2021-07-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
De inte ok att slå. Har jag nånsin sagt de? Men de står ju tydligt tills döden skiljer en åt. Tycker du är lite kvinnlig av dig och dum som inte inser sanningen. Du måste bortse falska albaner med riktiga. Har varit överallt i världen , kosovo är faktiskt stället ja inte varit på ett par år. De tråkigt där, alla vill bara lämmna. De ser vad som har hänt med kvinnorna där. Folk äcklas...mullig

Kvinnlig. Jag är en kvinna. Nää folk vill lämna landet för att det är ett fattigt land. Dem flesta vill därifrån för att få en möjlighet till ett bättre liv. Jag jobbar i ett utsatt område i sthlm och flera av mina patienter är från Kosovo och Albanien. Tills döden skiljer oss åt och han får göra vad han vill menar du?
Citera
2021-07-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Som jag förstod det när kvinnan sökte om ensam vårdnad så var pappan frånvarande och ointresserad av barnen i största allmänhet. Det har dock inte framkommit att han skulle misshandlat dem fysiskt på något sätt. Det framstå som att mannen var mest besatt av kvinnan och hennes liv med trakasserier som följd. Kanske trodde kvinnan att hon räddade sina barn från sina egna upplevelser och sina egna rädslor genom det utvidgade självmordet.. Men faktum är att många barn har haft frånvarande fäder som inte brytt sig ett skit om dem och de har ändå lyckats hitta en väg in i ett självständigt och lyckligt liv. Tycker det mesta pekar mot att denna kvinna var emotionellt instabil. Det är aldrig okej att ta med sig någon in i döden, såvida man inte har någon typ av självmordspakt, vilket jag har svårt att tänka mig dessa barn var inblandade i.
Om en kvinna anklagar dig för våld och ni har barn så kommer hon med hjälp av kvinnojouren hålla barnet borta. Försöker du träffa ditt barn så hotar du henne. Väntar du ut läget så är du ointresserad.
Citera
2021-07-14, 09:06
Avslutad
Det skulle vara intressant att höra pappans version av det hela.
Citera
2021-07-14, 09:07
Medlem
NewHopes avatar
”Ingen vill ha de” Ha-ha, vem bryr sig. Det viktigast är vad de vill ha. Och det är inte att gifta sig med familjens val och skaffa sig mansgris. Hoppas att de kan resa och uppleva en jämnlik bra relation.
Citat:
Ingen bryr sig om sånt jämlikhet skit i Kosove. Folk har inte tid o tänka på sånt. Bara för att ens dotter har utbildning betyder inte att hon inte ska gifta sig med nån familjen har valt. Som jag sa till dig innan. Du verkar tro att hon här presidenten är en femininst. De är hon inte. Hon är like mycker för kvinnors rättigheter så som hon är för den albanska traditionen. Hon hade blivit bortagen direkt av folket om hon inte tyckte så. I sverige har den ökat. Men sen leker man förvånad varför kvinnan blir mördad efter. I kosove de enda som skiljer sig är stads folket. Och även då, den som skiljer sig är betraktad som en hora. Som i hemlandet är de mycket annerlunda ska jag säga till dig. Kvinnor lämmnar enbart för att de tror Sverige skyddar de. Så är de inte i hemlandet. Därför ser du många 30 plus åriga albanska tjejer som är ogifta och olyckliga som söker en albansk man. Ingen vill ha de. Många jag känner går tillbaks till hemlandet och hittar en där. Varför? för hon vet hur traditionen går till som de ska va.
Citera
2021-07-14, 10:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Kanske inte led i själva dödsögonblicket, men säkert en bra stund innan medan de väntade på döden. Rädslan och paniken går inte föreställa sig.

Varför så säker? Ingen kan heller veta om det funnits rädsla och panik. Mamman kan ha övertygat barnen om att det är en lek med tåget samt drogat dem.
Citera
2021-07-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Matematik och fysik ljuger inte, det är inte teori utan den renaste faktan du kan hitta på de här forumet.

Och i och med att du då frågade så ska jag förklara:
När ett så pass tungt tåg i den hastigheten träffar en biomassa med den mängden energi så exploderar biomassan vid första kontakt, och från första kontakt med kofångaren på tåget till 0.015 sekunder efteråt så har kroppen helt decintigrerats.
Detta är inte en bil olycka eller ens en fallskärmsolycka då kroppar tenderar att hålla ihop, de närmaste man kan jämföra med är om någon sprängs av en bomb släppt från ett stridsflygplan, det är dem energinivåerna vi pratar om.
På mindre än 0.5 sekunder har alla vitala och icke vitala organ och ben lämnat sina platser i kroppen och spridits i en 4 meter omkrets runt tåget.
Dessa barn led bokstavligen talat inte ens 1 sekund.
Och tror du mig ändå inte så kan du vända dig till valfri lokförare som kommer att bekräfta de jag nyss skrivit.

