2021-07-15, 14:05
Moderator
blomvattnares avatar
Höj nivån, tack.

Det är ett evigt tjafsande som inte leder någonstans.

Citat:
Hon är en MÖRDARE!!!!

Citat:
Ja, men hon hade anledningar till att göra som hon gjorde, bla bla bla.

Citat:
DET FINNS INGA URSÄKTER. HON ÄR EN MÖRDARE!!!

Undvik sådant, tack.

/Mod
Citera
2021-07-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mmm.. frågan är varför. Svaret på det är viktigt.

Visst är det, men att lägga nåt ansvar enbart på honom är fel.
Man kan hitta förklaringar i allt som skedde henne den senaste tiden, men tvivlar starkt på att hans agerande var droppen.
Hon upplevde förmodligen ett annat mer överraskande svek.

Och sedan att i henne var "grunden" fel, det fanns förmodligen signaler i hennes förflutna om tex prestationsångest, depressioner, självskadebeteende mm.
Men finns ingen chans att detta kommer ut, de som sett väljer att blunda för det och gör det enkelt för sig.

Var det inte detta, hade hon kanske tagit livet av sig om hon blivit av med jobbet eller...
Citera
2021-07-15, 14:08
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
NEJ. Det finns inga dokument som visar att barnen var rädda för sin pappa.
Det finns en inlaga i en vårdnadstvist där MK påstår detta när hon försöker få pappan fråntagen vårdnaden.
Ett försök att få ensam vårdnad som hon därefter tog tillbaka 2/7. Troligen på advokatens inrådan.

Du förtalar en död svensk kvinna med all rätt att leva ett fritt liv - även inom äktenskapet.
Hon fick dock inte det för sin "man".
Du är partisk i ditt resonemang. Så även jag dock är jag på "hemmaplan".
Citera
2021-07-15, 14:13
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Eller så drog hon tillbaka den pga hot? Nå, jag hoppas man reder ut det hela. Vila i frid alla tre.

Det är helt uppenbart att hon drog tillbaka allt utom skillsmässan pga hot.
Hot mot sig själv och barnen var kända. Så vilka fler hot skulle varit droppen för hennes beslut att färdas mot banvallen och vidare mot den slutliga friheten med sina barn.
Citera
2021-07-15, 14:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Mmm.. frågan är varför. Svaret på det är viktigt.

För att hon där och då bestämde sig för att mörda barnen och dö själv.

För att hon var psykiskt gravt sjuk? För att hon inte fick som hon ville?
För att i Sverige har barnen rätt att ha kontakt med båda sina föräldrar och inte enbart med mamman för att mamman vill det.
För att hennes eget familjeliv sedan 9 år var över? För att han minsann inte skulle få se barnen växa upp? För att hon hatade honom och hans familj?
För att hon inte stod ut med folks blickar som sa vad -var de vi sa när du gifte dig men någon ur en främmande kultur?
För att hon blev deprimerad, uppgiven, ledsen, arg, hämndlysten, hatisk, ville visa alla att hon minsann kunde? Titta vad jag gör när ni inte gör som jag vill….?

Vi vet inte vad som låg bakom. Men av hennes uppgifter i inlagan till Tingsrätten i vårdnadstvisten framgår i vart fall inte att han skulle misshandlat henne eller barnen grovt fysiskt eller psykiskt, låst inte henne eller liknade.

Så att leta upp ett skäl av alla bakomliggande möjliga orsaker och här påstå att det var enbart därför MK mördade barnen, blir onekligen märkligt. Lika märkligt som att idag ge den sörjande pappa som förlorat sina barn skulden för vad MK tog sig till.
Citera
2021-07-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Det är helt uppenbart att hon drog tillbaka allt utom skillsmässan pga hot.
Hot mot sig själv och barnen var kända. Så vilka fler hot skulle varit droppen för hennes beslut att färdas mot banvallen och vidare mot den slutliga friheten med sina barn.
Varken du eller jag vet vad som blev droppen. Vi har inte tillgång till sms eller tfnsamtal. De ingår i FU som vi inte kommer få ta del av.
Citera
2021-07-15, 14:20
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Lägg ner!!!
Skydda dem ifrån allt ont? Igenom att få dem överkörda och mosade av ett tåg?
Finns fan inte mycket som är värre.

Utan att veta historik, så finns det säkert större chans att dessa barn växte upp och fick leva ett hyggligt liv om de lämnades till någon i släkten.

Det jag VET är att barnens bästa inte är att bli utsmetade över ett järnvägsspår.

Fortsätter du påstå detta, eller på något sätt försvara henne så behöver du seriös hjälp

Det fanns ingen i mannens släkt som kan trösta barn. Barnen får ju inte bli burna. Mao de får inte tas i famn. Vi vill inte ha traumatiserade barn som inte får ömhet och inte bli kramade och tröstade vid mammans barm eller famn. Även gossebarnen.
Det motsatte sig mammans svärföräldrar liksom pappan. Och jag misstänker att pappan var SVARTSJUK på sina barn vid de tillfällen.
Citera
2021-07-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Nu var det knappast inte så att hon var psykiskt sjuk. Det finns inte mycket om ens något som tyder på det.
Det faktum att hon begick filicid skulle kunna vara en indikator på att hon kanske inte mådde så bra psykiskt.

