Citat:
Ursprungligen postat av
therefore
Det är just det som är så klurigt med det här.. För går man in i en relation och aldrig har varit med om något sånt här innan, så är det svårare att se alla tecken. Dessutom finns det barn inblandat. O med en moralisk kompass då så går det inte bara o lämna..
Om ni tror att det är rätt sätt att sitta och skälla på brudarna över det här.. Så får ni tänka om, för det är uppenbart att det där inte skulle funka.
Ska dom ha mod o lämna, då krävs det att samhället sluter upp och inser att vi med bär en stor del utav allt ansvar. O då gör det inte mycket nytta att en stor del utav er beter er som ett gäng skällande soc-kärringar.
Jag har full förståelse att man kan hamna där och man önskar att ingen kvinna/ man någonsin behövde vara med om det…. Och alla kan träffa en sådan individ.. men han var elak mot henne innan hon skaffade barn. Och när hon fick sitt första så tog han struptag och han är säkert gjort en hel del innan dess oxå som hon förmodligen inte har tagit upp. Men varför skaffa en till. Det förstår inte jag riktigt. För barn som växer upp under dem omständigheter löper stor risk att antigen själva bli utövare eller offer. Som mamma måste man skydda sina barn….. jag önskar att samhället fokuserar på att stärka kvinnor istället för att se dem som sköra, vackra individer.
Jag skyddar inte honom på något sätt. För det finns inget värre för ett barn än att se ens far misshandla ens mor och vilka men det medför.