2021-07-13, 01:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Att han smsade, ringde och var utanför bostaden några timmar där hon och sönerna vistades är knappast brottsligt, inte blev han dömd för det heller.
Fysisk misshandel i form av två påstådda händelser under 8 år där han 2015 tagit strypgrepp och 2018 hotat henne med knuten näve när hon låg ner - ställt i proportion till att hon ställde pojkarna framför tåget….?

Hot, MKs exempel på misshandels etc är självklart fel - men det bleknar i jämfört med att mörda barnen. Proportionerna är inte ens i närheten av varandra, hans ev illdåd är så otroligt mindre allvarliga än det MK till slut gjorde mot barnen.

Hur ska han hinna bli dömd för det när det skedde för en månad sedan? MK hade den händelsen med i ansökan om ensam vårdnad. TR hade hört Polisen och/eller läst deras händelserapporter från den natten. Självklart är det brottsligt annars hade polisen knappast varit där mellan 01.00-05.00 för att beskydda henne.

Det finns ingen ände på dina förminskningar och försvar av LK. Du normaliserar hans beteende som sannolikt varit orsak till mammans självmord. Enligt forskning ser föräldrar småbarn som förlängning av sig själva och kan tyvärr välja att ta dem med sig vid självmord. Tragiskt men sant. Det är bara att googla på filicide suicide.
Senast redigerad av Rosamund 2021-07-13 kl. 02:26.
Citera
2021-07-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Personal inom polis, skola, hälso- och sjukvård är skyldiga enligt Sol kap 14 1§ att anmäla om det råder misstanke att ett barn (ålder 0–18 år) far illa eller riskerar att fara illa till socialtjänsten. För barnet som drabbas kan det vara livsavgörande att dessa personer tar sin anmälningsplikt på största allvar och fullföljer den.

Här verkar både polis, skola, bvc vara ovetandes av våldet som pågått, som kvinnan påstått. Därför tror jag att allt är hittepå

Tillägg: alla myndigheter är skyldiga att anmäla, som statlig tjänsteman ingår det i grundutbildningen om statstjänstemannarollen.
Citera
2021-07-13, 01:33
Medlem
Ingen i tråden som jag sett har förminskat ogärningen att släcka (sina) barns liv tillsammans med sitt eget. Men här föreligger uppenbarligen omständigheter som gör att saken behöver tittas närmare på. Är det nån som har invändningar mot detta kan jag verkligen inte förstå hur ni tänker. Samtliga varningsklockor ringer på den här människan LK, oavsett hur sjuk MK var eller vad som gjorde henne sjuk. Ingen kan väl ändå tro att hon var vid sina sinnens fulla bruk när hon gjorde detta...
Citera
2021-07-13, 01:38
Medlem
Beck86s avatar
A*na hör*erg Facebookinlägg för 3 dagar sedan :

Vilket fullständigt misslyckande!!

Ett samhälle ( det vill säga vi) med dess system ( accepterat av oss ) som misslyckas så fatalt med att skydda dem som behöver stöd, hjälp och skydd!
Rättigheter ges till den som utövar hot och våld och offret faller djupare ner i rädsla, förtvivlan och uppgivenhet!
Denna tragedi blir ännu en blinkande röd varningslampa som indikerar systemfel. Systemfel behöver åtgärdas Omgående.
Detta kunde ha förhindrats!!!!
Citera
2021-07-13, 01:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Ingen i tråden som jag sett har förminskat ogärningen att släcka (sina) barns liv tillsammans med sitt eget. Men här föreligger uppenbarligen omständigheter som gör att saken behöver tittas närmare på. Är det nån som har invändningar mot detta kan jag verkligen inte förstå hur ni tänker. Samtliga varningsklockor ringer på den här människan LK, oavsett hur sjuk MK var eller vad som gjorde henne sjuk. Ingen kan väl ändå tro att hon var vid sina sinnens fulla bruk när hon gjorde detta...

Polisen har informerat att de misstänker mamman för självmord och mord men att utredningen pågår. Bakgrund och orsak ska hittas. Människor runt mamman och barnen kartläggs och utreds.

Det här är inte över. Varken polisen, media, allmänheten etc kommer släppa det innan sanningen till varför mamman begick självmord och mord kommer fram.
Senast redigerad av Rosamund 2021-07-13 kl. 01:51.
Citera
2021-07-13, 01:45
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Men alltså seriöst, vilka belägg har du på att han skulle dödat henne o barnen?

Jag lever i ett väldigt temperamentsfullt förhållande, när vi bråkar så låter det o kastas hårda ord men vi älskar o respekterar varandra ändå. Jag hade också kunnat rada upp exempel på det du kallar misshandel beroende på hur lättkränkt o känslig man är.

Som någon tidigare skrivit tror jag snarare på att det var vad hon kunde skrapa ihop inför vårdnadstvisten men det ger inga belägg för varken fysisk eller psykisk misshandel. Det ger definitivt inga skäl till att utsätta sina barn för den skräck o död hon gjorde!!

