2021-07-15, 12:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, jag läste det där. Läser du vad som står så hade hon inte räknat med att han skulle komma o dra ut barnen från dagis just den dagen. Sen när hon åkte över för o ifrågasätta och ta tillbaka barnen (kanske för att dom hade något inplanerat, vilket han förmodligen då visste mycket väl.) så fick hon inte göra det, för hela hans släkt stod och drog i både henne och barnen.

Snälla du, vad är det som är oklart?

Skulle det vara något nytt det här? Han får väl acceptera att barnen och mamman är lite upptagna. Istället för o gå in där och försöka slita i dom varje kvart. Pinsamt att muppen sitter o försöker gömma sig bakom lagen. Är det, det! Ni kallar för heder det där?

Du fabulerar. ”Kanske för att de hade någon inplanerat” ”Försöka slita i dem varje kvart”.
Inte ens MK har påstått det i vårdnadstvisten, vilket hon definitivt hade gjort om det varit så.

Om en förälder messar att denne kanske haft tid och lust att hämta barnen på dagis och tagit med dem till farföräldrarna - får man väl acceptera det - även om man ansökt om skilsmässa. Vill man diskutera vad man tycker om det och komma överens framöver, får man väl göra det utan att barnen är närvarande. Pappans handlande här motsäger ju också MKs påstående att han inte var intresserad av sina barn.

Man åker ju för helsike inte dit, tränger sig in, ställer till en sen och försöker slita med sig ett barn ut….

Enligt dessa uppgifter gick MK definitivt över gränsen där.
1 1/2 månad senare ställde hon pojkarna framför tåget.

Utred varför ingen stoppade henne och insåg vad hon var kapabel till.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 12:59.
Citera
2021-07-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Klart det skulle vara tufft och traumatiskt för Barnen om deras mor hade tagit självmord. men ett traumatiskt liv utan en psykisktsjuk mamma är fan så mycket bättre än inget liv alls och 50ton tåg över sig. Dem fick inte ens chansen

Nu var det knappast inte så att hon var psykiskt sjuk. Det finns inte mycket om ens något som tyder på det.
Citera
2021-07-15, 12:46
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Citat:
Det kan jag tänka mig att det är. Hon ville förmodligen få honom o förstå att det är allvar. Att det inte håller om han fortsätter hålla på såhär. Att hon mår dåligt och kommer vilja skiljas om han inte fixar sitt jävla skitbeteende snart.

O vad finns det kvar o göra sen om det enda svar hon får då är att hon blir hånad?

Citat:
Ursprungligen postat av inam
Ja vad finns kvar??? Att skilja sig är väl en bra början! Sen efter det finns det massa andra steg att ta OM barnen blir illa behandlade.

Alla andra åtgärder än att mörda sina barn finns kvar!

Kräket ville inte skiljas och tvärnitade. Skrev inte på. Varför? För att hans och hans familjs status OCH den toleransen de får genom en nordisk kvinna försvinner som en prutt i Sahara efter skilsmässan.
Citera
2021-07-15, 12:48
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Nu var det knappast inte så att hon var psykiskt sjuk. Det finns inte mycket om ens något som tyder på det.

Ordet psykisktsjuk är så stort och kan betyda så mycket.
Man ställer inte sig själv och sina två barn på järnvägen om man har ett fullt fungerande psyke. Sen vad det grundar sig i vet ju ingen av oss.
Hon kanske hade en diagnos, eller utvecklat något psykiskt under tid på grund av orsaker (som vi inte vet vad), eller ett plötsligt insjuknande kring gärnningstillfället.
Citera
2021-07-15, 12:51
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Då varken anhöriga eller vänner önskar att den mörka sanningen kommer fram så kommer damen i fråga alltid att vara en mörderska. En mörderska som var fullt fungerande i samhället. På arbete och hämta /lämna på dagis. Att hon dolde en psykisk sjukdom och var svag i sinnet. Spred lögner som kom från den sjuka hjärnan. Det är sanningen de flesta ser, en mörderska som med ondska delade sina oälskade barn på spåret. Så de flög här och där. Det är förmodligen den sanningen släkten står bakom.
Citera
2021-07-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ordet psykisktsjuk är så stort och kan betyda så mycket.
Man ställer inte sig själv och sina två barn på järnvägen om man har ett fullt fungerande psyke. Sen vad det grundar sig i vet ju ingen av oss.
Hon kanske hade en diagnos, eller utvecklat något psykiskt under tid på grund av orsaker (som vi inte vet vad), eller ett plötsligt insjuknande kring gärnningstillfället.

Det skulle man nog kunna göra även om man har ett fullt fungerande psyke, av en fruktansvärd rädsla t.ex. Om det nu var det hon kände.
Citera
2021-07-15, 12:55
Medlem
Då måste du ha belägg för det, och för det måste man känna dem..annars är det förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Såklart jag inte känner LK's släkt! De behöver verkligen inte gå in hit och läsa. Det är valfritt. Jag har inga sympatier för någon som driver sina närmaste familjemedlemmar in i döden. Tyvärr...
Citera
2021-07-15, 12:57
Medlem
Menar jag?? Jag svarade Rabbia som hävdar att LK och hans släkt drev MK och barnen mot döden.
Läs vilka jag citerar så slipper du förvirra dig själv.
Citat:
Vilken släkt menar du?
Citera
2021-07-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Det skulle man nog kunna göra även om man har ett fullt fungerande psyke, av en fruktansvärd rädsla t.ex. Om det nu var det hon kände.

Det resonemanget kan stämma om det gäller att ta sitt eget liv. Men inte när det handlar om att begå ett kallblodigt mord på två små barn.
Citera
2021-07-15, 13:06
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Man får igenom skilsmässa även utan den andra partens godkännande. Så han behöver inte acceptera det. Ville hon skiljas kunde hon det.

Nu hade ju en ansökan precis lämnats in men den hann ju aldrig gå igenom.

Tja, han trakasserade ju mamman och barnen till det yttersta.
Han var inte medgörlig.
Har aldrig hört att farsföräldrar har stött en son till den grad att barnbarnen och barnens mor far illa under sonens och svärdotterns skilsmässa.
Även där finns ett avgrund mellan oss och den medeltida synen som i denne "mannens" familj tillämpar i vårt land och lever efter.
(Mannen inom parentes betyder att han inte är en riktig man enligt vårt sätt att se.)
Citera
2021-07-15, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Kräket ville inte skiljas och tvärnitade. Skrev inte på. Varför? För att hans och hans familjs status OCH den toleransen de får genom en nordisk kvinna försvinner som en prutt i Sahara efter skilsmässan.

Skrev han inte på ens? Fy fan vad pinsamt. Här hade han en chans att få växa upp och försonas. Visa sig vara en redig karl, men istället agerar han som ett förväxt blöjbarn.

Det säger rätt mycket om muslimen som är här idag.
Citera
2021-07-15, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Menar jag?? Jag svarade Rabbia som hävdar att LK och hans släkt drev MK och barnen mot döden.
Läs vilka jag citerar så slipper du förvirra dig själv.

Ja, jag vet inte riktigt vad du menar med det här, så då kan du väl sätta dig och förklara vilka i den släkten du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Känner du hans släkt? Du tror mycket du. Om hans släkt läser här är de nog inte så glada på allt vad du tror.

Du har uppenbarligen ingen back för dina belägg, o då blir ju ditt inlägg enbart pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in