2021-07-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Som sagt, du och andra kommer med diverse påståenden om målet som ni inte kan styrka. Det är ni som har bevisbördan. Vi är flera som förgäves sökt bland trådens nästan 38 000 inlägg för att hitta de källor som ni säger finns i tråden.

Du är lika korkad som vanligt. Det finns inga källor i tråden. Men det finns referenser och länkar till källorna i tråden. Du kan precis lika gärna gå direkt till källorna, precis som de flesta andra här har gjort.

De huvudsakliga källorna är, för att ännu en gång skedmata dig din lilla bebis
Uppsala Tingsrätt
Polisen
Expressen
Aftonbladet
TV4
2021-07-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vet du vad det bästa är med att hela tiden få sådana frågor ?
Jo att Han som satte sig i klistret för att han skulle få sin vendetta blir dragen in i ljuset hela tiden samt att sanningen kommer fram.

Haha, ja, vi kan verkligen inte annat än att tacka för alla dessa oändliga möjligheter att lyfta fram sanningen och motbevisa alla villfarelser och allt förtal som finns och sprids av dessa lögnare och bedragare.
2021-07-12, 12:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo jo lätt å påstå där i mörkret å vad ska du med det till som du inte kan förmedla innehållet av - jo just ja du kan ju påskina att du av förståeliga skäl och omtänksamhet inte i onödan vill göra saken värre för de som efter din uppfattning enbart är ute efter å skada Ebba.

Vad nu då? Vadan detta märkliga beteende från en annars, som jag hittills tyckt, förhållandevis sansad forumdeltagare.
Du skrev ju att det var känt att Matz blåst resten av Esbjörns syskonbarn - klart jag och säkert många med mig undrar hur du vet det? På vilket sätt skulle jag nu iom denna fråga ha avslöjat mig och i vilken bemärkelse?
Hur du avslöjar dig?
Du frågar efter flera saker som har varit uppe flera hundra gånger och när jag yppar detta så högg du direkt.
Vet du varför du blev både arg och gav mig en hård boll? Fundera på det i stället för att fråga efter saker som varit uppe till leda.

Esb hade inte för avsikt att låta huset gå i arv.
Utan han ämnade sälja det och när nu han fick det han begärde så slog han till.
Dom andra hade ju bjudit från 2,5 miljoner för stugan som inte har sjötomt.
2021-07-12, 12:11
Medlem
kubuns avatar
Närmast nedanstående citat skrivet av mig 7 feb 21

Citat:
Jag vill också som många andra passa på å tacka för sammanfattningen. Hon ärvardamen verkar vara en riktig asgam. Konstigt att brorsonen lägger sig i, för han hade väl trots allt kommit ifråga att ärva pengarna! Själva huset verkar han ju ändå inte ha haft något intresse av eftersom det tillåtits förfalla som det gjort. Konstigt också att de som menar att gubben inte är ok för att göra affär ändå menar att han är ok till att ge dem fullmakt att låta dem föra hans talan. Finns det något rättegångsdatum spikat?

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Rättegången inleds den 24 oktober.

Som du själv skriver, det är många asgamar och giriga släktingar inblandade.
Tack så mycket för detta inlägg som klart och tydligt visar på hur ni i Ebba-frälsargruppen tidigare lyckats förvrida läsares uppfattning om vad denna husaffär egentligen innehåller för makaber skit av Ebba med följe.

Detta av mig skrivna inlägg är alldeles i början när jag kom in i tråden (inlägg 4 av mina nu 273) och ville bli upplyst om vad som var på färde och du inkom med metervis av text att ta del av där du sammanställt synpunkter vinklat passa er agenda.

Ja det har varit en lång resa att få reda på sanningen i detta drama å det lyckades till slut å jag vill passa på å tacka alla ni som bidragit med motvikter så jag lyckats reda ut alla onda anslag som lagts in i tråden för att föra mig och er bakom ljuset.

Så jag får väl till slut även tacka ni andra som varit så efter hand kontraproduktiva med era inlägg så sanningen nu på sista tiden krupit fram alltmer även ur er - själva ondskeroten! Ja som en slags grädde på moset eller lök på laxen, vilket även detta av mig citerade inlägg levererat av dig så klart lysande visar upp.

Ett jättestort tack!
Senast redigerad av kubun 2021-07-12 kl. 12:17.
2021-07-12, 12:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Haha, ja, vi kan verkligen inte annat än att tacka för alla dessa oändliga möjligheter att lyfta fram sanningen och motbevisa alla villfarelser och allt förtal som finns och sprids av dessa lögnare och bedragare.

Ja det blir nästan lite tjatit att hela tiden förklara för alla"nybörjare"
Men sanningen blir ju lyft fram i ljuset hela tiden.
Nä gubben Esb han har gått all in och kommer ju att hamna på fattighuset efter alla generalens uttag samt placeringar.
Ich allt detta snack om arv gubben hade inte låtit någon av brorsönerna ärva
Samt att ingen har rätt att kräva arv han får och gör precis som han vill med sitt och hans egendom.
Senast redigerad av braattha 2021-07-12 kl. 12:15.
2021-07-12, 12:13
Medlem
Citat:
Esbjörns beskyddare vet naturligtvis att de agerar till hans bästa eftersom de inte har några onda avsikter ty annars skulle de inte vara hans vänner. Jag har ju själv sett honom på skärmen säga att han inte vill sälja utan anser sig ha blivit förledd att underteckna det av Ebba presenterade köpekontraktet. Noterbart tycker jag det är att det gått den vägen. Är det inte säljaren som vanligtvis är den som upprättar köpehandlingar och inte tvärtom, som har kännedom om vad som avyttras? Visar med all tydlighet på att det är Ebba som velat köpa och inte Esbjörn som velat sälja.

Det där att hans beskyddare och numera även god man väl(?!) skulle vara ute efter hans egendom är ju bara ränkspel det med. Det förespeglas i tråden att någon av hans beskyddare skulle ha för vana att på besynnerligt sätt få ärva fastigheter från ensamma gamla män. Vilka då fall? Presentera dessa och visa på de påstådda oegentligheterna! Om inte så knip igen! Om det är så att den här personen fått ärva ja då indikerar ju det på att den som låtit den personen ärva har gjort det som tacksamhet och fått glädje av att få ge till den som så godhjärtat och frikostigt gett sin omtänksamma kärlek till den hon fått ärva.

Jo jag har tagit del av det dokument som här lagts upp och som beskriver dessa tester m.m. och inte kan någon som läser dem ärligt påstå att allt står rätt till med Esbjörns sätt att bete sig. Dessutom var de ålderstigna dessa tester och den som omvittnat om hur Esbjörn tog sig fram i sin vardag framförde ånger över hur hon i all välmening velat undanhålla en hel del. Så säkert för hon hyste farhågor för att det då skulle kunna komma Esbjörn till last att sättas i alltför dålig dager. Hon kunde ju inte veta att hennes agerande skulle visa sig bli kontraproduktivt när Ebba sen rovgirigt dök upp.

Å jag i min tur rekommenderar dig rent logiskt utifrån hur du resonerar att även ta en fortsättningskurs i samma ämne du rekommenderar mig, av nog egna erfarenheter, grundkursstudera.

Jo jag har hört det om mörandet och det var väl helt i sin ordning om Ebba inte i en initieringsfas förstod att hon klampat på åt helvete fel och var villig å gottgöra genom att helt gesvint dra tillbaka sina ondskefulla planer och dittills även utfört handlande.

