2021-07-15, 14:36
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Lägg ner själv!!! Det är nog du som behöver seriös hjälp, skulle jag tro. Tänk om och tänk rätt!!! Få ett bättre liv och utelämnas till LK's släkt? Ja, då skulle vi nog se på 2 självmord senare i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Fast det hade varit deras eget beslut. Nu tog hon det beslutet åt dem

"Fast det hade varit dera eget beslut" - Då skulle jag vilja påstå att du hade fallerat i din farsa-roll.
Citera
2021-07-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Naturligtvis skadar du inte dina barn.

Nu gjorde dock farsan till dessa två barn det, när barnen uppförde sig som barn.
Svärföräldrarna hatade mamman till barnen.

Svärföräldrarna ville att barnen inte skulle bäras i famn, eller omfamnas, utan ligga i sina vaggor.

Är det så du också gjort för dina barn eller har de fått känna mammans barm när de behövt tröst istället för att somna otröstade i vaggan?
Istället för att slänga ur dig en massa skit så kom med fakta eller var tyst. Finns det något som styrker ditt påstående att pappan skadat barnen? Jag har läst flera gånger här inne att han både skadat och misshandlat barnen. Det är ju rena påhitt och spekulationer. Kanske ska vi skriva att mamman också misshandlade barnen? Ska det också tas som sanning då?
Citera
2021-07-15, 14:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Fast det hade varit dera eget beslut" - Då skulle jag vilja påstå att du hade fallerat i din farsa-roll.
Så nu skuldbelägger du hennes föräldrar. Hon tog ju självmord så då måste föräldrarna ha fallerat i sin föräldraroll.
Citera
2021-07-15, 14:45
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Det har redan sagts i tråden att barnen skall ha haft ögonbindel och den ena sonen försökt springa men modern fick tag i honom och höll fast honom.

Tror du inte att de kommer från källor som VILL att vi ska tro på det.
Om det vore sant så finns det läckor i våra myndigheter eller ögonvittnet har pratat brevid mun.
De läckorna bör täppas igen, i så fall.
Citera
2021-07-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Nja, sanning med modifikation.

Om du ringer pga att din sambo/make misshandlar dig, så bra det inte alltid som personen blir satt i arresten.
För att bli frihetsberövad måste man antingen bli gripen eller anhållen.
Man sitter max 6+6 h som gripen, sen måste man släppas eller bli anhållen. Som anhållen sitter man ca 72 h sen måste det ske en häktningsförhandling i tingsrätten.

Men nej, alla som misshandlar blir inte anhållna eller förs över till häktet.
Arresten tillhör polismyndigheten och häktet tillhör kriminalvården, 2 helt skilda instanser i vårt samhälle.

På fullt allvar,,, om du ringer till polisen och din make har slagit dig gul och blå så blir inte vederbörande anhållen utan släpps efter några timmar?…..
Citera
2021-07-15, 14:50
Medlem
Citat:
Tror du inte att de kommer från källor som VILL att vi ska tro på det.
Om det vore sant så finns det läckor i våra myndigheter eller ögonvittnet har pratat brevid mun.
De läckorna bör täppas igen, i så fall.

Ett ögonvittne från en olycksplats är inte belagd med någon tystnadsplikt.
Senast redigerad av Dumklumpen 2021-07-15 kl. 14:54.
Citera
2021-07-15, 14:56
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
I en vårdnadstvist brukar parterna dra fram absolut allt de kan komma på för att svartmåla motparten.

Det som framkommit från MKs uppgifter i tvisten är att maken vid två tillfällen påstås gått över gränsen och 1.) tagit ett strypgrepp 2015 och 2.) haft en knuten näve i luften framför henne (han slog henne inte) 2018.

Vid ett tillfälle i maj 2021 trängde sig också MK in i svärföräldrarnas bostad för att barnen befann sig där, varvid svärfadern drog henne i armen.

Detta är allt fysiskt våld som ska ha förekommit enligt MK. Det finns inte uppgifter om något mer.

Därtill anger MK att maken haft en rutten förlegad kvinnosyn, inte velat skiljas och haft en egen, men inte olaglig, uppfattning om barnuppfostran.

Det är i princip vad MK räknar upp - det allra värsta hon kan minnas - i inlagan till vårdnadstvisten.

Tycker du att detta är så graverande så det urskuldar att hon ställde barnen framför tåget?
Att detta borde gjort MK ”dödligt rädd, desperat, förtvivlad utan att kunna se någon annan utväg än att ”rädda” sönerna genom att mörda dem och dö själv”?

Nej - det finns inget mer angivet än ovanstående uppräknade beskrivningar av fysisk eller psykisk misshandel. Ingenting! Det är onekligen rätt torftigt jämfört med vad som vanligen kommer fram om hur misshandlade kvinnor ofta brukar ha haft det

Jag tror att alla vuxna medborgare i vårt samhälle förstår att mamman har levt i ett helvete under dessa 8 år med glädjestunder med sina barn när pappan inte varit närvarande. - Vid pappans närvaro har hon säkerligen varit oroad om barnens väl och ve.

