2021-07-15, 12:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Jag har läst, har du?

Istället för att skicka mig bloggposten på nytt så återkom i sak! Citera det du anser att jag missat.

"Turligt prickar in" är mitt påstående och inte Renvalls!

Jag har kommenterat detta tidigare och gör dig nu en tjänst att klippa in allt på nytt för att minimera risken för missförstånd

Det är väl mest att jag tycker att du missar själva poängen med Renvalls text, och att det blir rörigt när du lyfter ut ett par korta stycken och varvar det med dina egna tolkningar. Om du vill förklara för någon hur Renvall menar att det här har gått till så kanske det är bättre att du helt enkelt länkar till bloggen där han själv förklarar hur han har kommit fram till sina slutsatser.

Det är lite samma sak när några här ibland försöker förklara teorin om att SE skall ha sett Lars J inne i gränden. Det blir liksom aldrig någon riktigt övertygande helhetsbild, och man lyckas inte komma ens i närheten av den kraft som finns i dramaturgin i filmen "Palmemördaren". Där berättar en förtroendeingivande kvinnlig röst hur bra SE:s uppgifter stämmer in på Lars J, och här tar man också den moderna tekniken till hjälp för att visa hur bra SE:s teckning av mannen i mörkblå täckjacka stämmer överens med bilden av Lars J exakt som han stod i gränden. Lite suggestiv musik i bakgrunden också, och en avslutning med en expert som förklarar vilka slutsatser man bör kunna dra utifrån det material som lagts fram i den här övertygande presentationen:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-07-15 kl. 13:35.
Citera
2021-07-15, 13:01
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nja, jag har inte läst att granskningskommissionen i sitt betänkande kommit fram till att tempot var lågt, däremot har GMP konstruktörerna Åsgård/Olsson utan att redovisa några källor gissat sig till en avgångstid på 23.15.
Det är ingenting som vi har att ”förhålla oss till” eftersom de gissar.
Sex och en halv minut är ytterst långsamt, och det enda som finns att gå på är Palme, respektive SE:s promenader i förhållande till varandra.
Om SE ska få en chans att hinna måste delsträcka ett (170 meter) ha tagit fem minuter, medan delsträcka två (120 meter) ha tagit 1,5 minut.
Om SE ångat på i ett furiöst tempo kan han ha klarat att ta sig till norra annonspelaren på fem minuter, under förutsättning att HO ljuger om samtalet.
Han hade dock kommit ut 30 meter framför näsan på NF, och vänt om utan att varken NF eller LP noterat det.
I blå jacka dessutom!
Frågan borde ha varit utagerad för länge sedan, men det är svårt att döda den eftersom du och Pirigin är så envisa.

Killgissning-kommisionens betänkande kap 2.2. Utredningsläget:

...
Efter filmens slut strax efter kl 23 (23.05-23.10), dröjde sig Lisbeth och Olof Palme samt sonen och dennes fästmö kvar något utanför biografen. Ungefär 23.15 gick de bägge paren åt varsitt håll.
...

Tycker MacMackay-kommisionen annorlunda får det stå för dig. Jag visade dig ett överskådligt exempel då SE höll dubbla hastigheten och då sa jag att sträckan till stämplingen måste vara mindre än 405 m. Du uppskattar den till 390 m. I mitt fall kan man ju kvitta overheaden inne i byggnaden mot det om man vill. Sen kan man ju ytterligare skruva på t ex starttider, hastigheter mm för att göra det mer fördelaktigt för SE att hinna i ett inte allt för snabbt tempo som jag skrev. Du har ju också själv sagt att lite mer än dubbla hastigheten skulle räcka.

Nu börjar du dra in andra saker i resonemanget. HO t ex. Om det han säger stämmer kan inte SE vara skyldig oavsett. Att NF inte skulle missat SE är ju också ett märkligt anförande. Skulle NF bara kunna missa SE när han vänder sin om efter skotten om SE är oskyldig och kom ute i samband med skotten. Det är väl betydligt märkligare att han varit osynlig 20 minuter på brottsplatsen kan man tycka. Vittnena Pia E och Ljubisa N har med all säkerhet inte tidsmätt makarna Palme. Lisbet Palme ljuger säger du, det behöver hon inte alls göra, hon kan minnas fel. Sen säger hon att dom eventuellt stannade till på fler ställen och tittade i skyltfönster, dock inte den sista biten fram till MP enligt förhör.

Matematiken ljuger aldrig, den kan man lita på. Detsamma gäller inte för SE. Sen är detta osäkra uppgifter naturligtvis. Det kan ju vara fel i uppskattningarna av GK och GMP, helt klart. Det har du rätt i. Men diskussionen var ju om det var helt omöjligt eller inte. För mig är detta utagerat.
Citera
2021-07-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Killgissning-kommisionens betänkande kap 2.2. Utredningsläget:

...
Efter filmens slut strax efter kl 23 (23.05-23.10), dröjde sig Lisbeth och Olof Palme samt sonen och dennes fästmö kvar något utanför biografen. Ungefär 23.15 gick de bägge paren åt varsitt håll.
...

Tycker MacMackay-kommisionen annorlunda får det stå för dig. Jag visade dig ett överskådligt exempel då SE höll dubbla hastigheten och då sa jag att sträckan till stämplingen måste vara mindre än 405 m. Du uppskattar den till 390 m. I mitt fall kan man ju kvitta overheaden inne i byggnaden mot det om man vill. Sen kan man ju ytterligare skruva på t ex starttider, hastigheter mm för att göra det mer fördelaktigt för SE att hinna i ett inte allt för snabbt tempo som jag skrev. Du har ju också själv sagt att lite mer än dubbla hastigheten skulle räcka.

Nu börjar du dra in andra saker i resonemanget. HO t ex. Om det han säger stämmer kan inte SE vara skyldig oavsett. Att NF inte skulle missat SE är ju också ett märkligt anförande. Skulle NF bara kunna missa SE när han vänder sin om efter skotten om SE är oskyldig och kom ute i samband med skotten. Det är väl betydligt märkligare att han varit osynlig 20 minuter på brottsplatsen kan man tycka. Vittnena Pia E och Ljubisa N har med all säkerhet inte tidsmätt makarna Palme. Lisbet Palme ljuger säger du, det behöver hon inte alls göra, hon kan minnas fel. Sen säger hon att dom eventuellt stannade till på fler ställen och tittade i skyltfönster, dock inte den sista biten fram till MP enligt förhör.

Matematiken ljuger aldrig, den kan man lita på. Detsamma gäller inte för SE. Sen är detta osäkra uppgifter naturligtvis. Det kan ju vara fel i uppskattningarna av GK och GMP, helt klart. Det har du rätt i. Men diskussionen var ju om det var helt omöjligt eller inte. För mig är detta utagerat.

Bara för tydlighetens skull: Under vägen fram till Sari fanns inga skyltfönster att titta in i, endast en kyrkogårdsmur, och det är just denna sträcka som är viktig avseende om mannen vid möbelaffören kan ha varit SE, samt att också mannen i Tensonjackan kan ha varit SE.
Det kan han inte.
Däremot om SE startat innan makarna Palme från Grand, d.v.s. 23.12, skulle han ha möjlighet att hinna, men då får vi räkna bort Mårtens observation - det var helt enkelt en annan person.
Det tråkiga blir då att det enda stödet för att SE skulle ha varit vid Grand är just Mårten Palme och hans observation. Korhonen Storhöök beskriver sannolikt samma person.
För att få den mannen till SE måste man dessutom bortse från alla signalementsmässiga olikheter och endast luta sig mot glasögonen, och kepsen som egentligen inte heller den stämmer.
Eftersom det då inte finns någon observation av någon som kan vara SE vid Grand kan man ju undra varför man så hårt går in och försvarar ett i alla övriga avseenden omöjligt scenario?
Handlar diskussionen möjligen om något annat?
Att TP:s huvudteori inte under några omständigheter framstå som verklighetsfrämmande och galen?

Att någon kan gå dubbelt så fort som någon annan är ett välkänt faktum, men övriga omständigheter gör ju hypotesen fullständigt orimligt, och det finns inte det minsta stöd för att det gått till på detta sätt.
Den som är låst vid SE som gm får det förstås svettigt att förklara dessa förföljare-observationer, och i det avseendet ar det fullt begripligt att man tar strid för att denna hypotes är möjlig.

Du skrev: ”Jag delar din uppfattning om att tempot som makarna Palme håller är lågt. Men det är det som Granskningskommisionen säger i sitt betänkande och det man bör förhålla sig till”.

Man bör inte förhålla sig till detta, det är inte tänkt att vara någon exakt tidpunkt.
Det enda man bör förhålla sig till i detta fall är hur lång tid det kan ha tagit för makarna Palme att promenera den 170 meter långa sträckan från Kammakargatan till Sari. Inget annat spelar någon roll. En fördröjning nära den södra annonspelaren som ligger till grund för det s.k mötesscenariot är något helt annat som jag har lättare att svälja, men tror inte på det heller.

”MacMackay kommissionen” har gått djupare in i promenadfrågan, och belyst orimligheten i TP-scenariot från alla vinklar.
Citera
2021-07-15, 21:54
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Bara för tydlighetens skull: Under vägen fram till Sari fanns inga skyltfönster att titta in i, endast en kyrkogårdsmur, och det är just denna sträcka som är viktig avseende om mannen vid möbelaffören kan ha varit SE, samt att också mannen i Tensonjackan kan ha varit SE.
Det kan han inte.
Däremot om SE startat innan makarna Palme från Grand, d.v.s. 23.12, skulle han ha möjlighet att hinna, men då får vi räkna bort Mårtens observation - det var helt enkelt en annan person.
Det tråkiga blir då att det enda stödet för att SE skulle ha varit vid Grand är just Mårten Palme och hans observation. Korhonen Storhöök beskriver sannolikt samma person.
För att få den mannen till SE måste man dessutom bortse från alla signalementsmässiga olikheter och endast luta sig mot glasögonen, och kepsen som egentligen inte heller den stämmer.
Eftersom det då inte finns någon observation av någon som kan vara SE vid Grand kan man ju undra varför man så hårt går in och försvarar ett i alla övriga avseenden omöjligt scenario?
Att TP:s huvudteori inte under några omständigheter framstå som verklighetsfrämmande och galen?

Att någon kan gå dubbelt så fort som någon annan är ett välkänt faktum, men övriga omständigheter gör ju hypotesen fullständigt orimligt, och det finns inte det minsta stöd för att det gått till på detta sätt.
Den som är låst vid SE som gm får det förstås svettigt att förklara dessa förföljare-observationer, och i det avseendet ar det fullt begripligt att man tar strid för att denna hypotes är möjlig.

Du skrev: ”Jag delar din uppfattning om att tempot som makarna Palme håller är lågt. Men det är det som Granskningskommisionen säger i sitt betänkande och det man bör förhålla sig till”.

Man bör inte förhålla sig till detta, det är inte tänkt att vara någon exakt tidpunkt.
Det enda man bör förhålla sig till i detta fall är hur lång tid det kan ha tagit för makarna Palme att promenera den 170 meter långa sträckan från Kammakargatan till Sari. Inget annat spelar någon roll. En fördröjning nära den södra annonspelaren som ligger till grund för det s.k mötesscenariot är något helt annat som jag har lättare att svälja, men tror inte på det heller.

”MacMackay kommissionen” har gått djupare in i promenadfrågan, och belyst orimligheten i TP-scenariot från alla vinklar.

Släpp det där nu, du är överbevisad för länge sedan av matematiken och det vet du så väl själv. Dina 170 meter har direkt koppling till starttiden som GRK föreslår. Tycker du att dina beräkningar är de rätta får det stå för dig. Direkt efter Palme kommit till Sari händer saker som påverkar tiden fram till den norra reklampelaren.

Studsa tillbaka till verkligheten nu. Du har inte på minsta sätt visat att det är omöjligt tidsmässigt för SE att vara Grandmannen. Du byter diskussionsfokus när galoschen inte passar. Ett känt sektbeteende när det gäller SE-förnekarna.

Kan bara instämma i det signaturerna Mr Barnaby och BJHS säger. Med stor självsäkerhet glider SE -förnekarna omkring som experter i denna tråd. Tyvärr har dom inte kommit med något som i närheten avskriver SE fast dom försökt i många år. Än värre är det med självutnämnda experterna i tråden om mordet på Olof Palme som funnits i mer än 10 år. Dyster läsning minst sagt. Man blir mörkrädd när man läser inläggen i den.
Citera
2021-07-16, 01:44
Medlem
Citat:
Du får ett plus för att du förstår att det handlar om mer än bara medelhastigheter.
Från punkt A till E, enligt csvens aldrig felande matematik (utan att ha med B, C ,D i beräkningarna)
(FB) Skandiamannen

Ett till plus för att du också förstår att det är ytterst osäkra uppgifter det handlar om.

Och ju fler osäkra uppgifter man bygger en händelsekedja på desto osäkrare blir den.
(Ex. TP's "måndagen den 3/3" som nu fallit på eget grepp)

Man kan då skala bort osäkra uppgifter, men där går ju sedan också en gräns för när det inte "finns något kvar" eller att man slår undan benen på andra uppgifter.

Korhonen och Storhök ser en man med glasögon (keps) och ångestfylld blick.
Signalementsmässigt väl överensstämmande med Mårtens Grandman.
SE som grandman får stora tidsmässiga problem, men skalar vi bort ovan 3 vittnesmål, så blir vi också av med:

Glasögonen, Kepsen "man knyter uppe på skulten", etc.

Ett annat exempel är ju den blåa tensonjackan från NF vs. den mörka rocken från YN.
Vad ska vi klä på SE?

Det är så här man får sitta och efterkonstruera för att få in SE som grandman och GM.....

Sedan skulle jag vilja lägga till "den osannolika turen" som är en del av det osäkra och som hela tiden är med SE.
Han kommer undan med allt.
Ingen upptäcker honom där han smyger på baksidan av Skandiahuset, lägger något emellan en dörr för att hålla den öppen. Inget larm går, ingen "råkar" gå igenom och ständga dörren helt.
Eftersom han har bråttom så har han även tankar på mord, men detta avger endast en liten lätt stress i samtalet med väktarna. Den "ångestfyllda blicken" enligt TP är som bortblåst.
Korhonen/Storhök och övriga hundratalet biobesökare känner inte igen SE i vare sig SvD eller i Rapport (på en plats/Grand, där SE aldrig sagt sig vara på.)
o.s.v.

Jag håller med i stora drag. Det är svårt att få in SE med alla datapunkter i beaktning. Några synpunkter:
Argumentet att det är svårt att få in SE som GM p.g.a. olika signalementsuppgifter tycket jag är svagt. Det gäller oavsett vem vi studerar som GM. Vi har en serie observationer från Grand till David Bagares och längre än så. Klädsel skiljer sig mellan olika observationer och svårigheten med att en potentiell GM ska stämma på pricken med alla observationer växer ju fler observationer vi antar gäller honom. Detta anser jag inte är något specifikt för SE teorin. Exakt samma bekymmer uppstår om vi placerar CA som GM.

Korhonen har enligt egen utsago aldrig sett SE på bild innan presskonferensen. Enligt henne tittade de inte så mycket på TV när det begav sig. När hon nu har sett SE på bild för första gången är hon säker på att det är han. Den sortens utpekande långt efter mordet ger jag inte mycket för, men det försvagar argumentet att vittnen borde ha kännt igen SE från TV.
Citera
2021-07-16, 01:54
Medlem
Citat:
Om vi säger så här då.
Delar av makarna Palmes promenad har observerats av två vittnen.
Pia Engström och Ljubisa N.
Ingen har sagt att de gått anmärkningsvärt långsamt, men om de haft en medelhastighet av 1 m/s - vilket är ytterst långsamt, gjort ett kort uppehåll vis Sari precis som Lisbeth säger, så har de gått 170 meter, alltså 170 sekunder, vilket avrundat motsvarar ca 3 min.
För att de ska kunna mötas vid annonspelaren måste SE komma ut genom entrén nu.
SE har då inom ramen av tre minuter gått 390 meter, öppnat dörrar gått genom huset, stoppat till i receptionen och informerat HO om en hel del privata saker.
Han har sedan gått vidare ut genom ytterdörren. Alla dessa förehavanden utan att tappa genomsnittsfarten tre minuter räknat från Grand.
Med tanke på att vittnesmålen inte heller stämmer signalementsmässigt, förutom de stålbågade glasögonen, så kan scenariot avskrivas.
Det jag har sagt är att makarna Palme måste ha gjort ett betydligt längre uppehåll vid Sari om detta ska vara möjligt.
Gör en egen rekonstruktion.

Frågan är annars varför Lisbeth ljuger.
En annan fråga är hur SE kunde veta att de skulle komma gående just där, och ytterligare en fråga är varför han befann sig vid Grand utan att ha stämplat ut.
Om det är något som kan avskrivas så är det just detta.
De intressanta frågorna som då uppstår är: ”vem var Grandmannen” och ”vem var Tensonmannen”?

1 m/s är inte extremt långsamt.

Matematiskt och teoretiskt är det inga som helst problem att påvisa möjligheten för SE att hinna fram. Det problematiska är då snarare de uppgifter som man måste bortse från. Det är lite väl många uppgifter för att scenariot ska kunna anses som sannolikt, men möjligt är det.

Scenariot bygger på att SE befinner sig på Grand med ursprungsplanen som då är att utföra dådet där och sedan ta sig tillbaks för att stämpla ut. Alternativt att han inte räknar med att klara sig undan. Sen ändrar han plan. Detta är grundpremissen, annars blir det svårt att förstå vad han gör vid Grand.
Citera
2021-07-16, 02:06
Medlem
Citat:
Det kan han inte.

Du gör enligt mig några medvetna felslut här.
Vi kan ju inte förutsätta att alla uppgifter som MP, LP, HO och NF är hundra procent korrekta. Vi måste ju vara öppna för att några detaljer kan vara fel. Hela teorin hamnar t.ex. I en helt annan dager om man är öppen för att MP kan ha kommit ihåg personen rätt, men minns gångstarten fel.

Du är öppen för att SE kan ha startat tidigare men menar att man då måste bortse från hela MPs observation. Ett väldigt snävt sätt att tänka.
Citera
2021-07-16, 08:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl mest att jag tycker att du missar själva poängen med Renvalls text, och att det blir rörigt när du lyfter ut ett par korta stycken och varvar det med dina egna tolkningar. Om du vill förklara för någon hur Renvall menar att det här har gått till så kanske det är bättre att du helt enkelt länkar till bloggen där han själv förklarar hur han har kommit fram till sina slutsatser.

Det är lite samma sak när några här ibland försöker förklara teorin om att SE skall ha sett Lars J inne i gränden. Det blir liksom aldrig någon riktigt övertygande helhetsbild, och man lyckas inte komma ens i närheten av den kraft som finns i dramaturgin i filmen "Palmemördaren". Där berättar en förtroendeingivande kvinnlig röst hur bra SE:s uppgifter stämmer in på Lars J, och här tar man också den moderna tekniken till hjälp för att visa hur bra SE:s teckning av mannen i mörkblå täckjacka stämmer överens med bilden av Lars J exakt som han stod i gränden. Lite suggestiv musik i bakgrunden också, och en avslutning med en expert som förklarar vilka slutsatser man bör kunna dra utifrån det material som lagts fram i den här övertygande presentationen:
(FB) Skandiamannen

Som sagt, jag citerar ordagrant det Renvall vill mena är förklaringen till hur det startade.
Och i princip så räcker det då den fortsatta kedjan blir värdelös eftersom den bygger på tursamt och högst osannolika antaganden.
Att du köper detta som en "fullt rimlig förklaring", går snabbt vidare och låter dig förföras i resterande delar är talande för dig.

Iakttagelsen av LJ är en av de starkare uppgifterna i denna soppa där SE(den 1/3) placerar den då icke kända LJ med rätt signalement, i rätt ålder och på rätt plats.
Citera
2021-07-16, 09:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Jag håller med i stora drag. Det är svårt att få in SE med alla datapunkter i beaktning. Några synpunkter:
Argumentet att det är svårt att få in SE som GM p.g.a. olika signalementsuppgifter tycket jag är svagt. Det gäller oavsett vem vi studerar som GM. Vi har en serie observationer från Grand till David Bagares och längre än så. Klädsel skiljer sig mellan olika observationer och svårigheten med att en potentiell GM ska stämma på pricken med alla observationer växer ju fler observationer vi antar gäller honom. Detta anser jag inte är något specifikt för SE teorin. Exakt samma bekymmer uppstår om vi placerar CA som GM.

Korhonen har enligt egen utsago aldrig sett SE på bild innan presskonferensen. Enligt henne tittade de inte så mycket på TV när det begav sig. När hon nu har sett SE på bild för första gången är hon säker på att det är han. Den sortens utpekande långt efter mordet ger jag inte mycket för, men det försvagar argumentet att vittnen borde ha kännt igen SE från TV.

Signalementen är osäkra, men där vi har fler personer som sannolikt sett samma man, så ökar tillförlitligheten för de uppgifter som är samstämmiga.
Ex. Korhonen och Storhök så bör dessa ha bevittnat samma man. Det är en rätt bra överensstämmelse med Mårtens man, på flera av signalementen.
På den direkta mordplatsen har vi också en samstämmighet kring flera uppgifter.
ex. Mössa/barhuvad. Svart/mörk 3/4-dels rock.

Ditt sista stycke låter mer som en TP-förklaring..
Självfallet hade inte GM en aning om vilka som såg på TV eller läste SvD, men här hade SE(i detta fallet) tur att Korhonen missade detta... likväl som Storhök och x antal ytterligare biobesökare...
En i raden tursamheter som SE radat upp.
Och det är det som jag vill mena är poängen MOT påståendet om att det var smart av SE att exponera sig i media. Det är vad som försvagas... inte tvärt om..

Och sedan har vi Korhonens utpekande som inte enbart handlar SE och det hon låter sig övertygas om nu. Hon har nämligen känt igen mannen vid Grand tidigare, då som en sen 50-talist, en finne från Tensta.
Utseendet har vi ju inte på denne, men åldern pekar ju rakt åt fel håll.
Källa: L 866-1-H
https://imgur.com/a/iqLqxAQ
Citera
2021-07-16, 09:37
Medlem
Citat:
Signalementen

Ditt sista stycke låter mer som en TP-förklaring..
Självfallet hade inte GM en aning om vilka som såg på TV eller läste SvD, men här hade SE(i detta fallet) tur att Korhonen missade detta... likväl som Storhök och x antal ytterligare biobesökare...
En i raden tursamheter som SE radat upp.
Och det är det som jag vill mena är poängen MOT påståendet om att det var smart av SE att exponera sig i media. Det är vad som försvagas... inte tvärt om..

Jag har aldrig påstått att det är smart av SE att exponera sig i media. Om han är GM anser jag det vara ren idioti. Det jag vände mig mot var idén om att något av de nämnda vittnena borde ha känt igen SE. Att teorin blir mindre sannolik för att SE har turen att t.ex. Korhonen inte känner igen honom. Det anser jag vara ett svagt argument när vi vet svaret från Korhonen själv att hon inte tittade på TV och aldrig har sett SE I media.
Citera
2021-07-16, 10:11
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du gör enligt mig några medvetna felslut här.
Vi kan ju inte förutsätta att alla uppgifter som MP, LP, HO och NF är hundra procent korrekta. Vi måste ju vara öppna för att några detaljer kan vara fel. Hela teorin hamnar t.ex. I en helt annan dager om man är öppen för att MP kan ha kommit ihåg personen rätt, men minns gångstarten fel.

Du är öppen för att SE kan ha startat tidigare men menar att man då måste bortse från hela MPs observation. Ett väldigt snävt sätt att tänka.

Jag delar MacMackays syn på detta och menar att SE inte kan vara Mårtens Grandman.
Det är inte ett snävt sätt att tänka utan det är tiden som är snäv.. allt för snäv..
Citera
2021-07-16, 10:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att det är smart av SE att exponera sig i media. Om han är GM anser jag det vara ren idioti. Det jag vände mig mot var idén om att något av de nämnda vittnena borde ha känt igen SE. Att teorin blir mindre sannolik för att SE har turen att t.ex. Korhonen inte känner igen honom. Det anser jag vara ett svagt argument när vi vet svaret från Korhonen själv att hon inte tittade på TV och aldrig har sett SE I media.

Jag har heller inte påstått att du försvarat exponeringen i media som smart.
Det är så den "allmänt" förklarats. Exponeringen bör ha haft ett syfte.

Jag är inte riktigt med på hur du tänker kring "svaga argument"
GM har ju ingen aning om vad biobesökarna uppfattat och lagt på minnet och ej heller vilka som tittade på TV eller läste SvD. Det var så klart turligt att ingen som var vid bion uppmärksammade SE i media.
Det bör således vara många fler än Korhonen som inte kollade Rapport och SvD.... så att du återupprepar detta om Korhonen ser jag ingen poäng med.

Ett liknande exempel är ju påståendet om att SE inte alls hade på sig de kläder han senare visade upp. Det bör ju där finnas rätt stora begränsningar för honom att ta ut svängarna eftersom han exponerade sig för väktarna.
Han vet ju inte vad de "uppfattat och lagt på minnet". (Precis som biobesökarna)
Nu efteråt vet vi ju att de hade lite svårt att minnas detta... men det var ju inget som GM-SE visste om ..... (Om man nu inte vill efterkonstruera att han fått reda på detta )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in