2021-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har inte påstått att det skulle vara något fel på det köpekontrakt som Theo Dietz upprättat. Det är bara struntprat från dig. Såvitt jag vet uppfyller köpeavtalet all formalia.
Indiket har du det eftersom du postar en masa paragrafer du anser att han brutit mot....

Nu är dert så här att Esbjörn gjort gällande att avtalet är GILTGIT.
Det han säger är att han brutit avtalet - ett avtal han ansåg giltigt när han ingick det.
Ett avtal han säger sig ha ingått av fri vilja.
Han har själv inte hävdat att han är galen eller förvirrad eller dement på något sätt.
Han har heller inte motsatt sig att domstolen anser att han är fullt kapabel att ingå juridiskt bindande avtal.

Allt det du TROR är invändningar är lögner som Esbjörns ombud spritt i media.
Samtliga dokument du efterfrågar har publicerats för ca 1000 inlägg sedan. Det är bara att läsa tråden från start så kommer du hitta dem.
2021-07-12, 20:51
Medlem
Ja, det är lite komiskt, här är två idioter som kallar alla andra för lögnare och dillar om fantasier och kommer med alla möjliga anklagelser och inte minst rena påhitt, åsså har de själva inte ens någon aning om vad som står i aktbilagorna som flera av de de anklagar rhar läst, granskat och diskuterat ingående under lång tid. och ej heller vet de ens om att man kan begära ut dem från domstolen. Men som sagt, DoraF intog ju extremt snabbt titeln som trådens mest korkade, och det är fan i mig ingen enkel titel att erövra efter Garre74s framfart.

Och som sagt, för sjutusenelfte gången, alla aktbilagor finns hos domstolen. Jag skrev ett inlägg om det tidigare, det fattade så klart inte DoraF, så jag skriver det igen. Alla aktbilagor finns hos domstolen. Domstolen är källan till dessa. Sedan finns större delen av dem upplagda på internet och länkade i tråden.
2021-07-12, 21:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Du är lika knäpp i huvudet som vanligt, det var ju du själv som refererade till aktbilagorna. Det är visst du som har grava minnesproblem.
Haha
Du skriver ju att du hänvisar till målets aktbilagor. Vem försöker du lura?

Eftersom du säger dig ha allt material är det minst sagt anmärkningsvärt att du varken preciseras aktbilaga, citerar någon aktbilaga eller länkar till någon aktbilaga. Vad är det som är så hemligt som du och dina gelikar försöker undanhålla de som läser tråden och försöker förstå ert idoga försvar av er hjältinnas handlingar?

Jag gör precis tvärtom: jag postar citat och länkar till de aktbilagor jag har tillgång till.
Hur kan det komma sig att du gör allt för att dölja ihandlingarna i målet och i stället för sanningen föra fram dina fria fantasier och egna tolkningar av handlingarna? Enligt dig och dina gelikar har ju Ebba solklart rätt och Esbjörn har inte en chans. Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Du har trots upprepade propåer inte presenterat en enda lögn som du påstår att jag spridit. Det är bara flummiga falska anklagelser från dig hela tiden.

Inte heller denna gång kan du presentera eller påvisa något lögnaktigt. Du får bara ur dig trams som det troll du är.

Jag hänvisar till målets aktbilagor. Du gör bara en massa flummiga lögnaktiga påståenden.

Just det. Och nu har domstolen informerat Esbjörn och hans ombud om att de kan tänkas använda ett annat lagrum än de som Esbjörn och hans ombud själva hänvisat till. Där fick Esbjörn och hans ombud en passning från domstolen. Precis som jag skrev! Det borde till och med du kunna förstå!

Om du hade känt till begreppet Jura novit curia så hade du vetat att jag förklarade det för dig med flera för länge sedan. Så vem försöker du övertyga? Dig själv? Igen?

Så är det då här som du återigen inte fattar någonting. Rätten DÖMER hur den vill. Men när den talar om för en part INNAN den fäller sin dom, VILKA lagrum den kanske kan komma att finna tillämpliga och detta är helt andra lagrum än parterna själva framfört, så "skickar domstolen en passning" till en part om hur den parten kan anpassa sin framställan och plötsligt göra helt nya yrkanden för att bättre tillmötesgå det lagrum som DOMSTOLEN finner passande. På så vis blir det en uppmaning från domstolen till parten att göra helt nya yrkanden. Det är otillbörligt. Vare sig du förstår det eller inte. Det är precis lika illa som när polisen använder sig av brottsprovokation för att skapa skurkar de kan sätta fast. Vilket inte heller är tillåtet.
2021-07-12, 21:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Indiket har du det eftersom du postar en masa paragrafer du anser att han brutit mot....

Nu är dert så här att Esbjörn gjort gällande att avtalet är GILTGIT.
Det han säger är att han brutit avtalet - ett avtal han ansåg giltigt när han ingick det.
Ett avtal han säger sig ha ingått av fri vilja.
Han har själv inte hävdat att han är galen eller förvirrad eller dement på något sätt.
Han har heller inte motsatt sig att domstolen anser att han är fullt kapabel att ingå juridiskt bindande avtal.

Allt det du TROR är invändningar är lögner som Esbjörns ombud spritt i media.
Samtliga dokument du efterfrågar har publicerats för ca 1000 inlägg sedan. Det är bara att läsa tråden från start så kommer du hitta dem.
Jag har inte påstått att Theo Dietz brutit mot "en massa paragrafer".
Återigen:
Jag har inte påstått att det skulle vara något fel på det köpekontrakt som Theo Dietz upprättat. Det är bara struntprat från dig. Såvitt jag vet uppfyller köpeavtalet all formalia.

Enligt dig står det alltså fel i Sammanfattningen av den muntliga förberedelsen. Som du ser står det nämligen att Esbjörn gjort gällande att köpekontraktet inte utgör ett avtal som gäller honom.
BAKGRUND M.M.

Den 20 augusti 2020 undertecknade Ebba Busch och Esbjörn Bolin en handling benämnd ”Köpekontrakt”. Ebba Busch har väckt talan mot Esbjörn Bolin om bl.a. bättre rätt till de fastigheter som avses i köpekontraktet. Kontraktsinnehållet som sådant och att köpekontraktet uppfyller formkraven för köp av fast egendom är ostridigt mellan parterna. Esbjörn Bolin har, med hänvisning till bl.a. hans kognitiva förmåga samt omständigheterna vid köpekontraktets tillkomst, dock bestritt Ebba Buschs talan och gjort gällande att köpekontraktet inte utgör ett avtal som gäller mot honom.

Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet. Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet är ogiltigt med stöd av lagen (1924:323) om verkan av avtal som slutits under påverkan av en psykisk störning. Vad gäller det sistnämnda antecknas dock att det är domstolen som känner rätten.
https://www.docdroid.net/xGbFOlF/upp...-aktbil-51-pdf
2021-07-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Vi är nog många som följer denna tråd som ser framemot en P7a.

Kanske de också ber Esbjörn koka ägg o då börjar ha steka istället (eller tvärtom) som han gjorde i förra undersökningen.

Det om något säger lite om hur han fungerar. Lite egen, jodå!

I förra undersökningen?

Förra undersökningen var en hjärnröntgen, stekte han ägg på pannloben då eller?

Undersökningen före den var väl den som Barry gjorde. Jag kan inte påminna mig om att dett framgick att han stekte några ägg i den som han skulle ha kokat.

Så, var menar du att man kan läsa om Esbjörns äggstekaräventyr?

