2021-07-11, 23:02
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej man känner inget när man är medvetslös. Klart du kan känna både det ena och andra om du är vid medvetande efter en smäll. En smäll kan man känna men det blir svart när medvetandet försvinner det går på sekunden. Vaknar man ur medvetslösheten kan man så klart ha ont. Men är man död så finns inte den möjligheten. Inget huvud klarar en sån smäll utan att bli medvetslös på sekunden.

X2000 är konstruerad med utåtstickande frontparti nertill. Tror snarare att benen träffades först, sen pang i huvudet och de tuppar av. Har inte den medicinska kunskapen att uttala mig om vad en sådan smäll i underkroppen gör med resten av kroppen/sinnet, men förmodligen är det alldeles ”för mycket” för kroppen att hanteta så du förlorar medvetandet.
Citera
2021-07-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej man känner inget när man är medvetslös. Klart du kan känna både det ena och andra om du är vid medvetande efter en smäll. En smäll kan man känna men det blir svart när medvetandet försvinner det går på sekunden. Vaknar man ur medvetslösheten kan man så klart ha ont. Men är man död så finns inte den möjligheten. Inget huvud klarar en sån smäll utan att bli medvetslös på sekunden.
Rädslan näe tåget varit påväg, ja. Ont av smällen? Deffinitivt inte. Smällen har bokstavligt talat mosat dem. Har inte funnits en möjlighet till känsel men kroppsdelar på olika ställen
Citera
2021-07-11, 23:03
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Japp. Fick till svar;

Eftersom vi är nära vän med familjen så vet jag hur misshandlad och förstörd hon blivit, hur kan du ens ifrågasatta ? Usch

Undra varför ingen ställde upp som.vittne eller dylikt helt plötsligt verkar alla veta om att hon misshandlades. VART VAR NI DÅ? nää.e skitsnack alltihopa

Folk är fega, ingen vill "lägga sig i"....

En fågel viskade i mitt öra häromdagen : "detta är verkligen inget hon hade velat"
Citera
2021-07-11, 23:04
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Japp. Fick till svar;

Eftersom vi är nära vän med familjen så vet jag hur misshandlad och förstörd hon blivit, hur kan du ens ifrågasatta ? Usch

Undra varför ingen ställde upp som.vittne eller dylikt helt plötsligt verkar alla veta om att hon misshandlades. VART VAR NI DÅ? nää.e skitsnack alltihopa
Svenskheten i ett nötskal. Står och tittar på när det händer och sen när det är över/försent så säger de ifrån. Inget nytt under solen.
Citera
2021-07-11, 23:05
Medlem
NewHopes avatar
Man väljer egentligen inte självmord , enligt experter i psykologi
Citat:
Vilket jävla skit.
"Hon har blivit mördad"

Och senare skriver hon;
Hon VALDE att avsluta sitt och sina barns liv, hon VALDE att ställa sig på spåret.

Hur ska hon ha det. Blev hon mördad? Eller valde hon att mörda sina barn och begå självmord?
Citera
2021-07-11, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nja de hade en pågående tvist. Men ingen myndighet har gått på hennes linje.

Han är frikänd i domstol från alla hennes anklagelser om hot och misshandel. Tingsrätten gav honom nyligen umgängesrätt med barnen. Han kan mycket väl varit en skitstövel både mot henne och barnen - men det är faktiskt inget som det framkommit några bevis eller detaljer om. Han är frikänd från anklagelserna. I en vårdnadstvist kastas ibland väldigt hemska anklagelser mellan föräldrarna, inte alltid sanningsenliga.

Idag har hon visat att hon var kapabel att ställa barnen framför tåget, hon var definitivt en riktigt olämplig förälder. Tyvärr verkar varken omgivningen eller inblandade myndigheter genomskådat henne och insett vad hon var kapabel till. Hon var ett hot mot barnens liv.
Hans lämplighet som vårdnadshavare känner vi inte till. Han har rimligen stor sorg nu när barnen de stridit om mördats.
En pågående tvist ja. Se hur det slutade. Att hon var sjuk och instabil är nog ingen underdrift.
Citera
2021-07-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Folk är fega, ingen vill "lägga sig i"....

En fågel viskade i mitt öra häromdagen : "detta är verkligen inget hon hade velat"
Då kan du tala om för din fågel att detta var något hon VERKLIGEN GJORDE. självmant.
Citera
2021-07-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Om jag väljer att hänga mig i ett rep så väljer jag ju självmord. Om jag kastar mig framför ett tåg så har JAG valt det. Väljer jag att svälja tabletter, så väljer jag jue det. Inte svårare än så. Vi alla vet konsekvensen av att kasta oss framför ett tåg?
Citera
2021-07-11, 23:11
Medlem
HeathSlocums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
X2000 är konstruerad med utåtstickande frontparti nertill. Tror snarare att benen träffades först, sen pang i huvudet och de tuppar av. Har inte den medicinska kunskapen att uttala mig om vad en sådan smäll i underkroppen gör med resten av kroppen/sinnet, men förmodligen är det alldeles ”för mycket” för kroppen att hanteta så du förlorar medvetandet.

Det finns en anledning till att räddningstjänsten har plastkassar och liknande med sig när någon hoppat framför tåget. Det här med medvetande kan du nog sluta fundera på. Baserat på platsen håller ett X2000 mellan 160 och 180 skulle jag gissa. Så nej.

Du får dessutom vara bra jädra lång om noskonen ska träffa benen. Står du upp pratar vi snarare bröst/huvud.
Citera
2021-07-11, 23:12
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:

Ja, precis.
Men man kan inte leva.
Senast redigerad av MeggieCleary 2021-07-11 kl. 23:21.
Citera
2021-07-11, 23:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vilka "experter" då?
Självmord är givetvis ett val i alla den stund det krävs en aktiv handling.
Och att begå mord är definitivt ett val.
Citera
2021-07-11, 23:16
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Då kan du tala om för din fågel att detta var något hon VERKLIGEN GJORDE. självmant.

Och det vet du?
Man kan bli så låst i psyket att du inte vet hur du ska behärska en situation.... Till slut säger psyket "lös problemet".... Och du tänker inte klart.... Fråga mig..... Jag vet hur det kan kännas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in