2021-07-11, 22:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vilket jävla skit.
"Hon har blivit mördad"

Och senare skriver hon;
Hon VALDE att avsluta sitt och sina barns liv, hon VALDE att ställa sig på spåret.

Hur ska hon ha det. Blev hon mördad? Eller valde hon att mörda sina barn och begå självmord?
Inlägget är nu raderat. På IG är det förtal.
Citera
2021-07-11, 22:42
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjern
Det ligger en busshållplats mindre än 100 meter från viadukten. Byns centrum ligger mindre än 5 minuter ifrån. Cykelbana hela vägen från Hässleholm.

Det finns inga staket alls upp till rälsen på den platsen, däremot längre mot Hässleholm finns det låga staket.

Jag såg att det stog en bil i närheten, bilens ägare bor på samma gata som Mar*a bodde på. Så jag vet inte om hon lånat bilen eller om ägaren ställt den där av någon annan anledning
Citera
2021-07-11, 22:44
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Konstigt, jag ser fortfarande inlägget på länken som delades...
Citera
2021-07-11, 22:46
Medlem
Alltså anhöriga såsom fastrar, nära vänner och dylikt delar profilbilder med texten ”inte en kvinna till”, jag tycker det gör saken ganska klar, de visste om situationen, och tror saken kanske inte var väntad men möjligen förståelig för de anhöriga.
Misshandel och dylikt, är svårt att bevisa. I Sverige är det bevisbördan hård, vilket i vissa fall tyvärr är avgörande för en annan människas liv. Det har vi sett i fler fall, exempelvis gällande Jenny Tholander som sköts i huvudet , efter att ha levt under skydd osv men mannen döms enbart för grovt vållande till annans död för man inte bortom rimligt tvivel kan fastställa orsak, händelseförlopp och dylikt, i Sverige dömer vi efter hellre än skyldig fri än en oskyldig dömd.
Citera
2021-07-11, 22:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan tala om för dig att din känsla/upplevelse är inte sann för alla. Det finns vittnesskildringar som beskriver smäll, smärta, svart och ljus efter kraftiga påsmällningar.

Vad barnen hann känna vet ingen. De är döda och kan inte prata.

Jag tror de hann känna smärta.
Nej man känner inget när man är medvetslös. Klart du kan känna både det ena och andra om du är vid medvetande efter en smäll. En smäll kan man känna men det blir svart när medvetandet försvinner det går på sekunden. Vaknar man ur medvetslösheten kan man så klart ha ont. Men är man död så finns inte den möjligheten. Inget huvud klarar en sån smäll utan att bli medvetslös på sekunden.
Citera
2021-07-11, 22:48
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Konstigt, jag ser fortfarande inlägget på länken som delades...

Jag vet inte hur det funkar. Men på IG är det nu bara en korsad svart ruta.
Citera
2021-07-11, 22:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej man känner inget när man är medvetslös. Klart du kan känna både det ena och andra om du är vid medvetande efter en smäll. En smäll kan man känna men det blir svart när medvetandet försvinner det går på sekunden. Vaknar man ur medvetslösheten kan man så klart ha ont. Men är man död så finns inte den möjligheten. Inget huvud klarar en sån smäll utan att bli medvetslös på sekunden.
Det där är inte sant. Man vet att människor både känner och kan höra under medvetslöshet. Därför får/ska man inte prata negativt i samma rum som en medvetslös person.

Frågan här var hur mycket de kände innan de dog - inte hur mycket du har eller inte har känt.
Citera
2021-07-11, 22:56
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Det är nog inget man direkt planerar.... Men jag kan tänka mig att hon kämpat för något och sedan hamnat ner på noll igen...

Jag tycker det är väldigt konstigt att Lab*not inte finns med någonstans....

Dessutom skulle jag vilja veta.... Hur olycksplatsen såg ut, om det va "för jävligt" eller såg ut som folk låg och sov.... Du hajar vad jag menar

Förmodligen ”för jävligt” eftersom det tog så lång tid efter olyckan att konstatera antal döda. En död konstaterades rätt snabbt, troligtvis mamman. Barnen hamnade nog tyvärr under tåget.
Citera
2021-07-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Fråga? Personen är på fyllan kanske
Japp. Fick till svar;

Eftersom vi är nära vän med familjen så vet jag hur misshandlad och förstörd hon blivit, hur kan du ens ifrågasatta ? Usch

Undra varför ingen ställde upp som.vittne eller dylikt helt plötsligt verkar alla veta om att hon misshandlades. VART VAR NI DÅ? nää.e skitsnack alltihopa
Citera
2021-07-11, 23:00
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Med det som kommit fram än så länge så har karln hennes oddsen emot sig.

Nja de hade en pågående tvist. Men ingen myndighet har gått på hennes linje.

Han är frikänd i domstol från alla hennes anklagelser om hot och misshandel. Tingsrätten gav honom nyligen umgängesrätt med barnen. Han kan mycket väl varit en skitstövel både mot henne och barnen - men det är faktiskt inget som det framkommit några bevis eller detaljer om. Han är frikänd från anklagelserna. I en vårdnadstvist kastas ibland väldigt hemska anklagelser mellan föräldrarna, inte alltid sanningsenliga.

Idag har hon visat att hon var kapabel att ställa barnen framför tåget, hon var definitivt en riktigt olämplig förälder. Tyvärr verkar varken omgivningen eller inblandade myndigheter genomskådat henne och insett vad hon var kapabel till. Hon var ett hot mot barnens liv.
Hans lämplighet som vårdnadshavare känner vi inte till. Han har rimligen stor sorg nu när barnen de stridit om mördats.
Citera
2021-07-11, 23:01
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Förmodligen ”för jävligt” eftersom det tog så lång tid efter olyckan att konstatera antal döda. En död konstaterades rätt snabbt, troligtvis mamman. Barnen hamnade nog tyvärr under tåget.

Jo, det tog ju väldigt lång tid. Men jag kan tänka mig att det är nog mest saneringsjobbet som tar tid. Men när jag besökte platsen så fick jag en känsla av att dom hade sökt av i buskar mm. Tänk dig.... De måste ju hitta varje del 🥺🥺😣😣
Citera
2021-07-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Läste inlägget precis. Den är kvar.
Kommenterade även den
Fick till svar

Eftersom vi är nära vän med familjen så vet jag hur misshandlad och förstörd hon blivit, hur kan du ens ifrågasatta ? Usch

Låter konstigt att alla hennes vänner helt nu plötsligt verkar veta om att hon misshandlats. Var var alla då? Dokumenterade ingen hennes skador? Vittnade ingen till hennes fördel?

Bullshit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in