2021-07-12, 20:54
Medlem
Verkligen! Finns ju gränser och skillnader! Fattar inte att några försvarar det oförsvarliga. Tur de är få.
En annan aspekt är hur kvinnor väljer sina framtida barns pappor. Och dessa kvinnor väljer fel gång på gång och mönstret bryts aldrig. Stackars oskyldiga barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Håller med. Jag hade haft lättare att förstå om hon typ dödat sin bebis för hon hade förlossningspsykos och depression men det här är ett planerat mord för att hon verkar ha varit desperat. Så äckligt.
Citera
2021-07-12, 20:56
Medlem
Tänk om dessa stackars små barn hade vetat att det absolut värsta monstret i deras mardrömmar skulle bli deras egna mamma!!
Citera
2021-07-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det är ingen som gullar med kvinnan i det här fallet. Efter jag har läst en del handlingar om vad soc kommit fram till och vad kvinnan varit med om så är det svårt att föreställa sig den terror hon gått igenom under många år. Det vänder sig i magen på mig. Kvinnan måste ha varit svårt traumatiserd av
all terror, hot, fysiska och psykiska misshandel. Jag tror ingen, varken man eller kvinna skulle klara av det nån längre tid. Läs handlingarna du också, så kanske du får en annan förståelse för hennes mord och självmord. Det är naturligtvis det grövsta av alla brott, dubbelmord. Det kommer man aldrig ifrån, men jag tror vem som helst som terroriserats, hotats, misshandlats, hon fick inte vara sig själv, klä sig som hon ville, prata med män, uppfostra barnen på "svenskt vis" ect. ect. kan drivas till detta vansinne att begå självmord och mord.

Varför ska jag ha förståelse för en person som dödar sina egna barn? Jag vet att man kan må så dåligt att man vill och försöker ta sitt eget liv och att man inte ser nåt ljus och ingen annan lösning och teoretiskt kan jag fatta att man inte ser nåt annat val för barnen heller men det är ju där det blir nåt annat.
Citera
2021-07-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
The most common religion in Albania is Islam (mainly Sunni, with a Bektashi minority), the second-most-common religion is Christianity (mainly Catholic, Orthodox and Protestant), however there are also many irreligious people.

Ja och Sverige är ett kristet land. Men hur många är troende?, och våra lagar är inte utförande efter religion och det är det inte heller i något land i Balkan .
Citera
2021-07-12, 20:59
Medlem
Jag förstår att hon varit väldigt kontrollerad av honom, men hur hans relation till barnen skulle ha varit är inte detsamma som relationen mellan dom vuxna. Har genomgått samma men efter skilsmässan så var pappan väldigt snäll mot barnen på sina helger. Men när barnen blev större så vägrade dom åka till honom så då fick jag ensam vårdnad. Önskar att M hade proffesionella runt sig som kunde råda henne ❤️
Citera
2021-07-12, 20:59
Medlem
NewHopes avatar
Att hon är inte rasist, är det så dåligt? OMG! Att hon gjort fel val av partner, vem gör inte misstag i livet, det ska inte användas mot henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Hon valde ju en Kosovoalban, och skrev vassa antirasistiska inlägg på Facebook helt nyligen. Flera aspekter av vad du skriver kan omöjligen ha varit en överraskning för henne. Hon valde bort sitt eget folk och för detta kan jag inte tycka synd om henne. (Därtill morden givetvis.)
Citera
2021-07-12, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Ja och Sverige är ett kristet land. Men hur många är troende?, och våra lagar är inte utförande efter religion och det är det inte heller i något land i Balkan .

Tro är ingenting man behöver gå runt och flasha med. Dessutom är Albanien kristet.
Citera
2021-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Att hon är inte rasist, är det så dåligt? OMG! Att hon gjort fel val av partner, vem gör inte misstag i livet, det ska inte användas mot henne.

Hon visste precis vad hon gjorde.
Dumförklara henne inte.
Citera
2021-07-12, 21:02
Medlem
Vilken socialtjänst var ansvarig?
Citera
2021-07-12, 21:03
Medlem
Beck86s avatar
baaaah, Jenny Strindlöv, Reportern är ju så sablas snygg..... Hela hon är ju som stjärnan på julgranen

Nåja, det va ju inte de jag skulle säga. Jag önskar att vi fick mer information. 5 dagar har gått och vi hittar ju indicier, inget som direkt pekar på varför hon skulle ta livet av sig.
Hon hade skyddad adress i samma stad som pappan bor på . Sedan jobbar hon inte så anonymt, så vill han söka upp var dom bor så kan ju det varit väldigt lätt.
Hela historien gör allt väldigt konstigt. Jag har mina misstankar - ja, jag tror att pappan varit stort problem men jag tror mest på att hon fick en psykos - hon hade problem med psyket så hon orkade inte me nånting längre (teori som sagt).... Men det pekar ju åt det.....
Citera
2021-07-12, 21:05
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Hon valde ju en Kosovoalban, och skrev vassa antirasistiska inlägg på Facebook helt nyligen. Flera aspekter av vad du skriver kan omöjligen ha varit en överraskning för henne. Hon valde bort sitt eget folk och för detta kan jag inte tycka synd om henne. (Därtill morden givetvis.)

Håller med, hon sökte kärlek av utomstående...
Citera
2021-07-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOCCOP
Vilken socialtjänst var ansvarig?
Hässleholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto