Citat:
Det är väl mest att jag tycker att du missar själva poängen med Renvalls text, och att det blir rörigt när du lyfter ut ett par korta stycken och varvar det med dina egna tolkningar. Om du vill förklara för någon hur Renvall menar att det här har gått till så kanske det är bättre att du helt enkelt länkar till bloggen där han själv förklarar hur han har kommit fram till sina slutsatser. Jag har läst, har du?
Istället för att skicka mig bloggposten på nytt så återkom i sak! Citera det du anser att jag missat.
"Turligt prickar in" är mitt påstående och inte Renvalls!
Jag har kommenterat detta tidigare och gör dig nu en tjänst att klippa in allt på nytt för att minimera risken för missförstånd
Istället för att skicka mig bloggposten på nytt så återkom i sak! Citera det du anser att jag missat.
"Turligt prickar in" är mitt påstående och inte Renvalls!
Jag har kommenterat detta tidigare och gör dig nu en tjänst att klippa in allt på nytt för att minimera risken för missförstånd
Reflektera själv hur Lars Renvall(UtsikterInsikter) börjar:
"Utseendet på ”den person han såg på Tunnelgatan” hämtade han istället från en teckning som visades i Rapports extrasändning om Palmemordet vid 04-tiden på mordnatten (bilden ovan)."
Lars Renvall:
"Det var den första visuella information som gick ut till allmänheten om Palmes mördare."
SE ska alltså ha använt uppgifter baserad på en teckning som en oinsatt journalist tecknat under natten baserat på det fullständiga signalementskaoset som rådde.
I 04:00 sändningen får man också reda på en ungefärlig ålder: 30-45 år
Lars Renvall:
"Underförstått behöver inte mannen i gränden ha varit i 20-årsåldern som Stig E först påstod utan mannen kunde även ha varit lite äldre, ja kanske ungefär som gärningsmannen som enligt mordplatsvittnena var 30-45 år."
(FB) Skandiamannen
Du anser att detta är en "fullt naturlig förklaring"?
Gällande SE som GM för Renvall så vill jag nog påstå att jag sagt/skrivit detta. Snarare bör det vara dig jag åsyftade då. Möjligen slarvigt skrivet.
"Utseendet på ”den person han såg på Tunnelgatan” hämtade han istället från en teckning som visades i Rapports extrasändning om Palmemordet vid 04-tiden på mordnatten (bilden ovan)."
Lars Renvall:
"Det var den första visuella information som gick ut till allmänheten om Palmes mördare."
SE ska alltså ha använt uppgifter baserad på en teckning som en oinsatt journalist tecknat under natten baserat på det fullständiga signalementskaoset som rådde.
I 04:00 sändningen får man också reda på en ungefärlig ålder: 30-45 år
Lars Renvall:
"Underförstått behöver inte mannen i gränden ha varit i 20-årsåldern som Stig E först påstod utan mannen kunde även ha varit lite äldre, ja kanske ungefär som gärningsmannen som enligt mordplatsvittnena var 30-45 år."
(FB) Skandiamannen
Du anser att detta är en "fullt naturlig förklaring"?
Gällande SE som GM för Renvall så vill jag nog påstå att jag sagt/skrivit detta. Snarare bör det vara dig jag åsyftade då. Möjligen slarvigt skrivet.
Det är lite samma sak när några här ibland försöker förklara teorin om att SE skall ha sett Lars J inne i gränden. Det blir liksom aldrig någon riktigt övertygande helhetsbild, och man lyckas inte komma ens i närheten av den kraft som finns i dramaturgin i filmen "Palmemördaren". Där berättar en förtroendeingivande kvinnlig röst hur bra SE:s uppgifter stämmer in på Lars J, och här tar man också den moderna tekniken till hjälp för att visa hur bra SE:s teckning av mannen i mörkblå täckjacka stämmer överens med bilden av Lars J exakt som han stod i gränden. Lite suggestiv musik i bakgrunden också, och en avslutning med en expert som förklarar vilka slutsatser man bör kunna dra utifrån det material som lagts fram i den här övertygande presentationen:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-07-15 kl. 13:35.
Senast redigerad av Draifos 2021-07-15 kl. 13:35.