Ja det är vad jag anser med, konstigt beteende.
Så vem vet vad JG hjälpt till med före och efter mordet på Lena?
Det har länge varit flagrant att SD:s mega-polare JG har egendomliga beteenden. Självklart har JG på ett eller annat sätt tidigare varit sin kamrat SD behjälplig med både det ena och det andra, både strax före mordet, så som även efter mordet på L*na Wesstr*m.
Trappinspektionen som SD utförde hos JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 cirka en timme och 30 minuter före dödsmisshandeln ägde rum på L*na Wesstr*m bakom bullerplanket, är väldigt intressant att gräva i, det vill säga att, SD hade egentligen ett annat ärende till sin kamrat JG just den kvällen, utöver den så kallade trappinspektionen.
Även HD är en stor mystik då jag bland annat tänker på Yodinnan:s tokloggerier strax efter mordet på L*na Wesstr*m, men, HD har visat upp många andra märkliga beteenden utöver tokloggerierna. Man kan gott säga, att HD har lyckats bra med att ha mystifierat sin omgivning, det vill säga, gjort sin omgivning förbryllad.
Fråga 1: Kan man anse att SD var talför och ytligt charmig ? Enligt många ja. Enligt andra nej.
Fråga 2: Hade SD grandiositet ? Ja det kan man väl ändå säga att han hade
Fråga 3: Kan man säga att SD saknade ånger och skuldkänslor ? Ja absolut
Fråga 4: Kan man säga att SD hade bristande empatisk förmåga ? Ja verkligen ingen underdrift att påstå det!
Fråga 5: Kan man säga att SD var patologiskt
lögnaktig ?
•Mot HD ja.
•LW ljög han ju också för, eller lovade saker som han visste att han inte tänkte hålla.
•Om man räknar undanhållande av sanningen som lögn så ljög han ju på sin kaffevecka på gamla jobbet när han för sitt eget nöjes skull hällde dåligt automatkaffe i termoskannan istället för bryggkaffet de kommit överens om.
•I förhör ljögs det väl rätt ogenerat.
•Ljög han inte för JG som följt efter honom i bil nån gång också angående var han befann sig?
•Det berömda domkraftsskaftet ljög han väl om för chefen
•Satte igång ett hysteriskt timslångt inspelat förhör med sitt barn när han misstänkte att barnet ljugit om att ha ätit lite strössel ur en burk i köket…
-Patologisk lögnare överlag vet jag inte.
Fråga 6: Kan man anse att SD var fullständigt bedräglig och manipulativ ? Ja fullständigt manipulativ var han alla gånger. Bedräglig var han väl både mot LW när han lurade i henne guld och gröna skogar och senare i sina försök att undvika att dömas för mordet på henne.
Fråga 7: Kan man säga att SD hade ett flackt känsloliv ? Ja absolut
Fråga 8: Var SD en impulsiv människa ? I situationer där han kände sig pressad iaf
Fråga 9: Kan man säga att SD hade bristande kontroll över sitt beteende ? Samma svar som på föregående fråga
Fråga 10: Kan man anse att SD var en person som hade behov av spänning och även blev lätt uttråkad ? Ja han verkade söka spänning, kickar, nya upplevelser och uppmärksamhet
Fråga 11: Kan man säga att SD hade en parasiterande livsstil ? Nej. Visst, han levde kanske en del på SOA:s och HD:s nåder sista året men alla tidigare år hade han ju jobb som han skötte.
Fråga 12: Varför hade SD promiskuitet ? Varför han var promiskuös? Snarare om han var det va? På den frågan är väl svaret att han var sliskig mot damer men inte många andra än LW tycks ha nappat på inviterna. Många kvinnor tycks ha uppfattat den sidan hos honom som obehaglig. En chef kallade ju in honom på samtal efter ett en kvinnlig kollega klagat. Så så väldigt framgångsrik i sin promiskuitet verkar han inte ha varit, om målet var att lägra många.
Det har spekulerats i om han hade en sexuell relation med JG med det har aldrig bekräftats.
Gör detta SD till en psykopat? Nja. Det skulle en psykiater behövt utrett.
Empatistörning och antisociala och narcissistiska personlighetsdrag kan ju förekomma utan att personen för den delen behöver klassas som renodlad psykopat.
Tack för dina svar @Firesnake på mina tidigare ställda frågor.
Jag har ytterligare några frågor som jag vill ställa, både till dig och till trådens övriga medlemmar och skribenter samt gällande St*fan Davidss*n.
