2021-07-11, 01:50
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Okej, om man blir hotad av mannen och dess släkt och inte vågar anmäla? Hur ska de då komma till din kännedom om vad som har hänt - gå och sov ruset av dig snorunge

Skärp dig. Din diskussionsnivå är alldeles för låg.
Man kan ju för helsike inte tro på en person som anklagar någon annan för misshandel utan att det finns minsta bevis eller vittnen. Det fungerar inte så i en rättstat som Sverige.

Det är faktiskt inte så svårt att spela in någon som hotar eller uppsöka sjukvården för ett Rättsintyg efter misshandel. Gör man inte det bör man också inse att man inte kan räkna med att bli trodd.
Och tur är väl det - annars skulle ju random person kunna anklaga exempelvis dig imorgon för att du hotat och misshandlat henne - och enligt ditt synsätt skulle det räcka för att du skulle bli uthängd och dömd bara på hennes ord.

I juridiska sammanhang brukar man ibland diskutera någons trovärdighet och potential av att vara skötsam och laglydig. Maria var uppenbarligen en person som var kapabel att brutalt mörda två barn.
Hur stor trovärdighet har en mördare? När man nu vet att hon var kapabel till mord där hon sannolikt ljög och lurade upp barnen på spåret - varför skulle hennes påståenden om vad exakt gjort vara trovärdiga? Mer sanningen än vad hon sa till sina barn när de klättrade upp på spåret?
Senast redigerad av coli 2021-07-11 kl. 01:53.
Citera
2021-07-11, 01:58
Medlem
Är spännande att det är så många inlägg. Ingen har nämnt Corona en enda gång.

Krasniqi i Hässleholm är ingen som har nån verksamhet över hela världen där de drar ut tänder på folk i på nätterna. Som har sagts i tråden innan är det ett vanligt namn. Kan gå i god för att det är en helt vanlig alban och ungarna hoppar studsmatta sen vad som hänt bakom stängda dörrar är ord mot ord. Han är som vilken alban som helst. Knappast den värsta. Men MK hade en jävla fasad får man ju säga. Men jag kan säga att Krasniqi är inget speciellt i Hässleholm. De lever som Svenssons som någon sa.
Citera
2021-07-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej du. I tråden om Salapappan förekom ytters lite av urskuldande.

Exmaken/pappan i det här fallet är aldrig dömd för någon misshandel eller hot mot Maria eller barnen.
I Sverige brukar vi ha åsikten att någon är oskyldig om det inte finns klara bevis eller dom om motsatsen.

Den man som man här och av hennes vänner på Facebook och Instagram utan bevis anklagar för hemska saker har faktiskt just förlorat sina två söner genom mord.
Det är rätt osmakligt att anklaga denna sörjande pappa för att vara orsaken till att Maria mördade hans söner. Oavsett om han misshandlat eller hotat - eller inte gjort det - inget av det står i proportion till de brutala mord som Maria, och enbart Maria, genomförde. Det hon gjort mot sönerna är så oändligt mycket värre än det hon och andra anklagat mannen för.

Håller så med dig. Förstår inte hur folk kan avta hennes skuld i denna fråga oavsett bakgrund.

Så mycket som inte är klargjort i frågan om hur lidande dom var både mamma och barn så därav så kan jag inte förstå er alla som tar hennes parti.

Jag kommer oavsett bevis på misshandel mm aldrig ta hennes parti att ställa sina två barn däruppe på spåret 😔 finns så många andra vägar man kan ta oavsett om man blir dömd eller ej. Mina barn lever och det är för mig som förälder viktigast ❤️
Citera
2021-07-11, 02:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsdick
Är spännande att det är så många inlägg. Ingen har nämnt Corona en enda gång.

Krasniqi i Hässleholm är ingen som har nån verksamhet över hela världen där de drar ut tänder på folk i på nätterna. Som har sagts i tråden innan är det ett vanligt namn. Kan gå i god för att det är en helt vanlig alban och ungarna hoppar studsmatta sen vad som hänt bakom stängda dörrar är ord mot ord. Han är som vilken alban som helst. Knappast den värsta. Men MK hade en jävla fasad får man ju säga. Men jag kan säga att Krasniqi är inget speciellt i Hässleholm. De lever som Svenssons som någon sa.

Vad menar du med det fetade att MK hade en fasad? På vilket sätt?
Citera
2021-07-11, 02:11
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Skärp dig. Din diskussionsnivå är alldeles för låg.
Man kan ju för helsike inte tro på en person som anklagar någon annan för misshandel utan att det finns minsta bevis eller vittnen. Det fungerar inte så i en rättstat som Sverige.

Det är faktiskt inte så svårt att spela in någon som hotar eller uppsöka sjukvården för ett Rättsintyg efter misshandel. Gör man inte det bör man också inse att man inte kan räkna med att bli trodd.
Och tur är väl det - annars skulle ju random person kunna anklaga exempelvis dig imorgon för att du hotat och misshandlat henne - och enligt ditt synsätt skulle det räcka för att du skulle bli uthängd och dömd bara på hennes ord.

I juridiska sammanhang brukar man ibland diskutera någons trovärdighet och potential av att vara skötsam och laglydig. Maria var uppenbarligen en person som var kapabel att brutalt mörda två barn.
Hur stor trovärdighet har en mördare? När man nu vet att hon var kapabel till mord där hon sannolikt ljög och lurade upp barnen på spåret - varför skulle hennes påståenden om vad exakt gjort vara trovärdiga? Mer sanningen än vad hon sa till sina barn när de klättrade upp på spåret?

Jag ser fortfarande att du försvarar att hon varit i sinnesfulla bruk och tagit livet av dessa?!?
Jag vet inte hur lång tid det har tagit från då hon bestämde sig tills tåget kom, men där emellan har ju något skett.
Skulle hon vara i vårt sinnesfulla bruk, så skulle man nog tänka tanken.... Men när man passerar den gränsen - då har något gått väldigt snett..... Hon gjorde en handling som för oss är långt bort, tydligen lyckades hennes psyke köra förbi alla dom stoppen - då är det något som gått väldigt snett - hon handlade i sitt icke sinnesfulla bruk - (hon såg förmodligen ingen annan utväg)... Det låter billigt..... Nånting annat har skett.... Vad.... Det får vi nog aldrig veta.
Citera
2021-07-11, 02:18
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilu77
Håller så med dig. Förstår inte hur folk kan avta hennes skuld i denna fråga oavsett bakgrund.

Så mycket som inte är klargjort i frågan om hur lidande dom var både mamma och barn så därav så kan jag inte förstå er alla som tar hennes parti.

Jag kommer oavsett bevis på misshandel mm aldrig ta hennes parti att ställa sina två barn däruppe på spåret 😔 finns så många andra vägar man kan ta oavsett om man blir dömd eller ej. Mina barn lever och det är för mig som förälder viktigast ❤️

Håller helt med dig liksom med postaren ”Zadrew” som beskrev hur föräldrar under kriget gjorde allt för att rädda sina barn. Barnens överlevande är liksom prio ett för de flesta föräldrar.
Maria här var sannolikt inte psykiskt sjuk i psykos eller ovetande om konsekvenserna för barnen, inget sådant har framkommit.
Och det är precis som du skriver - hur kan man då ta hennes parti. Fr a gentemot exet med tanke på vad hon gjort mot hans barn. Inget som han kan ha gjort henne eller barnen kan motivera eller urskulda att hon ställde barnen på spåret. Ingenting.
Citera
2021-07-11, 02:21
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilu77

Åter igen...... Hon va inte i sitt sinnesfulla bruk.... Det är med största sannolikhet inte så att hon tänker "vad ska jag göra nu? Hmm... Jag ska nog ta livet av mig..... Men så tar jag mina barn med mig"..... Jag tror inte att hon kunde tänka så långt...... Hon kunde ha tänkt "men fan, jag undrar vad min släkt kommer tycka om att jag gör såhär..... Men äsch, det skiter jag i".... Det kan jag med största sannolikhet säga att så tänkte hon inte ens..... Hon.... Kunde nog inte tänka så.....
Citera
2021-07-11, 02:28
Medlem
Citat:
Nej du. I tråden om Salapappan förekom ytters lite av urskuldande.

