2021-07-12, 21:37
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
275 sidor och du menar att lokföraren han prata med kvinnan och barnen innan han körde på dom? :/

Hur gick det till då?

Suck.... Lokföraren såg kvinna (inte sovande) stå på spåret med sina barn
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Hmm... hon kanske tänkte att han slår ihjäl henne om hon lämnar honom? Eventuellt dödar barnen också?
Ja, det hade varit läskigt. Så ville hon ju inte ha det. Utan hellre som nu, när hon dog, och barnen också?
Konsekvenstänk, much?
Tycker mest synd om de stackars barnen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Det finns ju ögonvittnen som sett tre personer på spåret och ett beteende hos mamman som påpekar att det är mord som skett.

Vad menas med "ett beteende hos mamman som påpekar att det är mord som skett."
Senast redigerad av meii 2021-07-12 kl. 21:42.
Citera
2021-07-12, 21:38
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han verkar inte vara en trevlig typ alls. Sjukt omogen! Men jag önskar så att hon hade hållit ut till rättegången och se hur allting blev.

Om utfallet blivit oönskat, hade det varit ok att ställa barnen framför tåget då?

Kvinnan är en hemsk barnmördare.
Citera
2021-07-12, 21:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nä jag tror inget alls, jag snarare påstår utifrån den historien som har beskrivits

För det som förvånar mig är att om du ringer till polisen och då tas den personen till förhör. Kan inte se något i hennes fall.

Jo, polisen blev inblandad för några år sedan. Mamman ringde för att anmäla domestic violence och de kom och stannade hos henne mellan 01.00-05.00. De har troligtvis pratat med pappan. Kvinnojour och socialnämnd blev inblandad några gånger under åren men mamman valde att stanna kvar. Det är ju klassiskt att kvinnor stannar kvar längre än de borde tyvärr.

Hon hade med andra ord en del dokumenterat under åren med honom. Jag undrar varför hon inte kunde vänta till augusti när de skulle upp i TR? Hon verkar ha haft goda chanser att vinna, istället drar hon tillbaka sin ansökan.
Citera
2021-07-12, 21:40
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det har tagit mig tre dagar för att ta in, förstå, bestämma mig för att denna kvinna inte ska ha dött förgäves.
I mina ögon blev hon mördad.

I onsdags valde en mamma och ställa sig på spåret med sina två små barn. Hon valde och avsluta sitt och deras tid på denna jord, hon valde att avsluta sitt liv framför ett tåg, hennes liv och hennes barns liv.
Hon hade under en större del blivit så misshandlad både fysiskt och psykiskt av barnens pappa att hon inte fann någon annan utväg. Hon hade blivit så psykiskt instabil att hon slöt sig från omvärlden, hon var inte värd något.
Barnens pappa, en pappa till två små barn, väljer och bryta ner, misshandla deras mamma så svårt att hon inte har någon annan utväg.

Efter att hon äntligen kommit till skyddat boende så väljer tingsrätten att föräldrarna ska få gemensam vårdnad med start idag. Dem ska alltså bo varannan vecka med en man som slagit och brutit ner deras mamma så mycket, att hon måste skyddas, där hon försöker få alla att förstår att han även gett sig på barnen. Eftersom barnen är för små för att anses trovärdiga så väljer man alltså att dela vårdnaden.
Mitt hjärta blöder, mina kropp darrar och jag som är en person som älskar Sverige blir rädd och börjar ifrågasatt vad som händer.

I onsdags så bestämde denna mamma att det inte fanns någon annan utväg än att rädda henne och hennes två barn genom att försvinna från denna värld.
Hon väljer och ställa sig på järnvägsspåret, med sina barn i famnen, låta tåget tuta i trettio sekunder för att sedan avsluta lidandet.

Jag vill inte att hennes historia ska bli en i mängden, jag vill att det ska lyftas, återigen har någon ” mördats”, för att vi inte lyckas stoppa kvinnovåldet. Jag gråter för henne, hennes barn och för alla kvinnor som inte själv orkar lyfta frågan.

Låt oss sprida hennes historia.

Skrivet av en som var nära famijen.

Undrar hur barnens anhöriga på pappans sida ser på saken.
Citera
2021-07-12, 21:41
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Tack 🙏🏻
Efter att ha läst 4:e länken så känner jag som jag känt hela tiden, hon hade inget annat val 😭💔 sådant svin och sådana svin till familj han hade, ingen skulle väl villja lämna kvar sina barn med dem 💔

Efter att ha läst handlingarna så blir det tydligt att hon blivit hotad under förberedelserna inför rätten i augusti. Därför backar hon och rättegången ställs in.
Citera
2021-07-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Men jobbade hon kvar på kommunen? Där kunde han ju lätt hitta henne. Det går liksom inte ihop. Nån ljuger. Fly från en stad men ändå åka till jobbet där. Om man är så rädd? Det finns ingen som helst logik i det.

