2021-07-12, 21:22
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det tror jag absolut inte de gör! De säger ingenting

Jag menar att det borde stå "en person gripen för misshandel" eller något liknande
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Äldsta pojken skulle fylla sex år dagen efter morden. Född 8/7 -15
Yngsta pojken var tre och ett halvt år. Född 14/11 -17

Båda stora nog att förstå och bli rädda mao.

Jag trodde du krävde bevis innan du drog slutsatser? Att barnen förstod och blev rädda kan vi inte veta med säkerhet. Hon kan ha övertalat dem om att det är en lek och drogat dem.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Med andra ord har vi en brud som:
1) tycker det är gulligt med en svartsjuk alban som inte låter henne snacka med killar eller klä sig som hon vill
2) stannar med den svartsjuke idioten fast han kollar hennes telefon, sms etc.
3) stannar trots att han tar strypgrepp på henne när hon håller den äldste pågen när han är relativt nyfödd
4) tycker det är en bra idé att skaffa en unge till med idioten
5) stannar ett antal år fast idioten behandlar henne illa och ger sig på barnen med

Varför inte välja en schysst kille istället liksom?

Nån som känner folket och vet om det stämmer att hon passade på att sticka när han var på fyllesemester i hemlandet? Skitsnacket på byn går åt det hållet men det är mest ”en kompis kompis sa” stuket tyvärr…

Hmm... hon kanske tänkte att han slår ihjäl henne om hon lämnar honom? Eventuellt dödar barnen också?
Citera
Medlem
Jag har själv gått igenom en vårdnadstvist, läste precis länk fyra gällande vårdnadstvisten. Jag får en dejavu känsla här, nästan ordagrant hur min sons mamma beskrev mig. Och min sons mamma fick inte ensamvårdnad, det vart gemensamt trots alla anklagelser med mera.

Jag förstår inte varför man gör så här? Kan någon med erfarenhet förklara, helst en ärlig kvinna? Varför gör man så här?

Vi gick med på att skiljas men hon ville ha ensamvårdnad, helt sjukt.
Citera
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Min första tanke: Mannen som haft ihjäl frun och sedan ställt dit bilen, klivit ur och lyft dit ”sovande” mamman dvs liket och sagt till barnen att vänta. Få det att se ut som en olycka (för vem skulle ”misstänka” honom när man offrar sina barn!
(Hans tanke kanske var: skall inte jag ha dom så skall ingen ha dom)

Han har varit hotfull, hon har krävt vårdnaden, massa bråk och tjafs kan leda till dödsmisshandel.

Lite svårt IOM att bilvägen går under järnvägen där 😂
Plus att han var på jobbet den dagen efter vad jag hört av flera av hans kollegor… 🙄
Citera
2021-07-12, 21:23
Medlem
Tråkigt är också att FÖR många kvinnor dras som flugor till hundskit till dåliga män, inte sällan med nån typ av moderskänsla och förhoppning om att dom minsann ska hjälpa och förändra dom…

Titta bara när totala psykfall till mördare åker in i fängelse, kvinnorna står på kö för att få ihop det med dom och tom. gifter sig bakom lås och bom (vilket borde vara olagligt), och det sker OAVSETT vad dom gjort, nästan så att ju värre brott ju längre kö.

Detta är inget man ser bland män, värt att fundera över?
Citera
2021-07-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Du menar att lokföraren ljuger?

275 sidor och du menar att lokföraren han prata med kvinnan och barnen innan han körde på dom? :/

Hur gick det till då?
Citera
2021-07-12, 21:25
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Hmm... hon kanske tänkte att han slår ihjäl henne om hon lämnar honom? Eventuellt dödar barnen också?

Fullt möjligt men hon har haft gott om tillfällen att sticka genom åren, varför just nu? När det gått så här långt?
Citera
2021-07-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Lite svårt IOM att bilvägen går under järnvägen där 😂
Plus att han var på jobbet den dagen efter vad jag hört av flera av hans kollegor… 🙄

Har han alibi är det en annan sak. Lät bara jäkligt skumt i tidningen
Citera
2021-07-12, 21:26
Medlem
Följer och läser tråden. Finns ingen här som rättfärdigar beslutet om att ta med sig två barn in i döden. Ingen. Men vi har olika syn på det. Ibland förståelse för en mamma som plågas i livet och som inte ser någon annan utväg, ibland förståelse för en pappa som inte blivit dömd för det påstådda. Men ingen rättfärdigar att dessa två oskyldiga barn nu är döda.
Kan endast ana de helvetes kval som familj, vänner och kollegor nu känner.
Tre människoliv är över, jag känner ingen av dem, men är sorgsen och bestört över att de tre liven är till ända. Frid vare med er och era nära❤️
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Tro det gör man i kyrkan .

Du har dock inga problem att tro en hel del om mamman utan belägg. Dubbelmoralen är tydlig i denna tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Jag har själv gått igenom en vårdnadstvist, läste precis länk fyra gällande vårdnadstvisten. Jag får en dejavu känsla här, nästan ordagrant hur min sons mamma beskrev mig. Och min sons mamma fick inte ensamvårdnad, det vart gemensamt trots alla anklagelser med mera.

Jag förstår inte varför man gör så här? Kan någon med erfarenhet förklara, helst en ärlig kvinna? Varför gör man så här?

Vi gick med på att skiljas men hon ville ha ensamvårdnad, helt sjukt.

Det är precis som män. Många kvinnor kan inte hantera ett uppbrott. ( säger inte att det var så i hennes fall). Och då gör man allt för att mannen ska känna smärta.
En av mina vänner. Låg med en kille, hon ville ha seröst och han inte. Dagen efter så sa hon det kändes så bra och etc. En vecka senare fick hon klamydia symtom och pos svar. Då helt plötsligt ändrade hon sin historia. Att allt gick så fort, helt plötsligt så hade de samlag och att hon inte riktigt var med på det….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in