2021-07-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elise92
Orkar inte gå igenom 287 sidor, men har det framkommit hur gamla barnen var? Fattat det som att de var småbarn iallafall. Usch. Så hemskt hela situationen 🥺

Det som framkommit i tråden.
2(3)år och 5år skulle fylla 6år dagen efter mordet. 😔
Citera
2021-07-11, 22:12
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passito
Så rent konkret finns inga bevis för att denna man skulle varit våldsam mot denna kvinna eller deras barn? Har jag fattar rätt?

Ja tydligen. Han är frikänd i domstol från mammans anklagelser och absolut ingen här har kunnat presentera något bevis eller några detaljuppgifter på vad hon anklagat honom för att ha gjort.
Allt enbart ordsvammel från postare som citerar någon annan eller hört någon nämna osv.

Mannen i fråga tilldömdes nyligen umgängesrätt med sina söner, han skulle träffat dem nu i helgen.
Senast redigerad av coli 2021-07-11 kl. 22:14.
Citera
2021-07-11, 22:16
Medlem
Beck86s avatar
Hässleholm är litet - det måste ju finnas Någon här som kan ge någon information angående något. Om anhöriga, om föraren, om kvinnan, om mannen..... nånting måste man ju kunna få fram
Citera
2021-07-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De informerar om de boende som kan erbjudas genom myndighet - ja.
Kvinnojourer är dock inte myndigheter och kan erbjuda hjälp och boende på andra villkor.

I vissa fall erbjuds skyddat boende av exempelvis kvinnojourer utan beslut från socialnämnden.

Skyddat boende är inte en reglerad insats enligt socialtjänstlagen (SoL) på samma sätt som vissa andra insatser till enskilda, och någon formell definition av vad ett skyddat boende är finns alltså inte.

https://www.upphandlingsmyndigheten.se/statsstod/riktade-vagledningar/hur-kan-kommuner-finansiera-eller-anskaffa-skyddat-boende/vad-ar-skyddat-boende-och-vilka-driver-dessa-boenden/

Precis så är det och det har jag länkat om i tidigare inlägg.
Citera
2021-07-11, 22:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Precis så är det och det har jag länkat om i tidigare inlägg.
Skyddat boende är alltså inget bevis för någonting, precis som skyddad identitet inte är det.
Vi vet inte vad som hänt mellan makarna.
Citera
2021-07-11, 22:26
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Men du.. tycker du inte att det verkar ganska så troligt att ungen försökte slita sig loss?? El vad hade du själv gjort om du hade blivit tvingad att stå på ett spår? Om du tycker detta var så hemskt att läsa så kan du istället försöka sätta dig in i lokförarens situation + personalen som fick rensa spåret och området runt.
Behövs absolut ingen spoilervarning för sånt här (och det var dessutom någon annan som skrivit detta på en öppen Facebooksida), en helt annan sak om någon hade beskrivit synen efteråt el lagt upp en bild, då hade spoiler behövts. Men att ungen försökte slita sig säger sig självt.

Och ni som skriver att man inte hör ett X2000 komma måste vara döva!

Men starta en jäkla tråd då om lokförarens och personalens situation då.
Citera
2021-07-11, 22:28
Avslutad
Vad tänkte hon, hur la hon upp planerna?
Nånting måste hon ju ha tänkt.
Lämnade hon nåt avskedsbrev? Vill inte veta vad det står i det men om hon gjorde det så låg det ju planering bakom.
Citera
2021-07-11, 22:34
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Lämnade hon nåt avskedsbrev? Vill inte veta vad det står i det men om hon gjorde det så låg det ju planering bakom.

Det är inte säkert att hon kunde tänka på sådant, hon gav nog bara upp och kände sig väldigt underlägsen.
Citera
2021-07-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/
Vilket jävla skit.
"Hon har blivit mördad"

Och senare skriver hon;
Hon VALDE att avsluta sitt och sina barns liv, hon VALDE att ställa sig på spåret.

Hur ska hon ha det. Blev hon mördad? Eller valde hon att mörda sina barn och begå självmord?
Citera
2021-07-11, 22:37
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944

Det är nog inget man direkt planerar.... Men jag kan tänka mig att hon kämpat för något och sedan hamnat ner på noll igen...

Jag tycker det är väldigt konstigt att Lab*not inte finns med någonstans....

Dessutom skulle jag vilja veta.... Hur olycksplatsen såg ut, om det va "för jävligt" eller såg ut som folk låg och sov.... Du hajar vad jag menar
Citera
2021-07-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det ha funnits en barnvagn med i bilden?
Stället ser ut att ligga lite avsides.

Det ligger en busshållplats mindre än 100 meter från viadukten. Byns centrum ligger mindre än 5 minuter ifrån. Cykelbana hela vägen från Hässleholm.

Det finns inga staket alls upp till rälsen på den platsen, däremot längre mot Hässleholm finns det låga staket.
Citera
2021-07-11, 22:38
Avslutad
Med det som kommit fram än så länge så har karln hennes oddsen emot sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in