Barnens rätt måste ses över att inga religiösa och medeltida regler drabbar dem inom Sveriges gränser.
Citera
2021-07-15, 14:58
Medlem
Att inte bära sina barn, att låta dem sova i en vagga etc.
Var relaterat till när barnen var bebisar. Det är ett synsätt som enligt vissa leder till trygga barn.

Det handlar INTE om att man inte ger tröst, eller inte visar kärlek för sina barn.
Och inte ens att man aldrig lyfter ett barn som slagit sig tex.

Jag burit alla mina barn i bärsele, så jag är helt inne på den stilen.
MEN jag förstår det motsatta med, för nångång måste man göra precis det.
Sluta bära sina barn, låta dem sova själv. Det funkar det med.

Sedan, vad hon sagt om hans föräldraskap - jaha, det är hennes påståenden bara.
Det kanske är helt sant, men ändå helt taget ur sin kontext för att det ska verka än sämre.

"tar inget ansvar" "bryr sig inte om barnen".

Svepande formuleringar.....generaliseringar. Varför skaffade hon ett till barn om han var så fruktansvärd?
'
Varför stannade hon alla dessa år?

Accepterade inte skilsmässa
Ja, det lät ju fruktansvärt! Gjorde han inte det. nehe... vem gör det?
Senast redigerad av Garre74 2021-07-15 kl. 15:00.
Citera
2021-07-15, 15:00
Medlem
Citat:
Jag tror att alla vuxna medborgare i vårt samhälle förstår att mamman har levt i ett helvete under dessa 8 år med glädjestunder med sina barn när pappan inte varit närvarande. - Vid pappans närvaro har hon säkerligen varit oroad om barnens väl och ve.

Barnens rätt måste ses över att inga religiösa och medeltida regler drabbar dem inom Sveriges gränser.

Nej, alla vuxna medborgare i vårt samhälle förstår att mamman begick ett fruktansvärt dåd när hon valde att mörda sina barn kallblodigt. Det har inget alls med någon religion att göra! Såvida hon inte var satanist eller liknande. Nu får du nog ta och sansa dig lite. Annars är det lätt att fantasierna skenar iväg alldeles.

Håll dig till saklighet.
Citera
2021-07-15, 15:00
Medlem
Citat:
Naturligtvis skadar du inte dina barn.

Nu gjorde dock farsan till dessa två barn det, när barnen uppförde sig som barn.
Svärföräldrarna hatade mamman till barnen.

Svärföräldrarna ville att barnen inte skulle bäras i famn, eller omfamnas, utan ligga i sina vaggor.

Är det så du också gjort för dina barn eller har de fått känna mammans barm när de behövt tröst istället för att somna otröstade i vaggan?

Jag säger inte att han verkar vara en kärleksfull far… men att barn ska sova i en egen säng rekommenderas för att minska risken för plötslig spädbarns dödlighet. Det argumentet är tyvärr inte hållbart.

Tom min mamma som är en vettig kvinna ( svensk) sa något liknande till min syster. Den äldre generationen ser nog lite annorlunda på barnuppfostran. På 90- talet fick inte mammorna ha sitt barn inne hos sig på BB. Det var barnsal som gällde. Nu rek oavbruten hud mot hud kontakt .
Citera
2021-07-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
ŁK var ett svin mot MK.
MK mördar sina barn.
Mordet visar att LK var ett svin

Du får faktiskt bättra på ditt cirkelbevis.

Ja, precis! LK drev MK till detta. Hon såg tyvärr ingen annan utväg... Skulle barnen hamna i LK's klor, hade de ingen framtid. Och troligtvis plågas långsamt till dess att de antingen togs av daga, eller valde att återförenas med sin älskade mamma.
Citera
2021-07-15, 15:15
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har aldrig påstått att mord är okej, tagga ner lite.

Jag försöker förstå hur kvinnan kan ha resonerat, varför valde hon att ta livet av sina barn, vet du av vilken anledning kan du väl berätta istället för att sväva ut i en frågeställning jag inte ens har tangerat.

Jag kan krasst konstatera att barnen inte vet att de inte har ett liv, de lider inte av någonting nu. Hade kvinnan efterlämnat sina två barn i livet skulle de troligen få reda på hur kvinnan dog och tvingats leva med det resten av sitt liv. Jag säger inte att det var rätt av kvinnan, men i hennes huvud kan det ha varit rationellt och känslomässigt rätt att ta barnen med sig när hon själv hade bestämt sig för att lämna in, av barmhärtighet.

Ett kort lidande eller livslångt lidande, inte fan vet jag hur kvinnan tänkte, men av någon anledning gjorde hon som hon gjorde.

Hämnd mot pappan, barmhärtighet mot barnen, eller något annat, jag har ingen aning.

Jag tror inte det var hämnd.

Kanske var det att bespara barnen för ett liv utan mammas skydd genom en förmodligen hemsk barndom, i svenska mått mätt, i det patriarkalt styrda hemmet som pappans ursprung erbjuder och därefter eventuellt bli pappas likar med missanpassad samhällsliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in