Citat:
Ursprungligen postat av
C26455A
Men alltså seriöst, vilka belägg har du på att han skulle dödat henne o barnen?
Jag lever i ett väldigt temperamentsfullt förhållande, när vi bråkar så låter det o kastas hårda ord men vi älskar o respekterar varandra ändå. Jag hade också kunnat rada upp exempel på det du kallar misshandel beroende på hur lättkränkt o känslig man är.
Som någon tidigare skrivit tror jag snarare på att det var vad hon kunde skrapa ihop inför vårdnadstvisten men det ger inga belägg för varken fysisk eller psykisk misshandel. Det ger definitivt inga skäl till att utsätta sina barn för den skräck o död hon gjorde!!
Väldigt bra skrivet. Instämmer helt.
De två exempel från 2015 och 2018 som MKs advokat beskrivit i inlagan om vårdnadstvisten framstår onekligen som väldigt ”lite”, för att inte säga torftigt, om det är allt som finns att räkna upp för visa att hon var en fysiskt misshandlad kvinna.
Att maken eller hans bror sagt något i stil med hur känns det att förlora barnen, när barnen vistades hos sina farföräldrar några timmar, framstår också som lite märkliga exempel på ”hot”.
Om man krasst utgår från att en viss andel av det folk påstår om motparten vid en vårdnadstvist är överdrifter och rena påhitt, ja då blir det inte mycket kvar av MKs argument i inlagan.
Hon framstår helt enkelt inte som en svårt psykiskt och fysiskt misshandlad kvinna som svävade i livsfara om han hittade henne. Hon jobbade ju också kvar på sitt gamla jobb, trots att folk påstått att hon gömde sig för exet.
Nej, väldigt mycket känns som efterhandskonstruktioner där dels vissa kvinnogrupper vill försöka exemplifiera att en kvinna kan fara illa och bli desperat och dels andra personer deltar för att försöka mildra intrycket av det hemska MK gjort.