2021-07-13, 23:48
Medlem
NewHopes avatar
Klokare? Hon var nedbruten då , inte klok.
Lämna till socialen? Hur funkar det??? Varför skulle hon ta livet av bara sig själv?? Vad lätt du löser andras problem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
”För att skydda barnen”??????!!!!!!!!
Hur du än vrider och vänder på det.
Försvarar du en barnmördare.

Jag behöver inte veta hela historien, men det hade varit ett betydligt klokare val att lämna barnen till soc och ta sitt eget liv.
Citera
2021-07-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
NEJ. Det finns inga dokument som visar att barnen var rädda för sin pappa.
Det finns en inlaga i en vårdnadstvist där MK påstår detta när hon försöker få pappan fråntagen vårdnaden.
Ett försök att få ensam vårdnad som hon därefter tog tillbaka 2/7. Troligen på advokatens inrådan.
Eller så drog hon tillbaka den pga hot? Nå, jag hoppas man reder ut det hela. Vila i frid alla tre.
Citera
2021-07-13, 23:51
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Hemskt, att det verkar finnas branschkunnigt folk inom socialtjänsten och rättsväsende här, som på fullt allvar inte fattar vad MK gick igenom. Och inte förstår på fullaste allvar hur det kom sig att hon gjorde detta som sista utväg. För sina barns skull. Hon var inte psykiskt sjuk. Hon var till 100% nedbruten, sargad, ledsen och visste inte vad hon skulle ta sig till. För att skydda sina barn. Läs - sista utvägen... Det ska mycket till för att ens tänka tanken att göra det hon gjorde. Stackars MK😢

Det kan hon ha varit. Det kan hon också inte ha varit. Men oavsett vad väljer du här att tycka synd om en person som mördade sina barn. Hur kan det vara att skydda barnen när hon inte har en aning om vad som kommer att hända i framtiden? Hon antog möjligtvis att de skulle fara illa, men det kunde hon inte veta.

Men genom att släcka deras liv finns ingen chans att det skulle bli bättre för dem. Det är där vi landar.
Citera
2021-07-13, 23:52
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Om denna normala människa ej hittar några andra utvägar? Utan bara blir misstrodd? Lätt för dig att säga... Tror inte du fattar vad MK gick igenom.

Dålig ursäkt. Hon var helt klart psykiskt sjuk eller minst sagt instabil. Det kan jag klargöra direkt.

Inte ens kvinnor i 3:e världen med betydligt värre förutsättningar väljer den utväg som hon tog.
Vad är det som är så svårt att fatta med det?
Citera
2021-07-13, 23:52
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Jag försvarar inte MK. Jag skriver bara såsom jag tror. Varför hon gjorde såsom hon gjorde. Såklart det är mord. Det fattar väl jag med. Men jag tror fortfarande att hon tyckte det var en bättre, sista utväg, än att lämna dem till fadern. Skulle hon ta livet utav fadern, trodde hon nog att hans släktingar skulle ta hand om barnen. Eller iaf ha fortsatt umgänge med dem. Och såsom de verkar vara, var nog MK rädd för att LK's släktingar skulle ta ut sin ilska och vrede på barnen. Så det var inget alternativ. Eftersom hon älskade dem mest av allt. Och ville skydda dem ifrån allt ont.

Lägg ner!!!
Skydda dem ifrån allt ont? Igenom att få dem överkörda och mosade av ett tåg?
Finns fan inte mycket som är värre.

Utan att veta historik, så finns det säkert större chans att dessa barn växte upp och fick leva ett hyggligt liv om de lämnades till någon i släkten.

Det jag VET är att barnens bästa inte är att bli utsmetade över ett järnvägsspår.

Fortsätter du påstå detta, eller på något sätt försvara henne så behöver du seriös hjälp
Citera
2021-07-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
NEJ. Det finns inga dokument som visar att barnen var rädda för sin pappa.
Det finns en inlaga i en vårdnadstvist där MK påstår detta när hon försöker få pappan fråntagen vårdnaden.
Ett försök att få ensam vårdnad som hon därefter tog tillbaka 2/7. Troligen på advokatens inrådan.

Allt visas inte på dokument kanske du förstår. Och allt kanske inte barnen säger, om de vet vad pappan kan ta sig till. Vem vet, kanske barnen har blivit hotade. Och känna att de måste vara tysta och inte säga så mycket. Eller att barnen känner att de måste hålla tyst för att skydda mamman ännu mer. De visste säkert vad pappan var kapabel till att göra...
Citera
2021-07-13, 23:55
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Klokare? Hon var nedbruten då , inte klok.
Lämna till socialen? Hur funkar det??? Varför skulle hon ta livet av bara sig själv?? Vad lätt du löser andras problem

.

Om hennes enda utväg enligt henne själv var att ta självmord, så kunde hon göra detta Utan att ta barnen med sig. Punkt.

Försvara inte en barnmördare
Citera
2021-07-13, 23:57
Medlem
NewHopes avatar
Du verkar helt outbildad. Finns hur mycket som helst information of offrets psykologi. Läs på istället att prata nonsens här.
Citat:
Lägg ner!!!
Skydda dem ifrån allt ont? Igenom att få dem överkörda och mosade av ett tåg?
Finns fan inte mycket som är värre.

Utan att veta historik, så finns det säkert större chans att dessa barn växte upp och fick leva ett hyggligt liv om de lämnades till någon i släkten.

Det jag VET är att barnens bästa inte är att bli utsmetade över ett järnvägsspår.

Fortsätter du påstå detta, eller på något sätt försvara henne så behöver du seriös hjälp
Citera
2021-07-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Dålig ursäkt. Hon var helt klart psykiskt sjuk eller minst sagt instabil. Det kan jag klargöra direkt.

Inte ens kvinnor i 3:e världen med betydligt värre förutsättningar väljer den utväg som hon tog.
Vad är det som är så svårt att fatta med det?

Nej nej nej. Jag säger det igen. Hon var inte sjuk i den bemärkelsen att hon hade en psykos eller liknande. Möjligtvis isåfall psykisk sjuk av åratal av trakasserier, hot, förnedring m.m. Men - orsakat utav LK. Han hade del i det hela isåfall. Inte minsta synd om honom...
Citera
2021-07-14, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
.

Om hennes enda utväg enligt henne själv var att ta självmord, så kunde hon göra detta Utan att ta barnen med sig. Punkt.

Mamman kunde också välja att ta livet av barnen, eventuellt för att förskona dem från ett liv utan en mamma.

Vore det inte också en traumatisk upplevelse för barnen att veta att mamma har ställt sig framför ett tåg?

Jag försvarar inte kvinnan, försöker bara förstå hur hon kan ha resonerat och varför hon valde att också ta livet av sina barn.
Citera
2021-07-14, 00:00
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Nej nej nej. Jag säger det igen. Hon var inte sjuk i den bemärkelsen att hon hade en psykos eller liknande. Möjligtvis isåfall psykisk sjuk av åratal av trakasserier, hot, förnedring m.m. Men - orsakat utav LK. Han hade del i det hela isåfall. Inte minsta synd om honom...

Jag tycker inte synd om honom heller faktiskt. Det förändrar däremot inte min ståndpunkt det minsta.
Citera
2021-07-14, 00:01
Medlem
NewHopes avatar
Du aldrig varit i samma situation. Försök läsa på och förstå istället för att ha ogrundade opinions och dömande attityd.
Citat:
.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in