Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Du tycker inte vi skall avvakta FUP, rättegångsprocessen och tingsrättens dom först?
Så vitt jag vet har barnen allt du efterfrågar av tillsyn och trygghet.
Nej, jag tror inte händelsen var planerad.
Visst kan vi avvakta de tre stegen i rättsprocessen här I tysthet och strunta i att spekulera I domsutfall men nog blir då tråden både väldigt tyst och tråkig, väl?
När jag skrev att LB inväntar ett livstidsstraff, så är själva påföljden en spekulation. Det är alltså min bedömning, sett till brottets karaktär. Trodde inte jag behövde vara övertydlig, särskilt inte inför nån som tryckt ur sig närmare 20k inlägg här på Flashback..
Att barnen skulle sakna
tillsyn just nu betvivlar jag inte. De är säkert omhändertagna. Vad jag skrev det var att mamma LB, genom sitt handlande, förmenat sina fyra barn trygghet och förutsägbarhet.
Att ha en mamma som sitter häktad och inväntar ett mycket, mycket långt fängelsestraff, det ger knappast trygghet. Det skapar otrygghet inom ett barn.
Din avslutning:
Händelsen tycks ju faktiskt per definition vara planerad. LB har inte anfört olyckshändelse (vådaskott) eller nödvärn, utan medgett mord.
Så därför är avlossandet av skottet/skotten en medveten handling i akt och mening att ta död på EF. Kanske var "planeringstiden" kort, men den fanns.
Därför häktad på sannolika. Därför sannolikt ett välförtjänt livstidsstraff i TR. På Hinseberg innan jul efter att HR fastställt domen.