2021-07-10, 23:32
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilu77
Bland dom första inläggen jag gör men blir på riktigt mörkrädd hur man kan frånta det denna mamman gjort genom att ställa sig på spåret med sina barn, enligt rykten även med ögonbindlar vilket tyder på att hon ändå varit fullt medveten om den ångest hon utsätter sina barn för i denna makabra situation.

All denna psykiska terror/misshandel som sägs att hon ska ha levt i samt även att barnen varit utsatta ifrågasätter jag lite då iaf ena barnet borde ha gått på förskola ett tag samt haft gemensamma vänner och barn visar /talar mer än vad vi föräldrar tror. Jag har jobbat inom förskola skola i över 15 år och ja man ser när barn inte har det bra hemma oavsett vilken miljö dom kommer ifrån. Man ser om det är mamma/pappa vecka om det inte stämmer hos ngn av föräldern mm så om denna misshandel har pågått som många säger så borde detta funnits mer dokumenterat .

Oavsett så känner jag ändå en sån stor avsky för denna mamman som tog dom två som hon ansåg älskade mest och gav dom detta avskyvärda avslut på sina korta liv och jag kan inte se några som helst förmildrande omständigheter för detta makabra brott som hon gjort och jag lider med hennes närmaste men även pappan och hans närmaste som tragiskt tappat två små barn som var helt oskyldiga i denna tvist mellan dom 2 som skulle vara deras tryggaste punkt 😔

Tack för ditt inlägg. Håller helt med dig!
Vad har hänt med folks förnuft?
OM barnen hade misshandlats och likaså mamman Maria ordentligt grovt hade det naturligtvis funnits bevis, sjukhusjournaler, vittnesmål från förskolepersonalen etc som du skriver.
Nu fanns det tydligen inga sådana underlag. Ex-mannen har inte blivit dömd för någon misshandel, hot eller kvinnofridskränkning av Maria eller barnen. Tingsrätten ansåg också att han hade rätt till umgänge med sina barn.

Utan bevis kan man inte UTGÅ från att kvinnan Marias alla påståenden är fakta. Man kan inte döma och bura in en man eller kvinna utan bevis. Inte heller har man rätt att ta ifrån en förälder umgängesrättens med sina barn bara för att dennes ex vill det.

Att Maria tydligen brast totalt i omdöme och ställde sönerna framför tåget - gör inte hennes övriga påståenden mer trovärdiga. Möjligen tvärtom då det visar på väldigt bristande förnuft och brutalitet.
Citera
2021-07-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Om du visste att pappan fått vårdnaden och skulle föra dom till en satanistisk pedofil sekt där dom skulle bli våldtagna varje dag. Ja då är detta skonsamt. Tåget kommer och det blir svart. Finns värre saker än döden lille vän.

Allt är relativt, snacka om att dra stora paralleller.

För övrigt är jag inte din vän o har ingen önskan om det heller.
Citera
2021-07-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack för ditt inlägg. Håller helt med dig!
Vad har hänt med folks förnuft?
OM barnen hade misshandlats och likaså mamman Maria ordentligt grovt hade det naturligtvis funnits bevis, sjukhusjournaler, vittnesmål från förskolepersonalen etc som du skriver.
Nu fanns det tydligen inga sådana underlag. Ex-mannen har inte blivit dömd för någon misshandel, hot eller kvinnofridskränkning av Maria eller barnen. Tingsrätten ansåg också att han hade rätt till umgänge med sina barn.

Utan bevis kan man inte UTGÅ från att kvinnan Marias alla påståenden är fakta. Man kan inte döma och bura in en man eller kvinna utan bevis. Inte heller har man rätt att ta ifrån en förälder umgängesrättens med sina barn bara för att dennes ex vill det.

Att Maria tydligen brast totalt i omdöme och ställde sönerna framför tåget - gör inte hennes övriga påståenden mer trovärdiga. Möjligen tvärtom då det visar på väldigt bristande förnuft och brutalitet.
misshandel e inte bara fysisk
Citera
2021-07-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ditt språk är inte så lätt att förstå men menar du att hon hellre skulle ta sig och barnen och ställa sig framför ett tåg än att leva med ensam vårdnad om barnen
sry språkstörning på mobil fixas en del men inte dator,

och ja du läste helt fel
Citera
2021-07-10, 23:40
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Vad ter sig mest troligt, att kvinnan helt utan annan anledning än akut psykos begått denna handling, eller att det som rykten och uttalanden säger har föregåtts av flera år av våld och hot?
Ingen här vet någonting, men vem bär största skulden för skeendet...

Naturligtvis bär kvinnan Maria hela skulden för morden på sönerna!
Ingen annan.
Att hon tydligen var labil, oberäknelig och kapabel till två brutala mord på oskyldiga barn - gör väl snarare att hennes tidigare påstående måste bedömas med en stor portion salt.

