2021-07-12, 20:40
Medlem
NewHopes avatar
Nej, pappa är inte straffad, han hade noll intresse för dessa barn, använde de att kontrollera henne. Hon gjorde det av djup rädsla, försökte skydda sig själv och barnen. Sån fenomen finns även i naturen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Jaså! Salapappan hade ett sårat ego helt rätt. Denna mamma hade också ett sårat ego och en enorm hämndlystnad, istället för att vänta ett par veckor på rättegång så tog hon saken i egna händer. Och straffade pappan! Den ultimata hämnden
Citera
2021-07-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabalderX
Kultur och religion är 2 skilda saker, men det som är viktigt, är att få fram nationalitet i alla våldsbrott som sker i Sverige.

Varför tror du att det hjälper? I tio år eller mer har det tjatats om detta. Alla vet att det är som du säger, men ingenting väsentligt kommer förändras för att statistiken publiceras.
Citera
2021-07-12, 20:41
Medlem
Hur jobbigt det än är för mamman så tror jag att det kunde ha funkat om han hade barnen varannan helg. Det blir en chans för honom att få en egen relation till barnen. Mellan dom vuxna är det så mycket andra känslor som ligger och pyr.
Citera
2021-07-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Då får ni väl ta o organisera er?

Det är inte direkt ett svårt jävla val på om man hellre skulle vara svensk, eller muslim.

Du har snöat in på religionstillhörigheten. Kvinnan var inte mig veterligen inte muslim. Och hennes handling är helt vidrig oavsett genom vilka religiösa glasögon man än ser det.
Citera
2021-07-12, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Du har snöat in på religionstillhörigheten. Kvinnan var inte mig veterligen inte muslim. Och hennes handling är helt vidrig oavsett genom vilka religiösa glasögon man än ser det.

Nej alltså. Han är muslim..

Eller du kanske trodde att ett sånt här förhållande skulle vara ovanligt? Det sker hela tin.

Men tji fick dom. För i varenda annan religion världen över, så tillhör barnet Mamman.
Citera
2021-07-12, 20:45
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-misstanks-for--mord-pa-sina-tva-barn-/

Citat:
Kvinnan och barnens pappa ligger i skilsmässa. Ansökan skickades in till tingsrätten i juni.

I maj flyttade kvinnan med barnen från parets gemensamma bostad, enligt dokument som Kvällsposten tagit del av. Hon hade sedan en tid tillbaka även skyddade personuppgifter.

Citat:
De tre personer som blev påkörda av ett tåg i Hässleholm var en mamma och hennes två små barn.
Polisen misstänker att kvinnan avsiktligt tog livet av sina barn och sig själv.
Hon hade nyligen ansökt om ensam vårdnad och levde sedan en tid med skyddade personuppgifter, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.
//Aftonbladet
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-07-12 kl. 20:48.
Citera
2021-07-12, 20:46
Medlem
NewHopes avatar
Svårt att förstå. Punkt. Acceptera då att vi kan inte förstå. Att börja leta lösningar för henne att mörda en våldsam gubbe - riktig översittarsnack i soffan.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Håller med. Jag hade haft lättare att förstå om hon typ dödat sin bebis för hon hade förlossningspsykos och depression men det här är ett planerat mord för att hon verkar ha varit desperat. Så äckligt.
Citera
2021-07-12, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Hur jobbigt det än är för mamman så tror jag att det kunde ha funkat om han hade barnen varannan helg. Det blir en chans för honom att få en egen relation till barnen. Mellan dom vuxna är det så mycket andra känslor som ligger och pyr.

Hon var ju (enligt vad jag läste i länk nr 4) rädd att ens lämna dem själva med honom när de levde ihop 😰💔
Citera
2021-07-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Nej, men va skulle svaren bli då? " Du vet ingenting om hur den kvinnan kände sig bla bla bla". Det spelar ingen roll om man är i en desperat situation, det är hon som valt att avsluta två barns liv och då borde hon kallas det hon är, inte gullas med.

Det är ingen som gullar med kvinnan i det här fallet. Efter jag har läst en del handlingar om vad soc kommit fram till och vad kvinnan varit med om så är det svårt att föreställa sig den terror hon gått igenom under många år. Det vänder sig i magen på mig. Kvinnan måste ha varit svårt traumatiserd av
all terror, hot, fysiska och psykiska misshandel. Jag tror ingen, varken man eller kvinna skulle klara av det nån längre tid. Läs handlingarna du också, så kanske du får en annan förståelse för hennes mord och självmord. Det är naturligtvis det grövsta av alla brott, dubbelmord. Det kommer man aldrig ifrån, men jag tror vem som helst som terroriserats, hotats, misshandlats, hon fick inte vara sig själv, klä sig som hon ville, prata med män, uppfostra barnen på "svenskt vis" ect. ect. kan drivas till detta vansinne att begå självmord och mord.
Citera
2021-07-12, 20:52
Medlem
NewHopes avatar
Den jämförelse är orättvis, han hade makt, han var förövaren, hon var offret.
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Man sätter hans misshandel i relation till mord på två barn. I den kontexten är det mycket som framstår som rätt milt…
Citera
2021-07-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Svårt att förstå. Punkt. Acceptera då att vi kan inte förstå. Att börja leta lösningar för henne att mörda en våldsam gubbe - riktig översittarsnack i soffan.

Tydligen väldigt lätt för en del att förstå att hon valde att döda sina egna barn. Jag har inte sagt att jag håller med om att hon "borde" ha dödat sin man istället, man kan inte säga vad hon borde ha gjort men man kan säga att hon borde kallas en mördare och inte få mer förståelse än vilken annan hemsk mördare som helst.
Citera
2021-07-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det är ingen som gullar med kvinnan i det här fallet. Efter jag har läst en del handlingar om vad soc kommit fram till och vad kvinnan varit med om så är det svårt att föreställa sig den terror hon gått igenom under många år. Det vänder sig i magen på mig. Kvinnan måste ha varit svårt traumatiserd av
all terror, hot, fysiska och psykiska misshandel. Jag tror ingen, varken man eller kvinna skulle klara av det nån längre tid. Läs handlingarna du också, så kanske du får en annan förståelse för hennes mord och självmord. Det är naturligtvis det grövsta av alla brott, dubbelmord. Det kommer man aldrig ifrån, men jag tror vem som helst som terroriserats, hotats, misshandlats, hon fick inte vara sig själv, klä sig som hon ville, prata med män, uppfostra barnen på "svenskt vis" ect. ect. kan drivas till detta vansinne att begå självmord och mord.

Hon valde ju en Kosovoalban, och skrev vassa antirasistiska inlägg på Facebook helt nyligen. Flera aspekter av vad du skriver kan omöjligen ha varit en överraskning för henne. Hon valde bort sitt eget folk och för detta kan jag inte tycka synd om henne. (Därtill morden givetvis.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in