2021-07-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
OW visste med säkerhet att sperman på Malin är hans egen sperma.Annars hade han naturligtvis lämnat DNA frivilligt.
Ny vägrade OW lämna DNA.Men det sket sig ändå för gärningsmannen.
Kort sagt OW visar med tydlighet att han är skyldig.

Hade han varit oskyldig så hade han ju ett tillfälle att bevisa det för att rentvå sitt namn.
Ser ingen anledning att vägra förutom att han är skyldig.
Citera
2021-07-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Ville bara flika in här att "gamla FUP" som någon kallade den, och som jag upplever att många har velat läsa genom alla dessa år, ligger på 680 sidor och kostar 1390 kr + 150 kronor frakt.

Jag är helt ny som skribent här och tänker att det är inte alla som känner att de vill skicka pengar till mig för att lösa det hela. Men om verkligen ingen annan vill ta tag i det och scanna in den så kan jag göra det. Jag kan dock inte ens ligga ute med den summan.

Det är i alla fall Ångermanlands tingsrätt man kontaktar med målnummer K25382-96.
Jag kan absolut bidra med några hundringar, om du scannar in den och några annan bidrar med pengar också, har ganska dåligt på penga fronten just nu.
Citera
2021-07-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
OW visste med säkerhet att sperman på Malin är hans egen sperma.Annars hade han naturligtvis lämnat DNA frivilligt.
Ny vägrade OW lämna DNA.Men det sket sig ändå för gärningsmannen.
Kort sagt OW visar med tydlighet att han är skyldig.

Nej det visar ingenting, för om han är oskyldig så kan han ändå vara paranoid att polisen ska mixtra med hans DNA på något sätt. Efter 25 år av att ha blivit trakasserad av polisen så kan man nog bli paranoid.
Och så länge NFC är så hemlighetsfulla när det gäller sina analyser och sitt arbete, så rekommenderar jag inte någon människa att frivilligt gå med på att lämna DNA till dem.

Och om OW:s advokat tror att han är skyldig så råder han nog honom att inte lämna DNA, och det gör han nog ändå för säkerhets skull, utifall att en nära släkting till OW är skyldig till mordet på Malin eller utifall att något annat blir fel. För han vill nog inte riskera att hans klient får problem.

Och dessutom vill nog varken OW eller hans advokat att fallet ska öppnas igen, oavsett om han är skyldig eller inte, utan de vill nog att det ska preskriberas. Och det gjorde ju Högsta domstolen en bedömning om samtidigt som de bedömde om nytt DNA-prov, alltså de bedömde att det inte är preskriberat.

Förresten lämnade ju OW DNA en gång, och var det så att han protesterade mot det den gången?
Senast redigerad av eoku 2021-07-13 kl. 23:34.
Citera
2021-07-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1991fp
Olof har haft semester och skulle börja jobba i måndag. Han har varit sjuk från jobbet sedan i måndags.
Intressant, hur uppfattas Olof på jobbet? Visste "alla" om vad han (kanske?) gjort?
Citera
2021-07-14, 01:01
Medlem
olovpalmes avatar
Det eoku säger stämmer naturligtvis inte.
OW har aldrig nånsin lämnat ett frivilligt DNA.
Enda anledningen till att inte vill lämna prov är att han är skyldig till flickmordet.
OW har inte blivit trakasserad av polis.
OW har ingen nära släkting.Såsom bror.
OW observerades gå efter Malin.
Citera
2021-07-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1991fp
Olof har haft semester och skulle börja jobba i måndag. Han har varit sjuk från jobbet sedan i måndags.
Intressant, har du nåt mer att ge oss!? Kanske ett fotografi på mördaren?
Citera
2021-07-14, 01:53
Bannlyst
Citat:
Det eoku säger stämmer naturligtvis inte.
OW har aldrig nånsin lämnat ett frivilligt DNA.
Enda anledningen till att inte vill lämna prov är att han är skyldig till flickmordet.
OW har inte blivit trakasserad av polis.
OW har ingen nära släkting.Såsom bror.
OW observerades gå efter Malin.

Protesterade OW mot att lämna det första DNA:t, som polisen skickade till SKL (nu NFC) i augusti 1997?

