2021-07-11, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leprae
Slår vad om att hon drevs av hämnd + rubbat sinne + total avsaknad av empati för sina barn. Hade hon varit en normal psyksjuk, hade hon kört sina barn till kyrkan sen gått och avslutat endast sig självt
Och sedan hade barnens pappa ostört kunnat fortsätta med sin specialgren, att misshandla barnen. Den enda som har rubbat sinne här är du.
Citera
2021-07-11, 06:28
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Sjukt. Om man kollar hennes fb. Där skriver hon om att barnen blir utsatta för rasism
."Jag ska göra allt jag kan för att skydda dem, men vetskapen om att jag inte kommer att kunna göra det fullt ut, gör att mitt mammahjärta går sönder".

Men att skydda dem från döden, det var tydligen.mycket svårare.
Enligt vissa här så var det ju superbra jobbat av morsan att döda sina barn.
Citera
2021-07-11, 07:08
Medlem
Citat:
Konstigt att det alltid är sympatier när det skett familicide. Att vara psykiskt sjuk innebär inte att du har en ursäkt.. finns massvis med psyksjuka som aldrig skulle mörda, än mindre sina egna barn... Även om de får grova irrationella psykoser med jämna mellanrum!

Det ska nåt mer till för såna sjuka jävlar som dödar sina egna barn.

Seriemördare, massmördare och terrorister anses vara så avskyvärda, samtidigt tycker folk det är mer synd för ny råkade mördaren hålla det inom familjen.

Slår vad om att hon drevs av hämnd + rubbat sinne + total avsaknad av empati för sina barn. Hade hon varit en normal psyksjuk, hade hon kört sina barn till kyrkan sen gått och avslutat endast sig självt

Instämmer helt! Här fanns ingen empati eller hjärta för barnen bara ett behov att jävlas med fadern. Och hon lyckades!
Citera
2021-07-11, 07:13
Medlem
Nu är det väl i princip bekräftat att det dels är hon och att grunden är våld i nära relationer?
På en av MKs bilder på hennes gamla facebook är det en vän som reagerat med ledsen gubbe och kommenterat 3 rosor, även nära anhöriga och bekanta har bytt profilbilder där det är ramar med texten ”inte en kvinna till, stoppa mäns våld mot kvinnor”
Citera
2021-07-11, 07:32
Medlem
Degpojks avatar
Citat:

.... för att inte tala om sättet hon gjorde det på också.
Citera
2021-07-11, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det händer ( vad jag lyckats läsa) att kvinnor oftare misslyckats med sitt eget självmord då de inte väljer lika brutala metoder.

Tror absolut att hon blivit en martyr i detta fall. Säger inte att det är sant, men allt ligger så nära i tid att det enligt ”statistiken” tyder på ett kortsiktigt planerat beslut. Som att hon bara gav upp. Vad det beror på låter jag vara osagt, men de flesta kämpar väldigt länge. Hon är inte den första att ev.!! Hamna i en vårdnadstvist??? ( ej dokumenterad) med en pappa.

Hon som dödade sin dotter med fentanyl överlevde, ett fall som dök upp i huvudet.
Citera
2021-07-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Någon har sagt att hon satte ögonbindel på dom... (men vet inte)

Hon kanske läste godnattsaga för dem, få två barn sitta stilla på en räls kan inte vara lätt
Citera
2021-07-11, 08:53
Medlem
För alla som verkligen inte har kapacitet att förstå hur våld i nära relation kan utlösa tragiska händelser som denna:
Läs gärna facebookinlägg från Daliagården - skyddat boende
Citera
2021-07-11, 09:02
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Allt är relativt, snacka om att dra stora paralleller.

För övrigt är jag inte din vän o har ingen önskan om det heller.
Världen är inte svart vit. Tro mig det finns betydligt värre saker än döden. Skulle mina barn vara bortrövade och bli torterade varje dag skulle jag hellre se som döda. En mamma som gör så här tror på fullaste allvar att det är det som är mest skonsamt. Även om det är sant eller i hennes vanföreställnings värd.
Citera
2021-07-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
För alla som verkligen inte har kapacitet att förstå hur våld i nära relation kan utlösa tragiska händelser som denna:
Läs gärna facebookinlägg från Daliagården - skyddat boende

Såhär står det i översta inlägget

Vi tänder ljus för kvinnan och de två små barnen som så olyckligtvis dog i Hässleholm ❤️

Alltså ursäkta men förstår om folk har empati för hennes tragiska situation och desperation men att skriva olyckligtvisnär det är mord (oavsett varför) är inte okej tycker jag
Citera
2021-07-11, 09:07
Medlem
NewHopes avatar
Väldigt svårt att få bevis på misshandel. Det är ett känd faktum överallt i världen. Människan tog sitt liv - säger det dig något?? Din argumentation håller inte. Livet är mer komplex än dokument och isolerade händelser. ”kapabel av brutal mord” är Ted Bundy, inte desperat mamma som agerar irrationellt. Att du och andra som sitter här och dömer här är en till misshandel av denna kvinna. Viktimblaming är förkastligt.
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men allvarligt. Vad har du för underlag eller bevis för att det funnits våld i deras relation?
Han är aldrig dömd för något sådant, det finns inga bevis, inga fakta, inga vittnen. Tingsrätten trodde inte heller på att det var så och gav honom istället umgängesrätt med barnen.

Du tror inte att någon som är kapabel att brutalt mörda också kan vara i stånd att ljuga och falskt anklaga ett ex….?
Citera
2021-07-11, 09:13
Avslutad
Citat:
Konstigt att det alltid är sympatier när det skett familicide. Att vara psykiskt sjuk innebär inte att du har en ursäkt.. finns massvis med psyksjuka som aldrig skulle mörda, än mindre sina egna barn... Även om de får grova irrationella psykoser med jämna mellanrum!

Seriemördare, massmördare och terrorister anses vara så avskyvärda, samtidigt tycker folk det är mer synd för ny råkade mördaren hålla det inom familjen.

Du slår huvudet på spiken här.
Hon älskade inte sina barn. Troligtvis helt empatilös in i märgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in