2021-07-11, 11:17
Medlem
whatthefucks avatar
Det låter på vissa här inne att pappans familj & släkt är några slags maffiosos. Vart kommer detta ifrån?
Citera
2021-07-11, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Du är hjärntvättad och omöjlig att diskutera med. Jag har inte misshandlat någon, ditt totala spån.

Du är ju tappad ju.. Misshandel är inte bara fysisk kan också ske psykiskt.. Rätt sjukt att man ska bli tvungen o sitta här och påpeka något sånt idag. Du kan ju inte sitta påstå att du skulle missa såna saker som grovt förtal eller skol mobbning?

Fattar du inte vad för en sån effekt kan ha på en människa är det väl bara att sätta dig och googla.
Citera
2021-07-11, 11:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vad för slags hot?
Det är så lätt i efterhand peka finger och "se" hur allt hängde ihop, att någon "hotar" nu för att ta bort inlägg där en person pekas ut som misshandlare NU utan möjlighet att försvara sig är svagt.
Samtidigt som hans barn mördats.

Tror nog lite till mans att alla här skulle spy galla över personer som skriver inlägg mot en på nätet då.
Antar du skulle suttit stilla i båten och låtit folk skriva om dig?

Är det faktiska reella hot får de polisanmäla.

OBS!!
Vi har valt att ta bort det tragiska inlägget om kvinnan i Hässleholm. Detta pga olika hot, hot om förtal osv. Vi har säkra källor men ingen av dem vågar träda fram i dagsläget. Och därav har vi beslutat att plocka ner inlägget
Vi ville lyfta fram kvinnans öde och tackar för att vi fick det förtroendet❤️

Vi ville absolut inte peka ut någon person på något sätt. Vi ville mer belysa hur samhället brister på många punkter. Vi ber verkligen om ursäkt, om någon på något sätt har känt sig utpekad.
Vi respekterar verkligen kvinnans vänner och anhöriga och tar ner inlägget för att skydda alla inblandade❤️
Med vänliga hälsningar
RSK/NOLLTOLERANS

https://m.facebook.com/rskriksforeningen/photos/a.1607439489495887/2101192820120549/?type=3&source=44
Citera
2021-07-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du är ju tappad ju.. Misshandel är inte bara fysisk kan också ske psykiskt.. Rätt sjukt att man ska bli tvungen o sitta här och påpeka något sånt idag. Du kan ju inte sitta påstå att du skulle missa såna saker som grovt förtal eller skol mobbning?

Fattar du inte vad för en sån effekt kan ha på en människa är det väl bara att sätta dig och googla.

Vad i helvete pratar du om? Jag är inte MKs man.
Citera
2021-07-11, 11:21
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Förlåt, men en så pass grav hoppllshetskänsla/depression alt vanföreställning så att man innebär en fara för ditt eller andras liv är väl per definition en psykisk sjukdom. Eller har jag fel.

Nej du har inte fel, hon borde tagits in på vårdintyg.
Hon utgjorde ju livsfara för barnen. Med facit i hand skulle hon definitivt fråntagits vårdnaden omedelbart på obestämd tid framöver.
Det får väl en utredning visa om någon ansvarig brustit som lät henne ha vårdnaden och inte upptäckte att hon borde tvångsvårdats.
Citera
2021-07-11, 11:21
Medlem
Det är svårt att förstå, faktiskt obegripligt, hur man väljer att slå slag i saken och ta med barnen in i döden. MEN jag tänker ofta, pga depression, ptsd och gad, på döden och att om jag dör hoppas jag mitt barn för med mig eftersom jag är den enda barnet har. Ingen pappa,med släkt och min sida av släkten är missbrukare, och allmänt trasiga människor. Vi bor X antal timmar ifrån närmsta familj, dvs jag hoppas mitt barn är gammal nog att ha egen familj och vänner när jag dör, annars är nog för det bästa att vi för samtidigt. Jag kan inte garantera en familj åt barnet, barnet kan komma till dåliga familjehem eller tvingas bo med sin pappa som inte ens vill ha barnet.
Därav kan man tycka att det är bättre att ta med sig barnen in i döden, för att man ändå inte kan garantera dem en framtid.
Men det är givetvis obegripligt att kvinnan slår slag i saken, hon borde kunnat få annat stöd, de borde skyddat henne, om samhället bara kunde funnits för henne, hade hon och barnen garanterat funnits idag.
Citera
2021-07-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Håller med. Det görs en skillnad här som jag inte kan förklara på annat sätt än att folk inte vill se en kvinna som förövare, särskilt om hon samtidigt var offer för misshandel.

För mig är detta ett tecken på att man inte ser kvinnor som människor fullt ut. Om deras agerande alltid kan ursäktas med yttre påverkan, särskilt från män, är de ju inte självständiga individer med fri vilja.

Fanns de som "försvarade"/ville förklara exempelvis salafarsans handlande också. Sedan ÄR ju kvinnor mer sällan än en man mördare/förövare (pga lägre testosteron eller vad vet jag) så klart det blir extra oförklarligt då (även en man som mördar sina barn såklart) och man vill ha en "orsak".