Men om nu detta är sant, då undrar man ju hur testet gick till. Om Esbjörn först fick i uppgift att göra en massa saker och sedan skall göra alla dessa saker, då är t.ex. en sådan sak som att steka istället för att koka äggen en sådan miss som vilken människa som helst kan göra. Det är t.ex. sådant som vanans makt som spelar in. Esbjörn kanske brukar steka ägg till frukost t.ex. Det är då inte konstigare än att råka glömma plånboken när man åker till affären, eller svänga fel i en korsning av gammal vana. Så, återigen, därför vore det intressant om du kunde ange din referens!?
2021-07-12, 21:30
Medlem
Så jag läste igenom Barrys rapport igen, den jag fått från domstolen. Det står som jag mindes inte ett ord om någon äggstekning i den. Jag drar därmed slutsatsen att det bara var ännu en lögn.

Däremot står följande om Esbjörn

Citat:
Det finns inga testmässiga observationer på uppmärksamhets- eller impulsproblematik och Esbjörn arbetar vanligtvis ihärdigt koncentrerad och fokuserad.

Låter som tip top för en 81-åring.
2021-07-12, 21:57
Medlem
Citat:
Haha
Du skriver ju att du hänvisar till målets aktbilagor. Vem försöker du lura?

ROFL
Jag försöker inte lura någon, men ändå blir du lurad. Det är fan riktigt komiskt

Citat:
Eftersom du säger dig ha allt material är det minst sagt anmärkningsvärt att du varken preciseras aktbilaga, citerar någon aktbilaga eller länkar till någon aktbilaga. Vad är det som är så hemligt som du och dina gelikar försöker undanhålla de som läser tråden och försöker förstå ert idoga försvar av er hjältinnas handlingar?

Jag gör precis tvärtom: jag postar citat och länkar till de aktbilagor jag har tillgång till.
Hur kan det komma sig att du gör allt för att dölja ihandlingarna i målet och i stället för sanningen föra fram dina fria fantasier och egna tolkningar av handlingarna? Enligt dig och dina gelikar har ju Ebba solklart rätt och Esbjörn har inte en chans. Eller?

Ja, jag hänvisar till målets aktbilagor, jag har ofta citerat dem, är du både blind och dum eller bara analfabet och hjärndöd? Hur trög kan du bli?
För sjutusentolfte gången, eller vad det nu blir. Vad tror du är källan till målets aktbilagor? Ett anonymt forum på internet, någon skumraskdownloadsajt, eller kanske en svensk domstol? Va fan, föddes du igår eller?

Och som sagt, du får vara riktigt korkad för att gnälla över att jag inte preciserar aktbilaga när jag dels svarar på ett inlägg där det är du själv som preciserat aktbilagan, eller bilagorna, och när jag dessutom har gjort exakt just det genom att säga att det gäller samtliga. En bebis har större förmågor än du.

Ingenting är hemligt, det är bara du och dina gelikar till idioter som försöker hävda att officiella dokument från svenska myndigheter är hemliga bara för att du är för korkad för att fatta hur man får tag i dem. Ingenting blir hemligt bara för att du är trögfattad.

Det är precis tvärtom så att jag, och flera med mig, hävdar just motsatsen till vad du påstår och tror, trögfattad som du är, nämligen just att allt detta INTE är hemligt, det är officiella dokument. Vem som helst får begära ut dem och läsa dem. Capiche!? Tröghjärna!

Säg mig, hur ska jag kunna undan hålla en enda människa i hela världen dokument som tillhandahålls öppet av en svensk domstol du är ju så korkad så ett sinnesjukhus skulle vägra ta emot dig för att du är för dum.

Fatta detta. Jag specificerar inte allting in i minsta detalj varje gång jag skriver något. Utan jag utgår ifrån att folk förstår saker och ting utifrån kontexten, det aktuella läget, tidigare inlägg från mig och andra, inte minst de jag replikerar på i förekommande fall. Att du sedan inte hänger med i någonting som sker i tråden, inte hänger med i någonting som sker i fallet, och inte klarar av att själv skaka fram officiella dokument, det säger ingenting om mig. Men det säger allt om dig.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-12 kl. 22:04.
2021-07-12, 21:58
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Kanske de också ber Esbjörn koka ägg o då börjar ha steka istället (eller tvärtom) som han gjorde i förra undersökningen.