Det har stått i tidningarna om att pensionatsvärdinnan till och med varit uppe på sjukhus hos en man som låg sjuk och fått honom skriva på testamente til hennes fördel.
Hon har vad som skrivits om ärvt två män som inte hade barn men hjälpt henne på pensionatet, precis som Esb gjort.
2021-07-12, 12:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det har stått i tidningarna om att pensionatsvärdinnan till och med varit uppe på sjukhus hos en man som låg sjuk och fått honom skriva på testamente til hennes fördel.
Hon har vad som skrivits om ärvt två män som inte hade barn men hjälpt henne på pensionatet, precis som Esb gjort.
Haha allt detta KNIIIP får mig att tänka på Susanne Lanefällt. (eller hur det stavas)
Nä vi behöver inte knipa utan endast presentera fakta så kommer sanningen fram i denna suspekta husaffär där säljaren försöker blåsa köparen på 400k
2021-07-12, 12:39
Medlem
Citat:
Haha allt detta KNIIIP får mig att tänka på Susanne Lanefällt. (eller hur det stavas)
Nä vi behöver inte knipa utan endast presentera fakta så kommer sanningen fram i denna suspekta husaffär där säljaren försöker blåsa köparen på 400k

Jag tror inte att Esbs tanke initialt var att blåsa Ebba på 400K.
Jag tror att det bara råkade bli så när han la benen på ryggen när han blev anfallen av pensionatspirayan.
Sen så finns nog inte dessa pengar kvar att betala tillbaka, tror jag.

Lanefeltskans kniiip,,,,är det at vi ska vara tysta och kniipa igen munnen eller öva så vi inte kissar på oss?
Undrar om jag missade något eller läste jag den dolda undermeningen rätt?? ha ha ha ha
2021-07-12, 12:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hur du avslöjar dig?
Du frågar efter flera saker som har varit uppe flera hundra gånger och när jag yppar detta så högg du direkt.
Vet du varför du blev både arg och gav mig en hård boll? Fundera på det i stället för att fråga efter saker som varit uppe till leda.

Esb hade inte för avsikt att låta huset gå i arv.
Utan han ämnade sälja det och när nu han fick det han begärde så slog han till.
Dom andra hade ju bjudit från 2,5 miljoner för stugan som inte har sjötomt.
Du det där var sannerligen inget att behöva ens överväga att fundera över - efter sig själv "känner" man andra sägs det - så jag rekommenderar dig å det varmaste å kyla ner dig med att varva ner dina funderingar eller klart bäst > tvärnita, för du som alla andra i ert drev förtjänar bättre.....

Vad du påstår Esbjörn haft för planer med sitt hus innan han blev snärjd av Ebba kommer jag såklart inte att tro ett smack av. Jag har sett ett avtal om annat. Ja och du behöver inte påstå att det inte är juridiskt till punkt o pricka helt korrekt utfärdat för det har såklart ingen som helst betydelse i saken för min övertygelse om det hela.
2021-07-12, 12:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag tror att det bara råkade bli så när han la benen på ryggen när han blev anfallen av pensionatspirayan.

Lanefeltskans kniiip,,,,är det at vi ska vara tysta och kniipa igen munnen eller öva så vi inte kissar på oss?
Undrar om jag missade något eller läste jag den dolda undermeningen rätt?? ha ha ha ha
Nä det tror inte jag heller utan det det bar först efter Binninges Sk 5.7 miljonersvärdering som det blev stopp och omöjligg för Esb att göra rätt för sig
Ja kniip du förstod ju rätt
2021-07-12, 12:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Citat:

Sån smörja men eftersom ni också bland allt trams kastar fram att Esbjörn har för avsikt att dra med 400k kr så ska jag bemöta ert påstående istället för att på sedvanligt sätt rapportera inläggen för regelbrott 0.03.

Jag har i denna tråd eller annan närliggande sett att handpenningen finns deponerad tills (förmodar jag) husaffären av rätten blir hävd.
2021-07-12, 13:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Vad du påstår Esbjörn haft för planer med sitt hus innan han blev snärjd av Ebba kommer jag såklart inte att tro ett smack av. Jag har sett ett avtal om annat. Ja och du behöver inte påstå att det inte är juridiskt till punkt o pricka helt korrekt utfärdat för det har såklart ingen som helst betydelse i saken för min övertygelse om det hela.

Du menar att du har sett ett avtal om vad Esb hade för planer för sitt hus, låter spännande.

Lite konstigt att det inte har framförts av Esbjörn ombud till rätten, varför undanhåller man detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in