2021-07-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att den här vidrige typen inte kom att bli avrättad har jag för mig berodde på att han kom att gripas i Canada.

För att Canada skulle utlämna honom, så krävde myndigheterna där att Ng inte skulle erhålla ett dödsstraff i USA.
Nej det stämmer inte utan typ TR och HR ville inte lämna ut han pga att han riskerade dödsstraff men till slut bestämde HD att han kunde utlämnas eftersom Canada inte skulle bli säker mark för brottslingar att fly till typ. Det var nog lite politik inblandat eller väldigt mycket eftersom det var så uppmärksammat i Californien och demonstrationer och intervjuer med anhöriga mm påverkade det hela. Amerikanska politiker och FBI var inblandade mm.
Eftersom han sen dömdes till dödsstraff visar ju på att någon sådan överenskommelse inte fanns men annars hade du rätt. Sedan sköt han en vakt när han åkte fast för snatteri i Canada och fick endast 4 och 6 mån så man kan ju undra vad de har för lagar där. Till och med Sverige hade gett strängare straff. Han sitter på San Quentin och där är nästan alla som är dömda till döden inlåsta hela tiden så bättre att han får leva och plågas (vet jag inte om han gör iof för han njuter väl varje dag av att tänka på vad de gjorde)

Hur som helst så är som du säkert vet Charles Ng och Leonard Lake bland de absolut värsta av de värsta om man jämför med alla andra seriemördare som i de flesta fall "bara" mördade. De höll kvinnor och ibland deras män fångna och torterade kvinnorna och våldtog dem. Det går inte att bli mer sadistisk. De njöt av att kvinnorna skrek av smärta och höra när de bad dem att sluta tortera. Vid något tillfälle var en kvinnas man bunden och tvingades titta på innan de sköt han.

Har sett flera dokumentärer på Youtube men slutade för jag mådde faktiskt dåligt och ville kräkas.

Rekommenderar alla att inte läsa om dem överhuvudtaget oavsett hur intresserade folk är om seriemördare. Se/läs om andra istället.
Citera
2021-07-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Har sett flera dokumentärer på Youtube men slutade för jag mådde faktiskt dåligt och ville kräkas.

Om sanningen ska fram var det väl ingen som hade förväntat sig något annat heller. Visst kan det vara lite vidriga saker om seriemördarnas offer som figurerar i dokumentärer men det krävs lite manlighet för att klara av att se vissa saker och där har du en bit kvar att vandra.

Jag tycker däremot inte alls att du ska skämmas för att du inte vågar se om lite grymma mord som skett i verkligheten. Vi är alla olika vet du.
Senast redigerad av InformationSociety 2021-07-10 kl. 01:33.
Citera
2021-07-10, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Om sanningen ska fram var det väl ingen som hade förväntat sig något annat heller. Visst kan det vara lite vidriga saker om seriemördarnas offer som figurerar i dokumentärer men det krävs lite manlighet för att klara av att se vissa saker och där har du en bit kvar att vandra.

Jag tycker däremot inte alls att du ska skämmas för att du inte vågar se om lite grymma mord som skett i verkligheten. Vi är alla olika vet du.
Ska man resonera så kan man ju säga att Madsen är manlig för han är tuff som öht vågade mörda. Så nej att må dåligt av att höra om vad Ng gjorde har inget med det att göra.

Men om du är tuff kom till Göteborgs centralstation med målvaktsbil jag står för alla kostnader så åker vi till Husum så ska jag slå sönder mördarens hus när du tittar på. Om han kommer ut med kniv slår jag ner han.

Men du vågar inte eller hur??
Citera
2021-07-10, 10:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Nej det stämmer inte utan typ TR och HR ville inte lämna ut han pga att han riskerade dödsstraff men till slut bestämde HD att han kunde utlämnas eftersom Canada inte skulle bli säker mark för brottslingar att fly till typ. Det var nog lite politik inblandat eller väldigt mycket eftersom det var så uppmärksammat i Californien och demonstrationer och intervjuer med anhöriga mm påverkade det hela. Amerikanska politiker och FBI var inblandade mm.
Eftersom han sen dömdes till dödsstraff visar ju på att någon sådan överenskommelse inte fanns men annars hade du rätt. Sedan sköt han en vakt när han åkte fast för snatteri i Canada och fick endast 4 och 6 mån så man kan ju undra vad de har för lagar där. Till och med Sverige hade gett strängare straff. Han sitter på San Quentin och där är nästan alla som är dömda till döden inlåsta hela tiden så bättre att han får leva och plågas (vet jag inte om han gör iof för han njuter väl varje dag av att tänka på vad de gjorde)

Hur som helst så är som du säkert vet Charles Ng och Leonard Lake bland de absolut värsta av de värsta om man jämför med alla andra seriemördare som i de flesta fall "bara" mördade. De höll kvinnor och ibland deras män fångna och torterade kvinnorna och våldtog dem. Det går inte att bli mer sadistisk. De njöt av att kvinnorna skrek av smärta och höra när de bad dem att sluta tortera. Vid något tillfälle var en kvinnas man bunden och tvingades titta på innan de sköt han.

Rekommenderar alla att inte läsa om dem överhuvudtaget oavsett hur intresserade folk är om seriemördare. Se/läs om andra istället.

