon sagt.