2021-07-14, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Har läst i tråden att vissa uttryckt att de hoppas att barnen slapp lida och jag vill nu påvisa för alla läsares skull att de med 100% säkerhet inte kände något överhuvudtaget.

När ett X2000 tåg som väger ~ 340’000kg och färdas i en hastighet av ~ 180km/h träffar något levande biologiskt material överför tåget en anslagsenergi om ~ 462.500074 MJ (Megajouls).
Energimässigt ungefär samma mängd som när 1000kg TNT detonerar.
När en 6 åring med en ~ vikt på 40kg träffas av ett så tungt och snabbt föremål utsätts den personen för en medelkraft på ~ 50MN (Meganewton) vilket omvandlat till Kilogramkraft (kfg) är 5 098 581,06 kgf.
Barnen utsattes alltså för en bit över 1’000’000 G-krafter på ~ 0.004 sekunder och det tar hjärnan ~ 0.2 sekunder att registrera smärta, vilket betyder att barnen helt enkelt inte hann känna något.

Hoppas att den här informationen på något sätt hjäper.

Vet du vilken smärta barnen utsattes för när dom släpades upp på spåret också? Det du påstår är teorier som inte kan översättas i verkligheten. Hur lång tid tar det att dö? Hur känns dödsångesten när tåget kommer?
Citera
2021-07-14, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Vet du vilken smärta barnen utsattes för när dom släpades upp på spåret också? Det du påstår är teorier som inte kan översättas i verkligheten. Hur lång tid tar det att dö? Hur känns dödsångesten när tåget kommer?

Matematik och fysik ljuger inte, det är inte teori utan den renaste faktan du kan hitta på de här forumet.

Och i och med att du då frågade så ska jag förklara:
När ett så pass tungt tåg i den hastigheten träffar en biomassa med den mängden energi så exploderar biomassan vid första kontakt, och från första kontakt med kofångaren på tåget till 0.015 sekunder efteråt så har kroppen helt decintigrerats.
Detta är inte en bil olycka eller ens en fallskärmsolycka då kroppar tenderar att hålla ihop, de närmaste man kan jämföra med är om någon sprängs av en bomb släppt från ett stridsflygplan, det är dem energinivåerna vi pratar om.
På mindre än 0.5 sekunder har alla vitala och icke vitala organ och ben lämnat sina platser i kroppen och spridits i en 4 meter omkrets runt tåget.
Dessa barn led bokstavligen talat inte ens 1 sekund.
Och tror du mig ändå inte så kan du vända dig till valfri lokförare som kommer att bekräfta de jag nyss skrivit.
Citera
2021-07-14, 06:51
Medlem
Citat:
Dessa barn led bokstavligen talat inte ens 1 sekund. .

Kanske inte led i själva dödsögonblicket, men säkert en bra stund innan medan de väntade på döden. Rädslan och paniken går inte föreställa sig.
Citera
2021-07-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Kanske inte led i själva dödsögonblicket, men säkert en bra stund innan medan de väntade på döden. Rädslan och paniken går inte föreställa sig.

Mycket möjligt, personligen hade jag föredragit att päronen knäppt varandra så att pojkarna fått bo hos mor och far föräldrarna istället.
Låt oss göra en sak extremt klar; Ett förhållande imploderar inte på ett sånt här sätt om åtminstone en av dessa ”vuxna” personer hade vart en kompetent vårdnadshavare.
Pappan kan lika gärna gå och skjuta sig, han har ju ändå inget att leva för.
Citera
2021-07-14, 07:33
Medlem
NewHopes avatar
Ja det är det sjukaste men det är så hon tänkte. Försök att lära dig mer om offrets psykologi då förstår du mer och kan bidra till debatt inte bara med åsikter. Det där med ”oavsett” stämmer ju inte, vilket detta fall bl annat bevisar.
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Det är du som bör vakna. Du skrev nyss att hon räddade barnen? Hon mördade dom din idiot!!!! Och du har inte en aning vad hon utsatts för. Det har ingen av oss då vi inte vet mer än hennes berättelse. Och OAVSETT om han misshandlat och hotat henne så mördade hon sina barn!!! Hur fan kan du säga att hon räddade dom?????? Sjukaste jag hört på länge.

Läs inlägget under detta. Där har du mammans egen berättelse. Det kommer från henne själv. Inte mycket att ”räddas” ifrån som framkommer där.
Citera
2021-07-14, 07:38
Medlem
Citat:
Mycket möjligt, personligen hade jag föredragit att päronen knäppt varandra så att pojkarna fått bo hos mor och far föräldrarna istället.
Låt oss göra en sak extremt klar; Ett förhållande imploderar inte på ett sånt här sätt om åtminstone en av dessa ”vuxna” personer hade vart en kompetent vårdnadshavare.
Pappan kan lika gärna gå och skjuta sig, han har ju ändå inget att leva för.

Det är klart sexåringen var medveten. Vid det här stadiet så har barnet lärt om olika känslor, kan både prata om dem och anpassa sig till vad andra känner. Många barn i den här åldern slutar att tro på tomten, får en annan verklighetsförankring.

