2021-07-13, 11:39
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Så du ligger bakom de tusentals klipp som demonstrerar att objekt dyker upp ur horisonten? Och samtidigt påstår du att det är fejkat? Berätta mer glob-skalle 😂
Haha. Jag är inte ensam. Vi är många. jag har gjort 3 eller fyra filmen, men jag har dolt dom nu.
Jag trodde på det här, i nästan ett år.
Men jag kom ur det, mycket visare.
Citera
2021-07-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej du har varken en Nikon eller varit på föreläsningsturnéer utomlands.

Är du flashbacks egna spågubbe? Du vet allt om alla tydligen, häftig egenskap 👍🏻

Horisonten är platt oavsett höjd, jorden står helt still. Alltså är jorden platt och stationär, precis som vi observerar och upplever. Trevlig måndag, glob-skalle 😂
Citera
2021-07-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
OK, kompis. Inga problem alls. Jag är glad för din skull faktiskt.
Att rulla i smuts och lögner är bästa sättet att hitta guldet och skatterna som är gömda i jorden.
Du ska veta att det här med platt jord rörelsen går ända upp till presidenten, NASA och många andra stöttar den indirekt. NASA t.ex lägger medvetet ut massor av små godbitar för att hålla den vid liv.

NASA är en del av amerikanska militären. Klart amerikanska militären som bombade hundratusentals civila i Afghanistan baserat på en lögn aldrig skulle få för sig att ljuga om jordens form. Glob-skallar är en helt egen kategori av idioter😆
Citera
2021-07-13, 11:48
Medlem
Citat:
NASA är en del av amerikanska militären. Klart amerikanska militären som bombade hundratusentals civila i Afghanistan baserat på en lögn aldrig skulle få för sig att ljuga om jordens form. Glob-skallar är en helt egen kategori av idioter😆
Vad är inte då plattskallar som tror allt är en lögn.
Istället för att sitta framför datorn vore det kanske bra om ni fixade fysiskt bevis på att jorden skulle vara platt.
Har ni inte fixat det ännu ni har haft ca 50 år på er.
Ni är ju så många säger ni.
Citera
2021-07-13, 11:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Är du flashbacks egna spågubbe? Du vet allt om alla tydligen, häftig egenskap 👍🏻

Horisonten är platt oavsett höjd, jorden står helt still. Alltså är jorden platt och stationär, precis som vi observerar och upplever. Trevlig måndag, glob-skalle 😂

Ok ok ok. Blablabla.

När du tänker du behöver ljuga för att argumentera för din sak, är du inte väldigt snett ute där och då?
Citera
2021-07-13, 11:55
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Det går åt andra hållet faktiskt.
Dom försöker lura vissa att jorden är platt.
Inte av ondska, men mer för att göra en poäng.
Katarsis tror jag det heter på Grekiska.
Man vilseleder folk för att ge dom möjligheten att se den riktiga vägen.
Det är en urgammal metod som lever överallt omkring dig.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-13 kl. 11:59.
Citera
2021-07-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Vad tror du om att mäta avståndet till månen vid en månuppgång? Är inte det en intressant idé för en individ intresserad av vetenskapliga sanningar, och som dessutom tycker om att mäta?

Jag förstår inte varför det skulle vara en intressant idé, jag begriper inte ens vad det är för hypotes du vill testa. Vilken typ av förändring förväntar du dig? Hur ser din modell ut? Du tror månen är närmare vid månuppgång för att därefter försvinna längre och längre bort ju högre den står på himlen?

Du begriper väl att om månen är på väg att gå upp på en plats finns det andra platser där den samtidigt står högt på himlen? Och att vi känner till avståndet mellan olika observationsplatser? Och att det därmed går att mäta avståndet från månen till båda platserna med en gemensam mätning?
Citera
2021-07-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det går åt andra hållet faktiskt.
Dom försöker lura vissa att jorden är platt.
Inte av ondska, men mer för att göra en poäng.
Katarsis tror jag det heter på Grekiska.
Man vilseleder folk för att ge dom möjligheten att se den riktiga vägen.
Det är en urgammal metod som lever överallt omkring dig.

Ena studen är jorden en boll för att NASA påstår det (auktoritetsargument), andra studen lurar NASA folk att jorden är platt. Jadu, ni glob-skallar har många lustiga resonemang. Man får tacka för underhållningen i alla fall 😂
Citera
2021-07-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag förstår inte varför det skulle vara en intressant idé, jag begriper inte ens vad det är för hypotes du vill testa. Vilken typ av förändring förväntar du dig? Hur ser din modell ut? Du tror månen är närmare vid månuppgång för att därefter försvinna längre och längre bort ju högre den står på himlen?

Du begriper väl att om månen är på väg att gå upp på en plats finns det andra platser där den samtidigt står högt på himlen? Och att vi känner till avståndet mellan olika observationsplatser? Och att det därmed går att mäta avståndet från månen till båda platserna med en gemensam mätning?

Vad vill du ha förklarat? Du säger ju själv att du inte begriper någonting och du ser inget syfte med att begripa heller. Att du föddes med svagt intellekt kan inte jag hjälpa dig med. Jorden är platt och stationär, precis som du observerar och upplever, försök begripa det 😁
Citera
2021-07-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok ok ok. Blablabla.

När du tänker du behöver ljuga för att argumentera för din sak, är du inte väldigt snett ute där och då?

De enda som ljuger är förspråkare av religionen som påstår att jorden en snurrande vattenboll som svävar i ett oändligt expanderande vakuum 🤣
Citera
2021-07-13, 12:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
De enda som ljuger är förspråkare av religionen som påstår att jorden en snurrande vattenboll som svävar i ett oändligt expanderande vakuum 🤣

Jo precis så är det. Det kunde jag se igår när Virgin Galactic flög och allt visades i live-video.
Citera
2021-07-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Jag har aldrig nämnt en "dom" eller något avstånd till månen. Du tror verkligen att platt jord är någon sorts religion där vi har en stark tro på specifika påståenden. Det har vi inte. Vi har en stark misstro till påståenden om att vi bor på en snurrande boll.

Ja jag är väldigt medveten om att det inte finns någon FE-modell att ta ställning till. Och det är ju det som gör hela den här diskussionen absurd, ni har inte presenterat något som vare sig går att kontrollera eller ta ställning till. Vi diskuterar alltså en mycket väl beskriven och testad modell och försöker jämföra den med ... ingenting.

Och inte nog med att det saknas en FE-modell, det saknas även förklaringar till väldigt vardagliga observationer och erfarenheter. Ta bara en sådan sak som Polstjärnans vinkel över horisonten. En mycket rimlig förklaring till observationen är att jorden är en sfär. Och den förklaringen ska då jämföras och vägas mot förklaringen ... ingen.

Hur i hela världen kan du förvänta dig att någon ska ta dig på allvar när du inte ens kan förklara vad det är vi ska tro på? Hur kan du förvänta dig att man ska kunna utvärdera din alternativa förklaringsmodell när du inte ens kan beskriva den?

Vad är din förklaring till våra observationer av Polstjärnan och hur ska jag kunna kontrollera om din förklaring är troligare än den nu gällande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in