2021-07-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag har uppfattat det som att han
hela, tiden hävdat att dom bara har en vänskaplig relation och även talat om som förklaring att mgm har många manliga vänner

Vänner. Att det specifikt just bara omfattade manliga har jag inget minne av.
2021-07-12, 00:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Duktigt, men jag var mer ute efter text där Lasse ska ha skrivit med dom orden ”ingen sexuell relation”. Så vitt jag kan minnas har han menat att L sagt till honom att dom inte haft en romantisk relation. Det är lite skillnad.

Min uppfattning är att Lasse skrivit att de, LB och EF, kunde ha haft ”lite kul”.
Så jag är nog inne på samma spår som du.
2021-07-12, 01:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ville du tillföra något i sak?

Det jag vill tillföra är att det verkar som att halva tråden har eller har haft ett förhållande med LB och försvarar henne i sten.
2021-07-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det jag vill tillföra är att det verkar som att halva tråden har eller har haft ett förhållande med LB och försvarar henne i sten.

Har du läst tråden?
2021-07-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Och på vilket sätt skulle man vara manipulerad då?
Jag känner L sedan många, många år tillbaka, vilket jag upprepande gånger har sagt. Vi har pratat om detta ämne (jag och L), även när E satt med i bakgrunden.
Hon har och har haft många killkompisar, och jag ser inte vad problemet är med det.
Och som man har påtalat flertalet gånger, vi vet inte vad som har hänt, varken tidigare på kvällen eller vid brottstillfället.

Citat:
Vänner. Att det specifikt just bara omfattade manliga har jag inget minne av.

Tror nog att Lasseliten2 nämner att LB haft många killkompisar. Sen kanske inte endast.
2021-07-12, 02:38
Medlem
Fick höra av folk som faktiskt umgicks med emi* att huset var tillsalu för att han och lydi* skulle köpa hus i spanien (blev själv jävligt förvånand men men)

Så då stämmer inte alltså lasselitens teori om att dom inte hade någon kärleksrelation? Hon kanske var en vanlig inneboende vad vet ja.

Sedan skulle hon börja övningsköra mc med emi* kompis för att ta mc kortet.

Sedan fick jag bekräftat att emi* hade vapenskåp hemma och blev skjuten med sitt egna vapen. Hon tog ut vapnet och hylsorna och laddade vapnet och drog av.

Och vad jag fått höra så ldi* väldigt psykiskt instabil och blev arg lätt och faktiskt rent ut förjävligt många gånger i olika situationer till och med emi* kompisar reagerade.

Det är inte så många allmänt av dom som faktiskt vet som vill prata så man får väl läsa fupen sen och dra egna slutsatser. Tills dess kan man bara spekulera här på flaschback för att få reda på den 100% sanningshalten av hans närstående och vänner kommer inte att ett existera.
Senast redigerad av Pcg04k 2021-07-12 kl. 02:41.
2021-07-12, 02:58
Medlem
Nonsensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det stämmer, men med viss modifikation. Ett grytvapen är ett enhandsvapen som används vid grytjakt samt till avlivning av fällfångade djur. I Sverige är det starkt reglerat vilka typer av djur som får skjutas med olika typer av vapen samt vilken klass det ska vara på ammunitionen (finns fyra klasser).

Grytvapen finns som så väl enskottsvapen som flerskottsvapen, men för att få licens för det senare krävs att man bedriver yrkesmässig jakt- eller viltvård eller har annat motsvarande kvalificerat behov. Det finns dock exempel på att folk får licens för pluggade flerskottsvapen så att de endast kan fungera som enskottsvapen, något vissa mindre nogräknade personer senare "åtgärdat" genom att avlägsna pluggarna.

Nu handlar detta som jag förstår det endast om ett rykte, men om det skulle handla om ett grytvapen är allt det säger oss i nuläget att det handlar om ett enhandsvapen med kaliber .22 vars ursprungliga syfte är jakt.

Tack för klargörande!

Trodde att de bara var för avlivning, efter tidigare skott. Trots namnet! Och så trodde jag att de kunde vara 9mm också. Men det är ju OfT så jag släpper det här.

Något mer OnT så har jag hela tiden föreställt mig något grövre än .22 .
2021-07-12, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Fick höra av folk som faktiskt umgicks med emi* att huset var tillsalu för att han och lydi* skulle köpa hus i spanien (blev själv jävligt förvånand men men)

Så då stämmer inte alltså lasselitens teori om att dom inte hade någon kärleksrelation? Hon kanske var en vanlig inneboende vad vet ja.