Citat:
I projektet har forskarna genomfört en registerbaserad fall-kontrollstudie av fall där föräldrar har dödat sina barn (filicid), inklusive fall där förövaren också tar sitt eget liv (filicid-suicid), i Sverige mellan åren 1973 och 2008. Resultaten visar att allvarligare psykisk störning och tidigare självmordsförsök var starka oberoende riskfaktorer för filicid, dock var missbruk och tidigare våldsbrott mindre vanligt än bland icke-filicidala mordförövare. I projektet dras slutsatsen att försök att förebygga filicid bör fokusera allvarligare psykiska störningar och suicidalt beteende bland särskilt ansträngda föräldrar, istället för mer generella riskfaktorer för mellanmänskligt våld som missbruk.
https://www.brottsoffermyndigheten.se/kunskap/hitta-forskning/nar-barn-dodas-av-sin-mamma-eller-pappa-filicid/
Citera
2021-07-15, 14:24
Medlem
Nja, sanning med modifikation.

Om du ringer pga att din sambo/make misshandlar dig, så bra det inte alltid som personen blir satt i arresten.
För att bli frihetsberövad måste man antingen bli gripen eller anhållen.
Man sitter max 6+6 h som gripen, sen måste man släppas eller bli anhållen. Som anhållen sitter man ca 72 h sen måste det ske en häktningsförhandling i tingsrätten.

Men nej, alla som misshandlar blir inte anhållna eller förs över till häktet.
Arresten tillhör polismyndigheten och häktet tillhör kriminalvården, 2 helt skilda instanser i vårt samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nämen ska du lära mig svenska . Och hur rättsväsendet fungerar. Om jag ringer just nu till polisen och uppger att min make misshandlar mig, hotar mig och mina barn, så påstår du att de inte kommer att ta in honom på förhör?

Då har du absolut ingen aning om vad du pratar om. För så här går till i Sverige. Din man slår dig. Du ringer. Han blir häktad. Rättegång. Bedömer socialen att mamman inte kan skydda barnen när väl pappan har avsuttit sitt straff. Blir det en utredning. Bedömer rätten att det finns ett hot. Då är det LVU och skyddat boende. I Sverige försöker man att hålla ihop mor och barn. Då kan det bli en placering på ett familjehem ( mor tillsammans med barn)

Vill du ha mer fakta??????? Vill du veta hur man skriver en orosanmälan? För det vet jag. Då jag har skrivit flera
Citera
2021-07-15, 14:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Du förtalar en död svensk kvinna med all rätt att leva ett fritt liv - även inom äktenskapet.
Hon fick dock inte det för sin "man".
Du är partisk i ditt resonemang. Så även jag dock är jag på "hemmaplan".

Förlåt - är du på hemmaplan??
Vad menar du?

Denna vuxna 30+ kvinna hade ju jobb, vänner, föräldrar, barnen på dagis, klädde sig inte några religiösa skrymmande plagg, befann sig i sitt hemland utan språkproblem.
Hurvida ett äktenskap ska vara ”fritt” och vad det innebär för makarna, sexuell frihet etc är ju något som de båda vuxna inblandade måste komma överens om.
Annars står det ju var och en vuxen gift person fritt att när som helst lämna äktenskapet.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 14:31.
Citera
2021-07-15, 14:31
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Jag skulle aldrig skada mina barn.

Naturligtvis skadar du inte dina barn.

Nu gjorde dock farsan till dessa två barn det, när barnen uppförde sig som barn.
Svärföräldrarna hatade mamman till barnen.

Svärföräldrarna ville att barnen inte skulle bäras i famn, eller omfamnas, utan ligga i sina vaggor.

Är det så du också gjort för dina barn eller har de fått känna mammans barm när de behövt tröst istället för att somna otröstade i vaggan?
Citera
2021-07-15, 14:31
Medlem
colis avatar
Citat:
Det fanns ingen i mannens släkt som kan trösta barn. Barnen får ju inte bli burna. Mao de får inte tas i famn. Vi vill inte ha traumatiserade barn som inte får ömhet och inte bli kramade och tröstade vid mammans barm eller famn. Även gossebarnen.
Det motsatte sig mammans svärföräldrar liksom pappan. Och jag misstänker att pappan var SVARTSJUK på sina barn vid de tillfällen.
Citat:
Naturligtvis skadar du inte dina barn.

Nu gjorde dock farsan till dessa två barn det, när barnen uppförde sig som barn.
Svärföräldrarna hatade mamman till barnen.

Svärföräldrarna ville att barnen inte skulle bäras i famn, eller omfamnas, utan ligga i sina vaggor.

Är det så du också gjort för dina barn eller har de fått känna mammans barm när de behövt tröst istället för att somna otröstade i vaggan?

Ja men återigen - detta är MKs påståenden i en inlaga i vårdnadstvisten.
Hon ville naturligtvis där och då framhålla hur dålig vårdnadshavare han var, hon sökte ju ensam vårdnad.
Dessa påståenden kan man ju därför naturligtvis inte ta som fakta.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in