Om han är oskyldig då kan man nog klassa det som trakasserier att polisen under 25 år har försökt få honom fälld för mord på Malin.
Citera
2021-07-14, 02:22
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Protesterade OW mot att lämna det första DNA:t, som polisen skickade till SKL (nu NFC) i augusti 1997?

Om han är oskyldig då kan man nog klassa det som trakasserier att polisen under 25 år har försökt få honom fälld för mord på Malin.
Vilka belägg har du på att Olof W skulle ha lämnat DNA frivilligt.Det tror jag inte på.
Vart står det när Olof lämnade sitt DNA?Hur många gånger?
Berätta när och hur OW blivit trakaserad och av vem?
Sista meningen du skriver är helt felaktig.OW är ju bevisat skyldig nu.
.
Citera
2021-07-14, 03:48
Bannlyst
Här finns domen från hovrätten och tingsrätten:

Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Hovrättens dom, inkl. dom från tingsrätten:
https://docdro.id/JKCg6XI

Örnsköldsviks TR, målnr 130-97
Hovrätten för nedre Norrland, målnr 375-98

Och så här står det om en alternativ gärningsman, på sida 6:
"Under förundersökningen har, förutom O*** H*****g, två andra personer ljugit i förhör om sina förehavanden den dagen Malin Lindström försvann, nämligen dels C******* H*****n som av åklagaren åberopats som vittne, dels den person vilken den 29 december 1996 anhölls som skäligen misstänkt för olaga frihetsberövande av Malin Lindström. Sistnämnda person var med på den buss med vilken Malin Lindström färdades den dag hon försvann och betedde sig underligt under bussfärden, bla genom att utan att vara bekant med Malin Lindström peka på henne, såsom för att markera att han fann Malin Lindström attraktiv. Personen i fråga har lämnat ett bra signalemente på Malin Lindström men ljugit om sina förehavanden den aktuella dagen och saknar alibi. Han har efter Malin Lindströms försvinnande ringt till Malin Lindströms föräldrar och gråtande uttalat att han önskat att han kunnat göra något. Tips har inkommit om att den här personen uppträtt hotfullt mot kvinnor. - O*** H*****g är helt ostraffad och har aldrig betett sig aggressivt mot kvinnor."

Jag vet inte vad jag ska tro om det. Men om den mannen har mördat Malin, varför finns då OW:s DNA på Malins byxor?

Det bör kanske nämnas att OW:s knulldockor och "penisfodral" kan ha innehållit sperma, om han nu har använt dem till sexuell tillfredställelse, och polisen kan ha hittat den sperman.
Citera
2021-07-14, 06:22
Medlem
Citat:
Nej det visar ingenting, för om han är oskyldig så kan han ändå vara paranoid att polisen ska mixtra med hans DNA på något sätt. Efter 25 år av att ha blivit trakasserad av polisen så kan man nog bli paranoid.
Och så länge NFC är så hemlighetsfulla när det gäller sina analyser och sitt arbete, så rekommenderar jag inte någon människa att frivilligt gå med på att lämna DNA till dem.

Och om OW:s advokat tror att han är skyldig så råder han nog honom att inte lämna DNA, och det gör han nog ändå för säkerhets skull, utifall att en nära släkting till OW är skyldig till mordet på Malin eller utifall att något annat blir fel. För han vill nog inte riskera att hans klient får problem.

Och dessutom vill nog varken OW eller hans advokat att fallet ska öppnas igen, oavsett om han är skyldig eller inte, utan de vill nog att det ska preskriberas. Och det gjorde ju Högsta domstolen en bedömning om samtidigt som de bedömde om nytt DNA-prov, alltså de bedömde att det inte är preskriberat.

Förresten lämnade ju OW DNA en gång, och var det så att han protesterade mot det den gången?
Det är advokatens uppgift, att se till att klienten frias..
Citera
2021-07-14, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är advokatens uppgift, att se till att klienten frias..

Och därför är det ju inte konstigt om advokaten råder sin klient att inte lämna DNA-prov som kan få honom fälld.
Citera
2021-07-14, 06:39
Medlem
Citat:
Och därför är det ju inte konstigt om advokaten råder sin klient att inte lämna DNA-prov som kan få honom fälld.
Varför har du snöat in på att det skulle vara Os pappa som var gm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in