2021-07-13, 12:09
Medlem
NewHopes avatar
Självklart behöver alla hjälp och skydd mot våld, speciell kvinnor och barn, som ofta blir offer. Men soc lagen ser lätt på det, och tvingar till samarbete med våldsbenägen kontrollerande förälder, där det är omöjligt. Om de vill ge chans för samarbete måste de gå hårt på förövaren och avstänga honom vid minsta problem. [quote=Handsomechubby|76556055]
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Tyvärr gör vissa kvinnor så, händer alldeles för ofta, det är därför kunde han kontrollera henne så länge. Jag skulle också vilja försrtå, det finns nog förklaring i människans psyke…[/QUOTE

Nä och jag tror att det är det vi måste jobba med gemensamt. Att hjälpa kvinnor att våga lämna vid första slaget. Ekonomiskt och etc. Jag tror inte någon blir hjälpt av att sitta och kalla den andre för idiot och etc. Eller att dra alla över en kam. Träffat flera kvinnor, enligt tidigare journal anteckningar där det står att barnafadern har utsatt vederbörande för våld, och när man ställer frågan är det aldrig någon som svarar ja. Vi måste skapa ett samhälle där kvinnor/män våga träda fram.
Citera
2021-07-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varför jag misstror henne? Hon säger att det är hennes uppgift att skydda sina söner? Tycker du att hon skyddade sina söner genom att kqsta dem under tåget?

Och om polisen var där? Vad ska det bevisa. Ring du polisen ikväll och säg att du känner dig rädd. Självklart dyker polisen upp. Oavsett om su talar sanning wlr ljuger.

Nej, det tycker jag inte.
Nej, jag tror inte det är någon självklarhet att polisen kommer om jag ringer och säger jag är rädd.
Det bör finnas ett reellt hot eller en reell anledning att kontakta polis och dom kommer till dig.
Det bevisar att en person har känt sig trakasserad, hotad, är utsatt för hemfridsbrott ect.
Falskt larm innebär att medvetet felaktigt larma för fara. Jag tror inte kvinnan i fallet gjort sig skyldig till det. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt, döms man till fängelse i högst fyra år.
Citera
2021-07-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Jag hoppas ni båda hamnar bakom lås och bom, helst med en bakåtknäppt skjorta på er! Ni är en fara för samhället.

Jag håller med Jagmöttelassie till 100% Hon må ha varit knäckt, men mod det hade hon. Må de omtalade i länk fyra ruttna i helvetet. Har du ens läst den? Vidrig familj, fega jävlar som ger sig på en försiktig söt liten flicka, mor till två barn, vilka hon skyddade ifrån att bli klanavkommor… De tre dog som svenskar, innan nån annan hann ta livet av dem. Hon gjorde ett val, utifrån att hon hade inga andra val.
Citera
2021-07-13, 12:14
Medlem
[quote=NewHope|76556158]Självklart behöver alla hjälp och skydd mot våld, speciell kvinnor och barn, som ofta blir offer. Men soc lagen ser lätt på det, och tvingar till samarbete med våldsbenägen kontrollerande förälder, där det är omöjligt. Om de vill ge chans för samarbete måste de gå hårt på förövaren och avstänga honom vid minsta problem.

Min syster jobbar som jurist inom familjerätt. Och det är jätte svårt att få ensam vårdnad men det går. Som mamma är det svårare att bli av med vårdnaden än som far. Hon hade en del som talade för henne. Det jag inte får ihop är. Varför blev han inte anhållen av polisen när hon ringde till dem. Hur kan polisen enbart säga du behöver skaffa skydd. Får inte ihop det.
Citera
2021-07-13, 12:16
Medlem
NewHopes avatar
Det är precis det du säger - kvinna ska lyssna, du ska styra allt. I ett jämnlikt förhållande båda lyssnar, hjälper varandra, bestämmer tillsammans, respekterar varandras privat utrymme och val. Inte där man ser på kvinnan som en slav son lyder.
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Vad vet du om albaner? Jag säger sanningen. En kvinna är inte lägre än mig. Men när man är ihop i vår kultur som vet man sin plats. Att veta sin plats betyder inte att man lägre de betyder att man gör sin roll som kvinnan. En roll som många svenska brudar inte vet hur man gör.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-13 kl. 12:22.
Citera
2021-07-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det du inte verkar vilja låtsas utav, är att det där är psykisk misshandel det där.. Att någon bara tar strypgrepp 2-3 gånger under 8 år. Utesluter inte att någon annan misshandel förekommer.

Andra former utav misshandel som finns i det här.
Är tex hur han tar telefonen helt ifrån henne. Låter henne inte ha någon kontroll över sitt egna liv. Hur han sitter utanför hennes lägenhet en hel natt och skrämmer upp alla..

Det tyder kraftigt på att han är ett diagnos barn. För det där är inte något normalt. Eller ja. Normalt i det avseendet att det pågår inte utanför den kult som idag är islam..

Kalla mig förvånad. Men det där har jag förstått att han pysslade med, redan sedan första sidan.

Då blir det såhär.