Alla borde gå in och läsa på 1177 om barnets utveckling 5-6 år. Sedan kan ni bilda er en uppfattning.
Citera
2021-07-14, 07:40
Medlem
NewHopes avatar
Tack! det misstänkte jag.
Citat:
Har läst i tråden att vissa uttryckt att de hoppas att barnen slapp lida och jag vill nu påvisa för alla läsares skull att de med 100% säkerhet inte kände något överhuvudtaget.

När ett X2000 tåg som väger ~ 340’000kg och färdas i en hastighet av ~ 180km/h träffar något levande biologiskt material överför tåget en anslagsenergi om ~ 462.500074 MJ (Megajouls).
När en 6 åring med en ~ vikt på 40kg träffas av ett så tungt och snabbt föremål utsätts den personen för en medelkraft på ~ 50MN (Meganewton) vilket omvandlat till Kilogramkraft (kfg) är 5 098 581,06 kgf.
Barnen utsattes alltså för en bit över 1’000’000 G-krafter på ~ 0.004 sekunder och det tar hjärnan ~ 0.2 sekunder att registrera smärta, vilket betyder att barnen helt enkelt inte hann känna något.

Citera
2021-07-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Jag spyr inte galla utan kunskap. Och jo kunskap är viktigt, det är så en individ, folkgrupp, samhälle och land utvecklas. Kunskap och utbildning är nyckeln till allt. Att ha en utbildad befolkning. Finns en anledning till varför Kosovo är ett av Europas fattigaste länder. Kosovos president står för jämlikhet och kvinnors rättigheter. Skilsmässa har ökat bland den albanska befolkningen både i Sverige och i Kosovo. Paren höll inte ihop av kärlek utan kvinnan kunde inte lämna för hon var ekonomiskt beroende av honom. Varför lämnar kvinnor nu? Det du säger stämmer inte. Nä Albanien blev självständigt 1912. Det var en del av osmanska riket fram till dess. Och innan hade serberna och innan dess en del av romarriket.

Albaner gjorde något fint under andra världskriget som få gjorde och det var att skydda judar och hjälpa dig synd att de inte kan visa samma respekt kärlek för sin partner ( inte alla)
Ingen bryr sig om sånt jämlikhet skit i Kosove. Folk har inte tid o tänka på sånt. Bara för att ens dotter har utbildning betyder inte att hon inte ska gifta sig med nån familjen har valt. Som jag sa till dig innan. Du verkar tro att hon här presidenten är en femininst. De är hon inte. Hon är like mycker för kvinnors rättigheter så som hon är för den albanska traditionen. Hon hade blivit bortagen direkt av folket om hon inte tyckte så. I sverige har den ökat. Men sen leker man förvånad varför kvinnan blir mördad efter. I kosove de enda som skiljer sig är stads folket. Och även då, den som skiljer sig är betraktad som en hora. Som i hemlandet är de mycket annerlunda ska jag säga till dig. Kvinnor lämmnar enbart för att de tror Sverige skyddar de. Så är de inte i hemlandet. Därför ser du många 30 plus åriga albanska tjejer som är ogifta och olyckliga som söker en albansk man. Ingen vill ha de. Många jag känner går tillbaks till hemlandet och hittar en där. Varför? för hon vet hur traditionen går till som de ska va.
Citera
2021-07-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mamman kunde också välja att ta livet av barnen, eventuellt för att förskona dem från ett liv utan en mamma.

Vore det inte också en traumatisk upplevelse för barnen att veta att mamma har ställt sig framför ett tåg?

Jag försvarar inte kvinnan, försöker bara förstå hur hon kan ha resonerat och varför hon valde att också ta livet av sina barn.

Det är ett troligt motiv. I hennes eventuella state of mind kunde det framstå som logiskt.
Citera
2021-07-14, 08:03
Medlem
Citat:
Matematik och fysik ljuger inte, det är inte teori utan den renaste faktan du kan hitta på de här forumet.

Och i och med att du då frågade så ska jag förklara:
När ett så pass tungt tåg i den hastigheten träffar en biomassa med den mängden energi så exploderar biomassan vid första kontakt, och från första kontakt med kofångaren på tåget till 0.015 sekunder efteråt så har kroppen helt decintigrerats.
Detta är inte en bil olycka eller ens en fallskärmsolycka då kroppar tenderar att hålla ihop, de närmaste man kan jämföra med är om någon sprängs av en bomb släppt från ett stridsflygplan, det är dem energinivåerna vi pratar om.
På mindre än 0.5 sekunder har alla vitala och icke vitala organ och ben lämnat sina platser i kroppen och spridits i en 4 meter omkrets runt tåget.
Dessa barn led bokstavligen talat inte ens 1 sekund.
Och tror du mig ändå inte så kan du vända dig till valfri lokförare som kommer att bekräfta de jag nyss skrivit.

Om det blev en direktträff vill säga och det vet vi inte.
Citera
2021-07-14, 08:07
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:

Imponerande!
Citera
2021-07-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Om det blev en direktträff vill säga och det vet vi inte.

Indirekt träff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in