Du har nog blandat ihop Esbjörns undersökning med din egen.

Barrys undersökning är till största delen sekretessbelag och inga testresultat är offentliga.

Det står inget om några ägg i den.
2021-07-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du har nog blandat ihop Esbjörns undersökning med din egen.

Barrys undersökning är till största delen sekretessbelag och inga testresultat är offentliga.

Det står inget om några ägg i den.

ROFL

Det som, bland annat, är offentligt i den är att Barry bedömer Esbjörn som en närvarande, social och koncentrerad gubbe. Inte illa för en 81-åring
2021-07-12, 22:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Ja och speciellt det där med att han kramar ihop förpackningar han använt å sen stoppar in dessa i sitt kylskåp. Det gör ju inte ens en.....ja det fanns mycket. Nu kommer jag inte ihåg vilken av alla dessa dokument som valsat omkring det var som det stod i men någon på Ebba-flanken har säkert hela bibban. Varför man inte beredvilligt vill vara behjälplig att åter dela ut dessa i tråden är nog t.o.m. för gud fader själv outgrundligt då ju det såklart skulle gagna Ebbas sak eftersom.......

Jodå, det där med äggen har jag också sett - > var?
Senast redigerad av kubun 2021-07-12 kl. 22:44.
2021-07-12, 22:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad du påstår Esbjörn haft för planer med sitt hus innan han blev snärjd av Ebba kommer jag såklart inte att tro ett smack av. Jag har sett ett avtal om annat. Ja och du behöver inte påstå att det inte är juridiskt till punkt o pricka helt korrekt utfärdat för det har såklart ingen som helst betydelse i saken för min övertygelse om det hela.

Det var ju det där andra avtalet, joo!
Jag säger ingenting om själva avtalet om det är juridiskt korrekt eller ej.
Vad som är själva rockaden i det hemliga avtalet är däremot helt åt helvete och försök till bedrägeri.
Alla syskonbarn kom gemensamt överens om att Esbjörn skulle ha stugan och alla brors & syster barn, skrev över sina 27 delar till Esbjörn i likalydande gåvobrev så även Matz.
Just gåvobrev gällande fastighetsandelar är inte giltig som gåva, om motprestation eller betalning krävs för detta.
Om alla kusiner inklusive Matz överenskommit om att skrivit gåvobrev åt Esbjörn, tro fan att Matz håller avtalet hemligt.
Så inte kusinerna skulle få veta att han bröt mot det överenskomna om gåvobrev och i lönndom istället krävde Esbjörn på hela huset i arv, för att skriva gåvobrevet på 4/27 delar.
Där kan vi tala om bedrägliga och moraliskt sett mycket tvivelaktiga metoder.
Fyy och tvi vale för såna släktingar!
2021-07-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och speciellt det där med att han kramar ihop förpackningar han använt å sen stoppar in dessa i sitt kylskåp. Det gör ju inte ens en.....ja det fanns mycket. Nu kommer jag inte ihåg vilken av alla dessa dokument som valsat omkring det var som det stod i men någon på Ebba-flanken har säkert hela bibban. Varför man inte beredvilligt vill vara behjälplig att åter dela ut dessa i tråden är nog t.o.m. för gud fader själv outgrundligt då ju det såklart skulle gagna Ebbas sak eftersom.......

Jodå, det där med eggen har jag också sett - > var?

Låt mig se, ni refererar alltså till dokument som ni inte vet vilka de är eller var de finns. Är det korrekt uppfattat?

För jag kollade upp Barrys utredning, och däri står inget sådant.

DoraF, du hade väl lite bra synpunkter på hur det var med sådana referenser till sådana okända hemliga dokument, kanske du kan dra det igen, här? Här verkar det i alla fall högst relevant. Shoot!
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-12 kl. 23:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in