Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Såhär står det i översta inlägget
Vi tänder ljus för kvinnan och de två små barnen som så olyckligtvis dog i Hässleholm ❤️
Alltså ursäkta men förstår om folk har empati för hennes tragiska situation och desperation men att skriva olyckligtvisnär det är mord (oavsett varför) är inte okej tycker jag
Angående ditt fetade ord:
Lyckligtvis har denna tråd gjort det tydligt hur svårt det är för många att kunna processa händelser på ett neutralt, icke-emotionellt vis.
Vi kan se förändringen i denna tråd när den värsta första chocken (där insikten landat om att en mamma brutalt mördat sina två små barn) efter ett par dagar hade lagt sig och det började dyka upp påståenden om pappans brutalitet.
Då försköts diskussionen helt medvetet över till fantasier om att det egentligen var han som [moraliskt] var mördaren. Mamman skulle med halsbrytande "logik" friskrivas från allt ansvar för sina handlingar.
Vissa postare borde ta sig en funderare på om det är så välbetänkt att vistas i denna tråd. Det är klart att den är ångestframkallande för många, inte minst då för kvinnor med barn, då den driver upp frågor om ens egen stabilitet, typ
"Skulle jag kunna bli så desperat att även jag skulle kunna göra nånting liknande?"
En sak är i alla fall säker: Det som skedde på spåret var ingen olycka. Tragiskt nog kan man konstatera att mamman var en olycka för sina barn. Hon borde ha berättat för sin omgivning om sin situation och då inte minst om sina fantasier/tankar om att döda barnen.
Det postas inlägg som vrålar ut: "Det är samhällets fel"
Lika klokt vore det att vråla: "Det är fel på naturen! Varför blev vi inte perfekta varelser?!"