2021-07-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Fånigt av dig att inte ta till dig min mycket enkla idé till experiment, och istället ber mig "mäta ekvatorns längd och avstånd till nordpolen och sen försöka rita in det på en modell av en platt jord".

Vad skulle du säga om månen inte gav en träff vid horisonten? Skulle du säga att experimentet var felaktigt utfört, eller skulle du acceptera att månen ej befinner sig i sin uppenbara siktlinje till dig och din mätutrustning?

Obs! Accepterandet av ett sådant resultat resultetar i att du måste ifrågasätta din tro. Iakta största möjliga vaksamhet!

Jag skulle säga att ljuset bryts genom atmosfären och att det blir mest påtagligt när månen står lågt.

Berätta nu hur du får in ekvatorn på en platt jord? Är Pi=2? Har vi blivit lurade?
Citera
2021-07-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hej hej sökare.
Köp ett flygplan eller båt och mät avståndet mellan som södra punkterna på alla landmassor.
Om avstånden stämmer med en glob karta. Då har du litet bevis för att jorden inte är platt.

Miljoner människor har gjort detta dom senaste 500 åren.
Många jobbar på sjön och med flyg.

Jag finner det lika trovärdigt att deras vittnesmål är riktiga,
som dom vittnesmål som säger att det finns giraffer i Afrika.

Har en Nikon P1000 och jag kan zooma så att små objekt 20km bort dyker upp ur horisonten. Enligt globmodellen borde objektet vara gömt bakom 30m kurvatur, men så är inte fallet 👍🏻
Citera
2021-07-13, 10:47
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Har en Nikon P1000 och jag kan zooma så att små objekt 20km bort dyker upp ur horisonten. Enligt globmodellen borde objektet vara gömt bakom 30m kurvatur, men så är inte fallet 👍🏻
Hallå. Svara på det jag sa istället..
Jag och miljoner andra människor har teleskop. Det är ingen ny uppfinning,
och du är inte först med att kika och se hur långt man kan se. Glöm det en stund och förklara hur avstånd mellan södra landmassor inte bevisar att du har fel.
Citera
2021-07-13, 11:07
Medlem
Citat:
Hallå. Svara på det jag sa istället..
Jag och miljoner andra människor har teleskop. Det är ingen ny uppfinning,
och du är inte först med att kika och se hur långt man kan se. Glöm det en stund och förklara hur avstånd mellan södra landmassor inte bevisar att du har fel.

Inget man teleskop har samma zoom-kapacitet som min Nikon P1000. Objekt dyker upp 20km bort från horisonten när man zoomar, vilket inte är möjligt på en boll med radien 6000km. Alltså kan vi avfärda globmodellen som en religion med noll förankring i verkligheten👍🏻
Citera
2021-07-13, 11:09
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Och jag är rädd för att du ljuger för dig själv och andra angående vad du ser genom din zoomkamera.
Jag har själv en sådan kamera och har gjort massor av experiment angående plattjord teorierna.
Och man ser INTE 30km. Varje gång är sakerna man tittar efter dolda enligt matematiken.
MEN jag vet att det är svårt att göra. Man ser inte mycket på det avståndet och man vet ofta inte vad man tittar på.
Citera
2021-07-13, 11:14
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Inget man teleskop har samma zoom-kapacitet som min Nikon P1000. Objekt dyker upp 20km bort från horisonten när man zoomar, vilket inte är möjligt på en boll med radien 6000km. Alltså kan vi avfärda globmodellen som en religion med noll förankring i verkligheten👍🏻
Du borde inse att något är fel med din "sanning"
eftersom du envist håller dig till det defusa resultat du får av att zooma med kameran.
Du vägrar röra i riktiga bevis för att Jorden är en glob. Jag vet att stoltheten gör det omöjligt för dig att erkänna hur dumt det här är.
Jag försöker göra dig en tjänst här.
Du har troligen redan gjort bort dig duktigt inför familj och vänner, men det blir bara värre ju längre du håller emot.
Själv hade jag soss efter min barn med jordglobar i högsta hugg. LOL
Citera
2021-07-13, 11:29
Medlem
Citat:
Och jag är rädd för att du ljuger för dig själv och andra angående vad du ser genom din zoomkamera.
Jag har själv en sådan kamera och har gjort massor av experiment angående plattjord teorierna.
Och man ser INTE 30km. Varje gång är sakerna man tittar efter dolda enligt matematiken.
MEN jag vet att det är svårt att göra. Man ser inte mycket på det avståndet och man vet ofta inte vad man tittar på.

Finns hundratals klipp på youtube filmat med Nikon P1000 som demonstrerar just detta 😘
Citera
2021-07-13, 11:31
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Finns hundratals klipp på youtube filmat med Nikon P1000 som demonstrerar just detta 😘
Jag vet. Jag är en av dom som skapat dom där filmerna.
Och jag VET 100% säkert att det är fejk eller idioter som leker vetenskapsmän.
Citera
2021-07-13, 11:31
Medlem
Citat:
Du borde inse att något är fel med din "sanning"
eftersom du envist håller dig till det defusa resultat du får av att zooma med kameran.
Du vägrar röra i riktiga bevis för att Jorden är en glob. Jag vet att stoltheten gör det omöjligt för dig att erkänna hur dumt det här är.
Jag försöker göra dig en tjänst här.
Du har troligen redan gjort bort dig duktigt inför familj och vänner, men det blir bara värre ju längre du håller emot.
Själv hade jag soss efter min barn med jordglobar i högsta hugg. LOL

Min familj och mina vänner instämmer med mig så du behöver inte oroa dig. Har visat dem klippen från min kamera så finns inget att förneka. Dina ruttna knep fungerar inte på varken mig eller andra platt-jordare 👍🏻
Citera
2021-07-13, 11:33
Medlem
Citat:
Jag vet. Jag är en av dom som skapat dom där filmerna.
Och jag VET 100% säkert att det är fejk eller idioter som leker vetenskapsmän.

Så du ligger bakom de tusentals klipp som demonstrerar att objekt dyker upp ur horisonten? Och samtidigt påstår du att det är fejkat? Berätta mer glob-skalle 😂
Citera
2021-07-13, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej du har varken en Nikon eller varit på föreläsningsturnéer utomlands.
Citera
2021-07-13, 11:36
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:

Min familj och mina vänner instämmer med mig så du behöver inte oroa dig. Har visat dem klippen från min kamera så finns inget att förneka. Dina ruttna knep fungerar inte på varken mig eller andra platt-jordare 👍🏻
OK, kompis. Inga problem alls. Jag är glad för din skull faktiskt.
Att rulla i smuts och lögner är bästa sättet att hitta guldet och skatterna som är gömda i jorden.
Du ska veta att det här med platt jord rörelsen går ända upp till presidenten, NASA och många andra stöttar den indirekt. NASA t.ex lägger medvetet ut massor av små godbitar för att hålla den vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in