Och eftersom att du verkar trögare än ett sågspån. Så tar jag o länkar igen och hänvisar till länk nummer 4.

Där finns alla bevis för att psykisk misshandel har förekommit här.
Den fjärde filen är skrämmande läsning. Och han verkar ha haft en släkt som fungerade på samma sätt som han själv. Bra att detta kommer ut i ljuset. INGEN slänger sig och barnen framför ett tåg om deras liv hade varit bra.
Citera
2021-07-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Men oj, han lever i 2021 talet, du som inte såg detta komma Lixom. Tydligen en till från landet bortom med skev människosyn. Undrar vilken plats han har inom klanen?

Nu kanske jag är lite efter, syftar du på mig?
Inte relevant, dock fördjävlig kvinnosyn. Men det har tyvärr osäkra män. Låg självkänsla. Styrs av sitt DET. Överjaget existerar inte.
Citera
2021-07-13, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den fjärde filen är skrämmande läsning. Och han verkar ha haft en släkt som fungerade på samma sätt som han själv. Bra att detta kommer ut i ljuset. INGEN slänger sig och barnen framför ett tåg om deras liv hade varit bra.

Exakt!
Citera
2021-07-13, 12:21
Medlem
NewHopes avatar
Teori o praktik ser ofta annorlunda ut. Jag har sett ett fall i mitt liv där soc o polisen gjorde ingenting, fast barnen var inte i skolan o pappa odlade kannabis i lägenheten tillsammans med sonen. Vårdnad hade han kvar. Ofattbart. [quote=Handsomechubby|76556205]
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Självklart behöver alla hjälp och skydd mot våld, speciell kvinnor och barn, som ofta blir offer. Men soc lagen ser lätt på det, och tvingar till samarbete med våldsbenägen kontrollerande förälder, där det är omöjligt. Om de vill ge chans för samarbete måste de gå hårt på förövaren och avstänga honom vid minsta problem.

Min syster jobbar som jurist inom familjerätt. Och det är jätte svårt att få ensam vårdnad men det går. Som mamma är det svårare att bli av med vårdnaden än som far. Hon hade en del som talade för henne. Det jag inte får ihop är. Varför blev han inte anhållen av polisen när hon ringde till dem. Hur kan polisen enbart säga du behöver skaffa skydd. Får inte ihop det.
Citera
2021-07-13, 12:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Helt rätt. Om hon hade valt att döda pappan istället så hade barnen kommit till den äckliga familjen. Jävla släkte det. Dom hade dödat mamman och tagit barnen. Så nej att hon inte var modig nog att döda honom förstår jag. Hon gjorde helt jävla rätt, lämna ungarna till en rälig alban familj som alla hotar henne inkl bröderna. Äckliga pack, åk hem och har er kultur, vilda västern i ert jävla land. Synd att hon var dum och naiv som ung och valde det jävla packet.

Jaävla kung till mamma, modig som vågade göra det, helt rätt. Jag hade aldrig själv vågat sätta mig framför ett tåg så pungkulor hade hon fan.

Oj oj vad hemskt att läsa. Tror du barnen tyckte det var ”rätt” att hon ställde dem på spåret?
Vilka signaler sänder dina texter till en förälder som just nu går i liknande tanker tror du?

MKs dubbelmord ska fördömas å det kraftigaste! Det var fullkomligt vidrigt, både att hon gjorde det och hur. Hon kan aldrig någonsin bli postumt ”förlåten”, hennes oskyldiga offer, två pojkar på 3 1/2 och 6 år slets antagligen i bitar. Ett monster till mamma.
Citera
2021-07-13, 12:25
Medlem
NewHopes avatar
Synd. I USA kommer polisen inim 5 min, även om du inte sagt ett ord i luren
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Nej, det tycker jag inte.
Nej, jag tror inte det är någon självklarhet att polisen kommer om jag ringer och säger jag är rädd.
Det bör finnas ett reellt hot eller en reell anledning att kontakta polis och dom kommer till dig.
Det bevisar att en person har känt sig trakasserad, hotad, är utsatt för hemfridsbrott ect.
Falskt larm innebär att medvetet felaktigt larma för fara. Jag tror inte kvinnan i fallet gjort sig skyldig till det. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt, döms man till fängelse i högst fyra år.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-13 kl. 12:46.
Citera
2021-07-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nu kanske jag är lite efter, syftar du på mig?
Inte relevant, dock fördjävlig kvinnosyn. Men det har tyvärr osäkra män. Låg självkänsla. Styrs av sitt DET. Överjaget existerar inte.

Nu är ju inte jag Freudanhängare precis, utan ser enbart på hur agerandet i dessa kluster agerar, deras ”kvinnor” som tänker som dem är exakt lika låg-intelligenta med kass människosyn. Deras seder och bruk är så långt ifrån svenska värden. Feministerna tiger när de själva bidragit till att rasera jämnställdheten tillbaka till medeltiden alt ännu längre tillbaka. Vidrigt hur Sverige 🇸🇪 raseras med dylika varelser som inte ens är värda att omnämna män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in