Fråga 13: Kan man säga att SD hade bristande självkontroll, som till exempel, lättväckt aggressivitet ?
Fråga 14: Var SD promiskuös och hade ett egoistiskt sexul-liv ?
Fråga 15: Känner du eller någon av trådens övriga medlemmar till om SD hade tidiga beteendeproblem, till exempel, före 12 års ålder ?
Fråga 16: Kan man säga att SD saknade realistiska och långsiktiga mål ?
Fråga 17: Kan man till ovan skrivet säga att SD agerade kortsiktigt och kunde inte planera på lång sikt ?
Fråga 18: Kan man säga att SD hade ansvarslöshet, till exempel, som förälder ?
Jag har ytterligare några frågor som jag vill ställa, både till dig och till trådens övriga medlemmar och skribenter samt gällande St*fan Davidss*n.
Fråga 13: Kan man säga att SD hade bristande självkontroll, som till exempel, lättväckt aggressivitet ?
Fråga 15: Känner du eller någon av trådens övriga medlemmar till om SD hade tidiga beteendeproblem, till exempel, före 12 års ålder ?
Fråga 17: Kan man till ovan skrivet säga att SD agerade kortsiktigt och kunde inte planera på lång sikt ?
Mvh/JM.
Vet du jag blir inte klok på dej, Ena sekunden så är SD förövare för i nästa vara oskyldig och nu är han efter sin död skyldig igen, Hur fan ska du ha det egentligen, Lägg ner är du snäll.
Mvh/JM.
JA
JA (promiskuös och egoistisk i den bemärkelsen att han svek sin fru och hade ett mycket aktivt sexliv med en annan kvinna iaf)
Fråga 15: Känner du eller någon av trådens övriga medlemmar till om SD hade tidiga beteendeproblem, till exempel, före 12 års ålder?
OKLART
hans mor, om man nu kan lita på hennes ord, svarade på den frågan med att han aldrig var inblandad i konflikter och om han hade sönder nån ruta nån gång så var det av misstag när han spelar av sig en träsko.
Hans bror sa att SD hade en konstig humor på bla simklubben som brodern inte uppskattade. Men skolgången fungerade bra.
NEJ (vad skulle isof peka på det?)
NEJ
han tycks ha haft en god eller iaf normal planeringförmåga och agerade strukturerat och relativt långsiktigt. Drev ju en en geocahingsatsning i Örebro kommuns regi. Visserligen tillsammans med LW (och senare HD). Planerade och utförde ju driften av sin pelletspanna och barnens konsumtion av sötsaker. Hade ansvar för uppföljning med kunder/ uppdragsgivare på jobbet som det verkar.
Fråga 18: Kan man säga att SD hade ansvarslöshet, till exempel, som förälder?
JA och NEJ.
Han utsatte barnen gör risker från födseln och framåt, vilket finns dokumenterat i familjevideon som trådskribenten bergslag delade i tråden där SD beter sig gränslöst och låtsas stampa på sin tvåveckorsbebis och bända upp hens ögon.
Det googlade på hur man kan få barnamord att se ut som plötslig spädbarnsdöd.
Han tog kort på ett av barnen farligt nära ett stup.
Han slog näven i vägen så han fick frakturer i handen bredvid sin dotter i affekt.
Han plågade mentalt sin periodvis psykiskt sjuka fru och sin psykiskt sköra älskarinna till bristningsgränsen och vansinnets rand trots att han visste att de hade ansvar för barn.
Han tog sig in på sin fd arbetsplats utan tillstånd osv.
Men av många uppfattades han väl som en ansvarsfull person.
Smeknamnet Nattens vita riddare anspelade ju på att han höll ställningarna i Nya Hjärsta.
JA
JA (promiskuös och egoistisk i den bemärkelsen att han svek sin fru och hade ett mycket aktivt sexliv med en annan kvinna iaf)
Fråga 15: Känner du eller någon av trådens övriga medlemmar till om SD hade tidiga beteendeproblem, till exempel, före 12 års ålder?
OKLART
hans mor, om man nu kan lita på hennes ord, svarade på den frågan med att han aldrig var inblandad i konflikter och om han hade sönder nån ruta nån gång så var det av misstag när han spelar av sig en träsko.
Hans bror sa att SD hade en konstig humor på bla simklubben som brodern inte uppskattade. Men skolgången fungerade bra.
NEJ (vad skulle isof peka på det?)
NEJ
han tycks ha haft en god eller iaf normal planeringförmåga och agerade strukturerat och relativt långsiktigt. Drev ju en en geocahingsatsning i Örebro kommuns regi. Visserligen tillsammans med LW (och senare HD). Planerade och utförde ju driften av sin pelletspanna och barnens konsumtion av sötsaker. Hade ansvar för uppföljning med kunder/ uppdragsgivare på jobbet som det verkar.
Fråga 18: Kan man säga att SD hade ansvarslöshet, till exempel, som förälder?
JA och NEJ.
Han utsatte barnen gör risker från födseln och framåt, vilket finns dokumenterat i familjevideon som trådskribenten bergslag delade i tråden där SD beter sig gränslöst och låtsas stampa på sin tvåveckorsbebis och bända upp hens ögon.
Det googlade på hur man kan få barnamord att se ut som plötslig spädbarnsdöd.
Han tog kort på ett av barnen farligt nära ett stup.
Han slog näven i vägen så han fick frakturer i handen bredvid sin dotter i affekt.
Han plågade mentalt sin periodvis psykiskt sjuka fru och sin psykiskt sköra älskarinna till bristningsgränsen och vansinnets rand trots att han visste att de hade ansvar för barn.
Han tog sig in på sin fd arbetsplats utan tillstånd osv.
Men av många uppfattades han väl som en ansvarsfull person.
Smeknamnet Nattens vita riddare anspelade ju på att han höll ställningarna i Nya Hjärsta.
Återigen, tack för dina svar @Firesnake, jag måste börja detta inlägget med att medge att dina svar och tankar är mycket intressanta gällande mina tidigare ställda frågor om St*fan Davidss*n.
Jag har noggrant noterat alla dina tidigare svar på de 18 frågorna jag tidigare ställt angående SD.
Gällande din [ Spoiler ] för fråga nummer 18:e, så vill jag berätta för dig att jag känner till detta sedan tidigare och har även sett filmen.
Allt är av mycket stort intresse beträffande St*fan Davidss*n:s tidigare beteenden.
Efter som jag anser att du är en person som har, och även uppvisar ett seriöst intresse för det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 och framför allt, för vad som gällde St*fan Davidss*n:s olika beteenden så vill jag ställa flera nya frågor till dig för att sålunda diskutera detta vidare med dig, och även med trådens övriga medlemmar för dom som finner intresse att svara.
Fråga nummer 19:e gäller i första hand Yodinnan HD och även därtill SD.
Angående HD och om du anser att man kan säga att HD är en psykopat ?
Kan man säga att just en feminin psykopat, har en tendens, att kunna linda omgivningen runt sitt eget finger och, att den även skapar tillit initialt ? ... Kan man vidare säga, att när den feminina psykopaten har fått just det den vill ha så slänger de människorna på skräphögen eller sopetippen ?
Jämförelse till ovan skrivet gällande den maskulina psykopaten ... Den manliga psykopaten är betydligt mer dominant och utåtagerande ... så är den feminina psykopaten mer socialt aggressiv så som manipulativ och änvänder sin verbala förmåga för att sålunda dupera [ lura ] sin omgivning.
Håller du med mig om det ovan skrivna, eller har du andra synpunkter samt åsikter om detta gällande skillnaden mellan en maskulin och en feminin
psykopat ?
Fråga 19: Anser du att HD är en feminin psykopat ?
Fråga 20: Gällande, både St*fan Davidss*n och HD. Kan man säga att det finns ett mycket speciellt drag som kännetecknar psykopaten vilket är att den inte känner empati ? ... Kan man då vidare säga att, en psykopat känner överhuvudtaget ingen ångest så som dåligt samvete och kan sålunda faktiskt skada andra människor utan att må dåligt av det ?
Mina frågor i detta inlägget är ställda till alla trådens medlemmar som finner intresse för att svara på dessa gällande om SD så som även om HD.
Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-16 kl. 15:07.
Nä, SD har nog insett att ingen ändå lägger någon särskild vikt vid vad den här åklagaren säger. Hon som nu i mer än ett års tid har tjatat i media om sin "skäliga misstanke", men aldrig verkar kunna visa upp något resultat. Vad det här spektaklet möjligen kan leda till är väl att allmänhetens förtroende för åklagarväsendet riskerar att skadas, så det här får man väl försöka lösa internt inom myndigheten i så fall. Kanske läge för ett utvecklingssamtal.
Så ! ... till sist dömdes St*fan Davidss*n i HovRätten för mordet på L*na Wesstr*m (2018), men, han mäktade inte med att avtjäna sitt straff innanför fängelsemurarna utan valde istället att ta sitt liv.
Kammaråklagaren Å*a H*ding inkluderat hennes kollega kämpade på storartat i mordfallet L*na Wesstr*m (2018) och fick sålunda till sist sin belöning för flera års enträget arbete.
Fråga 1: Vad har du för åsikter gällande om att St*fan Davidss*n till sist blev dömd till 18 års fängelse i HovRätten ?
Fråga 2: Vad har du för åsikter gällande Kammaråklagaren Å*a H*ding och hennes kollegas enträgna arbete i detta fallet ?
Man kan väl säga att Kammaråklagaren Å*a H*ding och kollegan ernådde målet på grund av ett långvarigt samt enträget arbete, håller du med mig om detta ? ... eller, du kanske har några invändningar mot detta ?
Så ! ... till sist dömdes St*fan Davidss*n i HovRätten för mordet på L*na Wesstr*m (2018), men, han mäktade inte med att avtjäna sitt straff innanför fängelsemurarna utan valde istället att ta sitt liv.
Kammaråklagaren Å*a H*ding inkluderat hennes kollega kämpade på storartat i mordfallet L*na Wesstr*m (2018) och fick sålunda till sist sin belöning för flera års enträget arbete.
Fråga 1: Vad har du för åsikter gällande om att St*fan Davidss*n till sist blev dömd till 18 års fängelse i HovRätten ?
Fråga 2: Vad har du för åsikter gällande Kammaråklagaren Å*a H*ding och hennes kollegas enträgna arbete i detta fallet ?
Man kan väl säga att Kammaråklagaren Å*a H*ding och kollegan ernådde målet på grund av ett långvarigt samt enträget arbete, håller du med mig om detta ? ... eller, du kanske har några invändningar mot detta ?
Mvh/JM.
Får jag flika in?
Hiding och Johansson lade ett monstruöst arbete för att få fast rätt GM, men de var inte säkra på att han var helt själv, utan att han möjligtvis haft en medhjälpare, på ett eller annat sätt, jag antar att det hade blivit ett omtag gällande HDs förehavanden samt skyddande av GM. Ev anstiftan?
Nu blev det just ingenting med det, då SD "valde" att ge upp.
Tråkigt för de som han lämnat, det är ändå två barn till i Hjärsta, som förlorat en förälder.
Döden är oåterkallelig.
Många trevliga skribenter har försvunnit, fallet/fallen blir mindre "heta" och kommer således bli ett i mängden.
Jag kommer bära med mig en känsla av oförrätt.
L*na Wesstr*m:s mobiltelefon befann sig på en, plats ... men, den avlidna kvinnokroppen fanns betydligt längre därifrån.
HD:s bostadsrätt, belägen vid Färd*mansg*tan 45 blev genomsökt av polisen under Tisdagen den 15 Maj 2018, där spelade JG upp sin roll.
Mordet på L*na Wesstr*m (2018) måste helt enkelt sagt ha haft en inkluderad medhjälpare som tillfälligt varit gömd någonstans i vegetationsområdet som är nära angränsande till den då, aktuella mordplatsen.
Efter det, att de två privatpersonerna samt under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 upptäckt en avliden person bakom ett bullerplank vid klockan 14:33 var JG ett antal timmar därefter skrivandes på sin Facebookssida.
Citat JG: "Vila i frid Softis" ... slut citat /
Enligt ovan citat, så var det inte fastställt av RättsLäkare och polisen vid den aktuella tiden att det var ! L*na Wesstr*m:s avlidna kropp som man då hade funnit vilandes på magen bakom bullerplanket.
Tillägg: Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG har för mig länge varit enigmatiska individer, men nu börjar en och annan liten pusselbit att falla in på sina rätta platser, kanske att svaren till sist kommer upp till ytan och berättar ?
Mitt intresse för fallet (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) är stort och frågorna är fortfarande många vilka jag söker svaren på.
Återigen, tack för dina svar @Firesnake, jag måste börja detta inlägget med att medge att dina svar och tankar är mycket intressanta gällande mina tidigare ställda frågor om St*fan Davidss*n.
Jag har noggrant noterat alla dina tidigare svar på de 18 frågorna jag tidigare ställt angående SD.