Vilket direkt leder till ytterligare ett offer som inte nämns så ofta. Hur var det för lokföraren som tvingades bli vittne till detta? Att sitta i det framrusande tåget, och se kvinnan stå för och hålla fast två barn? Och inte kunna göra något alls.
Citera
2021-07-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Snacka om att greppa efter halmstrån. Okej, vi vänder på det. Det kan omöjligt ha varit farligare för barnen att vara hos sin pappa. Det går inte att argumentera emot det påståendet. Vi VET att mamman mördade dom. Ingen här vet att pappan hade gjort samma sak.
Ja hon tog livet av sina barn och pappans, farfar farmor samt morfar och mormor deras barnbarn! Hon kan inte varit frisk ?
Citera
2021-07-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför så säker? Ingen kan heller veta om det funnits rädsla och panik. Mamman kan ha övertygat barnen om att det är en lek med tåget samt drogat dem.

Så oerhört snällt av henne! Så omtänksamt!

Min gissning är att det säkert var ett s.k. barmhärtighetsmord.

Sen tog hon livet av sig själv, så hon skall ta konsekvenserna av sina handlingar. Själviskt och egoistiskt.

Finns det ett helvete ska hon brinna.
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-07-14 kl. 10:12.
Citera
2021-07-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

haha, jajo - verkligen....
"Mamman kan ha övertygat barnen om att det är en lek med tåget "
Citera
2021-07-14, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Ja? Hur utläser du det då? Studien påvisar en sak, men du påstår motsatsen?

Jasså? Är det kanske så att det inte var jag utan du som faktiskt gjorde det?

Citat:
Motives in Filicide-Suicide
The majority (70%) of the motives for filicide-suicide were identified as altruistic, that is, the parents (90% of the mothers and 60% of the fathers) were motivated by the desire to alleviate real or imagined suffering in their children (Table 3). The altruistic category was subdivided into psychotic altruistic and non-psychotic altruistic. For example, a psychotic altruistic motive would include taking a child’s life because of the delusional belief that the child was in acute danger of a worse fate. Alternately, a non-psychotic altruistic case would be taking the life because of a belief that a severely medically ill child would be better off. Psychotic beliefs about their children’s actual or potential suffering formed the basis of the altruistic motive of nearly one-fourth of these parents (16% of the entire sample), while the remaining three-fourths (53% of the entire sample) were not psychotic.

För er som undrar, det är en liten konversation sedan i natt, där han vägrade inse att det i de flesta fall för kvinnor kan ha en underliggande altruistisk mening.
Senast redigerad av therefore 2021-07-14 kl. 11:03.
Citera
2021-07-14, 10:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ingen bryr sig om sånt jämlikhet skit i Kosove. Folk har inte tid o tänka på sånt. Bara för att ens dotter har utbildning betyder inte att hon inte ska gifta sig med nån familjen har valt. Som jag sa till dig innan. Du verkar tro att hon här presidenten är en femininst. De är hon inte. Hon är like mycker för kvinnors rättigheter så som hon är för den albanska traditionen. Hon hade blivit bortagen direkt av folket om hon inte tyckte så. I sverige har den ökat. Men sen leker man förvånad varför kvinnan blir mördad efter. I kosove de enda som skiljer sig är stads folket. Och även då, den som skiljer sig är betraktad som en hora. Som i hemlandet är de mycket annerlunda ska jag säga till dig. Kvinnor lämmnar enbart för att de tror Sverige skyddar de. Så är de inte i hemlandet. Därför ser du många 30 plus åriga albanska tjejer som är ogifta och olyckliga som söker en albansk man. Ingen vill ha de. Många jag känner går tillbaks till hemlandet och hittar en där. Varför? för hon vet hur traditionen går till som de ska va.

Vad tycker du själv om denna tragiska händelse? Är det mord kvinnan gjorde eller var hon barmhärtig som tog barnen med sig?

För övrigt undrar jag varför du är kvar i vårt land om du inte vill respektera de lagar, normer och kultur vi har?
Det är inte konstigt att vi har ett ökat våld, brott och vår trygghet försvinner om många resonerar som dig.
Citera
2021-07-14, 11:04
Avslutad
"Enligt Brottsförebyggande rådets statistik polisanmäldes 23 200 fall av misshandel av kvinnor över 18 år under 2020. I 80 procent av fallen var kvinnan bekant med förövaren."

Våld i nära relationer är tyvärr åt helskotta för vanligt. Finns ingenting som försvarar de puckon som slår sina nära och kära. Oavsett kön religion eller sexuell läggning. Men att gå från att vara utsatt till att utsätta främst sina barn, men även alla anhöriga för detta oerhörda trauma efter en sådan här sak är omänskligt. Oerhört tragiskt att inte hon fick psykhjälp. För de som försöker förklara hennes beteende pga att hon blivit utsatt av mannen. Kika på siffrorna i början av mitt inlägg och fundera på hur många suicid - filicid ärenden skulle vi ha varje år om det vore en för er rationell utväg från misshandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in