Väldigt bra skrivet. Instämmer helt.
De två exempel från 2015 och 2018 som MKs advokat beskrivit i inlagan om vårdnadstvisten framstår onekligen som väldigt ”lite”, för att inte säga torftigt, om det är allt som finns att räkna upp för visa att hon var en fysiskt misshandlad kvinna.
Att maken eller hans bror sagt något i stil med hur känns det att förlora barnen, när barnen vistades hos sina farföräldrar några timmar, framstår också som lite märkliga exempel på ”hot”.

Om man krasst utgår från att en viss andel av det folk påstår om motparten vid en vårdnadstvist är överdrifter och rena påhitt, ja då blir det inte mycket kvar av MKs argument i inlagan.
Hon framstår helt enkelt inte som en svårt psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna som svävade i livsfara om han hittade henne. Hon jobbade ju också kvar på sitt gamla jobb, trots att folk påstått att hon gömde sig för exet.

Nej, väldigt mycket känns som efterhandskonstruktioner där dels vissa kvinnogrupper vill försöka exemplifiera att en kvinna kan fara illa och bli desperat och dels andra personer deltar för att försöka mildra intrycket av det hemska MK gjort.
Senast redigerad av coli 2021-07-13 kl. 01:52.
Citera
2021-07-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här är inte över. Varken polisen, media, allmänheten etc kommer släppa det innan sanningen till varför mamman begick självmord och mord.
Det tror och hoppas jag också. Inlägget ovan var riktat mot de som tycks helt vilja sudda bort pappans roll i hela tragedin, och istället enbart ägna sig åt att vräka trådförpestande galla över döda barnamördare. Att människohjärnan inte blir som folk förrän framåt 25-årsåldern är smärtsamt tydligt på Flashback...

edit:
Sen att nästan ingen kommit med skvaller om vare sig MK:s - eller LK:s för den delen - liv och leverne, talar ju för att deras relation var väldigt isolerad, med få sociala kontakter. Detta, plus upprepad kontakt med kvinnojourer, social och polis, målar upp urtypen för ett hem med svåra missförhållanden.
Senast redigerad av MentalTraslojd 2021-07-13 kl. 02:03.
Citera
2021-07-13, 01:51
Medlem
Beck86s avatar
Många av Mar*as vänner skriver om våld mot kvinnor, insamling av pengar, byter logga till "inte en kvinna till"

Men? Varför reagerar dom nu och inte gjort det tidigare? hon som har så många vänner.... Hmmm djfyclehfocueufbgkfiwkguckdjfigek 🤪🤪🤪🤪
Citera
2021-07-13, 01:57
Medlem
Beck86s avatar
Jag hoppas media verkligen läser här

Isåfall tycker jag att ni ska lägga ner energi för att få en rättvis rätt gentemot hennes anhöriga.
Ställ de ansvariga på plats, be dom ta sitt ansvar som lät detta gå så långt.

Nu är frågan vilken media som kommer arbeta med detta.
Och nej..... Mamman sökte hjälp innan - fick ingen - mamman kände att ingen ville hjälpa henne.

så media, sätt igång nu och gör lite nytta åt det anhöriga!! Det kunde vara en av era anhöriga - tänk på det!!
Citera
2021-07-13, 02:08
Medlem
Citat:
Det finns ju mängder av föräldrar som just ansetts vara vid sina sinnes fulla bruk när de har mördat sina barn och därmed fått fängelsestraff, varför skulle just denna kvinna inte vara vid sina fulla sinnes bruk?

Kolla Lori Vallow exempelvis, hon lär få ett långt fängelsestraff.
Citera
2021-07-13, 02:24
Medlem
Citat:

Har INGEN gjort det? Det är flertalet som verkligen har förminskat hennes mord, som ser det hela som förståeligt, att det var enda utvägen, att det var rätt kasta in handduken etc.
VA? Sjukt.

Samtliga varningsklockor ringer på HENNE. Hon mördade sina barn, kan man passera den gränsen kan man gott väl fundera på vad mer tickar fel.
Citera
2021-07-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När ska du fördöma psykisk och fysisk misshandel då? Även kontroll, svartsjuka, hot, trakasserier.

Polisen är vittne till hur LK en hel natt ringde, SMS:ade, körde runt mammans bostad. Så trakassierna och stalkingen den natten kan inte ens du som vägrar erkänna att mamman kan ha blivit misshandlad förneka.

Även orsaker som leder till psykisk ohälsa och självmord ska fördömas.

Absolut fördöm hans agerande, men det är hon som är ansvarig för att ha mördat sina barn.

Det är liksom
"snabbköpskassörskan skrattade åt mig så jag slog ned henne"

Flera här står på sidan att det var rätt att göra slå.
Så j-a snedvridet är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in