Författaren och kåkfararen Lasse Strömstedt sa en gång i en intervju apropå att kriminella uppgav att andra behandlat dem illa som barn och unga:
-”Det kan ju hända att folk som till exempel är kapabla att mörda också kan vara lite ohederliga och ljuga om saker som gör att de framstår som offer” .
Citera
2021-07-10, 23:43
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hon måste ju ändå haft skadorna dokumenteterade? Eller ljög hon bara?

Gick hon på någon medicin?
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Har Salapappan blev misshandlad likasom mamman här?

Urskuldar misshandel från en vuxen person mord på dennes två barn?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ungefär samma som det stod i inlägget på Facebook.
Alla verkar tycka det är så självklart att hon ställde sig på spåret med barnen.
”Ja men det är klart, han slog ju henne”
Men allting kanske skulle bli mycket bättre inom bara någon enstaka månad, år eller mindre.
De separerade väl inte för så längesedan eller?

Jag undrar varför det inte finns mängder av bevis efter så lång misshandel att det kan användas för att få kontaktförbud eller en anmälan om grov kvinnofridskränkning och fridskränkning?

Poängterar att jag förstår att hon var helt förstörd och allting kändes hopplöst och fruktansvärt när hon inte fick någon hjälp men jag har ändå många frågor och funderingar.

I inlägget står också att hon blev misshandlad så att hon drog sig från omvärlden och blev psykiskt instabil. Så hon kanske var i en djup depression av situationen ändå?

Frågan är varför du och en del andra fortfarande misstror mamman och inte pappan som är en dömd misshandlare. Alla källor som hittills framträtt och berättar om mammans situation ljuger också förstås? Det är pappan du väljer att tro på? Ytterst intressant, må jag säga.
Citera
2021-07-10, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Urskuldar misshandel från en vuxen person mord på dennes två barn?

Vad hade du velat sett egentligen? Att dom blev ihjälslagna utav pappan först innan något händer?
Citera
2021-07-10, 23:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ja man ser att du inte är påläst - ta reda på saker och ting - utanför flashback

Har du hittat minsta dom om att Maria eller sönerna blivit misshandlade eller hotade av sitt ex/pappan?

Nej, han verkar vara ostraffad i det avseendet. Han har tydligen en gång blivit dömd för misshandel i samband med ett krogbråk för 12 år sedan - i övrigt ostraffad.
Citera
2021-07-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Hon måste ju ändå haft skadorna dokumenteterade? Eller ljög hon bara?

Gick hon på någon medicin?

Varför måste hon ha haft det?
Citera
2021-07-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Det ter sig för mig utifrån som om kvinnans (och barnens) familj/släkt är tämligen eniga om att drivkraften var våld i nära relation/hemmet. Detta utifrån uppdateringar på Facebook.

Utifrån det jag betraktar av egen livserfarenhet så förekommer våld i avsevärt högre grad än antalet fällande domar. Vet två omgivningsfall där uttalat våld och än mer uttalade hot definitivt förekommit under många år, men där ingen av männen blivit dömda för någonting alls. Pga bristande bevisföring. De är inte mindre svin för det....
Lena Olin flydde ju till en annan världsdel pga våld och hot. Samhället gav inte tillräckligt skydd. Josefin Nilsson traumatiserade för livet av samma skäl (och samme man). Inte tillräckligt skydd där heller, och alltihop slutade i suicid.

Vad ter sig mest troligt, att kvinnan helt utan annan anledning än akut psykos begått denna handling, eller att det som rykten och uttalanden säger har föregåtts av flera år av våld och hot?
Ingen här vet någonting, men vem bär största skulden för skeendet...

Min största fråga är ändå om alla i hennes närhet vetat om denna misshandel som hon och barnen genomlidit så borde detta ha utryckts i hennes ansökan om kontaktförbud och jag vet utifrån då jag själv suttit i samtal med soc då min svärmor en gång i tiden bråkade med sin son och angav att även jag var hotad så ringde kvinnojouren upp direkt sen vart det utredning på soc där BVC, förskola nära släktingar så som min bror hans bröder fick tala i god för oss. Slutade med att hon tog tillbaka allt men vi hade ändå luppen på oss i 5 år och utredningen ligger fortfarande kvar härhemma efter 13 år och jag har igen kontakt med människan än och kommer så heller aldrig ha även om jag och sonen hennes nu är separerad på andra grunder.

Så min största undran ör då om allt stämmer att hon anmält och alla runtomkring henne vetat hennes livshistoria men framförallt vetat att barnen far illa. Varför har dessa inget gjort ??

Jag kan inte ens tänka på hur dessa barn känt vid händelsen då jag vet hur pass medveten barn i dessa åldrar är för faror mm 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in