2021-07-10, 22:36
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Fy helvete, barnen hade ingen aning om vad som väntade innan det skedde.
Jag är rädd att du har fel. Om inte barnen var drogade/hade förr stark medicin, så hade de nog mer än en "aning"!
Citera
2021-07-10, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det här fallet och Salahändelsen är likartade.

Men det spelar ingen roll om båda handlar om ett självmord där man tar barnen med sig. Precis alla fallen ni drar upp, är förmodligen helt jävla olika.

Det är som o säga att ett bankrån i USA är precis samma sak som hände i Tyskland. När dom i det ena fallet alla blev ihjälskjutna..

Bara för att det står på pappret sen att det är ett rån, betyder det inte att det är exakt samma.

Det du sa var dessutom, att folk här inne i tråden, skulle ha suttit o härjat under salahändelsen.. Och haft någon åsikt om det här.

O det förklarade jag nu för dig att det är det faktiskt ingen som har sagt. Utan det där har ni suttit och diskutera mellan er själva. Varför då slösa sida efter sida på ett sånt argument, när salamordet inte är något som någon annan än du har diskuterat?

Varför ska jag eller någon annan i den här tråden stå till svars för det någon annan människa har suttit och skrivit på flashback?

Bete dig för fan.. Kan inte klistra konversationer på folk som pågår i ditt egna huvud.
Senast redigerad av therefore 2021-07-10 kl. 22:41.
Citera
2021-07-10, 22:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Lite konstig fråga men hinner man känna något när man blir träffad innan man slits i stycken?
Det finns nog ingen som kan svara på det - men jag tror nog man hinner känna innan hjärnan lagt av helt.
Citera
2021-07-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Hinner nog uppfatta några millisekunder sen är det kört. Vill inte tänka på hur det såg ut under tåget, på sidorna av tåget efter personerna blev påkörda. Fanns nog inte mycket kvar. Vilket öde. Så sjukt jävla osmaligt hela grejen detta som har hänt just för att det är barn med i bilden också.

Usch ja💔

Sånt här berör en så oerhört!
Citera
2021-07-10, 22:42
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Lite konstig fråga men hinner man känna något när man blir träffad innan man slits i stycken?

Har också funderat på det där. Jag läste en gång något om franska revolutionen, där det ju halshöggs folk i mängder.
Någon hade en teori om att huvudet är "vid liv" ett litet tag efter det kapats och är vid medvetande.
Det är ju av naturliga skäl svårt att bevisa den teorin...
Citera
2021-07-10, 22:53
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men det spelar ingen roll om båda handlar om ett självmord där man tar barnen med sig. Precis alla fallen ni drar upp, är förmodligen helt jävla olika.

Det är som o säga att ett bankrån i USA är precis samma sak som hände i Tyskland. När dom i det ena fallet alla blev ihjälskjutna..

Bara för att det står på pappret sen att det är ett rån, betyder det inte att det är samma.

Det du sa var dessutom, att folk här inne i tråden, skulle ha suttit o härjat under salahändelsen.. Och haft någon åsikt om det här.

O det förklarade jag nu för dig att det är det faktiskt ingen som har sagt. Utan det där har ni suttit och diskutera mellan er själva. Varför då slösa sida efter sida på ett sånt argument, när salamordet inte är något som någon annan än du har diskuterat?

Varför ska jag eller någon annan i den här tråden stå till svars för det någon annan människa har suttit och skrivit på flashback?

Bete dig för fan.. Kan inte klistra konversationer på folk som pågår i ditt egna huvud.

Det fortsätter ju - den grumlade klarsynen pga genusglasögon.
Man urskuldar ju den här kvinnan Maria i denna tråd, vill inte ens kalla henne en mördare.
Den här vuxna kvinnan Maria är en dubbelmördare. Det finns inga förmildrande omständigheter när man ställer sina barn framför tåget om man är psykiskt frisk och inte i psykos.

Det spelar ingen roll om hon var misshandlad, missförstådd, hotad eller något annat.
Barnen hade inte på spåret att göra. Hon levde i Sverige, där går inte barn under om de blir föräldralösa.
Hon kunde släppt barnen fria och gett dem en chans att leva sina liv och bli vuxna. Hon begick en fullkomligt vidrig handling som det inte går att urskulda med något löst skvaller om tidigare misshandel och missförstådd i vårdnadstvist. Att folk ens försöker argumentera om urskuldande förlåtande bakomliggande orsaker är onekligen väldigt märkligt. Det gjorde ingen i Salafallet.
Vart tog jämställdheten och lika behandlingen av kvinnor och män vägen?
Senast redigerad av coli 2021-07-10 kl. 22:57.
Citera
2021-07-10, 22:54
Medlem
INGEN som vet några fakta om detta fallet? Vad är det för jäkla spekulationer om hur det känns att bli överkörd?? Finns det ingen som känner till dessa människor som det gäller?
Citera
2021-07-10, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
INGEN som vet några fakta om detta fallet? Vad är det för jäkla spekulationer om hur det känns att bli överkörd?? Finns det ingen som känner till dessa människor som det gäller?

Det har postats rätt mycket om det idag. Det är bara att sätta sig o läsa.

Ni får använda rätt ljus och rätt glasögon bara. Inget sånt där jävla genus trams.
Citera
2021-07-10, 22:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Du dör ögonblickligen.
Citera
2021-07-10, 23:04
Medlem
Jag vet inte om detta är sant men jag såg detta inlägg på Instagram.😥] https://www.instagram.com/p/CRJOpH4rShl/?utm_medium=copy_link

I sådana fall så förklarar det allt
Citera
2021-07-10, 23:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
När man gör sej illa t.ex råka bränna sej på en spisplatta så tar det någon sekund innan hjärnan registrerar smärta. Därför tror jag inte att de hann känna någon fysisk smärta.
Citera
2021-07-10, 23:07
Medlem
Och även denna… så det är nog dessvärre sant
https://www.facebook.com/400701153629345/posts/1451894451843338/?d=n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in