Finns ett avsnitt från svenska ”Seriemördarpodden” som tar upp dessa två. Intressant men inget för äckelmagade..
Citera
2021-07-10, 10:19
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Dennis Nilsens självbiografi, eller i alla fall ett representativt urval av allt han skrev, har nu utkommit postumt:
https://reddoor-book-shop.myshopify.com/collections/new-releases/products/history-of-a-drowning-boy

Finns en ny ”dokumentärserie” på svtplay om Nielsen, ”Des” heter den och är i 3 delar.
Plöjde alla för någon dag sen, mycket bra och informativ.
Citera
2021-07-10, 10:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Finns en ny ”dokumentärserie” på svtplay om Nielsen, ”Des” heter den och är i 3 delar.
Plöjde alla för någon dag sen, mycket bra och informativ.
Den har jag sett på cmore, bra serie helt klart.
Citera
2021-07-10, 10:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tycker egentligen det är bra att de grymma seriemördarna inte får dödsstraff. Själva straffet är rätt lindrigt de får ett stick i armen av en giftspruta, sedan somnar de in lugnt och skönt. Värre är det att måsta leva och kanske åka på stryk och bli våldtagen av de andra fångarna.
Citera
2021-07-10, 16:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den vidriga duon.

Citat:

Tack för dessa uppgifter.

Kom i a f ihåg att detta med dödsstraffet kom att diskuteras innan Ng slutligen kom att bli utvisad. Det var nog en hel del politik inblandat. Canada är många gånger ett land en efterlyst försöker nå som riskerar dödsstraff. En sådan var t. ex. the spreekiller Christopher Wilder från Florida men som dessbättre misslyckades. Om Wilder begick självmord eller inte har diskuterats en del. Mexiko däremot har inga sådana betänkligheter när de utvisar någon tillbaka till USA.

Ja jag känner till den vidriga duon Leonard Lake och Charles Ng.
Citera
2021-07-16, 21:00
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Tack för tipsen, ska absolut läsa om highway of tears och bilda mig en uppfattning om vad jag tror. Hade inte hört talats om någon, tycker det är intressant med sådana som har något sjukt spel med sig själv som dem försöker vinna som tex chess-board-killer. Riktigt sjuk människa, ett liv vart inte värt ett skit i hans ögon utan att han ska fylla sin schack-bräda var det viktigaste. Tackar återigen för jag har läst så mycket kriminalhistoria bland annat och nya tips uppskattas. Den filmen när man mördar 1 som bryter mot varje dödssynd är sjukt bra med.

Filmen heter *Seven*
Citera
2021-07-25, 21:09
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMania
"48 hours mystery" har ett jättebra dokumentär avsnitt om Rodney Alcala.
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Ett intressant fall som rullas upp nu är fotografen Rodney Alcala, som kallas The Dating Game Killer eller "den nye Ted Bundy". Han har visserligen suttit inlåst sedan 1979 för ett mord, men har på senare tid kunnat bindas till fyra andra 70-talsmord.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Rodney Alcala: 100 Photos Found In Serial Killer´s Locker

Nu har Rodney Alcala dött, av "naturliga orsaker".
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-57955961
https://www.cbsnews.com/news/rodney-alcala-dies-age-77-dating-game-killer/
https://www.nbcnews.com/news/us-news/dating-game-killer-rodney-alcala-dies-77-n1274923
Senast redigerad av Ördög 2021-07-25 kl. 21:11.
Citera
2021-08-04, 13:24
Medlem
Såg en dokumentär, på SVT play om 2 st svarta en äldre och en som var rätt ung typ 15-17 dom åkte runt i USA och dödade en massa människor, detta var efter 11 september, typ ett år men den äldre ska ha typ hjärntvätt eller manipulerat den yngre, kom nog ifrån Jamaica han Hans föräldrar Hade övergett han så det var perfekt offer.. Offren var blandade , kvinnor män, tror att dom sköt ihjäl, en ifrån varje ras,. för att dölja den riktiga motivet. Han hatade vita.. hans fru lämnade han och tog barnen ifrån han, var också ett motiv, en av deras första offret var någon som hjälpte frun att ta barnen eller någon hon kände.. Hur många dom till slut dödade vet jag inte, typ 10 kanske fler...

Edit En fråga vad tror ni om han Atanta som blev dömd för att kinappa och mördat flera svarta barn,. det försvann en massa ungar, afroamerikaner typ 8-12 åringar.. Till slut grepp dom en svart typ 20 år kanske äldre, jobbade med att hitta ungar som kunde sjunga.. Många tror att han är oskyldig, och tror att det var hatbrott. Hur det ser ut med bevis vet jag inte men några fanns det tex hundhår, fiber från tyg,,. Även GM profilen stämmer bra... Det var FBI som tog fram en profil precis när dom hade börjat med det... Kolla på serien Mindhunter på Netflix säsong 2 även en dokumentär på HBO. ja kan förstå att människor kan tveka , att det är rätt.. Ja är rätt säker på att han har dödat några st.. Kanske inte alla som försvann det var rätt många
Senast redigerad av Neo21 2021-08-04 kl. 13:44.
Citera
2021-08-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Filmen heter *Seven*

Seven? Är den baserad på ett riktigt fall? Helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto