2021-07-13, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Undrar du inte vad som fick honom att begå dessa bisarra handlingar? Vad kan han som offer ja varit utsatt för?

Little dick syndrome brukar det vara.. Normala människor brukar nämligen inte börja hota den andra den dagen den vill skiljas.
Citera
2021-07-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det kommer de. Ingen domstol kommer sitta och känna fram scenarier som du gör - tvärtom, de utgår inte bara från vad som hävdas utan kräver också att det visas belägg för (bevis) för att saker faktiskt hänt.

Du vet inte vad du pratar om. Vad vet du om att det inte finns mer bevis? Sitta här bakom din skärm och påstå att en domstol kommer döma si eller så är smått fantastiskt.
Citera
2021-07-13, 22:04
Medlem
NewHopes avatar
Visst kommer de göra det, man utreder, ser mönster, detta dokument är bara början.
Citat:
Jo, det kommer de. Ingen domstol kommer sitta och känna fram scenarier som du gör - tvärtom, de utgår inte bara från vad som hävdas utan kräver också att det visas belägg för (bevis) för att saker faktiskt hänt.
Citera
2021-07-13, 22:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Är det på denna nivå de tror att rätten tar fram en tidslinje över ett händelseförlopp så är det rätt svårt att argumentera.
Ja, som du ser nedanför så tror de att det räcker med att känna sig fram.

Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Du vet inte vad du pratar om. Vad vet du om att det inte finns mer bevis? Sitta här bakom din skärm och påstå att en domstol kommer döma si eller så är smått fantastiskt.
Bevis för vad?
Citera
2021-07-13, 22:05
Medlem
Alltså... Nu måste jag bara skriva...En mamma skulle ALDRIG NÅGONSIN göra detta mot sig själv och sina älskade barn om det inte var så att hon kände dödsfruktan och fara för sina barn. Och såklart sig själv. Om man nu inte har någon psykisk sjukdom, vilket jag inte har läst att MK hade...

Tänk, vilken ångest stackars MK måste ha haft att för det första, tänka ens den tanken. Och för det andra, att verkligen genomföra den. Jag lider så med MK, hon kände nog säkert att hon ville skona barnen från fortsatt lidande och psykisk misshandel.

Säga vad man vill, givetvis är det helt förskräckligt, men även väldigt sorgligt. Sista utvägen från en galen far, man och dennes släkt.

Är man så nedbruten och hjärntvättad att man tar till denna sista utväg, så kanske det var det bästa ändå. Jag tror att MK älskade sina fina barn så mycket, att hon ville skydda dem ända in i döden. Och ta med sig dem till en fridfullare plats.
Citera
2021-07-13, 22:06
Medlem
NewHopes avatar
Jag såg hans fb profil i onsdags, sen var den borta
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Tror inte den har länkats nått. Så fort nyheterna kom ut så försvann han som en avlöning.
Citera
2021-07-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ja, som du ser nedanför så tror de att det räcker med att känna sig fram.

Bevis för vad?

Men det går inte att diskutera med en sinnesslö. Du skrev ju själv att domstolen kommer kräva vissa belägg (bevis) för att något hänt eller nåt i den stilen. Och vad vet då du att det inte kommer presenteras mer bevis åt det ena eller andra hållet?
Senast redigerad av arthjarna 2021-07-13 kl. 22:10.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Jag såg hans fb profil i onsdags, sen var den borta

Åh fan. Tänkte jag skulle kolla men då var den redan borta.. Försvann fort som fan gjorde han.
Citera
Medlem
Citat:
Ja eftersom det är det du gör.

Och då frågade jag dig, vad är det som jag fantiserar ihop? Berätta gärna.
Citera
2021-07-13, 22:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det är rätt omöjligt kan man påstå med tanke på det lilla info som sipprade ut från omgivningen. Tror att de dokument speglar inte en tionde del. Man glömmer mycket, dörför rekommenderas dagbok. Men det skulle vara farligt om han kontrollerade allt hon gjorde.

Men allvarligt, använd logik och tänk efter.

MK har i advokatens inlaga från nu i juni angett två tillfällen där maken skulle gått över gränsen fysiskt - ett strypgrepp 2015 och en knuten näve i luften (som han aldrig slog mot henne) 2018.
Det är allt hon angett. Rimligen har hon både tänkt efter ordentligt och uppmanats av sin advokat att försöka minnas och ta fram precis alla försvårande fakta som skulle kunna tala till makens nackdel.
Så att MK kunde få ensam vårdnad.

Man drar inte ifrån någonting vid en sådan uppräkning. Inte minst skilsmässo-advokater är väldigt aktiva att noggrant försöka snoka fram och dra ur sin klient precis allt som kan ge en fördel i förhandlingen.

Om dessa två exempel från 2015 respektive 2018 är allt som MK uppgett i vårdnadstvisten - kan därför man i princip vara rätt säker på att det inte finns fler tillfällen med historik av fysiskt våld.
Det finns inga fler händelser av fysiskt våld från LK mot MK och det finns inget grövre våld som skett.

Det är exakt så en domstol också resonerar.
Citera
Medlem
Skönt att se att några förstår sambandet... Inte bara att det handlar om en galen mamma.
Citera
Medlem
NewHopes avatar
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Alltså... Nu måste jag bara skriva...En mamma skulle ALDRIG NÅGONSIN göra detta mot sig själv och sina älskade barn om det inte var så att hon kände dödsfruktan och fara för sina barn. Och såklart sig själv. Om man nu inte har någon psykisk sjukdom, vilket jag inte har läst att MK hade...

Tänk, vilken ångest stackars MK måste ha haft att för det första, tänka ens den tanken. Och för det andra, att verkligen genomföra den. Jag lider så med MK, hon kände nog säkert att hon ville skona barnen från fortsatt lidande och psykisk misshandel.

Säga vad man vill, givetvis är det helt förskräckligt, men även väldigt sorgligt. Sista utvägen från en galen far, man och dennes släkt.

Är man så nedbruten och hjärntvättad att man tar till denna sista utväg, så kanske det var det bästa ändå. Jag tror att MK älskade sina fina barn så mycket, att hon ville skydda dem ända in i döden. Och ta med sig dem till en fridfullare plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in