Exmaken/pappan i det här fallet är aldrig dömd för någon misshandel eller hot mot Maria eller barnen.
I Sverige brukar vi ha åsikten att någon är oskyldig om det inte finns klara bevis eller dom om motsatsen.

Den man som man här och av hennes vänner på Facebook och Instagram utan bevis anklagar för hemska saker har faktiskt just förlorat sina två söner genom mord.
Det är rätt osmakligt att anklaga denna sörjande pappa för att vara orsaken till att Maria mördade hans söner. Oavsett om han misshandlat eller hotat - eller inte gjort det - inget av det står i proportion till de brutala mord som Maria, och enbart Maria, genomförde. Det hon gjort mot sönerna är så oändligt mycket värre än det hon och andra anklagat mannen för.

Jo det gjorde det, några exempel av 7 personer:
"Det här är ju givetvis inte optimalt för Karin men när hon nu helt utan egen förskyllan hamnat mitt i detta eftersom hon helt uppenbart var målet för den före detta sambons gärningar så finns det både rim och reson att även hon nämns."
"Tragiskt det här. Helvete vad han måste upplevt sig kränkt"
"Inte konstigt att sådant här sker om regeringen underlättar könsdiskriminering inom psykvården."
"Någon skrev tidagare att mentalsjukhusen borde återupprättas, håller fullständigt med."
"Precis som vi blundrar för invandring blundar vi för psykisk ohälsa"
"När ska folk som lider av dokumenterad psykisk ohälsa fråntas sin vapenlicens kan man ju med undra?"
"Rätt vanligt att just män inte visar utåt hur dom mår. Till slut så brister det"

Men enligt dig spelar det ju ingen roll om hon/barnen blivit misshandlade(?), men ändå verkar det viktigt för dig att poängtera det inte finns några bevis att hon misshandlades.. och hur ofta saknas det inte det, som någon tog upp, du tror väl inte örjan ramberg var en kvinnomisshandlare heller då "det finns ju inga bevis".

Skiter i vad "vi brukar i sverige", finns många sämre länder i frågan men sverige är piss på många sätt och kräver orimliga beviskrav (och sitter oskyldigt dömda i sverige ändå när folk börjar näbba om "ja men ingen oskyldig ska hamna i fängelse) och ger korta straff. Ibland har myndigheter en benägenhet att gå in väldigt lättvindigt och ta barn från föräldrar, ofta tvärtom. Hört skräckexempel där barn slagit larm om övergrepp och misshandel och frågat dem FRAMFÖR föräldrarna om de blir utsatta, klart de nekar.
Citera
2021-07-11, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag ser fortfarande att du försvarar att hon varit i sinnesfulla bruk och tagit livet av dessa?!?
Jag vet inte hur lång tid det har tagit från då hon bestämde sig tills tåget kom, men där emellan har ju något skett.
Skulle hon vara i vårt sinnesfulla bruk, så skulle man nog tänka tanken.... Men när man passerar den gränsen - då har något gått väldigt snett..... Hon gjorde en handling som för oss är långt bort, tydligen lyckades hennes psyke köra förbi alla dom stoppen - då är det något som gått väldigt snett - hon handlade i sitt icke sinnesfulla bruk - (hon såg förmodligen ingen annan utväg)... Det låter billigt..... Nånting annat har skett.... Vad.... Det får vi nog aldrig veta.
En småbarnsmamma tar inte livet av sig.
Om hon ändå gör det måste barnen med.
Tror hon tänkte så.
Citera
2021-07-11, 03:06
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jo det gjorde det, några exempel av 7 personer:
"Det här är ju givetvis inte optimalt för Karin men när hon nu helt utan egen förskyllan hamnat mitt i detta eftersom hon helt uppenbart var målet för den före detta sambons gärningar så finns det både rim och reson att även hon nämns."
"Tragiskt det här. Helvete vad han måste upplevt sig kränkt"
"Inte konstigt att sådant här sker om regeringen underlättar könsdiskriminering inom psykvården."
"Någon skrev tidagare att mentalsjukhusen borde återupprättas, håller fullständigt med."
"Precis som vi blundrar för invandring blundar vi för psykisk ohälsa"
"När ska folk som lider av dokumenterad psykisk ohälsa fråntas sin vapenlicens kan man ju med undra?"
"Rätt vanligt att just män inte visar utåt hur dom mår. Till slut så brister det"

