2021-07-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

Om HD har en roll i denna sorgliga historia som behöver granskas så utgår jag från att rättvisan inte tar hänsyn till eventuella barn. Rättvisan kan inte se mellan fingrarna. Detta handlar om ett mord.

Jag håller med dig till punkt och pricka i det som du tidigare har framfört i ditt inlägg angående
Yodinnan [ HD ]

HD var, på ett eller annat sätt inblandad i mordet på L*na Wesstr*m och HD var också den personen som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival LW från jorden.

HD lyckades smita ut bakvägen vilket SD inte mäktade med.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Inte helt otroligt. HD kan ha fått sin slutliga hämnd. Kanske hon var den smarta av paret?

Yodinnan [ HD ] är inte enbart en smart individ, HD är dessutom otroligt klurig. Att HD är betydligt och många gånger smartare än var SD var, råder det ingen tvivel om.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar om ​SD var fortsatt ovänner med c_c efter 2015 (svartsjuk, LW)?

JS sägs (enl andra vittnen) ha lätt för att bli blixtrande arg och sur, temperament, men upplevs inte typ farlig.
LW och han lyckades iaf ha nån sorts vänskap och tog burkar i maj.

SD skriver efter mordet att han och Tg vet att hans ex fruktade livet vid separation.

JG har också haft en konflikt och t.o.m mistrodde honom för mordet.

HD och c_c planerar en GC-resa i Europa hösten 2018.
Den 31 juli ser det ut som om hon och SD lämnar Island.Hon hinner knappt hem och packa upp:
K*rjo, c_c och HD sen åker iväg på en vecka ut i Europa 3 augusti.

Vart var SD då?
Om det var en fortsatt konflikt mellan SD och honom så lär väl inte SD ha uppskattat det sällskapet.
Det är så mycket som är knepigt i dessa olika sammansättningar av människor.
Jag börjar mer och mer tycka att det är idioti på ren svenska, att på blodigt allvar vinna/hinna först till en burk, fota och logga, för att visa hur duktig man är.. nu är det ju inte ens så strikt att man måste ha besökt själva burken och plitat ner sitt nicknamn, det går att fuska och photoshopa för glatta livet..
Att släppa allt för händer, ständigt redo att ta en ny burk, är stört. Jourberedskap 24/7.
Så mycket skitsnack och fuskande, fulspel och falskspel har jag inte skådat sen mellanstadiet.
Oroväckande.
När krackelerar HD, undrar jag?
Vem som är ens riktiga vänner, har visat sig vara mycket knepigt.
Att somliga skulle komma att gå över lik, är inte friskt.
Citera
2021-07-14, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är så mycket som är knepigt i dessa olika sammansättningar av människor.
Jag börjar mer och mer tycka att det är idioti på ren svenska, att på blodigt allvar vinna/hinna först till en burk, fota och logga, för att visa hur duktig man är.. nu är det ju inte ens så strikt att man måste ha besökt själva burken och plitat ner sitt nicknamn, det går att fuska och photoshopa för glatta livet..
Att släppa allt för händer, ständigt redo att ta en ny burk, är stört. Jourberedskap 24/7.
Så mycket skitsnack och fuskande, fulspel och falskspel har jag inte skådat sen mellanstadiet.
Oroväckande.
När krackelerar HD, undrar jag?
Vem som är ens riktiga vänner, har visat sig vara mycket knepigt.
Att somliga skulle komma att gå över lik, är inte friskt.
"Vem som är ens riktiga vänner". Huvudet på spiken.
Funderade kring c_c eftersom SD och han varit som hund och katt tydligen. Ska återkomma för det är mer jag undrar över kring detta men är tidsbrist nu.
Citera
2021-07-14, 17:24
Medlem
Citat:
Funderade kring c_c eftersom SD och han varit som hund och katt tydligen. Ska återkomma för det är mer jag undrar över kring detta men är tidsbrist nu.
Jag förstår, värmen är knäckande..
Gällande SD och c_c, är det rörigt. Var det inte för att SD förtat för mycket med c_ca tjej? Eller blandar jag ihop det nu?
Citera
2021-07-14, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Verkar var utsprunget från den tid då Lena hade en relation med JS.
SD hade enligt en PW (ej IT-killen) varnat Lena för honom, att han inte skule vara bra för henne och att han varit våldam mot någon tidigare. SD tog också upp den JS som en av fyra som tänkbara kandidater till mordet (även om han i nästa andetag skriver till TB att han inte kan tänka sig någon av dom) och att han själv tror at han kommer att bli avskriven snart. Det ser jag som en taktiskt manipulation.
Även där skriver han till TB något om att Lena var rädd för JS och om en annan kvinna som var rädd för sitt liv när det handlade om JS.

Det verkar väl som att JS hade hett temperament och blev lätt osams med folk. Både Lena och flera andra berättar om det; JG, KW och KJ. Någon berättade att JS blev väldigt arg när de blev osams, och alleles svart i ögonen. Någon (minns ej nu vem) berättar att Lena inte var rädd för honom (JS), men att hon förstod att relationen var osund. Typ.

Så frågan är vad som är vad.

Det verkar väl så så att SD är svartsjuk på JS och Lena absolut inte vill att det ska komma ut att hon har en relation med honom för att hon är rädd för SD. Kanske är det SD som passar på att sprida falska rykten om JS, då han vet att JS har ett hett temperament. Är det verkligen sant att någon var rädd för sitt liv, eller var det något SD passar på att lägga på för att förhindra att Lena ska ha ett förhållande med honom? Precis så som han gör när han skriver sin skrivelse, då han vrider fakta på en snillrikt sätt så det blir något helt annat (ex dödshoten då han påstår att han inte har dödshotat barn, utan [...]"följande sagts ordagrant: Jag hoppas du kör in i en bergvägg, det kommer att göra ont att se A*rons blod").

Mycket manipulativ och slingrande som en orm.
För helt klart är det att SD vill lägga misstankar mot andra.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
A 150/662
Förhör KW
"Relationen mellan J*oakim och Stefan i samband med att J*oakim började dejta Lena
I februari -15 då J*oakim börjat dejta Lena blev Stefan skitförbannad på honom och det skar
sig fullkomligt mellan dem. Anledningen var att han tog från tiden som Stefan ville spendera
med Lena. Stefan och J*oakim kunde inte gå på samma event, var den ena där vägrade den
andra gå dit. J*oakim berättade för Karin att det var en konflikt mellan dem. Han var förvånad
över Stefans reaktion som för honom var oväntad. Karin försökte prata med Stefan via
Messenger om att han och J*oakim betedde sig som två tonåringar. Stefan bekräftade det med
"jag vet, men det är inget du kan göra något åt!" (se förhörsbilaga 1). Karin uppfattade det
som att Stefan var svartsjuk på J*oakims relation med Lena vilket Karin, Karin J och J*oakim
då pratade om.
Stefans reaktion var inte normal då han och Lena bara var vänner.
"[...]
A150/448
Förhör KN
"Koko_c, J*oakim S*jöberg i Örebro
Lena hade för kanske tre år sedan en relation till J*oakim S*jöberg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. K*enneth känner inte J*oakim men han har hört från Lena att J*oakim kan
bli väldigt aggressiv. K*enneth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
J*oakim tillsammans. Det K*enneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade J*oakim träffade hon också Stefan.
"
A150/592
Förhör CvB
"C*hristian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, som
kallas sig "c*oco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen J*oakim S*jöberg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. J*oakim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då
lena inte ville att Stefan skulle få veta detta.
"
s.608
" Den personern C*hristian pratar om kallas C*oco_c och heter J*oakim S*jöberg. Han avslutade deras relation efter ett tag för att han inte fick berätta att dom var tillsammans. Lena W ville inte göra
förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och
hennes barn.
C*hristian tillfrågas om Lena W berättade hur Stefan uttryckte sig angående det här hotet och i
vilket sammanhang det var men det vet inte C*hristian.
C*hristian uppger att det är dumt att säga något, C*hristian fantiserar säkert då, C*hristian har
inget att säga säkert. Han kan bara tänka sig att Lena W sagt att hon träffat någon och Stefan
sagt direkt till henne att hon ska avsluta det, men om det är sant eller inte vet C*hristian inte.
Han förklarar också att Lena måste ha tagit hotet på allvar eftersom Lena W inte har gjort
några förhållande officiella. "

s. 635
"C*hristian har för sig att hon skrev att både
hon och barnen var dödshotade, det finns i materialet Polisen tankat ner från hans padda
C*hristian kommer dock inte ihåg vem som sa det, dom är många som diskuterat och man hör
att andra berättar vad andra sagt, så C*hristian kan inte säga exakt vilken person det var.
C*hristian tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med J*oakim S*jöberg tror C*hristian det var, "Coco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen."
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Om att SD varnat Lena för JS och att SD påstår att JS tidigare varit våldsam mot någon:

A150/83
SD chattar med TB 13 sept- 18

"Hon gjorde många män
besvikna.Hon hade ju ett väldigt
fliriigt sätt, utan att mena något. De
flesta vänskapliga kontakter med
män blev dåliga eftersom männen
uppfattade att något var på gång.
Jag känner till alla hon umgåtts
med och hur, samt hur deras
relationer varit. Det finns tre
personer som alla har avvikande
beteende. Så dana som hon haft
lite problem med. Eller faktiskt tom
fyra. MEN jag kan inte tänka mig
någon av dem som inblandad:
Jocke: De hade ett kori intimt
förhållande. 2015 om jag minns
rätt. Han tänker ej helt klari, och
han skrämmer bort de flesta han är
vän med. Är ganska ensam därför.
Blev mycket besviken när hon ej
ville gå vidare. Hon var i den
perioden rädd för honom. En annan
kvinna tg och jag känner var rädd
för sitt liv när hon bröt med honom.
Men han och L hade ett fungerande
men glest vänskapligt förhållande
sedan länge nu. Han var ej heller i
stan.
"

s 658
Förhör PW
"FL: Du berättade att det fanns någon som hette J*oakim eller J*ocke som kände Stefan väl och
denne hade varnat Lena om Stefan? Kan du berätta lite närmare vad det handlade om?
P*eter berättar att det var tvätt om, det är ett antal år tillbaka i tiden så P*eter vet inte riktigt,
kanske 4 år sedan så vet P*eter att Lena hade kontakt/förhållande med någon som hette
J*ocke/J*oakim och då ska Stefan ha sagt att J*ocke inte var bra för henne och Stefan hade hört
något tidigare, att han hade varit våldsam mot någon, det är minnesbilder han har idag, men
Peter funderar kring det här, vilka män som Lena hade kontakt med. Det med Jocke är
hörsägen från Lena, yttrat i ett samtal som han haft. Peter vet inte vad han heter i efternamn
eller vart han bor, det är bara en uppgift som dök upp.
"
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-14 kl. 22:02.
Citera
2021-07-14, 22:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Verkar var utsprunget från den tid då Lena hade en relation med JS.
SD hade enligt en PW (ej IT-killen) varnat Lena för honom, att han inte skule vara bra för henne och att han varit våldam mot någon tidigare. SD tog också upp den JS som en av fyra som tänkbara kandidater till mordet (även om han i nästa andetag skriver till TB att han inte kan tänka sig någon av dom) och att han själv tror at han kommer att bli avskriven snart. Det ser jag som en taktiskt manipulation.
Även där skriver han till TB något om att Lena var rädd för JS och om en annan kvinna som var rädd för sitt liv när det handlade om JS.

Det verkar väl som att JS hade hett temperament och blev lätt osams med folk. Både Lena och flera andra berättar om det; JG, KW och KJ. Någon berättade att JS blev väldigt arg när de blev osams, och alleles svart i ögonen. Någon (minns ej nu vem) berättar att Lena inte var rädd för honom (JS), men att hon förstod att relationen var osund. Typ.

Så frågan är vad som är vad.

Det verkar väl så så att SD är svartsjuk på JS och Lena absolut inte vill att det ska komma ut att hon har en relation med honom för att hon är rädd för SD. Kanske är det SD som passar på att sprida falska rykten om JS, då han vet att JS har ett hett temperament. Är det verkligen sant att någon var rädd för sitt liv, eller var det något SD passar på att lägga på för att förhindra att Lena ska ha ett förhållande med honom? Precis så som han gör när han skriver sin skrivelse, då han vrider fakta på en snillrikt sätt så det blir något helt annat (ex dödshoten då han påstår att han inte har dödshotat barn, utan [...]"följande sagts ordagrant: Jag hoppas du kör in i en bergvägg, det kommer att göra ont att se A*rons blod").

Mycket manipulativ och slingrande som en orm.
För helt klart är det att SD vill lägga misstankar mot andra.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
A 150/662
Förhör KW
"Relationen mellan J*oakim och Stefan i samband med att J*oakim började dejta Lena
I februari -15 då J*oakim börjat dejta Lena blev Stefan skitförbannad på honom och det skar
sig fullkomligt mellan dem. Anledningen var att han tog från tiden som Stefan ville spendera
med Lena. Stefan och J*oakim kunde inte gå på samma event, var den ena där vägrade den
andra gå dit. J*oakim berättade för Karin att det var en konflikt mellan dem. Han var förvånad
över Stefans reaktion som för honom var oväntad. Karin försökte prata med Stefan via
Messenger om att han och J*oakim betedde sig som två tonåringar. Stefan bekräftade det med
"jag vet, men det är inget du kan göra något åt!" (se förhörsbilaga 1). Karin uppfattade det
som att Stefan var svartsjuk på J*oakims relation med Lena vilket Karin, Karin J och J*oakim
då pratade om.
Stefans reaktion var inte normal då han och Lena bara var vänner.
"[...]
A150/448
Förhör KN
"Koko_c, J*oakim S*jöberg i Örebro
Lena hade för kanske tre år sedan en relation till J*oakim S*jöberg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. K*enneth känner inte J*oakim men han har hört från Lena att J*oakim kan
bli väldigt aggressiv. K*enneth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
J*oakim tillsammans. Det K*enneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade J*oakim träffade hon också Stefan.
"
A150/592
Förhör CvB
"C*hristian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, som
kallas sig "c*oco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen J*oakim S*jöberg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. J*oakim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då
lena inte ville att Stefan skulle få veta detta.
"
s.608
" Den personern C*hristian pratar om kallas C*oco_c och heter J*oakim S*jöberg. Han avslutade deras relation efter ett tag för att han inte fick berätta att dom var tillsammans. Lena W ville inte göra
förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och
hennes barn.
C*hristian tillfrågas om Lena W berättade hur Stefan uttryckte sig angående det här hotet och i
vilket sammanhang det var men det vet inte C*hristian.
C*hristian uppger att det är dumt att säga något, C*hristian fantiserar säkert då, C*hristian har
inget att säga säkert. Han kan bara tänka sig att Lena W sagt att hon träffat någon och Stefan
sagt direkt till henne att hon ska avsluta det, men om det är sant eller inte vet C*hristian inte.
Han förklarar också att Lena måste ha tagit hotet på allvar eftersom Lena W inte har gjort
några förhållande officiella. "

s. 635
"C*hristian har för sig att hon skrev att både
hon och barnen var dödshotade, det finns i materialet Polisen tankat ner från hans padda
C*hristian kommer dock inte ihåg vem som sa det, dom är många som diskuterat och man hör
att andra berättar vad andra sagt, så C*hristian kan inte säga exakt vilken person det var.
C*hristian tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med J*oakim S*jöberg tror C*hristian det var, "Coco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen."
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Om att SD varnat Lena för JS och att SD påstår att JS tidigare varit våldsam mot någon:

A150/83
SD chattar med TB 13 sept- 18

"Hon gjorde många män
besvikna.Hon hade ju ett väldigt
fliriigt sätt, utan att mena något. De
flesta vänskapliga kontakter med
män blev dåliga eftersom männen
uppfattade att något var på gång.
Jag känner till alla hon umgåtts
med och hur, samt hur deras
relationer varit. Det finns tre
personer som alla har avvikande
beteende. Så dana som hon haft
lite problem med. Eller faktiskt tom
fyra. MEN jag kan inte tänka mig
någon av dem som inblandad:
Jocke: De hade ett kori intimt
förhållande. 2015 om jag minns
rätt. Han tänker ej helt klari, och
han skrämmer bort de flesta han är
vän med. Är ganska ensam därför.
Blev mycket besviken när hon ej
ville gå vidare. Hon var i den
perioden rädd för honom. En annan
kvinna tg och jag känner var rädd
för sitt liv när hon bröt med honom.
Men han och L hade ett fungerande
men glest vänskapligt förhållande
sedan länge nu. Han var ej heller i
stan.
"

s 658
Förhör PW
"FL: Du berättade att det fanns någon som hette J*oakim eller J*ocke som kände Stefan väl och
denne hade varnat Lena om Stefan? Kan du berätta lite närmare vad det handlade om?
P*eter berättar att det var tvätt om, det är ett antal år tillbaka i tiden så P*eter vet inte riktigt,
kanske 4 år sedan så vet P*eter att Lena hade kontakt/förhållande med någon som hette
J*ocke/J*oakim och då ska Stefan ha sagt att J*ocke inte var bra för henne och Stefan hade hört
något tidigare, att han hade varit våldsam mot någon, det är minnesbilder han har idag, men
Peter funderar kring det här, vilka män som Lena hade kontakt med. Det med Jocke är
hörsägen från Lena, yttrat i ett samtal som han haft. Peter vet inte vad han heter i efternamn
eller vart han bor, det är bara en uppgift som dök upp.
"
Tack, men min huvudfråga är om SD fortsatt ogillade c_c efter 2014/15.
Vilket han gjorde då pga svartsjuka ang LW.
Citera
2021-07-14, 23:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack, men min huvudfråga är om SD fortsatt ogillade c_c efter 2014/15.
Vilket han gjorde då pga svartsjuka ang LW.

Jag minns att JS vid något tillfälle skrev en syrlig loggtext som riktade sig mot SD. Men var det före eller efter mordet?
Väldigt länge sedan jag läste detta.

Inte verkar de ha gillar varandra direkt.

Och att SD kastar blicken mot JS efter mordet till T*herese, är kaske även det ett ytterligare tecken, även om det inte behöver vara det. SD kan nog kasta vem som helst under bussen om det krävs.

Jag kan tänka mig att JS inte är den som "fogar" sig för SD; det blir lite av en maktkamp dom emellan? Spekulation naturligvis.
Citera
2021-07-14, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns att JS vid något tillfälle skrev en syrlig loggtext som riktade sig mot SD. Men var det före eller efter mordet?
Väldigt länge sedan jag läste detta.

Inte verkar de ha gillar varandra direkt.

Och att SD kastar blicken mot JS efter mordet till T*herese, är kaske även det ett ytterligare tecken, även om det inte behöver vara det. SD kan nog kasta vem som helst under bussen om det krävs.

Jag kan tänka mig att JS inte är den som "fogar" sig för SD; det blir lite av en maktkamp dom emellan? Spekulation naturligvis.
Ja, ett vittne (KW) beskriver nåt som mer liknar en tuppfight på fjortisnivå då det begav sig.
Undrar dock om de kom över kontroverserna eller fortsatte glo under lugg.
Låter väl inte på JG som han håller honom så högt heller.

Det jag då inte alls förstår är att HD åker med honom en vecka genom Europa och kallar honom good friend isf.
Eller går GC före allt?
Citera
2021-07-15, 00:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, ett vittne (KW) beskriver nåt som mer liknar en tuppfight på fjortisnivå då det begav sig.
Undrar dock om de kom över kontroverserna eller fortsatte glo under lugg.
Låter väl inte på JG som han håller honom så högt heller.

