2021-07-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Lasse har inte "garanterat" eller "heligt svurit" någonting, det är endast DIN TOLKNING av det som han om och om igen sagt vara enligt vad han vet och fått höra från L. Han går inte in på det om det är sanning eller inte!!!
OT är du nykter?
...och det Lasseliten2 har fått höra från LB det är upprepade försäkringar om att det inte är nåt sexuellt mellan henne och EF.
Det är vad Lasseliten2 har upprepat här I tråden. Att h*n ofta fått höra. Från LB. Så skriver h*n här I tråden. Ofta.

Min enkla fråga till dig:
Är du lika naiv som Lasseliten2?
2021-07-11, 23:12
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och det Lasseliten2 har fått höra från LB det är upprepade försäkringar om att det inte är nåt sexuellt mellan henne och EF.
Det är vad Lasseliten2 har upprepat här I tråden. Att h*n ofta fått höra. Från LB. Så skriver h*n här I tråden. Ofta.

Har han verkligen påstått att dom inte haft just en sexuell relation? Upplys mig gärna för jag kan inte hitta det inlägget
2021-07-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Teorin om att hon skulle ha dödat honom för att han inte längre skulle tillhandahålla materiella tillgångar som villa, bil och mc låter väldigt ologisk. Jag menar hon verkar ju inte vara så korkad så att hon tror att ett skott i huvet på BO skulle ge henne någon ekonomisk fördel? Hon ärver ju inte honom. Dessutom är inte MGM ful så hon skulle ju lätt kunna hitta en ny partner. Men att ha mord på sitt CV höjer ju inte chansen för att hitta en ny pojkvän. Så jag tror inte att det var planerat utan en händelse som kommer utifrån någon mer primitiv känsla som inte hade slutat så illa om inget vapen och alkohol funnits med i scenariot
Vad tror du om teorin att LB tyvärr saknar förmåga till ett logiskt, deduktivt tänkande?

Den mamma som genom ett allvarligt brott, i det här fallet mord/dråp, åsidosätter sina fyra barns grundläggande behov av trygghet och förutsägbarhet, den mamman har definitivt inte svart bälte i vare sig logik eller rationalitet. Den mamman brister i mer än ett avseende.
Det är därför hon sitter häktad i väntan på ett livstidsstraff.
2021-07-11, 23:28
Medlem
Citat:
Vad tror du om teorin att LB tyvärr saknar förmåga till ett logiskt, deduktivt tänkande?

Den mamma som genom ett allvarligt brott, i det här fallet mord/dråp, åsidosätter sina fyra barns grundläggande behov av trygghet och förutsägbarhet, den mamman har definitivt inte svart bälte i vare sig logik eller rationalitet. Den mamman brister i mer än ett avseende.

Du tycker inte vi skall avvakta FUP, rättegångsprocessen och tingsrättens dom först?
Så vitt jag vet har barnen allt du efterfrågar av tillsyn och trygghet.

Nej, jag tror inte händelsen var planerad.
Senast redigerad av Remark 2021-07-11 kl. 23:32.
2021-07-11, 23:35
Medlem
Citat:

Svar på frågan blir svår för det handlar inte om naivitet, snarare om att det spelar mindre roll vilket förhållande L&E haft eller hade för händelseögonblicket! Behöver inte lägga någon värdering alls på sanning/lögn? Helt oviktig! Själv tänker på att de hade kanhända någonslags "affärer" på gång, vem vet?
L var ju "driftig" och företagsam dam, vad jag hittat om henne....?
2021-07-11, 23:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Vet du det också? Ungefär som när du så tvärsäkert kunde upplysa om att EF minsann skjutits utomhus vid en villa (vilket alls inte är i en villa)?

Själv är jag inte lika tvärsäker på varken påföljd eller BP.

Men det är jag det.
2021-07-11, 23:37
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Har han verkligen påstått att dom inte haft just en sexuell relation? Upplys mig gärna för jag kan inte hitta det inlägget

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Sorry säger jag. Inte vad hon sagt i telefon till mig trots att E satt i bakgrunden, och inte heller vad hon skrivit till mig via sms m.m. Och som sagt, jag känner henne. ;-)

Jag gjorde en enkel sökning.
2021-07-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Kontapel more.. Nu har du klagat och frågasatt och anmält oss men kommer inte med nåt eget alls
Vad har du för seriösa teorier och tillföra flashback då?

Det finns teorier men inga som går att tala om offentligt med tanke på anhöriga

Respekten till anhöriga måste gå i första hand. Låt alla sörja i fred.
Det kan vara känslig uppgifter.

I tråden har respekten för anhöriga många gånger överskridits med råge.

Det har redan på förhand vid flera tillfällen delats ut domar till MGM,vilket är helt oacceptabelt.

När FUP kommer så läggs alla pusselbitar.
Senast redigerad av Kommisarie-More 2021-07-11 kl. 23:46.
2021-07-11, 23:51
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag gjorde en enkel sökning.

Duktigt, men jag var mer ute efter text där Lasse ska ha skrivit med dom orden ”ingen sexuell relation”. Så vitt jag kan minnas har han menat att L sagt till honom att dom inte haft en romantisk relation. Det är lite skillnad.
2021-07-11, 23:55
Medlem
Citat:
Duktigt, men jag var mer ute efter text där Lasse ska ha skrivit med dom orden ”ingen sexuell relation”. Så vitt jag kan minnas har han menat att L sagt till honom att dom inte haft en romantisk relation. Det är lite skillnad.
Lasse är avstängd så han kan inte svara, vad han menar🙄
2021-07-12, 00:06
Medlem
Citat:
Jag vet det

Jag har uppfattat det som att han
hela, tiden hävdat att dom bara har en vänskaplig relation och även talat om som förklaring att mgm har många manliga vänner
2021-07-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Det finns teorier men inga som går att tala om offentligt med tanke på anhöriga

Respekten till anhöriga måste gå i första hand. Låt alla sörja i fred.
Det kan vara känslig uppgifter.

I tråden har respekten för anhöriga många gånger överskridits med råge.

Det har redan på förhand vid flera tillfällen delats ut domar till MGM,vilket är helt oacceptabelt.

När FUP kommer så läggs alla pusselbitar.

Det är först då vi har fakta att utgå ifrån och det blir meningsfullt att vrida och vända på dessa pusselbitar. Utifrån samma sakfakta kan man diskutera och tolka. Så är inte läget idag, nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in