Men enligt dig spelar det ju ingen roll om hon/barnen blivit misshandlade(?), men ändå verkar det viktigt för dig att poängtera det inte finns några bevis att hon misshandlades.. och hur ofta saknas det inte det, som någon tog upp, du tror väl inte örjan ramberg var en kvinnomisshandlare heller då "det finns ju inga bevis".

Skiter i vad "vi brukar i sverige", finns många sämre länder i frågan men sverige är piss på många sätt och kräver orimliga beviskrav (och sitter oskyldigt dömda i sverige ändå när folk börjar näbba om "ja men ingen oskyldig ska hamna i fängelse) och ger korta straff. Ibland har myndigheter en benägenhet att gå in väldigt lättvindigt och ta barn från föräldrar, ofta tvärtom. Hört skräckexempel där barn slagit larm om övergrepp och misshandel och frågat dem FRAMFÖR föräldrarna om de blir utsatta, klart de nekar.

Du glömmer att Ramberg faktiskt blev dömd för misshandel av Josefin. Så ja han kan betecknas som en kvinnomisshandlare.
Ibland kör vårt rättsväsende ner i diket, det finns flera exempel under åren. Men erfarenhetsmässigt blir det oftast rätt. Vi har inget bättre

Det finns två aspekter på det här fallet:
1. det spelar absolut ingen roll vilka hot eller misshandelserupplevelser Maria haft tidigare. Det ger henne varken en orsak eller ett urskuldande att ställa barnen på spåret. Vad ex-maken än kan ha gjort står det inte i proportion till det förfärliga Maria gjorde. Han kan därför rimligen aldrig anses vara delaktig i hennes mord på barnen.

2. Exet/pappan har aldrig blivit dömd för misshandel eller hot mot Maria eller sönerna. Det finns inga vittnen eller bevis som styrker de uppgifter Maria eller bekanta påstått att hon berättat. Tingsrätten trodde inte heller på henne och gav pappan umgängesrätt.

Att utan minsta bevis sitta och uttala sig om exet/pappans hemska beteende med påstådd misshandel och hot - enbart baserat på Marias påståenden är väldigt fel.
Kanske alldeles särskilt som det sedan visade sig vad Maria själv var kapabel att göra. Vad säger att hon som kunde ställa pojkarna framför tåget inte också var i stånd att ljuga och hitta på saker om ex-maken?
Senast redigerad av coli 2021-07-11 kl. 03:20.
Citera
2021-07-11, 03:16
Medlem
Sjukt. Om man kollar hennes fb. Där skriver hon om att barnen blir utsatta för rasism
."Jag ska göra allt jag kan för att skydda dem, men vetskapen om att jag inte kommer att kunna göra det fullt ut, gör att mitt mammahjärta går sönder".

Men att skydda dem från döden, det var tydligen.mycket svårare.
Citera
2021-07-11, 05:28
Medlem
Konstigt att det alltid är sympatier när det skett familicide. Att vara psykiskt sjuk innebär inte att du har en ursäkt.. finns massvis med psyksjuka som aldrig skulle mörda, än mindre sina egna barn... Även om de får grova irrationella psykoser med jämna mellanrum!

Det ska nåt mer till för såna sjuka jävlar som dödar sina egna barn.

Seriemördare, massmördare och terrorister anses vara så avskyvärda, samtidigt tycker folk det är mer synd för ny råkade mördaren hålla det inom familjen.

Slår vad om att hon drevs av hämnd + rubbat sinne + total avsaknad av empati för sina barn. Hade hon varit en normal psyksjuk, hade hon kört sina barn till kyrkan sen gått och avslutat endast sig självt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in