Det jag då inte alls förstår är att HD åker med honom en vecka genom Europa och kallar honom good friend isf.
Eller går GC före allt?

Hittade den syrliga loggen: Från 2014:

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1637c8fe-452c-4540-9b4e-9d03dde90021&IID=897ad9eb-de63-42b9-a3a4-4e0747fe4873

Att SD och JS verkade ha ett ont öga till varandra, behöver inte betyda att JS har ett ont öga till HD eller vice versa.

Men det är något märkliga relationer överlag kan man tycka. Även att JS som ändå har haft en realtion med Lena, verkar inte ha några problem med att umgås med HD.

Nu kan han förstås vara övertygad om att hon är oskyldig till mordet.
Ja, jag vet inte hur han tänker, men HD är ju väldigt förknippad med SD och försvarar honom med näbbar och klor. Han kan ha en förståelse för detta också eller så tror han att de båda är oskyldiga.

Det blir ett dilemma om man är vän med någon som är misstänkt för mord och dess familj. Allt beroende på hur nära och vad man tror. Förstås.
Citera
2021-07-15, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Gerald Jerry Gray och Stefan Davidsson skickade enligt egna uppgifter ofta bilder till varandra där de bajsade.

Jerry skrev homoerotisk poesi.

Jerry blev väldigt stressad av frågan om han och Stefan sovit ihop.

Jerry var väldigt väldigt noga med att poängtera att det var heteroporr han raderade ur chatten med Stefan.

Jerry smutskastade Lena, ringde polisen på Hanna och skyddade Stefan.

Enda rimliga slutsatsen: Gerald Jerry Gray är skinkryttare.

Även SD och Lena snackade bajs.

Inte sällan använde SD det som ett säck att snoppa av Lena, när han blev pressad (som jag uppfattar det). Ibland såsom nedan kopplat med något som han vill kontrollera, blandat med rt/öppet, rt/öppet på det sätt som blir en samtidig beststraffning.

Ibland verkar det kanhända bara som ett konstaternade från dom båda, att nu måste de gå på toa typ.

Jag kan inte se dnna typ av snack mellan andra och Lena, så jag har ju mina misstankar om att allt kommer från SD från start.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
A 168/3857
Läses nerifrån och upp:
"Stefan Davidsson
Kort
21 aug 2017 20:34

Stefan Davidsson
Öppet

Stefan Davidsson
Snart dusch

Stefan Davldsson
Rt
21 aug 2017 20:00

Stefan Davidsson
21 aug 2017 20:00

Stefan Davidsson
Rt
21 aug 2017 19:23

Stefan Davidsson
Halv minut

Stefan Davidsson
Kort

Stefan Davidsson
Öppet

Stefan Davidsson
Rt
21 aug201716: 43

Stefan Davidsson
Många fel
21 aug201716:43

Stefan Davidsson
Läst
21 aug 2017 16:43

Stefan Davidsson
Rt
21 aug 2017 16:30

Lena Wesström
Förresten riskerade jag inte allt
21 aug 2017 16:24

Lena Wesström
Du är alltså backad
21 aug 2017 16:21

Lena Wesström
Du bara är?
21 aug 2017 16:21

Stefan Davidsson
Och nu inne är det att ta hand om kunskapen hur du hanterade helgen på bästa sätt
21 aug 2017 16:19

Stefan Davidsson
Visar inte. Bara är
21 aug 2017 16:19

Lena Wesström
Vi pratar då. I god ton
21 aug 2017 16:16

Lena Wesström
Öppna chatten I kväll

Lena Wesström
Visa mig det då

Stefan Davldsson
Men inte på dig. I toan
21 aug 2017 16:15

Stefan Davldsson
Bajsar nu. Mycket.

