2018-09-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Mazdak V , Frölunda

Intressant, kan du utveckla det mer? Menar väl att varför skulle det vara just han?

Han hade ju barn själv, förvisso lär han väl varit en relativt usel far, men ändå får man anta att det var ett synnerligen klantigt misstag -och inte medvetet- att döda den lilla flickan samtidigt. Om han nu var bakom denna händelse.
Senast redigerad av NoF8 2018-09-28 kl. 11:51.
Citera
2018-09-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
och jag är övertygad att det är en bomb som dom själva hade med sig som exploderade

Stämmer inte med det som trots allt redovisats om sprängningen. Den var placerad inne i bilen och inte av de som satt i den. De var fjärrutlöst. Så pass mycket har polisen sedan tidigare meddelat.
Citera
2019-05-18, 04:36
Medlem
SMKs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...en-i-barcelona

Så...vem är kräket som blev skjuten i Spanien och hur var han inblandad i Torslandadådet?..någon som vet?
Citera
2019-06-12, 07:16
Medlem
I dag är det fyra år sen morden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ing-annu-olost

"– Fyra år är en lång tid. Och jag kan tänka mig att andra kanske hade lagt ner det här. Men jag vill fortsätta, framför allt för de anhörigas skull. Vi har en del saker kvar att göra, vi har en del personer som vi vill prata med. Så får vi se vart det leder. Jag har fortfarande hoppet kvar, säger Stina Lundqvist."
Citera
2020-05-11, 10:49
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...en-i-barcelona

Så...vem är kräket som blev skjuten i Spanien och hur var han inblandad i Torslandadådet?..någon som vet?
(FB) Svensk gängmedlem ihjälskjuten i Barcelona

Robin Talani
Citera
2020-05-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
(FB) Svensk gängmedlem ihjälskjuten i Barcelona

Robin Talani

Eddie Jobe anstiftaren för Torslanda explosionen. Robin Talani fick sin karma
Citera
2020-05-11, 13:54
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat
Några fler som väntar på karma va
Citera
2020-05-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat

R0bin var väl den som hade den sprängda bilen i sin besittning precis innan de som sen sprängdes i den fick den? Torde ju kunna vara han som möjliggjort placeringen av bomben under sätet.
Citera
2020-05-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
R0bin var väl den som hade den sprängda bilen i sin besittning precis innan de som sen sprängdes i den fick den? Torde ju kunna vara han som möjliggjort placeringen av bomben under sätet.

Ingen aning, men dom som vet om bakgrunden vet vem anstiftaren var. Ja men som sagt karma, karma jagar resterande i patrask i gänget.
Citera
2021-07-11, 02:43
Medlem
Åklagaren Stina Lundqvist säger nu i programmet "Gänkrigens tid" att fallet är "polisiärt uppklarat" och att de 3 GM som var aktuella har 2 mördats och en flytt landet. Detta betyder alltså att polisen "vet" men inte har tillräckligt med bevisning.

Skulle vara intressant att få veta mer om bevisningen men antar att det inte går eftersom det råder Förundersökningssekretess. Men gör det det med ett fall som är stängt som jag antar att detta är?
Någon som vet?
Citera
2021-07-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Åklagaren Stina Lundqvist säger nu i programmet "Gänkrigens tid" att fallet är "polisiärt uppklarat" och att de 3 GM som var aktuella har 2 mördats och en flytt landet. Detta betyder alltså att polisen "vet" men inte har tillräckligt med bevisning.

Skulle vara intressant att få veta mer om bevisningen men antar att det inte går eftersom det råder Förundersökningssekretess. Men gör det det med ett fall som är stängt som jag antar att detta är?
Någon som vet?

Jo, förundersökningssekretessen kvarstår tills preskription inträder och ofta är en fu sekretessbelagd efter det också för att skydda enskilda. Ofta kan en fu vara sekretessbelagd i upp till 70 år.

Bilbomben i Torslanda är polisiärt uppklarad, ja.
Citera
2021-07-31, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Bilbomben i Torslanda är polisiärt uppklarad, ja.
Ja möjligt men det vet ju bara polisen och utförarna egentligen. Vi har "bara" polisens ord på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in