2021-07-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kanske finns en chans att få ut förundersökningen när den är klar?
Är inte helt omöjligt tänker jag.

Troligen inte. Eftersom den misstänkte mördaren (mamman) är avliden tillsammans med hennes offer (barnen) kommer det inte att gå till rättegång och då kvarstår sekretessen. FUP blir i så fall aldrig publik.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Min första tanke: Mannen som haft ihjäl frun och sedan ställt dit bilen, klivit ur och lyft dit ”sovande” mamman dvs liket och sagt till barnen att vänta. Få det att se ut som en olycka (för vem skulle ”misstänka” honom när man offrar sina barn!
(Hans tanke kanske var: skall inte jag ha dom så skall ingen ha dom)

Han har varit hotfull, hon har krävt vårdnaden, massa bråk och tjafs kan leda till dödsmisshandel.
Det finns ju ögonvittnen som sett tre personer på spåret och ett beteende hos mamman som påpekar att det är mord som skett.
Citera
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Jag har själv gått igenom en vårdnadstvist, läste precis länk fyra gällande vårdnadstvisten. Jag får en dejavu känsla här, nästan ordagrant hur min sons mamma beskrev mig. Och min sons mamma fick inte ensamvårdnad, det vart gemensamt trots alla anklagelser med mera.

Jag förstår inte varför man gör så här? Kan någon med erfarenhet förklara, helst en ärlig kvinna? Varför gör man så här?

Vi gick med på att skiljas men hon ville ha ensamvårdnad, helt sjukt.

För att soc vill ha en massa ”bevis” för att pappan är hemsk? Tanterna där är rätt bra på att elda på och gotta sig i hemskheter 🙄
Citera
2021-07-12, 21:28
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Fullt möjligt men hon har haft gott om tillfällen att sticka genom åren, varför just nu? När det gått så här långt?
Hon kanske bara var korkad?
Citera
2021-07-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har dock inga problem att tro en hel del om mamman utan belägg. Dubbelmoralen är tydlig i denna tråd.

Nä jag tror inget alls, jag snarare påstår utifrån den historien som har beskrivits

För det som förvånar mig är att om du ringer till polisen och då tas den personen till förhör. Kan inte se något i hennes fall.
Citera
2021-07-12, 21:29
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Men jobbade hon kvar på kommunen? Där kunde han ju lätt hitta henne. Det går liksom inte ihop. Nån ljuger. Fly från en stad men ändå åka till jobbet där. Om man är så rädd? Det finns ingen som helst logik i det.
Citera
2021-07-12, 21:29
Avslutad
Det har tagit mig tre dagar för att ta in, förstå, bestämma mig för att denna kvinna inte ska ha dött förgäves.
I mina ögon blev hon mördad.

I onsdags valde en mamma och ställa sig på spåret med sina två små barn. Hon valde och avsluta sitt och deras tid på denna jord, hon valde att avsluta sitt liv framför ett tåg, hennes liv och hennes barns liv.
Hon hade under en större del blivit så misshandlad både fysiskt och psykiskt av barnens pappa att hon inte fann någon annan utväg. Hon hade blivit så psykiskt instabil att hon slöt sig från omvärlden, hon var inte värd något.
Barnens pappa, en pappa till två små barn, väljer och bryta ner, misshandla deras mamma så svårt att hon inte har någon annan utväg.

Efter att hon äntligen kommit till skyddat boende så väljer tingsrätten att föräldrarna ska få gemensam vårdnad med start idag. Dem ska alltså bo varannan vecka med en man som slagit och brutit ner deras mamma så mycket, att hon måste skyddas, där hon försöker få alla att förstår att han även gett sig på barnen. Eftersom barnen är för små för att anses trovärdiga så väljer man alltså att dela vårdnaden.
Mitt hjärta blöder, mina kropp darrar och jag som är en person som älskar Sverige blir rädd och börjar ifrågasatt vad som händer.

I onsdags så bestämde denna mamma att det inte fanns någon annan utväg än att rädda henne och hennes två barn genom att försvinna från denna värld.
Hon väljer och ställa sig på järnvägsspåret, med sina barn i famnen, låta tåget tuta i trettio sekunder för att sedan avsluta lidandet.

Jag vill inte att hennes historia ska bli en i mängden, jag vill att det ska lyftas, återigen har någon ” mördats”, för att vi inte lyckas stoppa kvinnovåldet. Jag gråter för henne, hennes barn och för alla kvinnor som inte själv orkar lyfta frågan.

Låt oss sprida hennes historia.