Stefan Davldsson
Du har inga skäl

Stefan Davldsson
Du borde inte säga. Får ej tycka

Stefan Davldsson
Lägg av

Lena Wesström
Och önskar du inte kastade och trampade så mycket
21 aug 2017 16:14

Lena Wesström
Och vår nutid
21 aug 2017 16:13

Lena Wesström
Jag har vår framtid som mål
21 aug 2017 16:13

Stefan Davidsson
I helgen så skulle du om du haft vår framtid som mål inte gått till tvättstugan, inte följt efter, inte gått
förbi. Du kunde gott ha blivit besviken och fått skriva det. Då hade jag förklarat så fort jag kunde.
Under promenaden kunde jag inte. Du riskerade allt. ALLT
21 aug 2017 16:07
"
A150/272

Förhör JG:

"[...]Han tog också med en voltmätare (USB) som han behövde låna, han har fortfarande kvar det.
Sedan gick han på toaletten och bajsade, fotograferade när han satt på toaletten och skickade
bilderna till Stefan. Jerry och Stefan brukar skicka sådana bilder till varandra, de har det som
ett skämt sinsemellan varandra och tycker inte att det är något anmärkningsvärt.
Jerry vet att han använde sig av entredörren då han gick in i huset. Det var ett kodlås på
dörren, Jerry har tidigare fått koden av Stefan, och använde sig av den när han gick in.
I efterhand är det först då låset togs bort och byttes ut som Jerry insåg att det var allvar, då
blev det något mer till situationen med misstankar, och det började kännas tokigt för Jerry.
Först efter det gick det upp för honom att hur dumt det var att han bajsat och lämnat sitt DNA
på toaletten.
"
A150/254-255 finns de två bilderna som JG skickade till SD när man ser enbart ett par håriga ben och ett par nedhasade kallingar vid fotknölarna, taget på en toa i mörkret med mobilen. Konversationen mellan SD och JG verkar tagen i sin helhet, inga bajs bilder finns med. Inte heller är någon bild sekretessad.

SD verkar inte reager på att JG "bara måste" utan fortsätter med "sett om mina lås finns i husset?"

Det som jag reagerar på är:

1. att JG rapporterar varenda steg han tar i huset. Vad han gör och vad han tar.

2. att JG går in i huset i mörkret, med bara mobilens ficklampa som ljuskälla.

Toabesöket ser jag inte på något som helst sett någon sexuell koppling, utan bara en checkpoint av de steg JG tar i huset.

För mig signalerar det om vilken kontroll SD har på JG och inget annat.

Det mest skumma med besöket är ju det som jag tar upp ovan, vilket gör att man blir väldigt misstänksam över vad JG gör i huset över huvudtaget.
Citera
2021-07-15, 14:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag menar till punkt och pricka om vad jag tidigare har skrivit, och det jag fortsättningsvis kommer att skriva om i L*na Wesstr*m-tråden.

JG fotograferade sina egena fekalier och därefter transmitterade bilden till sin mega-polare Yoda [SD]

Det enligt ovan skrivit, togs även upp i TingsRätten.

JG:s kamrat Yoda [SD] placerade sin härlighet då, tillfälligt vilandes på en tårta, även SD fotograferade sig själv och sin härlighet.

Lika barn, leka bäst, de tvenne polarna hade samma egendomliga beteenden under deras kamratliga umgänge.

SD spatserade runt i Hj*rsta-området under nattetid, utrustad med bland annat ficklampa vilken SD lös in i folks fönsterrutor med för att kontrollera så att inga tjuvar hade gjort intrång.
Yoda, Nattens Riddare, mannen som skulle skydda de boende från allt ont.

SD ställde sig utanför LW:s ena fönster och smygfotograferade LW vid flera olika tillfällen, utan hennes vetskap.

SD tog sig in i LW:s bostadsrätt, ovetandes för LW, för att då, inom hennes sovrum, tända levande stearinljus, som tur var, så slapp brandkåren att rycka ut.

SD hade många ovanliga beteenden, det har även JG.

SD och JG var bästisar i vått och torrt, de tvenne filurerna var mega-polare, döds-polare vilket säger en hel del om JG.

Mvh/JM.

Ja det är vad jag anser med, konstigt beteende.
Så vem vet vad JG hjälpt till med före och efter mordet på Lena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in