Poängterar att enligt dokumenten jag läst verkar han inte kvala in till årets pappa direkt

Har tänkt detsamma men tror inte hon var rädd på det viset. Mer att barnen inte skulle bli dåligt behandlade av honom. Hon verkar bara ha sett mörker när det egentligen fanns en chans till förändring i augusti när rättegången skulle hållas.
Eftersom det inte var fråga om grov fysisk misshandel från honom mot henne och barnen fanns heller säkert inga bevis utan ord från honom och hans beteende som gjorde att hon kände sig trängd.

Men ja….vad fan vet man egentligen
Citera
2021-07-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Om utfallet blivit oönskat, hade det varit ok att ställa barnen framför tåget då?

Kvinnan är en hemsk barnmördare.

Öhh nej. Låser du mina inlägg i tråden så ser du att jag är en av de (få?) som ifrågasätter hennes handling
Citera
2021-07-12, 21:44
Medlem
Rosamunds avatar
[quote=Handsomechubby|76550939]
Citat:
Det har tagit mig tre dagar för att ta in, förstå, bestämma mig för att denna kvinna inte ska ha dött förgäves.
I mina ögon blev hon mördad.

I onsdags valde en mamma och ställa sig på spåret med sina två små barn. Hon valde och avsluta sitt och deras tid på denna jord, hon valde att avsluta sitt liv framför ett tåg, hennes liv och hennes barns liv.
Hon hade under en större del blivit så misshandlad både fysiskt och psykiskt av barnens pappa att hon inte fann någon annan utväg. Hon hade blivit så psykiskt instabil att hon slöt sig från omvärlden, hon var inte värd något.
Barnens pappa, en pappa till två små barn, väljer och bryta ner, misshandla deras mamma så svårt att hon inte har någon annan utväg.

Efter att hon äntligen kommit till skyddat boende så väljer tingsrätten att föräldrarna ska få gemensam vårdnad med start idag. Dem ska alltså bo varannan vecka med en man som slagit och brutit ner deras mamma så mycket, att hon måste skyddas, där hon försöker få alla att förstår att han även gett sig på barnen. Eftersom barnen är för små för att anses trovärdiga så väljer man alltså att dela vårdnaden.
Mitt hjärta blöder, mina kropp darrar och jag som är en person som älskar Sverige blir rädd och börjar ifrågasatt vad som händer.

I onsdags så bestämde denna mamma att det inte fanns någon annan utväg än att rädda henne och hennes två barn genom att försvinna från denna värld.
Hon väljer och ställa sig på järnvägsspåret, med sina barn i famnen, låta tåget tuta i trettio sekunder för att sedan avsluta lidandet.

Jag vill inte att hennes historia ska bli en i mängden, jag vill att det ska lyftas, återigen har någon ” mördats”, för att vi inte lyckas stoppa kvinnovåldet. Jag gråter för henne, hennes barn och för alla kvinnor som inte själv orkar lyfta frågan.

Låt oss sprida hennes historia.

Skrivet av en som var nära famijen.[/

Källa på den
För jag har sett en liknande på instagram och den personen kände inte alls familjen

Jo, den personen skrev att hon kände familjen väl. Efter någon frågat i kommentarerna till inlägget. Det finns här i tråden.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
En mamma och två barn ger tre personer 🙄 eller hänvisar du till trollet som påstod i början av tråden att han personligen var där? 😂
Nej jag svarade Soltorkadetomater som hade en teori om att pappan skulle ha "lagt dit" mamman och bundit fast barnen eller nåt sånt skit. Finns ju vittnen, lokföraren, som vet exakt hur många som rörde sig på spåret, hur de rörde sig, hur de såg ut o.s.v.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, polisen blev inblandad för några år sedan. Mamman ringde för att anmäla domestic violence och de kom och stannade hos henne mellan 01.00-05.00. De har troligtvis pratat med pappan. Kvinnojour och socialnämnd blev inblandad några gånger under åren men mamman valde att stanna kvar. Det är ju klassiskt att kvinnor stannar kvar längre än de borde tyvärr.

Hon hade med andra ord en del dokumenterat under åren med honom. Jag undrar varför hon inte kunde vänta till augusti när de skulle upp i TR? Hon verkar ha haft goda chanser att vinna, istället drar hon tillbaka sin ansökan.

Jo men konstigt att den inte tog in mannen för ett förhör. Om någon misshandlar dig och du ringer polisen. Polisen tar in personen och finns det inga bevis så släpps vederbörande men om det finns så får det vidare. Det jag inte förstår är varför det inte har skett hennes fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in