2021-07-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det betyder "ganska många". Hade jag menat majoriteten så hade jag skrivit det.

Det betyder att det inte räcker med att en person tar sådana resurser i anspråk för att ta det människan säger som sanning.
Alltså talar statistiken för att MK och hennes barn befann sig i en utsatt, för att inte säga farlig, situation.
Citera
2021-07-13, 19:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Stort tack till dig!
Jepp, mycket grov misshandel.
Han tog ett stryptag på mamman 2015 och hotade med en knytnäve 2018 ...

Jag tror inte jag hört talas om så grov misshandel tidigare. Den stackars kvinnan har verkligen haft tur så hon överlevde och kunde mörda sina barn 2021

*gäsp*
Citera
2021-07-13, 19:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Alltså talar statistiken för att MK och hennes barn befann sig i en utsatt, för att inte säga farlig, situation.
Hennes inlaga till TR talar inte för det. Och det är faktiskt det som gäller henne som individ som är aktuellt - inte statistik.

Hade det varit statistik som gällde så hade hennes barn levt. För statistiskt så mördar inte mammor sina barn alldeles oavsett vilken hemsituation de har.
Citera
2021-07-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men TACK 🙏🏻 vilket vettigt inlägg. Det var qom du skrev mina ord. Exakt så är det "FOKUSERA påvad som har föranlett henne att begå dessa avskyvärda handlingar. Inte kan hon ha gjort det av egen vilja bara så där. Hon måste ha påverkats av något. Någon har fått henne att göra detta."
Tack 🙏🏻
De allra flesta mammor påverkas inte till att gå så långt att de dödar sina barn. Men om du mår bättre av det för att du eventuellt balanserar på kanten…?

Mitt råd är att ta hjälp av vården.

De tankar hon hade var inte friska och inte förankrade i ett reellt hot. Vad jag kan se.
Senast redigerad av Puukko-kniven 2021-07-13 kl. 19:52.
Citera
2021-07-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Du tror inte det är otänkbart att åtala en död person inför tingsrätt? Hur menar du att man som civiliserad domstol kan döma en död människa?

Man kan inte döma en död person. De kan inte föra sin talan.
Citera
2021-07-13, 19:57
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Utvidgat självmord är ett idiotiskt begrepp. Att folk använder det tyder på att det finns en hel del som anser att ens barn, fru eller man är ens ögodel eller förlängning av jaget.

Utvidgat självmord är alltid minst ett olyckligt mord och ett självmord som absolut inte går att sörja. Själviska jävla as, oavsett om man själv mår dåligt eller man vill rädda sitt barn undan ett sjukdomsdrabbat liv.

Självmord är sorgliga saker i vanliga fall, men barnmördares självmord är osörjbart

Men snälla, ”utvidgat självmord” är ett begrepp i syfte att lyfta psykisk ohälsa. Det är knappast fel. Sen ska du inte kalla de som tar sig av daga för as. Du vet inget kring deras känslor eller hur de behandlats.

Förstå hur man måste må om man ska ta livet av sig, begrip då hur fan man mår om man tar med sig två ungar in i döden. Nu känner inte jag dig, men man får rannsaka sig själv. Vad har jag gjort för personen?
Citera
2021-07-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hennes inlaga till TR talar inte för det. Och det är faktiskt det som gäller henne som individ som är aktuellt - inte statistik.

Hade det varit statistik som gällde så hade hennes barn levt. För statistiskt så mördar inte mammor sina barn alldeles oavsett vilken hemsituation de har.
Vad jag menar är att majoriteten av kvinnor som söker sig till kvinnojour har reella skäl till detta, vilket du precis höll med om. MK och barnen fick även skyddad sekretess, vilket inte delas ut hur som helst.

Hur du väljer att tolka hennes inlaga till TR är upp till dig, men det finns ju heller ingenting som pekar på att hon skulle ljugit, överdrivit eller manipulerat. Är du med? Det är du som "känner", inte jag.
Citera
2021-07-13, 20:00
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så duktigt gjort av dem att göra det när det är försent.
OM det var nåt så borde de agerat tidigare. De svek henne.

Jaså, så det är vännernas fel nu?! Så det är vännernas fel att pappan får umgänge med barnen godkänt? Tror inte han fått det om de fått bestämma. Otroligt många dumma inlägg här.
Citera
2021-07-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd

Fast nu vet vi att hur farlig än situationen möjligen kunde vara med pappan, var det farligaste för den att vara med mamman.
Citera
2021-07-13, 20:03
Medlem
Citat:
Men snälla, ”utvidgat självmord” är ett begrepp i syfte att lyfta psykisk ohälsa. Det är knappast fel. Sen ska du inte kalla de som tar sig av daga för as. Du vet inget kring deras känslor eller hur de behandlats.

Förstå hur man måste må om man ska ta livet av sig, begrip då hur fan man mår om man tar med sig två ungar in i döden. Nu känner inte jag dig, men man får rannsaka sig själv. Vad har jag gjort för personen?
Tror inte användaren du citerade kallade folk som tar självmord för as. Det syftades nog snarare på de som mördar sina egna barn innan eller i samband med sitt självmord. Det är en stor skillnad. Självmord är såklart alltid sorgligt. Mord är en helt annan sak. Mördare är as för att uttrycka det milt.
Citera
2021-07-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjell.k.riminell
Nordfront har skrivit en sammanfattning som de verkar ha baserat på domstolshandlingarna i vårdnadstvisten:

https://www.nordfront.se/markliga-vandningen-i-skanska-parets-vardnadstvist-kvinnan-drog-tillbaka-stamning-dagarna-fore-sjalv mordet.smr

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Stort tack till dig!

Nordfront har gjort en längre sammanfattning om du vill ta del av den, oavsett så är det för mig sjukt att man I dagens samhälle tar livet av sina barn och sig själv. Det går att skydda dem på fler sätt.
Citera
2021-07-13, 20:04
Medlem
Citat:

Hen ska knappast rannsaka sig själv. Anhöriga däremot ( med din logik).

Sjukvården under förutsättning att hon faktiskt hade kontakt. De tar väldigt allvarligt på tankar om suicid numer, speciellt när man har barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in