Sedan skulle hon börja övningsköra mc med emi* kompis för att ta mc kortet.

Sedan fick jag bekräftat att emi* hade vapenskåp hemma och blev skjuten med sitt egna vapen. Hon tog ut vapnet och hylsorna och laddade vapnet och drog av.

Och vad jag fått höra så ldi* väldigt psykiskt instabil och blev arg lätt och faktiskt rent ut förjävligt många gånger i olika situationer till och med emi* kompisar reagerade.

Det är inte så många allmänt av dom som faktiskt vet som vill prata så man får väl läsa fupen sen och dra egna slutsatser. Tills dess kan man bara spekulera här på flaschback för att få reda på den 100% sanningshalten av hans närstående och vänner kommer inte att ett existera.

Men du har inga betänkligheter att sprida lösa rykten vidare ......?
2021-07-12, 05:57
Medlem
Citat:
Men du har inga betänkligheter att sprida lösa rykten vidare ......?
Varför startas såna här trådar?
Dom som känner folk runt paret skriver ju vad dom har hört och vet! Det är ju flashback! Ingen domstol
2021-07-12, 07:50
Medlem
Citat:
Du tycker inte vi skall avvakta FUP, rättegångsprocessen och tingsrättens dom först?
Så vitt jag vet har barnen allt du efterfrågar av tillsyn och trygghet.

Nej, jag tror inte händelsen var planerad.
Visst kan vi avvakta de tre stegen i rättsprocessen här I tysthet och strunta i att spekulera I domsutfall men nog blir då tråden både väldigt tyst och tråkig, väl?

När jag skrev att LB inväntar ett livstidsstraff, så är själva påföljden en spekulation. Det är alltså min bedömning, sett till brottets karaktär. Trodde inte jag behövde vara övertydlig, särskilt inte inför nån som tryckt ur sig närmare 20k inlägg här på Flashback..

Att barnen skulle sakna tillsyn just nu betvivlar jag inte. De är säkert omhändertagna. Vad jag skrev det var att mamma LB, genom sitt handlande, förmenat sina fyra barn trygghet och förutsägbarhet.
Att ha en mamma som sitter häktad och inväntar ett mycket, mycket långt fängelsestraff, det ger knappast trygghet. Det skapar otrygghet inom ett barn.

Din avslutning:
Händelsen tycks ju faktiskt per definition vara planerad. LB har inte anfört olyckshändelse (vådaskott) eller nödvärn, utan medgett mord.
Så därför är avlossandet av skottet/skotten en medveten handling i akt och mening att ta död på EF. Kanske var "planeringstiden" kort, men den fanns.
Därför häktad på sannolika. Därför sannolikt ett välförtjänt livstidsstraff i TR. På Hinseberg innan jul efter att HR fastställt domen.
2021-07-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Svar på frågan blir svår för det handlar inte om naivitet, snarare om att det spelar mindre roll vilket förhållande L&E haft eller hade för händelseögonblicket! Behöver inte lägga någon värdering alls på sanning/lögn? Helt oviktig! Själv tänker på att de hade kanhända någonslags "affärer" på gång, vem vet?
L var ju "driftig" och företagsam dam, vad jag hittat om henne....?
Men du förstår att det finns de som är intresserade av vilket motiv LB kan tänkas ha haft för att mörda sin välgörare EF. Han som enl Lasse tillhandahöll henne ett antal fordon och gjorde det utan att kräva nånting sexuellt av henne i gengäld. I min värld är en sån generositet ovanlig.

Att Leif GW anser att eftersökande av motiv för ett dödande är nånting i stil med "en njutning för överklassen", det hindrar ju inte att folket på Flashback vill veta motivet för ett mord.
De vanligaste drivande orsakerna: svartsjuka, pengar, makt, lättkränkthet.
2021-07-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vet du det också? Ungefär som när du så tvärsäkert kunde upplysa om att EF minsann skjutits utomhus vid en villa (vilket alls inte är i en villa)?

Själv är jag inte lika tvärsäker på varken påföljd eller BP.

Men det är jag det.
Det var inte jag som tvärsäkert påstod att jag visste att EF skjutits/dödats vid en villa.
Det jag däremot tvärsäkert visste, det var att trådrubriken "visste" det. Därför hänvisade jag till den.

OffT: Om du inte ens har förmåga att läsa vad jag skriver i mina inlägg kan du väl lika gärna strunta i att citera mig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in