Skrivet av en som var nära famijen.
Citera
2021-07-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Varför ska jag ha förståelse för en person som dödar sina egna barn? Jag vet att man kan må så dåligt att man vill och försöker ta sitt eget liv och att man inte ser nåt ljus och ingen annan lösning och teoretiskt kan jag fatta att man inte ser nåt annat val för barnen heller men det är ju där det blir nåt annat.

För att få en klarare bild av motivet till detta obegripliga sätt att handla så kan det vara en fördel med insikt/förståelse/uppfattning om kvinnans relation, bakgrund ect.
Citera
2021-07-12, 21:30
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Har han alibi är det en annan sak. Lät bara jäkligt skumt i tidningen

Om jag fattat rätt så dröjde polisen med uttalande eftersom det tog tid innan de fick tag i honom. De får inte ha telefoner med sig ut i fabriken.
Citera
2021-07-12, 21:32
Medlem
[quote=meii|76550908]Det har tagit mig tre dagar för att ta in, förstå, bestämma mig för att denna kvinna inte ska ha dött förgäves.
I mina ögon blev hon mördad.

I onsdags valde en mamma och ställa sig på spåret med sina två små barn. Hon valde och avsluta sitt och deras tid på denna jord, hon valde att avsluta sitt liv framför ett tåg, hennes liv och hennes barns liv.
Hon hade under en större del blivit så misshandlad både fysiskt och psykiskt av barnens pappa att hon inte fann någon annan utväg. Hon hade blivit så psykiskt instabil att hon slöt sig från omvärlden, hon var inte värd något.
Barnens pappa, en pappa till två små barn, väljer och bryta ner, misshandla deras mamma så svårt att hon inte har någon annan utväg.

Efter att hon äntligen kommit till skyddat boende så väljer tingsrätten att föräldrarna ska få gemensam vårdnad med start idag. Dem ska alltså bo varannan vecka med en man som slagit och brutit ner deras mamma så mycket, att hon måste skyddas, där hon försöker få alla att förstår att han även gett sig på barnen. Eftersom barnen är för små för att anses trovärdiga så väljer man alltså att dela vårdnaden.
Mitt hjärta blöder, mina kropp darrar och jag som är en person som älskar Sverige blir rädd och börjar ifrågasatt vad som händer.

I onsdags så bestämde denna mamma att det inte fanns någon annan utväg än att rädda henne och hennes två barn genom att försvinna från denna värld.
Hon väljer och ställa sig på järnvägsspåret, med sina barn i famnen, låta tåget tuta i trettio sekunder för att sedan avsluta lidandet.

Jag vill inte att hennes historia ska bli en i mängden, jag vill att det ska lyftas, återigen har någon ” mördats”, för att vi inte lyckas stoppa kvinnovåldet. Jag gråter för henne, hennes barn och för alla kvinnor som inte själv orkar lyfta frågan.

Låt oss sprida hennes historia.

Skrivet av en som var nära famijen.[/

Källa på den
För jag har sett en liknande på instagram och den personen kände inte alls familjen
Citera
2021-07-12, 21:35
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Det finns ju ögonvittnen som sett tre personer på spåret och ett beteende hos mamman som påpekar att det är mord som skett.
En mamma och två barn ger tre personer 🙄 eller hänvisar du till trollet som påstod i början av tråden att han personligen var där? 😂
Citera
2021-07-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Jag har själv gått igenom en vårdnadstvist, läste precis länk fyra gällande vårdnadstvisten. Jag får en dejavu känsla här, nästan ordagrant hur min sons mamma beskrev mig. Och min sons mamma fick inte ensamvårdnad, det vart gemensamt trots alla anklagelser med mera.

Jag förstår inte varför man gör så här? Kan någon med erfarenhet förklara, helst en ärlig kvinna? Varför gör man så här?

Vi gick med på att skiljas men hon ville ha ensamvårdnad, helt sjukt.

Beklagar det du gått igenom. Jag är kvinna och har snarare varit tvärtom. ”Förminskat” allvarligheten i misshandel jag blev utsatt för av min sambo men vi hade dock inga barn.
Däremot vet jag två män som råkat ut för något liknande som du beskriver.

Dock så tror jag på mamman då om hon ville ha ensam vårdnad så hon skulle kunna överdriva och beskriva allt mycket värre om det var motivet

Ahhh va fan. Hela denna historien är så tragisk. Hoppas att det blir Kalla Fakta, Debatt och en offentlig förundersökning.

Brukar inte journalister få tillgång till förundersökningar som denna när den är klar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in