Gällande din [ Spoiler ] för fråga nummer 18:e, så vill jag berätta för dig att jag känner till detta sedan tidigare och har även sett filmen.
Allt är av mycket stort intresse beträffande St*fan Davidss*n:s tidigare beteenden.
Efter som jag anser att du är en person som har, och även uppvisar ett seriöst intresse för det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 och framför allt, för vad som gällde St*fan Davidss*n:s olika beteenden så vill jag ställa flera nya frågor till dig för att sålunda diskutera detta vidare med dig, och även med trådens övriga medlemmar för dom som finner intresse att svara.
Fråga nummer 19:e gäller i första hand Yodinnan HD och även därtill SD.
Angående HD och om du anser att man kan säga att HD är en psykopat ?
Kan man säga att just en feminin psykopat, har en tendens, att kunna linda omgivningen runt sitt eget finger och, att den även skapar tillit initialt ? ... Kan man vidare säga, att när den feminina psykopaten har fått just det den vill ha så slänger de människorna på skräphögen eller sopetippen ?
Jämförelse till ovan skrivet gällande den maskulina psykopaten ... Den manliga psykopaten är betydligt mer dominant och utåtagerande ... så är den feminina psykopaten mer socialt aggressiv så som manipulativ och änvänder sin verbala förmåga för att sålunda dupera [ lura ] sin omgivning.
Håller du med mig om det ovan skrivna, eller har du andra synpunkter samt åsikter om detta gällande skillnaden mellan en maskulin och en feminin
psykopat ?
Fråga 19: Anser du att HD är en feminin psykopat ?
Fråga 20: Gällande, både St*fan Davidss*n och HD. Kan man säga att det finns ett mycket speciellt drag som kännetecknar psykopaten vilket är att den inte känner empati ? ... Kan man då vidare säga att, en psykopat känner överhuvudtaget ingen ångest så som dåligt samvete och kan sålunda faktiskt skada andra människor utan att må dåligt av det ?
Mina frågor i detta inlägget är ställda till alla trådens medlemmar som finner intresse för att svara på dessa gällande om SD så som även om HD.
Mvh/JM.
psykopat ?
Skillnaden mellan män och kvinnor som är psykopater brukar beskrivas i de termerna ja.
Fråga 19:
Anser du att HD är en feminin psykopat ?
Min uppfattning är att det är helt omöjligt att ställa den typen (eller någon) diagnos på personer enbart med de fakta som framkommit i fup och i tråden i övrigt.
Om jag ska spekulera (baserat på ovan nämnda) så är svaret nej.
Jag tror att det hänt mycket med HD sedan den HD vi kunde se i babyfilmen från 2004(?).
Jag tror utifrån (vad som framkommit i fup och tråden) att HD redan då hade en psykisk skörhet, men att åren med SD och hans sätt att behandla henne under många år + hennes PPD på det har förstärkt eller orsakat det avvikande beteende man kan se.
Då syftar jag främst på att logga om cacher och posta glada selfies med SD efter LWs död. Samt att stå vid SDs sida efter mordet, resa till USA med honom och dra igång storstädning av hans hus efter mordet. Och välja att bo kvar i området (respektlöst mot både de egna barnen och LWs barn), svara arrogant på frågor i förhör samt kasta sönder ett glas och kliva i skärvorna.
Det sistnämnda skedde när LW ännu levde och jag ser inget manipulativt i det, beroende på övrig kontext.
En psykopat eller iaf en narcissist hade kunnat spela förtvivlad och kliva i glas för att få sympatier.
Men jag tror att HD verkligen var förtvivlad och desperat i stunden.
Att hon valde att stanna kvar med en man som såg detta och fortsatte att umgås med älskarinnan tycker jag tyder på att det var hon som var manipulerad och iaf på den tiden inte såg att förhållandet var mer negativt än positivt för henne själv.
Fråga 20:
Gällande, både St*fan Davidss*n och HD. Kan man säga att det finns ett mycket speciellt drag som kännetecknar psykopaten vilket är att den inte känner empati ? ... Kan man då vidare säga att, en psykopat känner överhuvudtaget ingen ångest så som dåligt samvete och kan sålunda faktiskt skada andra människor utan att må dåligt av det ?
Ja det är väl en del av diagnosen.
Om HD och SD hur diagnosen är en annan sak.
Min gissning är att de inte hade det.
SD var dock gravt empatistörd.
Även HD tycks vid flera tillfällen ha bristande empati. (Struntade i att barnet mobbat nån tex). Men det finns för lite information om HD för att säga mer än så.
EDIT. VAD menas med Yodinnan?
Senast redigerad av Firesnake 2021-07-17 kl. 12:56.
Får jag flika in?
Hiding och Johansson lade ett monstruöst arbete för att få fast rätt GM, men de var inte säkra på att han var helt själv, utan att han möjligtvis haft en medhjälpare, på ett eller annat sätt, jag antar att det hade blivit ett omtag gällande HDs förehavanden samt skyddande av GM. Ev anstiftan?
Nu blev det just ingenting med det, då SD "valde" att ge upp.
Tråkigt för de som han lämnat, det är ändå två barn till i Hjärsta, som förlorat en förälder.
Döden är oåterkallelig.
Många trevliga skribenter har försvunnit, fallet/fallen blir mindre "heta" och kommer således bli ett i mängden.
Jag kommer bära med mig en känsla av oförrätt.
ÅH hade ingen lätt uppgift med alla som kände alla jäviga som kände SD och/eller hans familj och svärföräldrar. En sjujäkla härva, vad det ser ut som. Men ÅH & EJ rodde ändå detta ärende i hamn och det var strongt gjort.
Men det som grämer mig är att man tog för lätt på HD och hennes lögner under förhör och i TR. Hade varit bra att ta upp det i en ny rättegång där hon är huvudmisstänkt för någon form av inblandning. Vare sig det är anstiftan, fysisk delaktighet i själva mordet eller endast kunskapen (som hon inte behöver få något straff för eftersom hon räknades som nära anhörig.)
Som sagt: Detta fall känns inte helt uppklarat.
Vissa har funderat på om även JG var inblandad på något sätt, men det tror jag faktiskt inte. Även om han kan verka lättlurad så tror jag inte att han kände till sanningen, annat än kanske just mot slutet. Han satte själv även ljuset på HD i början, bla då han undrade varför polisen inte hade gjort husrannsakan hos HD som hade motiv att mörda Lena. Det hade han knappast gjort om han var personligen delaktig på något sätt.
Så jag hoppas att ÅH tar nya tag så att fallet blir glasklart och eventuella frågetecken rätas ut.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-17 kl. 13:09.
ÅH hade ingen lätt uppgift med alla som kände alla jäviga som kände SD och/eller hans familj och svärföräldrar. En sjujäkla härva, vad det ser ut som. Men ÅH & EJ rodde ändå detta ärende i hamn och det var strongt gjort.
Men det som grämer mig är att man tog för lätt på HD och hennes lögner under förhör och i TR. Hade varit bra att ta upp det i en ny rättegång där hon är huvudmisstänkt för någon form av inblandning. Vare sig det är anstiftan, fysisk delaktighet i själva mordet eller endast kunskapen (som hon inte behöver få något straff för eftersom hon räknades som nära anhörig.)
Som sagt: Detta fall känns inte helt uppklarat.
Vissa har funderat på om även JG var inblandad på något sätt, men det tror jag faktiskt inte. Även om han kan verka lättlurad så tror jag inte att han kände till sanningen, annat än kanske just mot slutet. Han satte själv även ljuset på HD i början, bla då han undrade varför polisen inte hade gjort husrannsakan hos HD som hade motiv att mörda Lena.
Så jag hoppas att ÅH tar nya tag så att fallet blir glasklart och eventuella frågetecken rätas ut.
Jag kan bara hålla med, frågan är vad som krävs för att sätta till resurser för det projektet?
Jag tyckte det fanns en öppning för att SD haft en medhjälpare i hovrättsdomen, men det kanske var önsketänkande?
Skandal är det hur som helst, att hovrättens domare inte lät häkta SD. Hade det spelat någon roll? Om han blivit frikänd, hade det blivit ett större skadestånd för hans lidande.. Min känsla är att det som kom att ske, att SD tog sitt liv, kanske var förhoppningen hos somliga? För att bli av med förnedringen, skulden och skammen? Att lägga locket på genom sekretess, case closed. Då blir det inget mer grottande i pengafrågan med geotouren, ev inblandning osv.
Jag kan tycka att det ska upp på bordet, VAD som skedde, när SD dog. Det behövs bara en förklaring, så lägger det sig. Att domaren vid hovrätten, eller polisen i Örebro, skulle gå ut offentligt och erkänna att de gjorde fel, kommer inte hända.