Snarare verkar det ju vara HÄTSKARE fördömanden av kvinnan än en man i samma situation. "Mitt mammahjärta blöder", "hur kan en mamma göra så" som att inte en kvinna inte kan få psykos, go mental som en man utan ska vara "en god mor" och inte en fullfjädrad människa med massa konflikter i sig. Har inget med att en kvinna inte är en "människa fullt ut". Men rätt många tycker det är mer oförklarligt med en kvinna som tar död på sina barn än en man, kvinnor ÄR mindre våldsamma, de har ett särskilt band till sina barn eftersom man bär dem, man kan bara skaffa ett begränsat antal som gör varje unge extra viktig rent biologiskt.

Det "ursäktas" inte, hon hade ett "fritt val" och är såklart en mördare som alla andra. Varför ta in könsaspekten i det hela? Tyder snarare på att DU är misogyn. Läser jag om någon som mördat sina föräldrar då tycker jag det är sorgligt allt som oftast, hur kom det dit, vad hände osv. Men johanna möller ser jag som en fullblodsdåre. Samma sak med barnamördare, vissa är "värre" än andra.
Citera
2021-07-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om det skulle förelegat samma omständighet gällande kvinnan Maria som för dubbelmördare i Linköping dvs att det förelåg grav psykisk sjukdom med våldskapacitet - ja då skulle naturligtvis Maria
inte haft vårdnaden om barnen. Inte heller hade hennes vittnesmål om hot och misshandel haft någon större bäring.

Så OM hon var psykiskt sjuk, ja då har myndigheter, samhället och omgivningen definitivt brustit som inte förhindrade att hon hade hand om barnen. DET borde onekligen utredas.

Det finns ju flera aspekter som pekar på att hon inte va det.

*hon hade ett jobb som verkat vara någorlunda krävande o hon fixade det

*hon hade uppenbarligen förnuft nog att ta hand om barnen (framtill olyckan) av bildernas som finns på fb ser de hela, rena o nyklippta ut

*hon själv tar hand om sitt yttre, jättesöt o fint sminkad på profilbilder

*hon verkade ha ett socialt liv med vänner

Hennes psykiska störning borde om det finns nån kommit inte långt innan själva mordet o det tyder ju snarare på en psykos än depressiva besvär.
Citera
2021-07-11, 11:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OBS!!
Vi har valt att ta bort det tragiska inlägget om kvinnan i Hässleholm. Detta pga olika hot, hot om förtal osv. Vi har säkra källor men ingen av dem vågar träda fram i dagsläget. Och därav har vi beslutat att plocka ner inlägget

Vi ville absolut inte peka ut någon person på något sätt. Vi ville mer belysa hur samhället brister på många punkter. Vi ber verkligen om ursäkt, om någon på något sätt har känt sig utpekad.
Vi respekterar verkligen kvinnans vänner och anhöriga och tar ner inlägget för att skydda alla inblandade❤️
Med vänliga hälsningar
RSK/NOLLTOLERANS

https://m.facebook.com/rskriksforeningen/photos/a.1607439489495887/2101192820120549/?type=3&source=44

Det var väl tur att denna organisation till slut också vaknade upp och insåg vad de på ren hörsägen/skvaller utan bevis eller dom publicerade på nätet.
Ja myndigheterna har sannolikt brustit - Maria skulle med facit inte haft vårdnaden om sönerna.
Citera
2021-07-11, 11:30
Medlem
NewHopes avatar
Intressant. ” Betydligt fler män är mordoffer i Sverige.” För det första 5-10 % är inte ”betydligt mer” - ren matte. Mördas de av kvinnor eller av andra män är också frågan.
Om bevis har du redan fått flera svar inte bara från mig, men du vill inte ta in de, eftersom de passar inte in i din världsbild.
Citat:
Nej du har fullkomligt fel. Män mördas enormt mycket oftare som resultat av misshandel.
Betydligt fler män är mordoffer i Sverige.
Omkring 16-18 personer dödas av någon de har eller har haft en relation med, 5-10 % av dessa offer är män.

Har du tillgång till några som helst bevis för att Maria blivit misshandlad? Att någon anklagat henne för att inte tåla det? Att det skulle skett i närtid så att hon var under hot? Att exet/pappan gjort det?
Citera
2021-07-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OBS!!

Med vänliga hälsningar
RSK/NOLLTOLERANS

Ja det låter som en fruktansvärd gangster-familj som hotar med att anmäla "förtal"....

Allt detta har dragit i tingsrätten, och då var dessa källor tysta?
Har det gått så pass långt att det varit i tingsrätten, så brukar allt dras till sin spets - men dessa höll käften då med?
Citera
2021-07-11, 11:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var väl tur att denna organisation till slut också vaknade upp och insåg vad de på ren hörsägen/skvaller utan bevis eller dom publicerade på nätet.
Ja myndigheterna har sannolikt brustit - Maria skulle med facit inte haft vårdnaden om sönerna.

Jag tycker att ingen av föräldrarna skulle haft vårdnaden om barnen i det här fallet. Sorgligt att pappans ageranden förminskas p.g.a. att mamman mördade barnen. Barn ska väl heller inte behöva uppleva psykisk eller fysisk misshandel. Att det inte föreligger bevis säger inte mig någonting då enligt forskning många misshandelsfall i nära relationer läggs ner i brist på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in