Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Du var mig en konstig människa. Det finaste du läst handlar om att en gammal förvirrad man blir krossad.
Personligen har jag svårt att se hur man dansar segerdans när förloraren är en gammal förvirrad man.
En som inte är förvirrad är ju Esbjörns nya ombud. Självklart är det inte för sent att lämna in något till rätten, säger han att han ska göra det/ har gjort det, så är det självklart att det går.
Om din definition på att blir krossad består av att bli av med en fastighet som man inte orkar att sköta och tjäna några miljoner genom att sälja den, jag då är det nog många som kan tänka sig att bli krossade.
Citat:
Jag är inte så säker på att Ebba vinner den här twisten. Sånt behov som funnits att svartmåla alla runt Esbjörn, hade hon haft alla rätt på sin sida hade inte det behovet funnits. Och nu när det bedjande brevet kommer fram…. Nä, Ebba har begravt fler hundar i denna soppa, än vad de flesta människor gör på en livstid.
Vi får se hur det slutar, hittar man inget formfel, eller att Ebba skulle ha uppträtt bedrägligt på något vis lär affären gå i lås och Esbjörn blir mångmiljoner, stackarn.
Citat:
Nä jag tror Ebba förlorat. Det kommer att uppdagas att Esbjörn inte riktigt har alla hästar hemma och hon kommer att bli dömd för försök till åldringsbrott. Sen får Ebba säga Hej till Hinsan.
Esbjörn blev väl inte fråntaget sitt körkort efter trafikolyckan han var inblandad i? Hade det funnits misstanke om att är dement eller lider av något annat förvirringstillstånd så hade väl körkortet rykt rätt snabbt.
Åldringsbrott finns inte som någon brottsrubricering i Brottsbalken, så hon kan med andra ord inte bli dömd för detta.

Hinsan får vänta tills nästa gång hon trampar i klaveret.
Däremot kanske anstalten väntar för Esb om han behåller handpenningen, om inte köpet går igenom. Jag är övertygad om att servicen på anstalten är bättre än den som hans värdinna har gett honom.